KarenQ schreef:https://www.ikea.com/nl/en/p/haghed-suspension-rail-for-pictures-white-30221646/![]()
Jullie zijn erg. Hier geen foto's aan de muur. Partner wil geen gaten boren.![]()
Maar ze gaan er heus komen. Ik ben er alleen nog niet uit wat. Misschien per vakantie een mooie zwart-wit foto en dan een witte tekst met de locatie. Dan lijkt het nog wat artistieks.

Hier hangen drie grote schilderijen echt aan de muur, de rest hangt allemaal aan een rails.
KarenQ schreef:Mars schreef:Tja er is natuurlijk geen therapeut die tegen een roze wolk moeke gaat vertellen dat haar kind zeer doorsnee is en geen bijzondere eigenschappen of talenten toont. (wat niet heel gek is als het om een baby gaat)
Vriendin van mij is psycholoog en onderzoekt kinderen op leerproblemen, hoogbegaafdheid, laagbegaafdheid enz. En zij heeft met regelmaat dat ze ouders moet vertellen dat hun kind gewoon heen gemiddeld/normaal is (dat is mavo/mbo-niveau). Vooral hoogopgeleide ouders denken nog wel eens dat kind niet goed (genoeg) presteert op school, omdat kind hoogbegaaf zou zijn en zich verveeld. Terwijl het dus vaker is dat kind boven zijn niveau moet presteren en dat gewoon niet red.
En hoogopgeleid betekent niet altijd dat iemand meer dan gemiddeld intelligent is. Met een goede werkethos kom je namelijk veel verder dan enkel slim.
Of van die ouders die hun eigen ambities en dromen via hun kind willen beleven... Die zijn vaak ook nogal blind voor de gemiddeldheid van hun kroost.

Op mijn middelbare school hadden ze op een gegeven moment zo'n hoogbegaafdekinderenklasje geïntroduceerd. In de praktijk was het vooral een klasje vol kinderen met autisme en AD(H)D'ers die inderdaad wel bovengemiddeld intelligent waren, maar ook bovengemiddeld slecht functioneerden. Gooi ze allemaal bij elkaar en het werd één groot drama - veel pesten, veel uitval, en de schoolprestaties waren absoluut niet beter dan van de mensen in mijn pre-slimmekinderenklastijdperk klas, maar die kinderen hadden wel een ego van hier tot ginder, want zij waren de "ultraspeciale, uitverkoren, hoogbegaafde kinderen".