Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Dan gaan ze het bekijken als een soort bijberoep zeg maar als eenmanszaak. Maar dan zonder BTW-nummer of registratie als zelfstandig ondernemer.
Ik heb ook wel rond de 30 transacties/jaar maar als dat elke keer €5 is dan moet ik gaan belasting betalen over een "inkomst" van amper €150... Zet er een nulletje bij en ik vind het alweer wat logischer.
Aight schreef:€2000 vind ik ook een logische grens, volgens mij mag je dat normaal ook zonder aangifte ''verdienen''. Ze kunnen niet al je aankopen wegstrepen tegen je verkoop, dus het is in principe ''inkomsten''.
Bijv stel dat je alles voor €1 inkoopt en €100 verkoopt, dan ben je dus wel aan het handelen.
maar 30 transacties is idd een beetje random imo
Pantykous schreef:Aight schreef:€2000 vind ik ook een logische grens, volgens mij mag je dat normaal ook zonder aangifte ''verdienen''. Ze kunnen niet al je aankopen wegstrepen tegen je verkoop, dus het is in principe ''inkomsten''.
Bijv stel dat je alles voor €1 inkoopt en €100 verkoopt, dan ben je dus wel aan het handelen.
Ik verdien toch niks? Ik heb zelf geld uitgegeven en of ik dan mijn kleren doorverkoop gaat de belastingdienst helemaal niks aan. Die 2000 euro heb ik zo aangetikt.
Appeltje00 schreef:Ik vind het echt onzin. Ik koop veel kleding en verkoop dat vaak voor dezelfde prijs of voor iets minder door. Zelden voor meer. Onzin dat ik dan belasting moet betalen. Ik heb het ooit zelf ook gekocht. Op die manier gaan mensen minder verkopen. Lekker voor het milieu weer.
Aight schreef:€2000 vind ik ook een logische grens, volgens mij mag je dat normaal ook zonder aangifte ''verdienen''. Ze kunnen niet al je aankopen wegstrepen tegen je verkoop, dus het is in principe ''inkomsten''.
Aight schreef:Appeltje00 schreef:Ik vind het echt onzin. Ik koop veel kleding en verkoop dat vaak voor dezelfde prijs of voor iets minder door. Zelden voor meer. Onzin dat ik dan belasting moet betalen. Ik heb het ooit zelf ook gekocht. Op die manier gaan mensen minder verkopen. Lekker voor het milieu weer.
Zoo ga je lekker, wat een aannames en glijdende schaal ga je op![]()
Vinted was bedoelt voor particulieren voor inderdaad de dingen die jij benoemt. Echter zie je gewoon dat steeds meer bedrijven/winkels ook gebruik maken van vinted.
In de fysieke wereld heb je een kringloopwinkel (vaak voor een goed doel, verkopen tweedehands voor minder dan de waarde & hebben een sociaal aspect) maar aan de andere kant een vintage winkel (verkopen ook tweedehands zooi maar met een winstaspect). Zo gaat het online ook: je hebt particulieren (geef kleding een tweede kans) en mensen met een winstkenmerk (koop goedkoop via shein/tweedehands/etc in en verkoop ''vintage'' kleding met winst). Ik vind €2000 een nette lijn voor een verkoopplatform (30 items niet). Dus ik snap de redenering wel.
Pantykous schreef:Aight schreef:
Zoo ga je lekker, wat een aannames en glijdende schaal ga je op![]()
Vinted was bedoelt voor particulieren voor inderdaad de dingen die jij benoemt. Echter zie je gewoon dat steeds meer bedrijven/winkels ook gebruik maken van vinted.
In de fysieke wereld heb je een kringloopwinkel (vaak voor een goed doel, verkopen tweedehands voor minder dan de waarde & hebben een sociaal aspect) maar aan de andere kant een vintage winkel (verkopen ook tweedehands zooi maar met een winstaspect). Zo gaat het online ook: je hebt particulieren (geef kleding een tweede kans) en mensen met een winstkenmerk (koop goedkoop via shein/tweedehands/etc in en verkoop ''vintage'' kleding met winst). Ik vind €2000 een nette lijn voor een verkoopplatform (30 items niet). Dus ik snap de redenering wel.
Wie gaat zich in godsnaam druk maken om €2000 op jaarbasis te verdienen. Dan haal je echt het net niet op voor de profs hoor. Dus ik snap de redenering wel maar de drempel niet.
Citaat:Het gaat om de volgende activiteiten:
- verhuur van onroerend goed dat zich in een EU-lidstaat bevindt
- verlenen van persoonlijke diensten
- verkoop van goederen
- verhuur van transportmiddelen
HorsePassion schreef:En denk je dat de belastingdienst dit allemaal bij gaat houden?
Ik denk dat dit kruimelbedrag voor de Belastingdienst helemaal niet goed controleerbaar is.
Ze hebben er het personeel niet voor.