Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:32

Ah op die manier.
Maar als je werkgever de opleiding betaald is stufi in principe niet meer nodig. Vandaar mijn antwoord :P

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:33

Shaggy09 schreef:
Ah op die manier.
Maar als je werkgever de opleiding betaald is stufi in principe niet meer nodig. Vandaar mijn antwoord :P

Nee, ze deed eerst BOL en kreeg stufi. Snap je? Dus ze vroeg als ze nu BBL gaat doen krijgt ze dan een studieschuld of niet. Dus het heeft sowieso niets te maken met stufi krijgen haha :)

Shaggy09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:35

Ja dat snap ik. Maar als je werkgever je opleiding betaald krijg je geen studie schuld of zie ik dat nu verkeerd? :')

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:41

Nee, de studiefinanciering die ze heeft gehad tijdens haar BOL opleiding heeft ze gewoon al gehad. Nu ze die BOL opleiding niet afmaakt en overstapt naar BBL vraagt ze zich af of de stufi die ze tijdens haar BOL opleiding heeft gekregen nu een schuld wordt en of ze die dus moet terugbetalen of niet. Die stufi staat los van haar nieuwe BBL opleiding.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:43

Ik heb een aantal jaar geleden 3 jaar stufi ontvangen en ben toen gestopt met school.
Paar jaar vanalles en nogwat gedaan
2 jaar geleden aan een versnelde bbl begonnen en in 2 jaar afgemaakt.
Als het goed is wordt bij mij alles kwijtgescholden omdat ik binnen x aantal jaar mijn niveau 4 diploma heb behaald

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:44

Floriske schreef:
Nee, de studiefinanciering die ze heeft gehad tijdens haar BOL opleiding heeft ze gewoon al gehad. Nu ze die BOL opleiding niet afmaakt en overstapt naar BBL vraagt ze zich af of de stufi die ze tijdens haar BOL opleiding heeft gekregen nu een schuld wordt en of ze die dus moet terugbetalen of niet. Die stufi staat los van haar nieuwe BBL opleiding.

Yes dit dus.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:46

Als ze binnen 10 jaar een mbo diploma haalt wordt het kwijt gescholden volgens mij.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:55

Is dat op mbo anders dan op hbo/wo?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:25

Aha, op die manier. :)
Ik dacht inderdaad ook binnen 10 jaar, had dat een keer gehoord.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:43

Waarom is het nodig om een gedenkplaats te vernielen? :n

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:30

Mag PostNL een pakket retourneren als het niet bezorgd kan worden zonder het te laten weten aan de ontvangers? Wij hadden iets besteld en dat is 21-12 “geleverd” maar nooit iets ontvangen. Nu is het dus ineens succesvol geretourneerd naar het bedrijf (aldus de mail).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:43

spookyskippy schreef:
Waarom is het nodig om een gedenkplaats te vernielen? :n

Ik vraag me dit ook echt af.. Zo erg dit Y;(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:37

Pubbers en groepsgedrag denk ik -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:38

Geboren zonder hersens

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:41

Dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:47

Waarom doorzien 9 van de 10 mensen nog steeds geen hoaxes/nepnieuws op Facebook? En waarom bestaan er facebookgroepen die blijkbaar hun geld verdienen door bewust mensen tegen elkaar op te zetten?

Vanochtend bijvoorbeeld 'Partij X eist dat heel nederland halal moet eten' was getekend rechts-extremistische actiegroep. Maar het had net zo goed 'Beleid partij Y vermoord vluchtelingen' was getekend links-extremistische actegroep kunnen zijn.

En dan honderden reacties van mensen die bang/boos/gefrustreerd zijn, en het delen alsof het de waarheid is. Ik word er wel eens moedeloos van -O-
Zo moeilijk is het toch niet om even te checken voor je iets liked/deelt/boos word en die onzin nog verder verspreid?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:51

Blijheid schreef:
Waarom doorzien 9 van de 10 mensen nog steeds geen hoaxes/nepnieuws op Facebook? En waarom bestaan er facebookgroepen die blijkbaar hun geld verdienen door bewust mensen tegen elkaar op te zetten?

Vanochtend bijvoorbeeld 'Partij X eist dat heel nederland halal moet eten' was getekend rechts-extremistische actiegroep. Maar het had net zo goed 'Beleid partij Y vermoord vluchtelingen' was getekend links-extremistische actegroep kunnen zijn.

En dan honderden reacties van mensen die bang/boos/gefrustreerd zijn, en het delen alsof het de waarheid is. Ik word er wel eens moedeloos van -O-
Zo moeilijk is het toch niet om even te checken voor je iets liked/deelt/boos word en die onzin nog verder verspreid?

Jaaaaa dit he... soms zie ik mensen reageren en ben ik gewoon zo teleurgesteld dat ik zulke domme Facebook vrienden heb... :o
Heb dan ook vreselijk de neiging om er op te reageren... Maar ik doe het maar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:53

Janine1990 schreef:
Blijheid schreef:

Jaaaaa dit he... soms zie ik mensen reageren en ben ik gewoon zo teleurgesteld dat ik zulke domme Facebook vrienden heb... :o
Heb dan ook vreselijk de neiging om er op te reageren... Maar ik doe het maar niet.

Dat inderdaad.
Al heb ik vanochtend wel gereageerd, niet inhoudelijk maar wel 'Goh, heb je dit gecheckt voor je het deelde? Want ik kan er verder nergens iets over vinden.'
Maar (gezien de reacties die je dan helaas vaak krijgt) durf ik dat ook niet altijd aan.

edit; En echt, die moslims zijn niet zo eng. En die 'boze witte mannen' ook niet. Maar als je elkaar continue bestookt met zulke ideeën dan ga je het nog haast geloven ook -O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:21

Mensen gaan ook rustig serieus op nieuwspaal en dergelijke sites in, compleet over de zeik en al.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:23

Mizora schreef:
Mensen gaan ook rustig serieus op nieuwspaal en dergelijke sites in, compleet over de zeik en al.

Meestal zijn die reacties ook gewoon grappiger dan het 'nieuwsbericht' zelf. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:24

Ja inderdaad.
Heerlijk om die reacties te lezen van mensen die menen dat het een echt artikel is terwijl het er meters dik opligt dat het een fake bericht is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:25

Net zoals het zomaar delen van foto’s van zogenaamde dierenmishandelaars.

Of elk jaar rond kerst komt die foto van die twee mannen van Home alone weer langs. Dat het inbrekers zijn. En iedereen massaal delen! Ik ga stuk :p

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:28

Die van home alone heb ik nog niet gezien :P

Wat denk je van al die bmw's en audi's die je kunt winnen. Natuurlijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:19

Mizora schreef:

Das leuk, als ik niks te doen heb ga ik daar reacties zitten lezen van mensen die er serieus op in gaan. Vermakelijk! :j :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:02

Welk nummer van Guus Meeuwis werd gisteren op het einde gedraaid met bzv?