Merlen schreef:LukieBradley schreef:Erg zijn ze he. Mijn haantje is echt een baby en moest het al wat ontgelden maar nu is ie helemaal de pineut![]()
Kwam heel zielig naar me toe![]()
[ [url=m/jPjhWr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zie nog geen gewonden dus hoop dat ze kalmer gaan worden.
Tis echt 9 tegen 4 en eigenlijk zijn ze allemaal bang maar die 4 zijn groter dus pikken soms ook.
[ [url=m/FVWEVk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leghorns uit de legindustrie?
Dat zijn bitches.Bij mij hebben ze een kip doodgepikt.Echte verenpikkers zijn het,die blijven doorgaan tot in het vlees.
Reeds 3 maal heb ik kippen uit een legbatterij opgehaald,zowel bruine als witte.Doe ik nooit meer.
Het is inderdaad een legras ja, bijna allemaal trouwens alleen ik heb 5 jonge witte, 4 andere rassen jonkies.
Nu 4 oudere die wel in de industriestal gelegd hebben tot een paar maand terug.
Mijn jonkies heb ik uit de opfok meegenomen.
Dat afwijkende gedrag komt voort uit hun opgroeien en het verder stadium daarvan.
Ze missen hun moeder opvoeding en hebben altijd op overleven gezeten en maar moeten produceren.
Daardoor zijn ze vaak vinniger en de witte zijn normaal ook wat schuwer, al ligt dat ook aan welk ras je hebt.
De jonkies uit de opfok vallen nog wel mee

Ze gaan hier wel bijdraaien alleen zijn nu even lastig.
Niet perse veren pikkers hoor. Een hen begint vaak aan zichzelf te pikken en soms zien ze dat wel als uitnodiging. In hun leven hebben ze nooit niks anders te doen gehad

Wel heel erg vervelend dat je die ervaring hebt.
Hier komt het ook voort uit hun angst. Tis sneu