Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:05

Bij mij gaat het wel om spijkerbroeken. :)
Rijbroeken genoeg hier :D

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:45

HTM: ja, dat is het verschil dan zeker :o
Mooi dat je er iig 1 heb gevonden!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:48

Mer1980: ja echt? Ook met leren kont?
Heb het wel ooit geprobeerd in grootste bubbelenveloppe alleen dat werd toch echt te dik :) !
Ga het toch nog eens proberen!!

Zo, jurkje pastte en is dus weg! Weer 1 ding minder!

moralian

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:52

Zucht misschien geen marktplaats maar fb .. maar ik heb kattenvoer op een gratis ophaal site gezet. zou vandaag om half 5 iemand komen is er nog niet.. 7 kilo voer (het moet weg omdat mijn kat op dieet voer moet)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:54

Waar in het Noorden woon je? :D

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:54

net de andere kant op :) woon in sneek:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:06

Helaas helaas, anders had ik je er graag vanaf geholpen :D

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:14

ach denk je iets aardigs te doen is het nog niet goed :) denk niet dat ik weer wat weg ga geven op zoon manier
haha ja sneek-assen is wat ver :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:54

MarvanTom schreef:
Wij zagen vorig weekend De Salontafel op MP en het was bieden.
Er stond al een bod, dus wij 25 Euro erboven.
Netjes een mailtje terug dat dat toch echt te weinig was en de vraagprijs 300 Euro was.
Zet dat er dan bij... :roll:
Na ff wat Google-werk was deze vraagprijs erg reëel en zijn we akkoord gegaan en de vraag of we de tafel dit weekend op kunnen halen.
Dagen wachten op antwoord...
Ja, een antwoord! : ze gingen eerst 2 weken op vakantie, maar bod was akkoord en ze zou laten weten wanneer ze er weer was...
Tja.
We zitten niet zonder tafel, dus geen probleem.
Ben benieuwd of we hier ooit nog wat van horen...

En ik hoor jullie al denken: dan kijk je toch op MP voor een andere?
Nou, deze RM-tafels zijn er nauwelijks 2e-hands en al helemaal niet meer nieuw, dus tóch het wachten waard! :D

Herinneren we deze nog?
De Salontafel staat, hoor! :D
Afbeelding
Vorige week opgehaald, past helemaal leuk bij de rest.
Leuke mensen, lang mee staan te praten.
Het duurde ff, maar mensen kwamen wel hun afspraak na!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:01

Zo netjes afgehandeld dan! Mooie tafel ook

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:23

Ah die is leuk zeg! Zeker wel de moeite waard om wat langer op te wachten en gelukkig is alles goed afgehandeld. :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:23

hier ook weer... heb mijn set te koop... en kreeg weet ik veel hoeveel mailtjes of niet het borsttuig of het hoofdstel of die beugels appart..ahum, neu want het is een set... inmiddels toch wel hiervan een beetje afgestapt, dus kom maar op... en dan kreeg je... "ja, maar voor 5 € meer kan ik t op internet nieuw bestellen"
ik bleef tot nu toe altijd heel vriendelijk en schreef terug , dat ze dan beter nieuw kunnen bestellen
:+ Even omdat er zoveel rommel in deze spullen op de markt is heb ik toen ervoor gekozen om "live" te kopen. Duur maar super kwaliteit...
simpel: voor een kwart van de nieuwprijs gaat een set wat nog geen 10 keer n paard gezien heeft echt niet weg, dan maar liever aan de muur als decoratie :×

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:22

Helaas is kwaliteit niet te zien op een plaatje.
Krijg vaak ook vragen waarom het ene duurder is dan het andere.

Ik had laatst iemand die vroeg of dat als ze twee sets beenbeschermers zou kopen ze korting zou krijgen, want in een winkel had ze 1 van die 2 sets voor minder geld gezien.
Dan denk ik, dan ga je lekker naar die winkel en haal je die set toch?
Ik kan het namelijk niet controleren, en ga echt niet op elk mailtje wat ik krijg korting geven, dan kan ik beter stoppen.

Ook iemand die belde voor mijn laatste zebra vliegendeken (maat 175).
Die wou ze wel kopen, maar of er dan wel wat met de prijs gedaan kon worden want ze had eigenlijk een 185 nodig. :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:10

Ik krijg net een mailtje op mijn Samsung "160, als je in de buurt van Amsterdam of Utrecht komt." Eh.. Ten eerste, dat ding is in de winkel 250 tot 300,-. Mijne is ook gewoon nieuw en dus wil ik er minimaal wel 200,- voor hebben.. Daarnaast, ik zit in Drenthe. Ik ga dat ding echt niet langsbrengen. Zelfs al was ik een keer in de buurt. Verder, niet eens een hoi, hallo of vriendelijke groet. Ja daag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:37

Oooooh, ik heb weer van die mensen hoor.. Twee tegen elkaar op aan het bieden, heb ze allebei al gemaild dat ze het voor €40,- op mogen halen (da's al 10 euro onder mn vraagprijs). Maar gewoon stug doorbieden, steeds 1 euro omhoog. Goed, dan wacht ik wel tot ze bij 40 zijn aangekomen... :z

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:57

nu op zoek naar een vriezertje vind het toch altijd maar spannend want werkt het wel? :+ maar dan staat er bijvoorbeeld vriezer 120 euro en dan biedingen staat er al op 185 euh v.p is toch 120? ik snap dat nooit :+ ik mail dan altijd kom hem nu ophalen voor die 120 maar ga niet over de prijs bieden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:59

ElineS schreef:
Ik krijg net een mailtje op mijn Samsung "160, als je in de buurt van Amsterdam of Utrecht komt." Eh.. Ten eerste, dat ding is in de winkel 250 tot 300,-. Mijne is ook gewoon nieuw en dus wil ik er minimaal wel 200,- voor hebben.. Daarnaast, ik zit in Drenthe. Ik ga dat ding echt niet langsbrengen. Zelfs al was ik een keer in de buurt. Verder, niet eens een hoi, hallo of vriendelijke groet. Ja daag

Ik had teruggestuurd: "€100 als pasen en pinksteren op 1 dag vallen".

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:11

Haha :P. Ik heb niks terug gestuurd :)

Om 8 uur komt iemand om de telefoon op te halen. Hopelijk.

Vanmiddag had ik iemand die hem ook wilde hebben en die er nog over na moest denken. Hij zou het me laten weten.. Maar daarna kreeg ik biedingen die hoger waren.. En iemand die hem vanavond nog meteen kon ophalen. Daar heb ik mee toegestemd, ondanks dat de ander eerder was. Ik vind het wel wat banketstaaf, maar ik ben ook bang voor afzeggingen (alweer) dat ik dus meteen de eerste de beste aanneem die een goed bod doet en die zsm kan langskomen.

Nu moet ik alleen de eerste wel even mailen dat de telefoon straks weg is, terwijl die in principe aan hem verzegd is.. Maar goed, hij wist het zelf nog niet, hij moest nog beslissen.. En dan ga ik liever voor de zekerheid van vanavond dan de onzekerheid. Want als ik die van vanavond niet had terug gemaild en hij zou morgen zijn antwoord hebben gegeven van "Nee, het hoeft toch niet." Dan zat ik er nog mee.

@unihorses: Dat kan toch? Dan bieden ze vanaf 120 gewoon tegen elkaar op omdat ze de vriezer willen :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:09

Jhee, gister gemaild voor een broek, gelijk betaald en vandaag in huis.
En hij past nog ook

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:10

Zo dat is snel!

Vandaag nog even snel een pakketje weggebracht ga morgen op vakantie dus hoopte al dat het geld optijd binnen zou zijn. Anders had de koper langer moeten wachten dat is ook niet de bedoeling. Heb voor de rest alles eraf gehaald ben er even klaar mee ;)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:13

Wat zouden jullie doen bij het onderstaande?
Ik ben opzoek naar een singel en heb deze tegen een fijn prijsje gevonden op marktplaats.
Ik koop vrij veel via internet en betaal altijd netjes en direct als de koop gesloten is, nooit problemen gehad. De dame in kwestie is uiterst laks met reageren, dus ik krijg er toch een beetje een onbehagelijk gevoel bij. Ik snap dat ze eerst het geld wil ontvangen (wat ik normaal ook altijd direct overmaak), maar ze reageert niet (meer)
Ik heb wel even gegoogeld op haar naam en het blijkt dat ze bij een tamelijk bekende ruiter op de site genoemd wordt, maar dat geeft natuurlijk geen garantie.
Ik heb de datum voor de tekst staan en haar antwoorden gecentreerd staan, uiteraard belangrijke gegevens vervangen voor puntjes.

18-7 Bedankt voor het bod. Voor ... euro is de singel van jou, exclusief verz kosten.
18-7 IK: kan ik hem overnemen voor € .. incl verzendkosten?
20-7 Is goed, waar kan ik de singel heen sturen?
20-7 IK: Fijn bedankt, Je kunt het sturen naar:... Mail je me dan ook nog even jou gegevens?
25-7 IK: Hallo, Gaat het hem nog worden? Ik hoor niets meer van je....
27-7 Sorry voor de late reactie! bedankt voor de adres. mijn rek nr is ... tnv ... te ... Ik doe het pakketje morgen op de bus!

Omdat ik er geen goed gevoel bij heb, stuurde ik de volgende dag tegen het eind van de middag het volgende mailtje.
28-7 IK: Hoi ..., Heb je de singel al opgestuurd?
30-7 Hallo .... Ik heb de singel nog niet opstuurd, ik doe het pakketje op de bus als het
geld op mijn rek staat.

30-7 IK: Hoi ... Ik wil het geld natuurlijk naar je overmaken maar kan ik er dan op vertrouwen dat je het wel (direct) verzend als je het ontvangt?
We zijn nu bijna 2 weken bezig...

En tot op heden nog niets van haar weer gehoord....

Wat zouden jullie doen? Als ze als nog reageert het geld overmaken of opzoek gaan naar een andere singel? Deze singel is wel precies wat ik zoek en zeker niet te duur...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:21

Sorry maar ik snap bovenstaande niet helemaal...
Je gebt de 27e haar rekeningnr gekregen en doordat zij niet meteen reageert het geld nog niet overgemaakt?
Kan me goed voorstellen dat zij jou dan ook niet vertrouwd?! Jij had de 27e toch meteen kunnen betalen?
Juist als verkoper heb je vaak mensen die nadat je je reknr hebt gefeven alsnog niets meer laten horen en of betalen....
Dus ik snap het niet helemaal geloof ik!
Als jij gewoon had betaalt, had zij dr geld al gehad en kon ze het wegbrengen..
Misschien kun je me uitleggen wat je precies bedoelt, waarin verkooopster tekort is in feschoten volgens jou???

En ja, niet iedereen zit op de comp, zeker niet als paardenwerkster?!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:38

Nou als je naar de data's kijkt die er voor staan vind ik haar heel erg laks. Normaal betaal ik altijd direct zoals ik aan gaf maar ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Ze gaf aan dat ze het direct de volgende dag zou versturen en als ze dat had gedaan en op mijn mail gereageerd had dan had ik ook direct het geld over gemaakt maar dat duurt dan weer 2 dagen. En ik ben zelf ook erg druk maar je kunt mij niet vertellen dat je niet even een minuutje hebt om te reageren, zij wil het toch verkopen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:06

Ok, nu snap ik het!
Ik kan je wel begrijpen maar ik ben daar wat makkelijker in, vermoed ik!
Iedereen heeft t druk, niet iedereen doet dagelijks dingen op compu, soms komen mails van mp niet aan, tis vakantieperiode, er is in die periode ramp gebeurd+ ook nog wateroverlast.. Zo denk ik dan maar....
En als ik eerlijk ben: als ik verkoper was in dit geval zou ik zoiets hebben van: je hebt toe gezegd, gegevens zijn uitgewisseld dus pas als get gestort is, zou ik weer reageren ...
Sorry... Eerst zien dan (be)geloven!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:59

Ik ben ook vaak zat de "verkoper" en ik stuur de spullen ook pas op wanneer ik het geld binnen heb hoor :D maar ik vind het wel mijn plicht om minimaal binnen 24 uur te reageren. Ik kan ook niet ruiken wat die persoon bezig houd.
En inderdaad hield ik rekening met "de ramp", maar ik heb er geen lekker gevoel bij want na mijn laatste mail heeft ze nog niet gereageerd? Het gaat om een zgan leren anatomisch passier singel, dus ook geen bedrag van €10.
Het niet of heel laat reageren maakt mij wantrouwig. Ik zal haar anders nog een mail sturen waarin ik dat aangeef, hopelijk dat ze reageert.