Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:01

Afbeelding

Afbeelding

Deze wordt in mijn FB kring getoond, gedeeld, geliked en beaamd.
Vind het een nettere verwoording dan de originele # maar ze volgen nog steeds de regels niet goed natuurlijk.
Kan me echter wel voorstellen dat mensen dit volgen.

*Even edit gedaan ivm getoonde naam op de foto's

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:09

Ze volgen de regels wel, alleen niet met mensen die dat ook niet willen en dan ook nog binnenshuis.
Ik vind het heel netjes verwoord en ik heb er totaal geen moeite mee ook al doe ik het zelf anders→ althans meestal→ gisteren ook met de buurman intensief een uur vlak naast elkaar gezeten en gewerkt aan een vergunningsaanvraag zonder maskertje op. Dat ik me buitengewoon ongemakkelijk voelde dat wel.

Ik vind dat onze democratie, het aan moet kunnen dat er mensen zijn die een andere mening hebben. Zolang zij zich buiten maar aan de regels houden en dus anderen niet besmetten, want dat is tegen de regels op dit moment opgesteld door onze regering die door ons allemaal is gekozen.

Dus, ik vind het prima dit stukje, netjes verwoord.

Het laatste stukje voel ik me heel erg bij thuis, nl wij proberen hier ook zonder angst te genieten van ons leven en de covid geen allesoverheersende rol in ons leven te geven. Daar wordt niemand beter van denken wij en is ook niet goed voor de weerstand. Wij vinden dat dit wel heel erg moeilijk wordt gemaakt want alle programma's bijna op de publieke zenders gaan over covid-19. Dat wijzen wij af en kijken daarom dus minder naar die zenders en dat soort programma's. Een mens wordt daar gewoon depressief van van al die hartbrekende verhalen etc.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:12

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:13

Dat doen ze niet, pien_2010 want ze blijven niet thuis met klachten en willen niet testen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:13

Ja dat klopt leeslampje, dat vind ik ook dat ze dat wel moeten, of bij milde klachten in ieder geval een goed maskertje op doen en zeer goed afstand houden tot mensen en snel boodschapjes doen.

TEsten hoeven ze niet te doen, als ze maar thuis blijven. Ik laat me ook niet testen als ik ziek zou worden, want ik ben een paniekzaaier als het om dat soort dingen aankomt en ik zet me zelf gelijk op min 3 achterstand als ik weet dat ik covid zou hebben, terwijl ik gewoon milde klachten zou hebben. Kijk als ik echt ziek word dan laat ik me natuurlijk gelijk testen, maar ik heb zo vreselijk vaak een snotneus, wat keelpijn etc. Dan neem ik een vitamine C broost, gorgel wat met iets homeopatisch en dan is het meestal paar dagen later weer over.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-10-20 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:15

purny schreef:
Maar Loretta, als Jan zich laat testen en Jan heeft binnen een uur de uitslag dan zal Jan zich sneller laten testen dan wanneer Jan heel lang op de uitslag moet wachten

Klopt helemaal!

Ik hoor dat hier om mij heen ook vaak: "tis maar een snotneus en als ik wil laten testen zit ik minimaal 1 week thuis opgesloten en komen er problemen op mn werk, dus ik kijk het nog wel een paar dagen aan"

Als deze mensen dicht bij huis zn sneltest zouden kunnen krijgen, direct de dag van bellen voor een afspraak, weet ik zeker dat ze zich wél gaan laten testen. En dan ook wel bij iedere snotneus.

Want binnen 1 uur de uitslag en weer dóór met leven ipv minimaal 7 dagen opgesloten zitten met alle rompslomp erbij...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:19

leeslampje schreef:
pien_2010 schreef:
Ze volgen de regels wel, alleen niet met mensen die dat ook niet willen en dan ook nog binnenshuis.

Behalve dat ze bij klachten (snotneus, niezen, hoesten) niet thuis blijven. Dat zou wel moeten:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... dsadviezen
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gezondheid

Verder ben ik het met je post eens Pien :)

Ligt er helemaal heen waar ze heen gaan...

Ik vind het netjes verwoord, maar wel jammer dat een grote groep dit niet zo ziet... -O-

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:24

Het mag dan netjes verwoord zijn, mensen die zich heel goed aan de afspraken houden uitmaken voor bangerds vind ik dan weer zo kortzichtig. Mensen die dat doen doen het voor hunzelf en juist hun naasten. Iets waar zij blijkbaar niets om geven. Oma knuffelen, ja hoor. Kortzichtig, alsof ze zelf geen corona kunnen krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:29

Ze verwoorden het inderdaad zo alsof anderen onterecht bang zijn... maar wat ze in prive sfeer doen, en als ze dat in prive sfeer houden.. ja doe je ding.. Dat hou je niet tegen.
Ik heb dat liever dan die mafklappers die nu dagelijks op het plein staan te demonsteren als een stelletje klaagkleuters

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:45

C_estmoi schreef:
Loretta schreef:
En Jan op de hoek gaat vervolgens gewoon naar buiten waardoor de verspreiding nog sneller toeneemt. Dat is dus wat er nu immers ook al gebeurt.

Dit was nooit een probleem geweest als ze dit in de zomer goed geregeld hadden.

Maar dát is natuurlijk ook bizar.. Hoeveel maken zo'n paar dagen binnen nou uit op een mensenleven?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg vervelend als ik m'n huis niet uit mag, maar zou bij een positieve test of bij contact met een besmette persoon absoluut niet naar buiten gaan..

Zelf ben ik gelukkig in de positie om thuis te blijven en dat heb ik ook gedaan toen ik verkoudheidsklachten had. Alleen wanneer Jan om de hoek bijvoorbeeld flexwerker is staan er morgen zo 10 anderen om zijn plaats in te nemen. Dus kan Jan om de hoek het zich niet permiteren om thuis te blijven.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:45

bigone schreef:
Het mag dan netjes verwoord zijn, mensen die zich heel goed aan de afspraken houden uitmaken voor bangerds vind ik dan weer zo kortzichtig. Mensen die dat doen doen het voor hunzelf en juist hun naasten. Iets waar zij blijkbaar niets om geven. Oma knuffelen, ja hoor. Kortzichtig, alsof ze zelf geen corona kunnen krijgen.

Inderdaad. Het schijnt nog altijd niet door te dringen dat het over een besmettelijke ziekte gaat. In die tekst stellen ze dat het ok is dat persoon X geen afstand houdt van persoon Y als X en Y daar geen probleem van maken. Maar als X een besmetting doorgeeft is dat niet alleen een probleem van Y (in dat geval zou ik het eens zijn met de tekst) maar ook een probleem voor iedereen die met Y in contact komt.
Ik vind dit soort teksten veel gevaarlijker dan het origineel, ze doen zich op het eerste gezicht rdelijk voor, maar in feite lappen ze alles aan hun laars.
En terloops nog een sneer uitdelen aan de mensen 'die in angst leven'.
Ze houden wel geen rekening dat angst een overlevingsstrategie is, dus zo dwaas is een beetje angst nu ook weer niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:55

Ik vind zeker dat iedereen recht heeft op een eigen mening. En in eerste instantie denk je dat het inderdaad wel kan, binnenshuis enkel met mensen die dat ook willen... Alleen verspreid je hiermee toch het virus. Dat is namelijk wat er nu ook gebeurt is in Nederland. Het blijft niet enkel bij dat ene groepje hangen, je besmet ongewild toch andere mensen. Hier waren het ook eerst enkel jongere, studenten, etc. En zie wat er nu toch gebeurd. Maar goed, je zal nooit alle neuzen dezelfde kant op krijgen. Ik hoop alleen dat de meerderheid van de bevolking wel mee doet, ook achter gesloten deuren. Want anders komen we er niet uit...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:57

Sclimpre schreef:
Inderdaad. Het schijnt nog altijd niet door te dringen dat het over een besmettelijke ziekte gaat. .

Zolang er nog berichten worden gedeeld dat een virus niet levend is, maar een reactie van je eigen lichaam om zich te reinigen en niet van persoon op persoon kan worden overgedragen.. hou je mensen die dus alles blijven doen wat ze willen.
En er zijn echt meer mensen die dat geloven dan je denkt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:05

bigone schreef:

Jep, bangerds of schapen. Hoe vaak je die niet voorbij ziet komen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:08

Ja maar dát is het probleem... dat mensen die dat willen, hun eigen cirkel niet klein houden..
Dat kan nl wel.. je kan prima met 10 vrienden afspreken dat je verder niemand ziet..
Of dat je na een samenzijn minimaal 14 dagen niemand ziet. Dat kan wel, als je wilt.. maar dan heb je discipline nodig en dat is nu net weer een beetje lastig...

Ik vind 'ze gaan naar hun oma' ook te kort door de bocht namelijk. Oma is misschien al een heel poosje dood.. dat weet je niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:14

Ik heb zo’n neef Jan. Gevraagd of hij toch wel wil zorgen dat mijn peettante (zijn moeder) gezond blijft. Ben meteen ontvriend op zijn Facebook.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:16

Van de week op fb iemand op snooze gezet.
Als ik dan op fb kijk dan wil ik niet allemaal berichtjes lezen dat corona onzin is.
Wie weet ontvriend ik die persoon wel na deze snooze periode.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:17

Als hij en zijn moeder daar afspraken over hebben, dan valt daar verder weinig over zeggen denk.
(er even vanuit gaande dat moeder nog in staat is om ergens iets van te vinden.. )

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:29

friezenfan2 schreef:
Als ik dan op fb kijk dan wil ik niet allemaal berichtjes lezen dat corona onzin is.

Ik heb hetzelfde, vind dit een bijzonder onaangenaam bijverschijnsel van het hele covid-gebeuren. Men is voor- of tegen en daar worden allerlei berichten over geplaatst, alsof we overtuigd moeten worden van ons ongelijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:31

Of ze hebben idd hersenproblemen an de maskers, die zie ik nl ook veel voorbij komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:39

Echwel schreef:
Of ze hebben idd hersenproblemen an de maskers, die zie ik nl ook veel voorbij komen.

Ook dat niemand je mag verplichten het te dragen, maar dat is echt onzin.
Bij veel banen is het gewoon verplicht.
Ik geef dan aan.. joh er werken al jarenlang 100.000-en mensen met mondkapjes op in de voedselverwerkende industrie.
8 uur per dag, 40 uur per week.. en die hebben nergens last van.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:40

friezenfan2 schreef:

Ik zie het ook echt soms van mensen waar ik het totaal niet van verwacht had.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:41

friezenfan2 schreef:

Ik heb er al een aantal ontvolgd/ontvriend die corona onzin vonden, verkondigden dat je verplicht moet worden gevaccineerd wilde je dingen doen... Heerlijk rustig hoor :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:45

Ik snap überhaupt waarom je het niet zou geloven.
Maar ligt vast aan mij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:47

nynke55 schreef:
friezenfan2 schreef:

Ik heb hetzelfde, vind dit een bijzonder onaangenaam bijverschijnsel van het hele covid-gebeuren. Men is voor- of tegen en daar worden allerlei berichten over geplaatst, alsof we overtuigd moeten worden van ons ongelijk.

Die polarisering met alles, is iets van deze tijd. Dat vind ik echt lastig aan deze tijd.
Soms denk ik wel eens (is gechargeerd), in China delen ze hoge straffen uit om alle koppies dezelfde kant uit te krijgen. Wij hebben vrijheid van denken en we verguizen elkaar om die koppies de richting uit te krijgen die wij zelf aanhangen. Zooo zonde.
Leven en laten leven.