tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:30

Wat een nare situatie! Ik zou persoonlijk niet graag meer een relatie hebben met iemand die zo gefocust is op seks. Dat zou me ook twijfels geven over waarom hij eigenlijk bij mij was. Maar ik vind seks dan ook echt iets dat je uit liefde doet.

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:33

Poeh, ik vind het best heftig dat er zo gedacht wordt en dat iemand zich niet man genoeg voelt omdat ie niet met meerdere vrouwen seks heeft gehad. Ik zal wel vreselijk van de oude stempel zijn maar ik vind het hebben van seks toch echt iets wat voort komt uit liefde en niet perse voor andere dingen; immers als je wilt zijn er hele shops om aan je trekken te komen.

Heel bijzonder :o. Voor mij zou dat dan ook echt exit zijn. Hoe verdrietig ik ook ben. Als 'ik niet goed genoeg ben' dan ga je inderdaad maar kijken waar het gras groener is. En als je dan met hangende pootjes terg komt dan is dat vooral heel jammer en zijn verlies.

capopjekop

Berichten: 30731
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:46

Dat is ook heftig. Maar onzekerheid kan rare dingen doen met mensen. Ik wil het verder ook niet goedpraten maar wel laten zien dat er vaak meer achter zit. Je moet het vooral niet op jezelf projecteren in zo'n geval. Het is niet dat jij niet goed genoeg bent. Hopelijk ziet ze dat in dat het niet aan haar ligt. Zelfs al was ze kim Holland dan was haar vriend vroeg of laat daarover begonnen, daar ben ik van overtuigd

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:53

Ik begrijp hoe je het uitlegt. Ik hoop ook inderdaad dat ze in ziet dat dit niet aan haar ligt. Maar het is wel cliché heh, 'Het ligt niet aan jou maar aan mij'.

Ik hoop dat je er goed over na kan denken. Zie het in ieder geval positief in dat hij het eerlijk bespreekt en niet zoals het bij o.a Marlinde is gegaan, dat je er achteraf achter komt.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:54

capopjekop schreef:
Dat is ook heftig. Maar onzekerheid kan rare dingen doen met mensen. Ik wil het verder ook niet goedpraten maar wel laten zien dat er vaak meer achter zit. Je moet het vooral niet op jezelf projecteren in zo'n geval. Het is niet dat jij niet goed genoeg bent. Hopelijk ziet ze dat in dat het niet aan haar ligt. Zelfs al was ze kim Holland dan was haar vriend vroeg of laat daarover begonnen, daar ben ik van overtuigd

Wat je zegt speelt wel mee ja, ik weet rationeel dat het niet klopt maar emotioneel voel ik me enorm afgewezen en 'niet goed genoeg'.

Ik ben ook heel 'blij' dat het zo gaat en dat hij zo volwassen is om eerlijk te zijn. Maakt het op dit moment niet minder rot.

Bedankt voor de steunende woorden allemaal, ik ga zo naar een vriendin toe en even niet teveel na proberen te denken.

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:56

Inderdaad, laat het even bezinken en zet je gedachten op iets anders <3 Heel veel sterkte!

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:15

Het grote verschil tussen mannen en vrouwen is dat de meeste mannen seks als seks zien en de meeste vrouwen seks als een onderdeel van een fijne relatie. En daar gaat het vaak mis, mannen kunnen prima de gevoelens achterwege laten en handelen uit lust. Bij vrouwen werkt dat vaak niet, wanneer hun partner een ander pakt dan betrekken ze het zeer vaak op hunzelf en hun "tekortkomingen" .Uitzonderingen daargelaten en helaas zijn er veel mensen die nog maar een sekspartner hebben gehad nieuwsgierig hoe seks met een ander is. Niet erg, kun je hem die vrijheid geven prima, maar betrek het niet op jezelf. En je kunt zelf natuurlijk ook kijken hoe het met een ander is, misschien gaat er wel een wereld voor je open en wil je hem helemaal niet meer.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:38

Ik kan me juist goed voorstellen dat hij nieuwsgierig is en mijns inziens staat dat ook totaal los van de liefde voor zijn vriendin. Netjes ook dat hij het eerst bespreekt, hij had ook al gewoon stiekem kunnen handelen.
Superrot wel om te horen natuurlijk. Succes met wat je ermee wil.

capopjekop

Berichten: 30731
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:11

Ik ook. Vooral als je 'al' 3.5 jaar samen bent. Dan is het in bed ook niet meer zo nieuw en spannend als in het begin. Zeker als je verder geen bedpartners hebt gehad kan ik me de nieuwsgierigheid goed voorstellen.

Je kunt het uitmaken en los gaan, maar dat doe je niet zomaar als je van iemand houdt. Of je doet het stiekem of je gaat het gesprek aan met je partner en probeert er samen uit te komen. Invloed op de behoefte/gevoelens heb je niet maar wel hoe je er mee om gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:25

Aan de andere kant: gaat het hem alleen maar om seks met andere dames? Waarom kan hij dan met wederzijds goedvinden van jullie beiden natuurlijk -om het maar even grof te zeggen- niet een keer naar de ho*ren om dat te ervaren?
Of zit er meer achter en is het gevoel misschien toch wat meer weg?

meremeer
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:45

Ik herken je verhaal een beetje Nightingale.
Ik had bijna 6 jaar lang een relatie, sinds vandaag officieel uit. Hadden flink wat ups en downs en vaker ruzie dan goed is, woonden inmiddels 2 jaar samen. Ongeveer 3 jaar geleden heeft hij meermaals stiekem Tinder geïnstalleerd, meiden die we samen kenden of hij alleen heeft hij flirterige, seksuele berichtjes gestuurd en zelfs paar keer gezegd dat hij wel met ze op date wilde omdat het toch niet zo goed ging tussen ons. Toen ik erachter kwam loog hij er eerst over, later alles opgebiecht en beloofd het nooit meer te doen. Hij heeft een hele verschrikkelijke jeugd gehad en zei dat hij zo zijn onzekerheid minder voelde.
Stom dat ik was dit gelooft en op een paar keer stiekem TInder downloaden, geen fouten meer van zijn kant. Het ging super goed en na 2 jaar vertrouwde ik hem eindelijk weer.
Afgelopen lente begon hij idd over een open relatie (hij had voor mij al meerdere bedpartners gehad, hij was mijn eerste). Dat dat goed voor mij zou zijn, dat het me zekerder zou maken etc. Uiteindelijk samen besloten dit te doen want ik was toch wel geinteresseerd. Hij ging echter meermaals de gemaakte afspraken voorbij, ging sneller dan afgesproken, pushte me heel erg en uiteindelijk is dat nu de reden dat mijn vertrouwen compleet weg is, mede door het verleden. Al speelde er wel meer dingen die niet helemaal klopten

Wat ik je mee wil geven is, al wil jij de open relatie niet voor de volle 100% en hij wel, doe het niet. Grote kans dat je dan spijt krijgt of je gevoelens gekwetst worden. Het gaat uiteraard niet bij iedereen zo als bij mij maar ik denk wel dat het daar geknakt is.

Voor nu woon ik dus weer bij mijn ouders sinds deze week, super moeilijk en eenzaam maar het is echt beter zo. Heel veel sterkte aan alle andere meiden ook met liefdesverdriet hier, het wordt altijd beter!

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:53

Jeetje meremeer, wat een verhaal. Jij ook heel veel sterkte.

Verschil bij mij is dat er (gelukkig) niets achter mijn rug om gebeurd is en dat hij er altijd open over is geweest. We hebben inmiddels nog even kunnen praten en hij heeft het wat genuanceerd, het was niet eerlijk van hem om het als ultimatum bij mij te leggen. Maar het dilemma blijft hetzelfde. Een open relatie heeft voor mij geen voordelen, omdat ik zelf die interesse niet heb. Maar een beperkt aantal keer een one night stand, onder gezamenlijke afspraken... Ik probeer in te schatten hoe haalbaar dat is. Heb even ademruimte en afstand nodig.

Bedankt voor je verhaal, goede waarschuwing om het niet over mijn grenzen te laten gaan. Nogmaals veel sterkte met de verwerking de komende tijd.

meremeer
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 23:51

Thanks!
Ja hier helaas wel. Afspraken niet verder te gaan dan zoenen en dan meteen naderhand (wel meteen gezegd) horen van hem dat die verder was gegaan, maar ook liegen dat hij bij een vriend sliep en zij erbij was en dan achteraf van die vriend horen dat hij er allang niet meer bij was. Dat is echt heel naar.

En idd goede afspraken maken! Ik hoop voor jou dat als je die afspraken duidelijk hebt, het wel werkt. Want het kan natuurlijk wel werken. Ik wilde van tevoren graag de afspraken op papier zetten en dat vond hij niet nodig, was achteraf wel handig geweest en dat zou ik je dus ook willen aanraden. Kan je ook niet discussiëren over de afspraak, want dan staat het er gewoon. Succes en hoop dat het lukt voor jullie!

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:24

Nightingale, heel heftig! Die nieuwsgierigheid kan voortkomen uit dat je de enige bent, maar uiteindelijk, hoe veel het er ook zijn, het is gewoon met iedereen anders dus dat soort nieuwsgierigheid kan bij sommige mensen ook gewoon nooit vervuld worden. Ik zou me er ook niet goed door voelen, het is 1 aspect van een relatie en dat hij daarvoor alles wat er verder ook is wil opgeven is sneu. Het is goed dat hij het bespreekt, maar misschien is een goed compromis ook zelf wat experimenteren en eht terug wat spannender maken, ik weet het niet, ik probeer maar wat mee te denken. Alleszins veel sterkte bij het verwerken en omgaan ermee, ik snap dat je zegt dat je je niet genoeg voelt, maar waarschijnlijk heeft dat er niks mee te maken.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:44

Ik kom hier ook zachtjes om het hoekje kijken. Mijn hart is echt gebroken en ik zit nu ook nog eens midden in een rare situatie waarin ik zo snel mogelijk heeeel veel moet regelen. Ik ga er nogal aan onderdoor :o

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:52

Emmaa_ schreef:
Ik kom hier ook zachtjes om het hoekje kijken. Mijn hart is echt gebroken en ik zit nu ook nog eens midden in een rare situatie waarin ik zo snel mogelijk heeeel veel moet regelen. Ik ga er nogal aan onderdoor :o

Mijn pb staat altijd open als je je ei even kwijt wil :(:)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:12

Emmaa_ schreef:
Ik kom hier ook zachtjes om het hoekje kijken. Mijn hart is echt gebroken en ik zit nu ook nog eens midden in een rare situatie waarin ik zo snel mogelijk heeeel veel moet regelen. Ik ga er nogal aan onderdoor :o


:(:) Ookal denk je of voel je het nu niet, je kan het aan.


Nightingale: wat heftig! Ik zou het zelf niet kunnen... als je aan het idee/beeld denkt, jouw vriend met iemand anders, wat voor gevoel komt er dan bij je op? Ik denk dat dat dan veel zegt.. sommige mensen kunnen het vanuit liefde en de ander alles gunnen.. heel sterk, maar niet voor iedereen weggelegd. Je eigen grenzen bewaken moet je niet vergeten.


Hier even een down avond, kreeg op een -dacht ik- lief appje naar iemand een reactie terug dat dat voor haar niet hoefde.. oke, sorry that I care..
Daarmee dan het besef dat het blijkbaar niet zo vanzelfsprekend is, dat de ex van voor sommigen direct een keiharde doei betekend, ondanks dat je ze niks hebt misdaan. Daarbij dan het besef dat ik sommige dingen misschien iets te optimistisch probeer te houden in mijn hoofd, en dat dat zeer waarschijnlijk geen werkelijkheid gaat zijn. En dan sta ik opeens weer volledig ''alleen'', voor een deel geleerd waar ik gelukkig van word en dan wordt dat opeens ook nog heel moeilijk gemaak(betreft naar bepaalde feestjes en een festival gaan, klinkt voor sommige vast heel oppervlakkig maar ik voel me daarin zo vrij en blij en zonder zorgen, dat er een onwijze liefde voor ontstaan is. Ik ken niemand anders die daar ook naartoe gaat of zou willen, naast mijn ex en een deel van zijn vrienden/familie..)
Alsof je partner, degene van wie je houdt, kwijt zijn nog niet voldoende is komt daar nog meer bij kijken, en dat maakt het allemaal extra poedersuiker.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 00:02

Emmaa_ schreef:
Ik kom hier ook zachtjes om het hoekje kijken. Mijn hart is echt gebroken en ik zit nu ook nog eens midden in een rare situatie waarin ik zo snel mogelijk heeeel veel moet regelen. Ik ga er nogal aan onderdoor :o


Mijn pb box staat voor je open, als je daar behoefte aan hebt :(:)

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 00:13

Emmaa_ schreef:
Ik kom hier ook zachtjes om het hoekje kijken. Mijn hart is echt gebroken en ik zit nu ook nog eens midden in een rare situatie waarin ik zo snel mogelijk heeeel veel moet regelen. Ik ga er nogal aan onderdoor :o


Ah godver nee.

Em, forever welkom hier hoor. Vanaf het station bus 2 en die stopt voor mijn huis. Ik heb een chocoladereep met jouw naam er op.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 01:54

Kiekeboe..

Nooit verwacht me hier te moeten melden.. phoohh wat voel ik me raar. Blij, opgelucht, verdrietig.. alles.

5 jaar lang heb k een relatie met mijn (ex) vriend gehad. Ofja ex.. het is nu een paar uurtjes klaar..
En de rede.. ik ben uit de kast gekomen. Ben smoorverliefd op n meid.. stiekem wist ik het altijd al wel.. maar heb t nooit toe kunnen laten.. omdat het niet geaccepteerd werd.

Nu vandaag de dag.. kan k met volle overtuiging zeggen, ik ben pot.. maar dit betekend wel zo veel voor de hele situatie.. ik werk voor mezelf. Met mn vriend samen.. dat word een hoop geregel.. ik woon bij hem en zijn moeder.. geen contact met mn ouders.. en ga zo maar door.. wat een ellende.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 01:58

Wat heftig HaKuNaMaTa. :(:) Wel ongelooflijk dapper van je!

Air, herkenbaar. Hopelijk gaat het snel beter. Wel echt klote van die reactie..

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:40

DezeNaam, dankje! Het voelt alleen zo dubbel.. maar das gewoon even wennen denk ik..

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:54

Hoe hebben je ex en zijn moeder er nu eigenlijk op gereageerd, aangezien je (nog steeds) bij hun woont?

Ik kan me zeker voorstellen dat het dubbel voelt. Voel je altijd vrij om je hart te luchten, hier of via PB. :)

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:59

Zijn moeder weet t nog niet.. we hadden gisteren vooraf knallende ruzie. En toen k t vertelde was ie aardig in shock.. maar hij ziet ook in dat het beter is zo. Want ik kan mn gevoel gewoon niet uit de weg gaan!

En dankjewel!! Echt heel lief.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:44

Wat heftig ook! Is die verliefdheid op dat meisje ook wederzijds?
En hopelijk kunnen jullie goed uit elkaar!