Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:24

@JPitty Stadshagen...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:42

Yep. Jij gaat door voor de koelkast, Anne_GTI :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:29

Mijn eigen ergernis van vandaag. Bijzondere verrichtingen niet goed kunnen doen.
Vanmorgen begon het al met inparkeren bij mijn ouders. Lukte niet. Uiteindelijk heeft mijn vader hem in het vak gezet. :')
En vanavond lukte het ook niet. Fileparkeren.
Uiteindelijk de straat doorgereden en hem ergens in gezet.
Ik ga morgen maar eens de rijschool bellen om een opfris les bijzondere verrichtingen in te plannen, daar loop ik echt tegenaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 21:58

Vraag dan of je in je eigen auto mag rijden Purny.
Omdat je je rijbewijs hebt, kan dat gewoon als je dit wilt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:15

Ineke2 schreef:

Thnx voor de tip.
Ik voel me wel een beetje een kneusje...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:33

purny schreef:
Ineke2 schreef:

Thnx voor de tip.

Hahahahahaha wat kan jou dat nu schelen. Gewoon les krijgen en dan ben je geen kneus je meer. De een is nu eenmaal wat handiger als de ander met verrichtingen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 22:37

Welnee, ik vind het juist goed van je dat je wat lessen gaat nemen. Zo ga je met meer zelfvertrouwen de verrichtingen doen en leer je je eigen auto ook extra goed kennen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:29

Inderdaad, is alleen maar goed als je hier weer even wat op gaat oefenen! Niets om je voor de schamen. Het lukt je zelf op dit moment even niet, een paar extra professionele ogen erbij is dan alleen maar goed. Hij of zij ziet vast vlug waar het niet helemaal lekker loopt en kan je tips geven, zodat het wel lukt.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:45

Wij hebben als tweede auto nu tijdelijk een Up zonder enige vorm van moderne snufjes (t ding is een jaar oud _O- ) en ook ik voel me soms echt een ergernis nu voor anderen met een auto die niet zo vlotjes optrekt _O- :)) wel een guitig bakkie naast mn grote auto _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:08

Vandaag waren wij blijkbaar een ergernis. Wij halen een andere auto in en voegen ongeveer 50, 60 meter voor diegene weer in. Dat vond hij blijkbaar afsnijden (80km/u weg) dus die begon als een gek te toeteren, te seinen en kwam even later naast ons rijden om te vertellen dat wij hem afgesneden zouden hebben... Ik kon hem in m'n binnenspiegel zien toen ik terug invoegde.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 07:52

purny schreef:
Ineke2 schreef:

Thnx voor de tip.

Ach, ik heb een grote bestelbus van het werk geleend om over wat spullen af te voeren. Moest achteruit insteken.....dus stond ik in de voortuin van de buren. Gelukkig zonder schade aan auto en tuin.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:44

Helse rit vanochtend, so leuk als je ruitenwissers het niet kunnen bijhouden en het belachelijk druk is. En dan gaan een heleboel vrachtwagenchauffeurs de boel blokkeren door in te gaan halen, wat is dat toch, midden in de drukte gaan inhalen, ook nog waar de A12 bij de A50 komt (van Friesland via Apeldoorn Arnhem naar Rhenen). Niet grappig, gelukkig kan ik vanmiddag het eerste stuk bij licht terug.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:23

Jeetje klinkt inderdaad als niet grappig. Alleen als het rustig is vind ik inhalende vrachtwagens ok. In Parijs zie je ze ook hard door knallen op de A86 en passeren van links naar rechts (met name de Spanjaarden en de Roemenen hebben daar een handje van) . Zo bizar.
Hopelijk is het vanavond beter.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:08

Mijn ervaring in NL is dat het met name binnenlands verkeer is dat het niet te nauw neemt met inhaalverboden of daarbuiten überhaupt inhalen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:45

A4 stond vanochtend rond 6:45 weer lekker vol met file na een ongeval, ik heb toen de parallel baan gepakt en het ongeval was niet meer te zien maar alles stond stil :+ was uiteindelijk 20 min te laat.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:49

Purny juist goed dat je een rijschool gaat bellen.
Ik vind het stoer.

Cowboy fijn dat bus en tuin heel zijn.
Grote bus is even wennen om mee te rijden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:23

luuntje schreef:
Purny juist goed dat je een rijschool gaat bellen.
Ik vind het stoer.

Cowboy fijn dat bus en tuin heel zijn.
Grote bus is even wennen om mee te rijden.

Je zit dichter op de sturende wielen idd, dus je hebt de neiging om alle bochten veel te krap aan te snijden. Je moet voor je gevoel veel later insturen dan bij een 'gewone' auto. Is effe wennen en in de tussentijd best schrikken. :')

Voelde me ook een beetje een sukkel, terwijl ik al 35 jaar een rijbewijs heb en in al die jaren slechts 2x (eenzijdig) schade heb gereden......

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:33

Klopt Cowboy rijden bv met de trailer is net als mennen. Daar moet je ook de bochten ruimer nemen anders gaat het mis met datgene dat achter je hangt. Dat geldt natuurlijk ook voor een vrachtwagen die niet voor niets naar links sturen als ze naar rechts de bocht om moeten. Er wordt te vaak geen rekening mee gehouden in smallere straatjes door tegenliggers terwijl ze die extra meter of meters toch echt nodig hebben.
Omdat ik met retraite ben krijgen ze altijd voorrang en alle tijd. Ik heb toch tijd zat en zij zijn aan het werken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:37

Het viel mij op dat er veel mensen stilstonden op de rijbaan ( wel dat je er om heen kon) en de bestuurder was druk bezig met zijn telefoon. Kwam er in nog geen 20 km 6 tegen. Zoek dan even een veilige plek op om stil te gaan staan zoals een parkeerplaats.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:54

Cowboy wij hebben nu weer een station. Hiervoor een Trafic bus.
Het is wennen. Grote draaicirkel. En je hebt veel ruimte nodig qua lengte en breedte bij parkeervakken. Anders steek je uit.

Zebrastreep bellen in de auto. Niet handsfree.
Onbegrijpelijk dat mensen dat doen.
Handsfree bellen vind ik al afleiden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 00:51

Hier vandaag zowat een frontaaltje op de parkeerplaats achter de supermarkt bij mijn werk om de hoek. Had nog snel even iets gekocht, was uit het vak gereden en wilde naar de rechterkant van de weg om de parkeerplaats te verlaten. Komt er ineens iemand de parkeerplaats op en die gaat, vanuit hem gezien, aan de linkerkant rijden? :? Dus kwam ineens frontaal op mij af... Gelukkig stuurde hij daarna terug naar zijn rechterkant, maar oef... En dan keek die kerel er ook nog vies bij... Als blikken konden doden... Ja gast, we zijn hier toch echt in Nederland en niet in Groot-Brittannië ofzo hoor... Hier rijden we rechts.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 08:01

JPitty schreef:
Hier vandaag zowat een frontaaltje op de parkeerplaats achter de supermarkt bij mijn werk om de hoek. Had nog snel even iets gekocht, was uit het vak gereden en wilde naar de rechterkant van de weg om de parkeerplaats te verlaten. Komt er ineens iemand de parkeerplaats op en die gaat, vanuit hem gezien, aan de linkerkant rijden? :? Dus kwam ineens frontaal op mij af... Gelukkig stuurde hij daarna terug naar zijn rechterkant, maar oef... En dan keek die kerel er ook nog vies bij... Als blikken konden doden... Ja gast, we zijn hier toch echt in Nederland en niet in Groot-Brittannië ofzo hoor... Hier rijden we rechts.

Beter bekend als: de GOEDE kant van de weg :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 08:16

Ja wat is dat met mensen die op een parkeerplaats rijden of erop komen rijden?
Niet voor het eerst dat ik de parkeerplaats áf wil rijden en de uit / ingang is heel ruim. Toch gebeurd het ontzettend vaak dat als mensen van ( voor mij van rechts ) de parkeerplaats op komen rijden ze mij afsnijden als ik de parkeerplaats af wil en ik echt moet remmen omdat ze de bocht veel te kort nemen en op de linkerzijde van de weg de parkeerplaats op rijden.
Echt waarom >;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 08:38

even inhakend op Purny, ik denk dat een verschil tussen rijden van mannen en vrouwen dit wel typeert. Mannen zijn beter in parkeren, inschatten van ruimte, ruimtelijk inzicht. Over het algemeen dan he, uitzonderingen zijn overal.
En leeftijd doet ook veel, ben ik met Pien eens. Ik woon in het buitengebied, meeste stukken kun je elkaar normaal passeren (grasklinkers aan de zijkant) maar sommige stukken zijn smal. De jonge generatie zie je niet even afremmen zodat je beide uitkomt bij een oprit waar je elkaar prima voorbij kunt. Even anticiperen op elkaar, maar ja, dan moet die voet wel een paar seconden van het gaspedaal

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:45

Dat laatste is niet enkel de jonge generatie moet ik zeggen. Als iemand een passeerstrook voorbij rijdt, ga ik ook niet de berm in. Tenzij het op een punt is waar het lastig te zien is, soms liggen die stroken net om een bocht die door bomen afgeschermd wordt ofzo