[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:46

Wij zijn afgelopen weekend bij onze vrienden gaan eten, de vrienden met de baby.
En het ging eindelijk eens een keertje lekker, voelde weer als vanouds!

We zijn wel zo slim geweest om bewust nogal "laat" op te dagen --> tegen 17u. De kleine gaat rond 20u slapen, en dat is mijn vriendin heerlijk ontspannen en aanwezig in het gesprek.
Ik ben blij, ik had echt het gevoel van "ik heb mijn vriendinnetje terug!!"

Helpt natuurlijk énorm dat de baby gewoon lekker doorslaapt, waardoor de ouders echt kunnen relaxen zodra zij in bed gaat :)
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 14-11-22 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:46

No way dat ik daar heen ging. Bedankt en tot de volgende keer. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:58

Ik had ook bedankt voor dat weekendje weg :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:39

Ik heb tussen de middag contact gehad.
Heb op een nette manier verwoord dat een ontspannen / gezellig weekendje weg voor mij kindvrij is.
Nog los van het feit dat het 4 dagen zal zijn.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:55

Een klein stukje van een interview in de volkskrant, hier word ik altijd blij van, het levende bewijs dat je niet per se spijt krijgt als je geen kinderen neemt :D
(uit een serie interviews met 100 jarige mensen vanwege het 100 jarig bestaan van de Volkskrant)
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:02

Luxorvalkje schreef:
Ik ben uitgenodigd voor een gezellig tripje naar Limburg met bezoek aan een pretpark.

Na doorvragen blijkt het 4 dagen / 3 nachten in een centerparcs is. En dat het kind vrije stel dat mij uitnodigde ook drie andere stellen heeft uitgenodigd met in totaal 5 kinderen onder de vijf.
Heb spontaan geen zin meer :roll:

No way _O-

Laurora schreef:
Een klein stukje van een interview in de volkskrant, hier word ik altijd blij van, het levende bewijs dat je niet per se spijt krijgt als je geen kinderen neemt :D
(uit een serie interviews met 100 jarige mensen vanwege het 100 jarig bestaan van de Volkskrant)
[ [url=m/S2g5a5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk stuk :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:13

Oh pff luxorvalkje daar zou ik vriendelijk voor bedanken. Ze hadden best even kunnen overleggen of iedereen ok was als er kinderen mee zouden gaan 8)7

Ohh dat artikel. Ik had het geschreven kunnen hebben zoals ik er nu tegenaan kijk, en ik hoop over tig jaar ook zo op mijn leven te kunnen terugkijken. Lekker met de honden om me heen <3

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:02

Ik was me al aan het voorbereiden om 'nee' te zeggen.

Toen zeiden ze nog: Oh, maar we hebben vier huisjes gereserveerd. Eentje voor ons (kindvrije stel), eentje voor A met zoontje (ongeleid projectiel), eentje voor B+C met hun twee kinderen (netjes opgevoed) en eentje voor D+E en hun twee kinderen (geen zin of je zin niet krijgen = huilen).

We dachten dat je wel bij A kon, zijn zoontje slaapt toch bij hem in bed.
Maar eventueel kun je dan ook wel bij ons als het een probleem is.....

Dus toen was het heel duidelijk dat het inderdaad zou worden als hiervoor geschetst: alles draait om gezellig samen dingen doen.

Snel een einde aan gebreid.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:59

Verstandige keuze :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:09

Vreselijk -O- goed dat je hebt afgezegd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:45

Oké, ik had ook nee gezegd dan. Klinkt alsof je OF de banketstaaf bent om in een huis met kind te zitten, of een 'derde wiel' aan de wagen te zijn, want komt wel over dat ze liever met z'n 2 zaten :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:18

Hoe komen ze erbij om een bewust kindvrij persoon in een huisje met een alleenstaande ouder met kind te plaatsen...

En leuk dat dat kind bij hem in bed slaapt. Stel je voor, je bent wel kind-minded, je hebt fijne dates met zo een kerel. Spreek je ginds af met logement in gedachten, kan je het bed op die manier ook nog delen. Wat een afknapper.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:38

Varekaj schreef:
Hoe komen ze erbij om een bewust kindvrij persoon in een huisje met een alleenstaande ouder met kind te plaatsen...

En leuk dat dat kind bij hem in bed slaapt. Stel je voor, je bent wel kind-minded, je hebt fijne dates met zo een kerel. Spreek je ginds af met logement in gedachten, kan je het bed op die manier ook nog delen. Wat een afknapper.
Wij sliepen op vakantie ook weleens bij een van m'n ouders in bed hoor. :') Betekende niet dat we dat thuis ook deden, maar zeker met jonge kinderen is dat helemaal zo gek niet.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:43

Leuk artikel! Dat destijds je bovenverdieping geconfisqueerd kon worden voor andere woningzoekenden, dat zou nu wel effe op wat heftige emoties stuiten gok ik zo :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:00

Owja zo had ik het niet bekeken Mkango :')

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:45

Ik moet ook even wat kwijt. Mijn beste maatje van werk (een man van inmiddels ook al 25) heeft het de laatste tijd alleen nog maar over "als hij ooit kinderen heeft dan zal hij...". Gek word ik ervan, hij heeft niet eens een partner en toch heeft hij het continu over zijn niet bestaande kinderen.

Het is echt niet meer leuk, ik heb het al bij hem aangegeven dat ik er niet zo blij van word en hij zei dat hij zijn best zou doen om die opmerkingen niet meer te maken.. niets is minder waar, het blijft zijn enige gespreksonderwerp..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:49

Gewoon telkens beginnen over je paard/hond/kakkerlak.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:16

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:30

Amber_anne schreef:
https://damespraatjes.nl/ruzie-met-bure ... ochtertje/

Wat een nachtmerrie voor de buren. De reacties op Facebook van andere ouders zijn ook echt verschrikkelijk, alsof iedereen maar rekening met hun hobby moet houden

Oh jezus, dat is echt de hel op aarde. Voor de ouders, maar vooral ook voor de buren... Mijn god.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:46

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:56

Captain schreef:
Gewoon telkens beginnen over je paard/hond/kakkerlak.

Die tactiek werkt niet meer :') inmiddels begin ik gewoon over een werkgerelateerd onderwerp.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:06

Amber_anne schreef:
https://damespraatjes.nl/ruzie-met-bure ... ochtertje/

Wat een nachtmerrie voor de buren. De reacties op Facebook van andere ouders zijn ook echt verschrikkelijk, alsof iedereen maar rekening met hun hobby moet houden

Oh damn wat een nachtmerrie.... Ook voor de ouders hoor maar het zullen je buren zijn! Ik zou ook echt helemaal over de flip gaan uiteindelijk... Dit is niet vol te houden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 06:01

Ze kunnen die kamer waar Pleuntje (met zo'n naam zou ik ook krijsen) ligt toch geluiddicht maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:28

Captain schreef:
Pleuntje (met zo'n naam zou ik ook krijsen)

_O-

Ik ging al door het dak van de krijsende kinderen en moeder die hiervoor naast ons woonden. En dan was dat omdat ze ofwel aan het spelen waren ofwel moeders omdat ze wat uit zaten te spoken. Was regelmatig dagelijks maar nooit een volledige dag door (wel ander hinderlijk lawaai). Petje af dat die buren het zo lang uithouden!