legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:25

Wij leggen een puzzel op een plaat en die ligt op de eettafel. Als ik aan de andere kant wil puzzelen draai ik dus of de plaat om, of ik ga aan de andere kant van de tafel zitten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:28

Ik heb het leggen van een ronde puzzel op m'n verlanglijstje staan, maar ik vind het jammer dat het middenpunt en de stukjes voor de eerste paar cirkels vaak zo herkenbaar zijn. Maar misschien valt het mee als ik die eens ga leggen.

Maar dat zonder voorbeeld leggen kan jij ook! Ik denk dat jij mijn puzzel ervaring verkeerd inschat. Ik ben eigenlijk pas de laatste twee maanden veel aan het puzzelen. In die tijd heb ik er een stuk of 15 gelegd. In de daaraan voorafgaande 25 jaar van mijn volwassen leven zijn de puzzels op één hand te tellen. Je moet er gewoon aan gebinnen en naar de stukjes kijken ipv naar de doos.
Maar je hebt nu die Wasgij besteld dus we horen binnenkort wel hoe je die ervaren hebt ;)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:33

Ik heb een ronde van sterrenbeelden en vind die heel leuk om te maken! Kan ook lekker ronddraaien op m’n plaat dus wat betreft gemak lijkt het me fijner dan een verticale puzzel :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:35

Hilary
Ja dat is wel handig zo. Wij kunnen de puzzel niet zo draaien op de tafel dat ik met een verticale alsnog goed zittend erbij kom, tenzij ik vanaf de zijkant puzzel maar dat kan ik niet - wil echt ervoor zitten zeg maar. We hebben 1 kant van de eettafel vol staan met computers - prive en werk - dus dat deel vd tafel kunnen we al niet gebruiken waardoor ik ook de portmap maar op 1 manier op tafel kan leggen wel, dat is wel jammer maar met een gewoon horizontale puzzel zal dat niet zo'n probleem gaan zijn.

Dorus
Nou, ik vind het nog steeds knap van je haha! Veel gelegd ook binnen zo'n tijdbestek. Met die ronde, ik kan me er idd ook nog geen voorstelling van maken. Een vriendin van me is een van de maan aan't maken en bij die zitten er ook letters op de achterkant van de stukjes om je sneller op weg te helpen - maar die puzzel is dan ook alleen zwart/grijs/wit tinten dus dat snap ik wel dat dat handig kan zijn haha. En ben ook erg benieuwd wat ik van de Wasgij ga vinden tzt. Wil eerst hierna dan nog de Pokémon gaan afmaken met m'n zoon en erna aan de Kinkade Little Mermaid beginnen, maar daarna wordt het de Wasgij wel :j

thirteenn
Klinkt goed! Welke is dat precies wat je aan't maken bent? Ik heb qua ronde puzzels ook een zodiac op de wishlist staan namelijk > https://www.bol.com/nl/nl/p/pinshidai-r ... oductTitle

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:28

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:46

cursebreaker schreef:
nevica
Oh leuk, benieuwd welke jij nog (her)legd hebt!

Ik hou dit jaar een lijstje bij in mijn telefoon, dit is wat ik vanaf 1 Januari gelegd heb:

Merk - puzzel
1. JVH - Zandsculpturen
2. RB - SE Disney beauty & the beast
3. RB - SE Disney the little mermaid
4. RB - Cities of the world Amsterdam
5. JVH - De oase
6. RB - Harry Potter
7. Trefl - London
8. Trefl - New York
9. King - Plitvice lake, Croatia
10. King - Swan cottage
11. King - Aragonese castle, Ischia Island,Italy
12. King - Tower bridge, London, England

Waarvan de laatste net klaar;
Afbeelding

Die van King heb ik voor de tweede keer gelegd en gaan dus nu Marktplaats op.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:18

Ik vind ronde puzzels juist leuk om te leggen :j

Er staat er een aantal tussen mijn Posts.

Zo dat zijn al flink veel puzzels sinds januari.
Mijn teller staat op 2 :))

Krijg jij puzzels een beetje verkocht via mp?

Vandaag dochterlief toch laten helpen. En met een beetje sturing ging dat best goed :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En klaar! *\o/*
Ik vond deze echt heel erg leuk om te leggen :j

Op naar de volgende. Ik weet nog niet welke ik wil maken. Heb teveel keus haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:33

Dorus
Die hema puzzels zijn wel een uitdaging denk ik haha, wat grappig had ze nog niet gezien!

nevica
Oh wauw dat zijn al een hoop puzzels die je gelegd hebt, heel gaaf!
Benieuwd welke de volgende wordt, waar kun je uit kiezen? De tower bridge is ook erg mooi.

Saul
Ik ga je posts even terug proberen te kijken in het topic, ben wel benieuwd naar de ronde puzzels die je gelegd hebt. En jij bent lekker opgeschoten nog, samen met je dochter. Hij is inderdaad ontzettend leuk! En benieuwd ook wat jouw volgende gaat worden, waar kun jij uit kiezen nu?

Hier nog een beetje kunnen aanleggen. Ik hoop ‘m dit weekend af te maken - bovenste deel van de puzzel gaat een stuk langzamer voor me. Ziet er naar uit dat er dus ook echt 2 stukjes sowieso missen, dus baal als een stekker. Met hetgeen wat nu nog over is aan stukjes en hoe de 2 waarschijnlijk missende stukjes uit zouden moeten zien, zou ik ze tussen de overgebleven stukjes makkelijk hebben moeten zien, maar helaas. Dus dat wordt de puzzel niet meer echt doorgeven/verkopen hierna maar de prullenbak in ben ik bang. Zo zonde.

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:49

Oh wauw jij bent ook al opgeschoten zeg!

Puzzelt lastig hè. Zo’n verticale en dan bovenaan.
Oh dat zou zonde zijn :(

Ik kan hier nog uit kiezen;
Afbeelding
:=

Dit wordt de volgende. Een kleintje. Wil de leuke eigenlijk bewaren voor mijn verlof.

Afbeelding

En dit zijn de ronde puzzels heb ze even opgezocht voor je.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:51

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:53

Ik zag laatst een Jan puzzel van de Efteling! Was er op geneigd om te kopen, maar toch niet gedaan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:42

Jan van Haasteren van de Efteling is leuk. Er is ook een Wasgij van de Efteling.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:50

Efteling van JvH hebben wij ook gemaakt, was een leuke :j

Dit is mijn nieuwe <3

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:06

Zo dan, al die honden in 1500 stukjes! Ga er maar aanstaan!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:22

Hier al even geleden deze afgemaakt.
Afbeelding

Momenteel even niks liggen ivm drukte.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:32

Gisteren deze afgemaakt.
Afbeelding

Vandaag begonnen aan 1 van Wasgij en net via Bol.com weer 2 nieuwe puzzels besteld. Ik hoef me nog even niet te vervelen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:39

Ik ben hem vanmiddag maar gewoon gaan halen :+ Ik had nog een bon en voor 1,50 kon ik hem niet laten liggen.

Het is wel een klein doosje voor 500 stukjes, maar als ik erin kijk klopt het denk ik toch wel.
Afbeelding

Maar de stukjes zijn wel relatief klein en ook van erg dunne karton (vergeleken met een Ravensburger)
Afbeelding
Afbeelding

Maar hij moet even wachten, ik was net aan een andere puzzel begonnen. En ik had ergens in de reviews gelezen dat goed licht erg belangrijk is, omdat er zo weinig kleur verschil in zit dus dat wordt misschien lastig in de avond.
Ze hebben er trouwens meerdere van deze serie en ook een paar andere meer traditionele puzzels. Er stonden er een paar in de winkel en aan de doos was te zien dat die goed vol zit.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:08

Ik zag ze pas ook en vind ze er leuk uitzien. Ben benieuwd hoe het je bevalt. Hou je ons op de hoogte?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 11:57

sjaslique wat een bijzondere, dat was vast niet makkelijk, die stukjes met de rechte kanten tegen elkaar.

Egg-citing :D Ziet er leuk uit, ben benieuwd!

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:13

Ik ben deze week hiermee begonnen.
Afbeelding
Ik hou van snel puzzelen, klaar in 2 a 3 dagen, maar dat zit er bij deze niet in. Het is heeeel veeel wit en groen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 23:44

Saul
Wauw, wat een keus!! En die ronde puzzels zijn echt heel gaaf, vind die glow in the dark echt heel bijzonder ook. Succes met je nieuwe keus, lijkt me lastig met zoveel wit maar hij ziet er wel echt mooi uit vanaf het plaatje.

Nicole288
Ohhh waar heb je die gevonden? Heel erg gaaf met die verschillende rassen! Als groot hondenliefhebber gaat m’n hartje hier wel sneller van kloppen haha.

sjaslique
Die is heel gaaf zeg!

zonnebloem18
Oh leuk, welke kocht je bij Bol? En welke Wasgij ben je gestart?

Dorus
Benieuwd hoe die puzzel ervaring je gaat bevallen met die van de Hema, succes!

independence
Die ziet er heel leuk uit! Lekker Nederlands, mooi getekend en mooi sfeertje erin. Veel plezier ermee! Denk dat je idd hier wat meer werk aan gaat hebben met die kleuren ja, ben benieuwd haha.

Ik heb de fantasy herten vandaag afgemaakt. Hij is wel echt mooi vind ik, maar echt balen dat er dus twee stukjes weg zijn, ugh.

Afbeelding

Morgen de Pokémon puzzel van m’n zoon naar onder halen en in de map leggen. Daar had hij de rand al van af en ini mini stukjes gelegd en gaan we dan samen aan verder onder vanaf morgen.

Ondertussen groeit mijn puzzel wishlist giga hard op oa bol.com. Wat is er toch veel moois te kriigen. Binnenkort ook eens een rondje kringloop doen denk ik, daar nooit gekeken naar puzzels dus een goed idee om mee te beginnen nu ik de hobby weer heb opgepakt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 09:30

Wat een gave puzzels. Die ronde vormen zijn ook wel heel leuk zeg!!

Ik heb deze net af <3

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:41

Het blijft een juweeltje <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:53

Hier ligt ondertussen de volgende klaar

Afbeelding

--

Mooie puzzel ook @Tancreda4

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:03

Jammer van de missende stukjes cursebreaker :(
En de Pokemon is gaaf! Wel pittig denk ik.

Tancreda wat een plaatje <3

Ik dacht hier even over te gaan op een oude techniek. Namelijk eerst de randjes (dat doe ik nooit meer)
Nou ik werd gefopt was best lastig haha.

Afbeelding
Afbeelding
Wel leuk die aparte stukjes.

Al ben ik nog niet heel ver.
Maar het is bedtijd voor mij :O

Afbeelding