Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:08

Die gigantische 2 komt bij de Hema vandaan, voor de liefhebber ;-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:09

Gefeliciteerd! Ze staat er prachtig op!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:20

Gefeliciteerd Daniëlle!

Leuk dat bruine broekje van de Zara! En dat shirt met meisje erop van Linnie ook leuk!

Moest een hoop bijlezen. Schrok wel even van de metoo icm de uitspraak dat ik mijn kind dús geen grenzen voor zijn lichaam leer omdat ik ervoor kies om zijn haar te knippen. Maar ik probeer wel om hem zelf te laten kiezen of hij kusjes en knuffels wil geven. Valt nog niet mee in een omgeving die daar anders in staat, inclusief man. Veel mensen verwachten toch een vorm van lichamelijk contact en dwingen het haast af, man vindt ook dat je iig iets moet doen dus dat blijft lastig...

Opvoeden, ik denk dat we dat allemaal met de beste intenties doen, met de kennis van je kind en van je eigen bedoelingen op dat moment. Dat pakt de ene keer beter uit dan de andere keer. Man is hier ook kordater en sneller met op de trap zetten, ik ben meer van het uitleggen, tijd geven om te reageren en keuzes en natuurlijke consequenties. En maak me minder snel druk. Oudste is echt een makkelijke, snel onder de indruk ook als we eens wat feller reageren. Vind het soms ook wat ongemakkelijk als hij sorry zegt. Heeft ie niet van ons geleerd, hecht meer waarde aan een gemeende sorry dan aan een trucje. Maar tot nu toe meent ie het ook wel. Dwing hem dus ook niet om sorry te zeggen, zeg het zelf natuurlijk ook. Restaurant kan ie perfect mee naartoe. Jongste laten we nog ff buiten beschouwing met zn 7 maanden. Eten allebei goed maar oudste weet inmiddels dat ze in restaurants frietjes hebben dus dan is iets anders geen optie meer :')

Qua school zou ik graag voor iets richting montessori gaan, omdat ik erg geloof in kinderen zelf keuzes en verantwoordelijkheden geven en leren daarmee om te gaan. Maar ook beter aansluiten bij wat het niveau is van een kind. Dat probeer ik in m’n eigen onderwijs ook en vind dat een gemis in het meeste reguliere onderwijs. Maar daarvoor zouden we echt buiten het dorp moeten rijden en dat vind ik niet wenselijk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:39

Gefeliciteerd.

Hier wordt normaal Alles wel gegeten al is denee fase begonnen. Ene dag niks aan de hand bord leeg andere dag stopt hij na twee happen. Zolang fruit en yoghurt erin gaat vind ik het best. Maak er geen ruzie om. Laatste melk fles wordt dan iets meer. Blijft gewoon even lastig

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:24

Gefeliciteerd Y)(^)

Gezellig naar het pannenkoekenhuis.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:31

Vanmorgen even een minder opvoedkundig verantwoord moment (ik ziekig en O overduidelijk niet, slechte combi #) ) maar zo kreeg ik hem er iig wel even helemaal op. Broekje mag toch blijven. :))
Afbeelding
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:33

Ja staat 'm leuk!! En Brum <3

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:35

Leuke combi hierboven

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:04

Wat een mooi broekje <3

Cruz lust graag pannekoeken, maar alleen met ragout erop. Verder is het een piemel met eten tegenwoordig, raakt geen groente meer aan. |( Hij at eerst alles dus dat is wel frustrerend.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 08:07

Krabjes <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:12

Oh, dat shirtje is ook zo leuk met die krabjes :)
En leuk broekje idd, staat hem erg leuk!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:13

Super leuk shirt

Met eten laat ik alles los, wil ze niet ook goed dan niet
Maar ook helemaal niet

Geen toetje
Geen boterham
Geen verhaaltje
Geen 10 min iPad
Maar gelijk naar bed

Met eten hoeft ze maar 1-2 hapjes te eten
Dan is alles goed

Ze eet alleen avonden weinig gem om de dag
Pizza is hier favo en dat eet ik 1x Pm

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:14

Hier ook een meut met eten momenteel.
Maar peer, meloen, tomaat, brood met leverworst en pasta achtige avondeten gaat er nog wel in.

B heeft nu sinds gisteren Allstars, mochten direct aan en aanblijven. Dat zegt wat, wanted vorige nieuwe schoenen heb ik in een week moeten introduceren :') Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:18

Ik maak wel geregeld macaroni met de groente volledig gepureerd door de pasta heen. Dat wordt gelukkig goed gegeten. Daar gooi ik echt allerlei groentes door. Wortel, courgette, ui, tomaat etc etc.

Dat broekje staat heel moor MIR.

De all stars hebben een mooie kleur Marit!
Hier ook all stars in het assortiment. Zijn wel wat wijd, dus veters moeten wat strakker dan ik mooi vind.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:22

Ik zal is wat tips proberen, ben benieuwd want hij is heel argwanend en hij is ook heel gevoelig voor reuk, ruikt ook aan alles.

Herkenbaar, Marit. Heb nieuwe schoenen gekocht voor [naam] maar hij wilt ze nog steeds niet aandoen. Denk dat ik ze gaan meegeven naar t school in de hoop dat de juf ze buj hem aankrijgt, dat is al in het verleden succesvol geweest.
Mooie schoenen, vallen die ook groit in maat?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:36

Ohh MIR wat een leuke combi van de zara met de crab your hands!!

Ik had deze week weer een aantal tweedehandsjes binnen waarvan het van 1 verkoper echt tegenviel. Vlekjes en veel pilliger dan beschreven in de advertentie. Jammer :( de rest wel leuk gelukkig!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:41

dromertje2 schreef:
Ik zal is wat tips proberen, ben benieuwd want hij is heel argwanend en hij is ook heel gevoelig voor reuk, ruikt ook aan alles.

Herkenbaar, Marit. Heb nieuwe schoenen gekocht voor xander maar hij wilt ze nog steeds niet aandoen. Denk dat ik ze gaan meegeven naar t school in de hoop dat de juf ze buj hem aankrijgt, dat is al in het verleden succesvol geweest.
Mooie schoenen, vallen die ook groit in maat?

Heb deze in 22 en z'n andere schoenen zijn maat 23.:)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:44

B vandaag in broek van de Hema, van de kinder afdeling ipv baby. Nog wat groot maar vind dat het zo wel kan.

't shirt met katten en honden is van de zara.

Hij wilde opnieuw z'n vestje aan, die is van de Hema.

En z'n Allstars waar hij zelf mee aan kwam lopen. Afbeelding
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:46

Hier gaat er geregeld een halve kilo gestoomde groente/pasta/banaan in de blender. Dat eet ie wel.
Mup is net een kliko, die eet alles :)

Ik maak er geen strijd meer van. Maak iets wat hij wel eet en anders een bak yoghurt.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:53

Zo doen wij dat ook Keet, forceren werkt niets.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:03

Hier eet ze eigenlijk alles, ze mag eten wat ze wil en hoeveel ze wil. Ze eet nogsteeds rapley. Voor wie niet weet wat dat inhoud: met de handjes, in monkey platter stijl, zoveel mogelijk zout en suiker loos. Als voorbeeld als we bijvoorbeeld wraps eten, dan eten manlief en ik gewoon een in elkaar gebouwde wrap en dochterlief krijgt: vulling, wrap, crème fraiche, kaas, sla allemaal appart op haar bord. Zo kan ze zelf pakken waar haar lichaam op dat moment behoefte aan heeft, vetten koolhydraten vitamines enzovoort haar behoefte is natuurlijk niet iedere dag hetzelfde. Dus iréne eet eigenlijk alles, dat is soms alleen kale pasta (koolhydraten/snelle energie), soms alleen de saus (vitamines/vetten/sporenelementen). Op een dag eet ze niet zo gevarieerd maar als je het per week bekijkt krijgt ze van alle bouwstenen iets binnen. Ze eet eigenlijk altijd wel maar als ze een dagje iets minder eet maakt dat niks uit want ze drinkt nog meerdere keren per dag borstvoeding waar ook het hele pakket aan stofjes in zit. Ze hoeft ook niet aan tafel te blijven zitten omdat avondeten een fijn familiemoment moet zijn en we elke vorm van conflict (uiteindelijk negatieve associatie met avondeten) willen vermijden. Maar ze blijft bijna altijd gewoon zitten omdat ze het wel gezellig vindt geloof ik.
's middags eten we bijna iedere dag een monkeyplatter met wat we toevallig maar in huis hebben maar er ligt altijd iets van het volgende op. Groente-fruit-graanproducten-noten/gedroogde zuidvruchten

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:05

Hier eet ze eigenlijk alles, als ze er zin in heeft :+.

Pannenkoeken niet teveel/te aak ivm eiwit allergie -O- en dan merk je ineens in hoe veel dingen eiwit zit :(:)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:06

Dat lijkt me heel lastig smallheal

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:08

Leuk MaritB! Mooi kleurtje converse ook idd!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:08

Ik forceer hier ook niet, dat heeft geen zin. :n

Pasta, rijst, nasi/noedels eet hij wel heel graag, vlees houdt hij dan weer niet van. Fruit gaat ook goed, maar dan vooral als smoothie. Ik blijf het aanbieden en dan komt het vanzelf wel, alleen vind ik dat hij af en toe wel moet proeven. Uittuffen mag, maar van niet proberen ga je ook niet leren.

Pannekoeken maak ik zelf de mix en met amandelmelk, dat gaat prima. :j