bigone schreef:Het mag dan netjes verwoord zijn, mensen die zich heel goed aan de afspraken houden uitmaken voor bangerds vind ik dan weer zo kortzichtig. Mensen die dat doen doen het voor hunzelf en juist hun naasten. Iets waar zij blijkbaar niets om geven. Oma knuffelen, ja hoor. Kortzichtig, alsof ze zelf geen corona kunnen krijgen.
Inderdaad. Het schijnt nog altijd niet door te dringen dat het over een besmettelijke ziekte gaat. In die tekst stellen ze dat het ok is dat persoon X geen afstand houdt van persoon Y als X en Y daar geen probleem van maken. Maar als X een besmetting doorgeeft is dat niet alleen een probleem van Y (in dat geval zou ik het eens zijn met de tekst) maar ook een probleem voor iedereen die met Y in contact komt.
Ik vind dit soort teksten veel gevaarlijker dan het origineel, ze doen zich op het eerste gezicht rdelijk voor, maar in feite lappen ze alles aan hun laars.
En terloops nog een sneer uitdelen aan de mensen 'die in angst leven'.
Ze houden wel geen rekening dat angst een overlevingsstrategie is, dus zo dwaas is een beetje angst nu ook weer niet.