Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:52

Haha nu komt de postbode hier vrij vaak en m'n vriend zegt dat ie anders wel bij de winkel onder ons aflevert.. maar voor de zekerheid ga ik toch wel in de vensterbank bivakkeren vanmiddag :')

Heb gelukkig tot nu toe geen last gehad van mails die niet aankomen (even afkloppen uiteraard)

vind wel het verhaal over het zadel en de kont briljant :') had toch mooi gevraagd of ze de afmetingen even door kon geven zodat je het kon uitmeten op je zadel.. xD

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:58

pmarena, je bureau is in het ieder geval waterproof gebleken....... :+

Ik heb even terug iets per brievenbus verzonden. Waren (verzamel)kaartjes. M'n vriend had ze nog keurig tussen 2 kartonnetjes ingepakt, maar de envelop was compleet door midden gescheurd en de inhoudt dus verdwenen -O- (ik heb een beetje het idee dat iemand gedacht heeft dat er iets van waarde in zat..... :o ) We hebben nu een formulier van postnl ingevuld. Kreeg van de week een bevestiging daarvan. Maar of ze het daar helemaal begrepen hebben?! Stond een zin in van als het poststuk alsnog aan mocht komen, of we dat z.s.m. door wilden geven...... }:0

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:07

Klinkt als een stomme standaardbrief, ik word daar altijd een beetje sjacho van ^)

Nou dat hielden we onszelf dan ook maar voor inderdaad: met die hitte iig geen last van waterschade of gedoe met zeiltjes enzo :P

Het ding is echt groot, 1m60 x 2 meter (hoekbureau) en 80 cm diep, zag er nog keurig uit eigenlijk.
Was even flink zweten maar hij staat op zijn plek... zo even een doekje eroverheen halen en alle tijdelijk even naar mijn bureau verplaatste zooi van vriendlief (beeldschermen enzo) op dat nieuwe bureau zetten zodat ik ook weer bij mijn mappen kan :)

Mocht er nog iemand interesse hebben: deze man heeft nog zo'n zelfde bureau te koop :)
http://link.marktplaats.nl/698449299

Goed, aan de slag dan maar.... en dan daarna al die dozen met kleding uitzoeken, die staan dan weer in de weg in de opslag :=
Hopelijk kom ik daar vandaag nog aan toe (wel zo handig met inpakken van bestellingen, anders kan ik mijn kont niet keren :P ) en anders moet het morgen maar worden.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-07-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:09

:j Inderdaad! We zouden binnen 4 weken een reactie krijgen, ben heel benieuwd.

Wat een mooi bureau! Bij ons past er helaas niets meer in, maar had het anders zeker wat gevonden!

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:15

Coconut schreef:
Geen rare ervaring op marktplaats meer, wel in het "weggeef topic" hier op Bokt.

Geef ik twee gloednieuwe broeken weg, "krijger" erg blij mee en zielig verhaal dat ze het toch echt nodig heeft in verband met geen geld....zie je later de broeken voorbij komen op marktplaats :=

Giftig kan ik er om worden. Ik had ze dan net zo lief bij het Leger Des Heils gebracht!!!

Voor mij dus geen dingen meer die ik in het weggeef topic zet, erg jammer!

Ik ken het topic en had niet gereageerd op jou omdat ik het niet nodig had ik snap je heb je ook in het topic dat gezecht

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:17

Hopelijk gaan ze het netjes oplossen, tussen kartonnetjes moet er normaal gesproken toch niet veel mee kunnen gebeuren zou je zeggen!

Hier hebben we een aanbouw met daarin een kamer van ca. 3x4 meter en 1 van ca. 2x3 meter.
In dat kleine kamertje hebben we al een paar jaar (sinds we hier wonen) een paar kastjes met los bureaublad (IKEA :P) staan.

Wel handig zo'n apart kamertje, terwijl het hele huis verder in puin lag van de verbouwing :=

Ik heb zelf een heel mooi groot bureau annex hoogslaper gekocht met kasten erbij. Handig meteen voor een logé ofzo :) Echt heerlijk zo'n groot bureaublad en veel opbergruimte +:)+

(http://www.paradisio-online.be/html/bam ... ?ID=571879 )

Deze hebben we van het weekend verhuist naar de kamer van 3x4 meter, samen met 2 bijpassende kasten en nu dan ook nog dat nieuwe bureau voor manlief... past prima, ook al is dat nieuwe bureau erg groot, in de hoek heb je er eigenlijk weinig last van, staat heel efficiënt eigenlijk +:)+

Nu nog netjes alles inruimen en verder puin ruimen van allerlei in dozen opgeborgen zooi :)

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:20

LinSa schreef:
Wat een discussie... ;)

Maar ik heb een tijdje geleden toch iets raars meegemaakt op marktplaats, kan er wel hard om lachen gelukkig.
Ik had namelijk een advertentie geplaatst waar ik mijn 16inch zadel te koop aanbood. Een aantal dagen later krijg ik een mail van een mevrouw met een foto erbij van haar derrière met de vraag of haar achterwerk in mijn zadel zou passen....

:')

Wat
Heb je gereageerd _/-\o_

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:22

:j Daarom gaf ik ook aan dat ik stiekem het idee heb dat iemand gedacht heeft er iets van waarde in te vinden....
Ik heb geen idee hoe op het op de postkamers werkt?! Maar als de envelop in een machine doormidden zou scheuren, zou daar de inhoudt toch te vinden moeten zijn?!?
Ik weet in het ieder geval wel dat ik een volgende keer dat ik iets per brievenbuspost verstuur, ik dat of in een scheurvaste envelop of in zo'n airbubble envelop doe!

Wat een gaaf bureau!!! Je brengt me zo erg op een idee voor een bed in onze logeerkamer.... (wij hadden het 2persoonbed uit ons vorige huis meegenomen, maar de kamers boven zijn hier kleiner, dus we konden maar in 1 kamer een 2 persoonsbed kwijt :P Dat is als je zuinig bent op je spullen, we waren hem zo weer kwijt via MP :D De reactie van de koper vond ik ook heerlijk 'JEETJE, die ziet er echt zo goed als nieuw uit zoals u aangaf in de advertentie!!" :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:30

Ik heb inmiddels bericht dat bijna alle pakketten geleverd zijn.
Nog 2 pakketten niet, ik hoop dat deze alsnog geleverd worden.
Ik heb post nl nog een keer gebeld en die zeggen dat als een pakket kwijt is wel een maand of soms langer kan duren voor het terecht is.
Met de gene die het pakket nu nog missen heb ik een bericht gestuurd om te vragen of ze geduld tot vrijdag willen hebben en hebben ze vrijdag niets binnen, ik het geld terug stort.
Nu ik weet dat er toch pakketten zijn aangekomen, stelt mij dat weer geruster.

Gisteren had ik nog een klein chihuahua benchje verstuurd en die is vanmiddag om 1u geleverd..
Wel de track code uiteraard mee genomen(want dit overkomt mij nooit meer)
Maar expres niet doorgegeven om te kijken of het netjes aan kwam, en dat gebeurde gelukkig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:35

Dat lijkt me een keurig voorstel MP +:)+

De kans is ook gewoon heel groot dat het alsnog aankomt, gewoon blijven duimen :j

Kentaro: daarom postte ik hem ook, wie weet heeft iemand anders er ook nog iets aan, het is echt een ideale ruimte bespaarder, en een los bureau van die afmetingen en met zoveel bergruimte is toch ook moeilijk te vinden... met deze heb je er ook nog een bed bij +:)+

In Nederland lag de prijs wel een stuk hoger trouwens (700 nog iets) dus ik heb hem lekker uit België gehaald.... kreeg er nog een gratis mooie veelzijdige HP printer bij ook :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:39

Dat is wel te hopen want het duurt gewoon erg lang, het is afgelopen donderdag weg gegaan! Maar we wachten het af.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:41

Wat fijn +:)+ !
Hopelijk is zamzam ook één van de gelukkige ontvangers ?

En eigenlijk zou ik ook overwegen om eens een ander verzendpunt te kiezen en te kijken hoe e.e.a. daar verloopt :=

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:51

Het probleem is dat dit het enige verzendpunt nu is.
Ik heb niks tegen gehandicapte mensen hoor maar het ging allemaal zo traag en rommelig..
Maar mijn pijn in mijn buik is nu wel wat gezakt gelukkig..

Ik verkoop echt altijd veel op internet en heb ooit wel eens eerder gehad dat een pakket kwijt was maar met 9 pakketten draaide mijn maag wel om.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:00

mp, wat super dat het toch nog goed lijkt te komen!!
De post lijkt sowieso wel traag... Er is naar mij afgelopen zaterdag iets op de (brievenbus)post gegaan, maar dat heb ik ook nog niet ontvangen :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:08

Nou ik heb nog nooit rare dingen mee gemaakt op MP of Boktmarkt,tot vorige week,op boktmarkt.
Iemand vraagt een dressuurzadel,ze wil ruilen tegen spullen uit haar lijstje.
Ik heb een dressuurzadel [Merovech] over en wilde dat ruilen tegen een regendeken en een oranje setje,niets teveel lijkt me.Ze ging akkoord en wilde graag ruilen.Prima dan sturen we het allebei op Maandag op.Ik doe mijn zadel maandag op de post,en mail haar dat.Zegt ze dat ze dinsdag haar pakketje op de post doet,want het was zo warm enz. enz.Oke prima zeg ik.Ze ontvangt mijn zadel dinsdag [gister dus] en gaat het passen op haar paard,past niet,veel te groot zegt ze.Dus ze stuurt het zadel weer terug en ik kan fluiten naar de deken en setje.
Als je ruilt dan kan je toch niet zomaar de spullen terug sturen? Ruilen is Ruilen toch?
Nu snap ik ook waarom ze wachtte met haar pakketje op de post doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:14

-O- dan had ze dat nadrukkelijk van te voren aan moeten geven dat ze dat wilde, dan had jij kunnen zeggen of je akkoord ging of niet!!
En nu moet je maar zien in welke staat je hem terug krijgt.......

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:16

Dat is ook mooi banketstaaf.
Jij kosten gemaakt, en uiteindelijk nog niks.
Zou wel de verzendkosten die jij gemaakt hebt naar haar toe terug eisen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:20

Kentaro schreef:
mp, wat super dat het toch nog goed lijkt te komen!!
De post lijkt sowieso wel traag... Er is naar mij afgelopen zaterdag iets op de (brievenbus)post gegaan, maar dat heb ik ook nog niet ontvangen :P

Ik heb dat ook wel eens gehad met een kaart met 100 euro erin.. Elke week ging dat goed en ineens kreeg ik niks meer.. Zo boos dat ik was, ging ik echt afvragen of het bij de buren terecht gekomen was.

Mijn moeder werkte vroeger bij de PTT in Utrecht die post deden sorteren en vertelde ook dat er ontzettend veel gestolen werd, nooit meer gedaan natuurlijk.
Met onze gewone post hebben wij hier ook veel problemen.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:20

Oei dat is zwaar balen! Nu weet ik weer waarom ik nooit iets ruil! Van ruilen komt huilen!
Hopen dat je het zadel in goede staat terug krijgt..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:21

HTM schreef:
maar de ontvanger stuurt ook terug toch! Dus maakt ook als het goed eens kosten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:22

Er blijft helaas ook veel in postzakken zitten... -O- Mijn moeder werkte bij een postorder bedrijf en als je dan zag wat er nog in de 'lege' bij hun afgeleverde postzaken zat..... (ja en dan niet alleen gewone post, maar bijvoorbeeld ook bloedmonsters, rouwkaarten.....)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:24

Ik heb haar gemaild dat je met ruilen niet iets terug kan sturen.Ruil dan niet óf zeg erbij dat als het niet past,de ruil niet door gaat.Ze heeft de PB wel gelezen maar reageert niet.Ook heeft ze haar advert.verwijderd op boktmarkt.
Zij moet nu idd. ook kosten betalen voor het zadel om het terug te sturen.Maar ik heb kosten gemaakt voor mijn eigen zadel! ik ben gewoon 6,75 kwijt voor niets.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:27

joann123 schreef:
Coconut schreef:
Geen rare ervaring op marktplaats meer, wel in het "weggeef topic" hier op Bokt.

Geef ik twee gloednieuwe broeken weg, "krijger" erg blij mee en zielig verhaal dat ze het toch echt nodig heeft in verband met geen geld....zie je later de broeken voorbij komen op marktplaats :=

Giftig kan ik er om worden. Ik had ze dan net zo lief bij het Leger Des Heils gebracht!!!

Voor mij dus geen dingen meer die ik in het weggeef topic zet, erg jammer!

Ik ken het topic en had niet gereageerd op jou omdat ik het niet nodig had ik snap je heb je ook in het topic dat gezecht

Heh?
:o?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:29

Balen zeg Gohya...niet netjes inderdaad als er niks over passen afgesproken is :n

Inderdaad zou het dan fatsoenlijk zijn als zij jouw verzendkosten vergoed, want jij hebt nu kosten gemaakt, risico gelopen met het versturen van je zadel, en bent wellicht een echte koper van je zadel misgelopen doordat deze dame een beetje bijdehand gaat lopen doen -O-

MP: dat deze dame zelf verzendkosten betaalt voor het terugsturen doet toch niet ter zake :?
Dat is haar keuze, zij houdt zich niet aan de afspraak!

De door Gohya gemaakte kosten gaat ze natuurlijk nooit vergoeden, ze naait Gohya gewoon een oor aan, heel onfatsoenlijk.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:33

my_precious schreef:
HTM schreef:
maar de ontvanger stuurt ook terug toch! Dus maakt ook als het goed eens kosten.

Ja, maar die houd zich niet aan de afpraken.
Dus de persoon van het zadel stuurt deze op, de ontvanger zou dekens en dingen sturen.
Dan maakt je beide kosten omdat je iets wil hebben.

Nu heeft de verzender van het zadel kosten gemaakt voor helemaal NIKS!!!! omdat de persoon het zadel terug gaat sturen omdat ze hem gepast heeft, en het zadel dus niet past.
Pech voor haar, als je ruilt, dan RUIL je en maak je kosten omdat je iets wil.
De persoon heeft nu kosten gemaakt om haar zadel weer net zo hard terug te krijgen (als ze die terug krijgt..), en zou het dus netjes zijn als ze ook de gemaakte kosten minimaal terug zou krijgen, omdat de persoon zich niet aan de afspraken houd.

Simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen, dus als je dit niet snappen wil, dan is dat erg jammer voor jou dat je je slecht in andere mensen kan verplaatsen. :(:)