Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:45

Relaxed schreef:
Popstra schreef:
Het is ook krom in hoe Daks het beschrijft maar Ikea is verplicht QR code in hun restaurant te vragen anders moeten ze die sluiten.

Maar het restaurant is toch ook gewoon dicht geweest terwijl de winkel wel open mocht? Hoezo is de qr daar dan nu raar?

Ik vind het het niet raar. Ik schrijf alleen dat ze verplicht zijn. Net als alle andere horeca. :)

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:01

besita schreef:
Bigone
Van die miljoen die steevast weigeren zullen er toch al een heel pak covid gehad hebben , niet ?
Degene die weigeren zouden verplicht een antistoffen test moeten uitvoeren

Ik weiger geen vaccin, ik hoef hem niet..Als iemand mij een gebakje aanbied, en ik zeg nee Dankje. Ben ik dan n gebak weigeraar? Of anti gebak?
En ik zou gerust een antistoffen test doen. Maar om dat nou te verplichten?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:16

Belmera schreef:
besita schreef:
Bigone
Van die miljoen die steevast weigeren zullen er toch al een heel pak covid gehad hebben , niet ?

Ik weiger geen vaccin, ik hoef hem niet..Als iemand mij een gebakje aanbied, en ik zeg nee Dankje. Ben ik dan n gebak weigeraar? Of anti gebak?

Hihi, hier moest ik stiekem wel om gniffelen, antigebak/ gebakweigeraar :')

Ik vind dat ze voor degenen die willen een antistoffentest beschikbaar zouden mogen stellen. Verplicht stellen? Hmmm… Nee. Op een gegeven moment is er voldoende uit de kast getrokken om mensen hun eigen keuzes/ verantwoordelijkheid te laten nemen, wil je dan helemaal niks is het ook goed… Toch?

Vwb. testen voor de QR: ik heb een bokker ergens zien vertellen dat er in een land (Spanje?) werkelijk o-ve-ral getest kan worden (sneltest) om ergens binnen te mogen/ kunnen komen. Van mij mag dat hier ook, verlaag die drempel zoveel als mogelijk: maak testen overal beschikbaar en maak gebruik van minder invasieve testen, ik zou haast verwachten dat dan de weerstand tegen de qr code ook een pak zal afnemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:22

Ja jongens ik kom er maar voor uit, ik ben een gebakweigeraar. -O-

Het is inmiddels zo ver dat ik mezelf op 25-jarige leeftijd gebak probeer te leren eten omdat het gewoon gênant voelt om altijd maar gebak te weigeren. :o

(dit is helaas geen sarcasme)

AmyII

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:30

Ook hier moet ik stiekem om gniffelen MarlindeRooz, maar ik snap je wil om het toch te leren eten. Anderzijds: ik weiger gebak omdat het op geen enkele manier bijdraagt aan mijn lichaam. En dat zeg ik dan ook gewoon: ik weiger gebak omdat ik al dik word als ik er naar kijk :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:47

Mag je dan als gebakweigeraar ook niet meer op verjaardagen komen?
Daar misschien ook een QR code voor maken.
Moet je alleen even testen of je niet toevallig slagroom op je bovenlip hebt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:48

maar de gebakweigeraar steekt die ook andere aan? Komt die eerder in het ziekenhuis.....

Worden jullie zelf niet moe van jullie zelf met dit soort rare vergelijkingen?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:49

DuoPenotti schreef:
maar de gebakweigeraar steekt die ook andere aan? Komt die eerder in het ziekenhuis.....

Joh, er word nu gewoon een grapje van gemaakt door over gebak verder te gaan… Tenminste, dat is hoe ik de laatste berichten lees.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:51

Vandaar dat ik gevaccineerd ben, je kunt mij wakker maken voor vers appelgebak met een flinke dot slagroom.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:58

Vanochtend op springwedstrijd geweest.
Heerlijk bakje koffie gedronken met wat lekkers in de kantine.
Lekker zoals vanouds,geen code gedoe.
Super gezellig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:00

Buitenhuis eet ik ook geen gebak, maar dat heeft als reden dat de kans bestaat dat ik moet overgeven van gebak. :=

Eet het wel, maar alleen thuis bij mijn eigen vertrouwde wc moet dat iemand anders er dan geen last ook van heb.

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:05

DuoPenotti schreef:

Ik word er moe van dat ik een vaccin weigeraars wordt genoemd.
Worden jullie niet moe van al dat negatieve gedoe?
Weigeraar en anti vaxxer zijn nou niet bepaald positieve woorden.

En ook de mensen die geen prik willen, over 1 kan scheren vind ik nogal negatief.
Ik wil geen prik, maar houd me netjes aan de regels.
En ik geloof niet in complotten, ik geloof wel dat het hele vaccin gebeuren grotendeels om geld draait..

Alle gebaksweigeraars verzamelen dat ben ik trouwens niet hoor. Maar soms ook wel, heb ik er gewoon even geen trek in. Al zal dat vast geen geldige reden zijn

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:05

bigone schreef:
Vandaar dat ik gevaccineerd ben, je kunt mij wakker maken voor vers appelgebak met een flinke dot slagroom.

Appeltaart <3

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:13

Belmera schreef:
DuoPenotti schreef:

En ook de mensen die geen prik willen, over 1 kan scheren vind ik nogal negatief.
En ik geloof niet in complotten, ik geloof wel dat het hele vaccin gebeuren grotendeels om geld draait..

Alle gebaksweigeraars verzamelen dat ben ik trouwens niet hoor. Maar soms ook wel, heb ik er gewoon even geen trek in. Al zal dat vast geen geldige reden zijn

ik noem niemand weigeraar of anti vaxer...dus....

Ik heb wel gezien hoe hard ze moeten werken op de IC, dat weer wel.... dus begrijpen zal ik het nooit.
Negatief...ja corona is nu eenmaal geen fijne aardige ziekte...dus

Maar dat gemauw over ik mag ergens niet binnen, dat mag je wel, dus stop met zeiken , klaar.

(je is algemeen bedoeld)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:35

Belmera schreef:
besita schreef:
Bigone

Alles heeft twee kanten:
Ik moest geen vaccin, maar wilde het wel. Als iemand mij een pilsje aanbied en ik zeg Ja graag ben ik dan een Pils schaap? Of pils verslaafd?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:10

DuoPenotti schreef:

Wordt je niet moe van geen humor hebben?
Mijn God het was gewoon een geintje!! }:0

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:12

Was me idd niet duidelijk dat het een geintje was...
Door anders ook dat continue gezeik over de regels met ook steeds domme vergelijkingen die nergens op slaan... Oké nu was dus nergens op slaan ineens er grapje...
Oké....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:16

Mijn opmerking was iig een grapje.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:18

Ik begon toch echt bij belmera te lezen.

Maar het is goed zo... Grapje dus... Oké.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:10

Mijn broer en zijn verloofde willen vandaag uit eten maar ze is niet gevaccineerd (omdat ze borstvoeding geeft) dus ze moet zich laten testen. Ik zou meteen dan alles uit die QR-code halen en meteen naar de bios gaan. Maar nee daar hadden ze geen tijd voor door die borstvoeding. Of ben ik raar als je je dan moet laten testen dan haal je toch alles uit die QR-code?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:13

friezenfan2 schreef:
Mijn broer en zijn verloofde willen vandaag uit eten maar ze is niet gevaccineerd (omdat ze borstvoeding geeft) dus ze moet zich laten testen. Ik zou meteen dan alles uit die QR-code halen en meteen naar de bios gaan. Maar nee daar hadden ze geen tijd voor door die borstvoeding. Of ben ik raar als je je dan moet laten testen dan haal je toch alles uit die QR-code?

Nou nee, dat zou ik ook niet doen. Het doel is uit eten en als dat kan is het goed toch? Ik zou ook niet willen stappen erachteraan ofzo alleen omdat het kan. Dat zou ik voorheen ook niet gedaan hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:26

Waarom zou je naar de bios gaan als je dat niet eens wil :? Ze wilden toch uit eten?

Met borstvoeding kan je trouwens prima vaccineren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:34

Belmera schreef:
DuoPenotti schreef:

Waarom zijn vaccinweigeraar en antivaxxer voor jou niet bepaald positieve woorden? Hoe zou jij jezelf dan aanduiden?
Wappie vind ik wel een negatieve term. Die ik om die reden ook bewust gebruik voor mensen die daar volgens mij onder vallen. Maar vaccinweigeraar?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:36

Voor corona en dit tweede kindje deden ze dat regelmatig uit eten en naar de bios.
Toen ik hoorde dat ze zich pas gaat vaccineren als ze geen borstvoeding meer geeft heb ik het ook gegoogled en vond ook dat je gewoon kunt laten vaccineren als je borstvoeding geeft is zelfs beter omdat je kindje dan ook antistoffen krijgt. Maar iedereen mag zijn eigen keuze maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:59

friezenfan2 schreef:
Voor corona en dit tweede kindje deden ze dat regelmatig uit eten en naar de bios.
Toen ik hoorde dat ze zich pas gaat vaccineren als ze geen borstvoeding meer geeft heb ik het ook gegoogled en vond ook dat je gewoon kunt laten vaccineren als je borstvoeding geeft is zelfs beter omdat je kindje dan ook antistoffen krijgt. Maar iedereen mag zijn eigen keuze maken.

Maar dan toch ook een eigen keuze maken om niet naar de bios te gaan?

Testen is nou echt geen gigantische ramp of tijdsinvestering.