Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:52

Utixo schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met het verzenden van een groot voorwerp? Niet direct heel zwaar overigens.

Valt een gitaar onder groot? :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:55

Utixo schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met het verzenden van een groot voorwerp? Niet direct heel zwaar overigens.

Nee veel groter dan een winterdeken heb ik niet verzonden. Hoe groot is groot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:58

Een paar zadels is het eerste wat ik kan bedenken. Dan paar winterdekens geloof ik.

Siers83

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:16

Een spoiler voor een auto? Valt dat onder groot?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:46

Siersma schreef:
Een spoiler voor een auto? Valt dat onder groot?

Ik denk het wel haha tenzij het een schaalmodel was :P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:17

Hehe, ik kan er natuurlijk een raadspelletje van maken.
Het gaat om een hondenkennel voor vliegtuigtransport, de grootste maat. Hij is 122x81x89, maar kan uiteraard in elkaar, dus de hoogte zal door de helft gaan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:43

Hahaha, ik bood ergens reeel op.
Krijg ik terug: "Bied even normaal nu word je geblokkerd" :+

Als ze zo met elke bieder omgaat...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:45

Wat vind jij reëel?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:52

Was op een dekje waarvan de nieuwprijs 79.95 was. En vraagprijs was 50€, duidelijk gebruikt. Waarbij ik dus 10 euro onder ging bieden. In de zin van zakken kan ze altijd nog, en ik kan altijd nog water bij de wijn doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:40

Ach ja ik had er 1 die een bod deed op mijn dekjes, maar echt op een lompe manier dus enkel bedrag, geen aanhef of iets.
Bod was ook nog eens heel erg laag dus ik reageer dan ook bot terug met enkel nee.
Krijg ik toch een heel serenade over mij heen dat tegenwoordig de vriendelijkheid ook ver te zoeken is etc. Heb maar terug gereageerd met wie begon er nou?
Niks meer gehoord _O-

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:09

Wat ik vaak merk is dat als je een bod doet en de verkoper niet akkoord gaat, het hele onderhandelen dan vaak afgekapt wordt. :') Als ik op iets bied met 30 euro en de vraagprijs is 50, dan is bijvoorbeeld mijn hoogste bod 40. Een startbod zou in mijn ogen vaak niet hetgeen moeten zijn wat ook meteen je uiterste bod is. Dan is onderhandelen niet mogelijk..

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:10

Hier weer iemand die wat op kwam halen en niet is op komen dagen, zo vervelend.
Dat vind ik ook wel reëel hoor Stamper, rare reactie. En gelijk heb je Romy :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:11

Hier een (oudere) iMac te koop, mag weg voor 80 euro. Biedt er iemand 30 euro. Ja, heel leuk, maar een verschil van 50 euro vind ik iets te veel van het goede, dus aangegeven dat ie voor 50 weg mag.

Kon het bod in m'n hol stoppen aldus de beste meneer.
Heb 'm gezegd dat ie voor dat geld misschien beter op zoek kan naar een niet-werkende iMac... :=

Het is geen supernieuwe iMac meer, maar 50 euro moet ie nog wel opleveren.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:15

Anoniem schreef:
Hier een (oudere) iMac te koop, mag weg voor 80 euro. Biedt er iemand 30 euro. Ja, heel leuk, maar een verschil van 50 euro vind ik iets te veel van het goede, dus aangegeven dat ie voor 50 weg mag.

Kon het bod in m'n hol stoppen aldus de beste meneer.
Heb 'm gezegd dat ie voor dat geld misschien beter op zoek kan naar een niet-werkende iMac... :=

Het is geen supernieuwe iMac meer, maar 50 euro moet ie nog wel opleveren.

Voor dat geld zou ik hem zelfs nog wel alleen voor de sier in huis willen zetten := , helemaal niet duur joh, mooi bij je prijs blijven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:24

xRivaldo schreef:
Wat ik vaak merk is dat als je een bod doet en de verkoper niet akkoord gaat, het hele onderhandelen dan vaak afgekapt wordt. :') Als ik op iets bied met 30 euro en de vraagprijs is 50, dan is bijvoorbeeld mijn hoogste bod 40. Een startbod zou in mijn ogen vaak niet hetgeen moeten zijn wat ook meteen je uiterste bod is. Dan is onderhandelen niet mogelijk..

Mensen weten niet meer hoe onderhandelen werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:26

Daarom :')
Kijk, het enige is, er kan niet meer de allernieuwste Mac OS op, maar voor de handige iMac'er / knutselaar... Het beeldscherm zelf is helemaal intact, dus als iemands iMac kapot is, kan je makkelijk je spul overzetten, krijg je toch je iMac weer aan de praat, dus tja... Het is dat ik de iMac van de zaak meekrijg O:) En die is net een slagje nieuwer.

Maar 't ding is uitgebreid met geheugen et cetera.. Dus ik blijf ook mooi bij m'n prijs. Ja, ik wil best iets zakken, maar niet naar 30 euro, kapotte iMacs gaan voor meer geld weg dan dat _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-17 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:27

Nies_ schreef:
xRivaldo schreef:

Mensen weten niet meer hoe onderhandelen werkt.

irritant hè.

Mijn bod is nooit mijn uiterste bod. Proberen kan is mijn motto :)
Maar ik verwacht meestal een tegenbod. Maar helaas weten veel niet meer dat het zo werkt. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:31

xRivaldo schreef:

Inderdaad, ik heb ook altijd nog ruimte als ik een bod doe, heb een aantal kappersproducten te koop staan en iemand vroeg mijn richtprijs, die gegeven, geen reactie, daarna nog een bericht gestuurd dat ze altijd vrij is om een tegenbod te doen, maar hoor niks meer.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:42

Als je kan bieden, bied ik inderdaad met het idee dat de verkoper een tegenbod doet en we in het midden uitkomen. Soms krijg ik een simpelweg 'nee'. Dan ga ik ook niet verder onderhandelen. Maar laatst met een koffiemachine 50 euro onder de vraagprijs geboden, en hij ging akkoord! Dat was dus wel fijn.. Ook supernette afhandeling: apparaat opgehaald en hij heeft vanalles laten zien en me een briefje met de site waar ik verdere info vandaan kon halen, meegegeven: dat geeft gewoon een fijn gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:09

Ik zet expres mijn vraagprijs (een stuk) hoger in zodat mensen ook de kans hebben om te bieden zonder dat ik er echt teveel op moet inleveren.

Ik heb nou bijvoorbeeld een Prestige springzadel te koop staan, VP €800. Wil iemand het voor die prijs overnemen, mooi. Maar er is zeker wel ruimte om te onderhandelen. Ik ga echter niet zakken naar €400 bijvoorbeeld, want dan geeft mijn zadelmaker er nog best wel meer voor om het vervolgens door te verkopen. Hij heeft me aangegeven voor welk bedrag hij het wil overnemen en voor welk bedrag hij het te koop zou zetten. Mijn VP en zijn overnameprijs, daar ergens tussenin wil ik liefst uitkomen.
En dat is dan alsnog een mooie prijs voor een zadel van misschien 2 jaar oud in piekfijne staat.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:04

Ik kom even onder mijn steen vandaan. Ik heb een auto te koop staan en morgen komt iemand kijken. Ik ben inmiddels zover dat overschrijven heel makkelijk kan bij het postkantoor hier in de stad. Maar dan de betaling.. als hij het ter plekke overmaakt staat het natuurlijk niet meteen op mijn rekening. Kan daar nog iets misgaan? Iemand ervaring hiermee?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:18

Laten pinnen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:19

Bij een vreemde bank krijg je niet meer dan ik geloof 300 euro uit de pin.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:23

Informeren welke bank iemand heeft. Als je dezelfde bank hebt, kun je het ter plekke laten overschrijven. En anders spoedbetaling laten doen, en wachten tot het op je rekening staat?

Ik heb het twee keer gedaan met ter plekke overschrijven. De een had toen ook ING en bij de ander naar de bankrekening van mijn vriend.

Edit: ik had toen gewoon die dame laten inloggen bij de bank op mijn computer voor overschrijving. Maar tegenwoordig kan dat denk ik ook met een app. Maar pas de auto overdragen als het daadwerkelijk op je rekening staat!
Laatst bijgewerkt door beert op 01-11-17 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:24

Contant? Of is t een dure auto? Wij verkopen nog al eens een auto, hobby vriend, en dat gaat eigenlijk altijd contant.