Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdende schreef:En toch zal het wel moeten willen we de oudere beschermen tegen corona. Want als we heel leuk "alles" weer gaan opstarten zoals restaurant en pretpark, dierentuin, musea enz dan is de kans dat een bezoeker het virus mee naar binnen neemt in een verzorgingshuis ook een heel stuk groter.
En alles dicht laten alleen om de oudere en kwetsbare meer vrijheid te geven moeten we voor de economie ook niet willen. Want dan moeten we in een lockdown blijven totdat er een vaccin is en deze aan de meerderheid van de kwetsbare groepen is toegediend.
Ik ben echt vóór vrijheid voor het grootste gedeelte van Nederland en de kwetsbare groepen beschermen door bijvoorbeeld geen bezoek.
Of nou ja, wel bezoekers, maar inderdaad afgescheiden door middel van glas of plastic oid.
Is sneu voor de oudjes, maar het is niet anders.
mvdende schreef:Wat willen jullie dan?
Alles en iedereen in complete lockdown totdat de meerderheid een vaccin heeft gehad? Alles stil leggen voor minimaal 2 jaar?
Wat is jullie oplossing dan? Ben ik echt benieuwd naar...
Dat het mogelijk moet zijn om een bewoner van een verzorgingshuis tijdelijk bij familie onder te brengen terwijl zijn/haar kamer voor diegene beschikbaar blijft, ben ik het zeker mee eens.
Maar bezoekers gewoon zoals altijd toestaan in de verzorgingshuizen, is in mijn ogen echt niet mogelijk.
Daarnaast bijvoorbeeld het ouderen uurtje in de AH, tussen 7-8 vind ik ook een goed idee en misschien is dit wel uit te breiden naar méér winkels?
1 uurtje voor of 1 uurtje na sluitingstijd open voor kwetsbare groepen, 65+ en "aantoonbaar" mensen met gezondheidsproblemen
Bezoekers in de verzorgingshuizen achter plexiglas oid, en dan niet 10 minuten maar een uurtje per keer, 2x per week ofzo.
lenaa_tje schreef:Tja ik vond het wel terecht wat de ouderenbond stelde waarom moet het ervoor of erna waarom niet gewoon van 12 tot 1 . Waarom de ouderen de uitzondering laten zijn.
lenaa_tje schreef:Wat ik wijsheid vind is mensen het recht geven om naar huis gehaald te worden. Dat kan nu niet omdat hun plek vergeven is dan. Je kan niet meer terug. Ook vind ik dat je de ruimte moet bieden voor ingeval 1 vast familielid. Al is dat eventueel dan in tuin/buitenruimte.
Bij de oma van mijn vriend mogen de bewoners niet eens zelf meer gebruik maken van de gezamenlijke tuin want dat is buiten.
Texas8 schreef:Sorry voor het ‘binnen vallen’
Maar wie is of wie kent mensen die behoren tot de risicogroep en welke wel gewoon werken in de zorg/het onderwijs?
En dan vooral door onderliggende aandoeningen en niet leeftijd.
Zelf moet iemand dichtbij de keuze maken om wel of niet te werken, maar wel in de risicogroep valt..
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:Wat ik wijsheid vind is mensen het recht geven om naar huis gehaald te worden. Dat kan nu niet omdat hun plek vergeven is dan. Je kan niet meer terug. Ook vind ik dat je de ruimte moet bieden voor ingeval 1 vast familielid. Al is dat eventueel dan in tuin/buitenruimte.
Bij de oma van mijn vriend mogen de bewoners niet eens zelf meer gebruik maken van de gezamenlijke tuin want dat is buiten.
Ik snap niet waarom ze niet meer terug zouden mogen. Je betaalt de huur toch door? En het personeel hoeft minder te doen.
En het is niet dat er nu een wachtrij staat te trappelen om opgenomen te worden in 'n verzorgingshuis, want niemand durft gaan.
elnienjo schreef:Texas8 schreef:Sorry voor het ‘binnen vallen’
Maar wie is of wie kent mensen die behoren tot de risicogroep en welke wel gewoon werken in de zorg/het onderwijs?
Zelf moet iemand dichtbij de keuze maken om wel of niet te werken, maar wel in de risicogroep valt..
Ik zou diegene naar een arts laten gaan die kan steunen in zijn/haar ziekmelding.
Texas8 schreef:Sorry voor het ‘binnen vallen’
elnienjo schreef:Texas8 schreef:Sorry voor het ‘binnen vallen’
Ik zou diegene naar een arts laten gaan die kan steunen in zijn/haar ziekmelding.
Cer schreef:Sheran schreef:Ik snap echt niet wanneer we de economie boven menselijkheid zijn gaan stellen. Ik vind het best erg.
gezien het aantal bedrijven wat gaat omvallen en het aantal ondernemers die niet meer verder kunnen, ben ik heel benieuwd hoe je dit ziet?
Hoe zijn 'we' de economie boven menselijkheid gaan stellen dan?
Want ik begrijp dat de ouderen/kwetsbaren juist meer beschermd moeten worden.. maar de vraag is 'hoe dan'?
NB, ik zou het ook niet weten, wat wijsheid is...
Cookies schreef:Texas8 schreef:Sorry voor het ‘binnen vallen’
Ik heb astma en mijn collega ook. We moesten allemaal gewoon op het werk komen, ondanks dat ik alleen administratief personeel ben. (onderwijs) Als je niet wilde was de optie om onbetaald verlof op te nemen.
lenaa_tje schreef:elnienjo schreef:
Sorry voor het ‘binnen vallen’
Cookies schreef:Texas8 schreef:Sorry voor het ‘binnen vallen’
Ik heb astma en mijn collega ook. We moesten allemaal gewoon op het werk komen, ondanks dat ik alleen administratief personeel ben. (onderwijs) Als je niet wilde was de optie om onbetaald verlof op te nemen.
SusanH schreef:Texas8 lees jouw vraag nu pas. Hier ook collega's in de risicogroep. Werken gewoon, in de verstandelijk gehandicapten zorg. Sterker nog we werken allemaal extra diensten omdat er extra inzet van personeel nodig is. Is ook nooit sprake geweest van thuis blijven. Daarom vind ik het zelf ook zo bijzonder dat dit in het onderwijs blijkbaar wel kan en mag, terwijl daar toch ook al de nodige tekorten zijn. Mooi hoor dat die keus er is. Maar dat zou in iedere sector moeten kunnen dan imo.
lenaa_tje schreef:Cookies schreef:
‘Gewoon astma’ zorgt er ook niet direct voor dat je een risicogroep bent.
purny schreef:Astma is een longziekte dus ben je in mijn ogen risico patiënt. Je hebt natuurlijk wel gradaties in hoeverre je je puffers nodig hebt.
Ik heb zelf astma maar het is bij mij onder controle. Ik gebruik mijn puffers nauwelijks maar heb ze wel achter de hand. Ga ook elk jaar de griepprik halen.