Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:51

Sizzle schreef:
Hier staat 1 op 15, is nog steeds vreselijk veel.
Hoeveel het ook was, het explodeerd, dat is helder.
Ons.gov.uk

COVID-19 infections increased across all regions of England, with the highest infection levels seen in London (1 in 15) and the lowest in the North East of England (1 in 45).

Wij hebben ook een bizarre explosie: 20.000 per dag!!!, dat zou omgerekend naar NL zo‘n 40.000 zijn dus NL is ineens een walk in the park :P

Ik weet niet hoe in de UK de cijfers tot standkomen. Híer zijn de officiële cijfers ongeveer een derde van de werkelijke aantallen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:06

+:)+ Die hoge besmettelijkheid zou wel eens goed kunnen zijn aldus berichten uit Denemarken

Citaat:
Het einde is in zicht, dat is de hoopvolle boodschap van de Deense epidemiologe Tyra Grove Krause. Zij denkt dat de combinatie van een lage hospitalisatiegraad en een hoge besmettelijkheid bij infectie met de omikronvariant zal leiden tot een snel einde van de pandemie. Over twee maanden zou die volgens de Deense wetenschapper zelfs al achter de rug moeten zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:10

Twee maanden dat zou wat zijn zeg :') wil niet te vroeg juichen maar daar hoop ik stiekem wel op

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:11

Hoop doet leven :D
En de Denen zijn nu niet bepaald pannekoeken, dus we gaan er maar voor :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:17

Waren het niet de Denen met de netsen zombies die weer uit de grond kwamen zetten?

„Zombie mink slaughtered due to coronavirus are 'rising' from mass graves“
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-01-22 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:19

Degene die de mannelijke hoofdrol speelt in moulin rouge the musical op broadway post net dat hij 2 weken ziek thuis heeft gezeten met omicron. En dat terwijl hij voordat broadway dicht ging in maart 2020 al covid had. En om op het podium te staan moet je volledige gevaccineerd. Dus je zou zeggen genoeg antistoffen maar toch omicron gekregen. Waarom ga ik morgen dan mijn booster halen als het omicron geen flikker uit maakt???

MarlindeRooz

Sizzle schreef:
Ik lees net dat rond de jaarwisseling 1 op de 10 mensen in Londen op dat moment een covid infectie doormaakte.
1 op de 10!

Ik zie om me heen ook de een na de andere besmetting na feestjes voorbijkomen (op sociale media dan). :=

purny

friezenfan2 schreef:
Degene die de mannelijke hoofdrol speelt in moulin rouge the musical op broadway post net dat hij 2 weken ziek thuis heeft gezeten met omicron. En dat terwijl hij voordat broadway dicht ging in maart 2020 al covid had. En om op het podium te staan moet je volledige gevaccineerd. Dus je zou zeggen genoeg antistoffen maar toch omicron gekregen. Waarom ga ik morgen dan mijn booster halen als het omicron geen flikker uit maakt???

Omdat jij dan niet zieker wordt als je corona krijgt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:21

Sizzle schreef:
Waren het niet de Denen met de netsen zombies die weer uit de grond kwamen zetten?

Ik moest die zin echt 2 keer lezen :')
Maar klopt inderdaad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:21

friezenfan2 schreef:

Omdat je zonder booster misschien nog wel zieker wordt.

Ik haal hem morgen ook, en als ik daarna alsnog heel ziek word na een besmetting is dat zo. Ik neem hem omdat het de kans op ziekenhuisopname of heftige verschijnselen verkleint. Niet omdat het besmetting 100% voorkomt.

_____

Wie weet wat er gebeurt als je achteraf corona positief bleek te zijn op het moment van boosteren? Heeft dat gevolgen voor je ziekteverloop of hoe de booster werkt in je lijf?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:33

friezenfan2 schreef:

Een vriendin van me werkt in de zorg, heeft vorig jaar Corona gehad, dubbel gevaccineerd en booster gehad en zit nu weer met Corona thuis. Weliswaar met 0 klachten maar zuur is het wel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:34

Ik heb om die reden ook de booster gehaald, maar ik heb wel voor mezelf besloten dat ik de volgende niet meer zo snel haal.

Ik twijfel ook een beetje over de effectiviteit. Daarnaast ben ik jong en gezond dus sowieso al een heel laag risico. En nu na 3 prikken kan ik nog steeds weinig tot niets. Ik wacht de volgende keer wel iets langer af voor ik beslis.

En ik zou gewoon graag wekelijkse cijfers zien waaruit blijkt hoeveel procent van de ziekenhuisopnames volledig gevaccineerd is/niet (volledig) gevaccineerd is/ volledig gevaccineerd is + booster.

Het lijkt mij dat als blijkt dat de booster ook 85-90% bescherming biedt tegen ziekenhuisopname dat ze gewoon gaan voor een 2G en gevaccineerden weer wat meer kunnen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:39

De ministers van volksgezondheid in belgië vragen de ouders om hun kinderen wekelijks te testen en de experts raden het gebruik van FFP2 masker op het OV aan... :)*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:44

De enige reden waarom ik mijn booster niet zou willen is puur om prinkangst maar dat vindt ik onzin om het niet te doen.

Maar of ik de volgende keer nog zo snel ga weet ik niet afhankelijk van de situatie natuurlijk.

Maar om de 3 maanden nee dat zeker niet.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:48

Olejon, ik vind het zo erg dat de regering van leugens wordt beticht. Achteraf kun je een koe in zijn kont kijken, maar je zou er maar voor staan om die moeilijke beslissingen te nemen.
Ik las ook dat deze lockdown van horeca en winkels geen zin had omdat de cijfers nu ook oplopen. Hoe komt men daar nu bij? Hoe hoog zouden de cijfers zijn als deze maatregel niet genomen was? De ene keer doet de regering te veel volgens de miljoen "deskundige" dan weer te weinig, te laat of te vroeg...... tja zo kunnen ze het nooit goed doen.
Ik heb diep respect voor de regering, ook al ben ik het niet altijd met ze eens en kan ik het niet altijd volgen.[/quote]

Nou, het hangt van leugens aan elkaar, bijvoorbeeld.

65% gevaccineerd was genoeg om immuniteit te krijgen, er is nu 85% gevaccineerd en nog niet genoeg

Coronabewijs zou geldig blijven ook zonder booster had hugo op 22 november nog op Twitter gezet. Nu verloopt het februari.

Bij de eerste prikken werd gezegd, we prikken ons met 2 prikken uit deze pandemie.

Vaccinatieplicht, zou nooit verplicht worden, nu word het niet uitgesloten.

Tijdje terug, heeft baudet, Rutte gevraagd of er ook samenwerking met het WEF, nee was niet waar. Blijkt nu ook wel anders.

En ga zo maar door

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:49

Leer toch eens quoten :n

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:54

OleJon schreef:
Citaat:
Olejon, ik vind het zo erg dat de regering van leugens wordt beticht. Achteraf kun je een koe in zijn kont kijken, maar je zou er maar voor staan om die moeilijke beslissingen te nemen.
Ik las ook dat deze lockdown van horeca en winkels geen zin had omdat de cijfers nu ook oplopen. Hoe komt men daar nu bij? Hoe hoog zouden de cijfers zijn als deze maatregel niet genomen was? De ene keer doet de regering te veel volgens de miljoen "deskundige" dan weer te weinig, te laat of te vroeg...... tja zo kunnen ze het nooit goed doen.
Ik heb diep respect voor de regering, ook al ben ik het niet altijd met ze eens en kan ik het niet altijd volgen.

Nou, het hangt van leugens aan elkaar, bijvoorbeeld.

65% gevaccineerd was genoeg om immuniteit te krijgen, er is nu 85% gevaccineerd en nog niet genoeg

Coronabewijs zou geldig blijven ook zonder booster had hugo op 22 november nog op Twitter gezet. Nu verloopt het februari.

Bij de eerste prikken werd gezegd, we prikken ons met 2 prikken uit deze pandemie.

Vaccinatieplicht, zou nooit verplicht worden, nu word het niet uitgesloten.

Tijdje terug, heeft baudet, Rutte gevraagd of er ook samenwerking met het WEF, nee was niet waar. Blijkt nu ook wel anders.

En ga zo maar door

65% was met de klassieke variant, daarbij had het ook voldoende geweest. 2 prikken was met de alfa-variant, daarmee was het ook voldoende geweest. Zo ook de vaccinatieplicht die overigens enkel niet uitgesloten wordt, dat is niet hetzelfde dat hij er daadwerkelijk komt. Er zijn gewoon dingen veranderd in de loop van de pandemie, dat daarmee het vervolg ook verandert, is logisch.

En let nou eens op die quotes, je maakt er een onoverzichtelijke zooi van. Plak bovenaan je vorige bericht even:

Code
[quote]

Daarmee trek je het recht. De naam is niet nodig. Ik heb het in dit bericht alvast gefixt toen ik jou quotte, dan kan je zien wat het effect is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:28

Op ad.nl was een interview te zien met een dame die op de covid afdeling lag, volledig gevaccineerd.
Journalist vraagt: wat vind u nu van de enting die u gehad heeft? (duidelijk sensatie zoekend)
Vrouw: ik ben er toch nog, dus ben nog steeds heel blij met de enting.

Amen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:30

Bij quoten kun je het volgende doen,

Je laat de eerste [ quote ] staan en je laat het laatste stukje tekst met daarachter de laatste [ /quote ] staan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:31

Pandora2 schreef:
+:)+ Die hoge besmettelijkheid zou wel eens goed kunnen zijn aldus berichten uit Denemarken

Citaat:
Het einde is in zicht, dat is de hoopvolle boodschap van de Deense epidemiologe Tyra Grove Krause. Zij denkt dat de combinatie van een lage hospitalisatiegraad en een hoge besmettelijkheid bij infectie met de omikronvariant zal leiden tot een snel einde van de pandemie. Over twee maanden zou die volgens de Deense wetenschapper zelfs al achter de rug moeten zijn.

Jee, waar heb ik dat eerder gelezen?

Hier op Bokt geloof ik.
Op deze draad; idioot stokpaardje van iemand :P

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:43

Sizzle schreef:

Wat daar in Denemarken is gebeurd is gewoon te erg voor woorden. Groot schandaal maar helaas hoor je er niks over.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:50

Daks schreef:
Sizzle schreef:

Wat daar in Denemarken is gebeurd is gewoon te erg voor woorden. Groot schandaal maar helaas hoor je er niks over.

Sorry, kan iemand mij bijpraten. Ik weet glad niet waar dit over gaat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:51

Daks schreef:
Sizzle schreef:

Hier wel hoor. Heb ik verschillende keren gemeld, maar ja.
Ongegronde paniekreflex en de besmetting kwam nog van een mens ook.
Maar Covid19 dus... kán niet onterecht geweest zijn :x

Ok, ik ga voor een glas met tapas +:)+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:59

pien_2010 schreef:
Sorry, kan iemand mij bijpraten. Ik weet glad niet waar dit over gaat.

Nadat in Denemarken zonder geldige vergunning een massa slachting plaatsgevonden had onder nertsen hebben ze ze zonder goed nadenken in massagraven gestort. Kort daarna kwamen de lijken door gas vorming vanzelf weer uit de grond. Heel luguber.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:20

Dank je Sizzle. Gatver.