Hier valt het echt mee! Wel fris door die wind, maar echt koud kan ik het niet noemen... En nog steeds droog!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 20-12-14 19:36
Bleeeeh weer die smerige vlaagwind, wordt er langzaam gek van en onze kleine hond ook, die is bang vokr wind en houdt ons al dagen uit de slaap door haar bange gedraaf.
Sinds begin deze maand 63,5 mm regen, waarvan ruim 30 mm afgelopen dagen. Gister was de wei zo nat dat ons jonge ding nat was tot op de huid van de plensregen. Heb ze maar een paar uur binnen gezet. Stalhouder heeft in de afgelopen jaren eigenlijk nooit plassen in zijn wei gezien maar nu dus wel. Echt erg.
Wij hadden op stal ineens een keiharde wind!! Niet een vlaag, nee het hield echt een paar minuten aan! Ik dacht gewoon dat er minimaal dakpannen gingen sneuvelen! Gelukkig is alles nog heel gebleven, maar het was even heel heftig...
dravergekkie
Geplaatst: 20-12-14 20:31
Sinds halverwege de middag steeds pittige regen/hagel buien.
Het is ook gewoon koud vind ik. Vind dit weer ook gewoon echt niet meer leuk.
tanjaatjuhh
Geplaatst: 20-12-14 20:55
he bah vies guur nat kolereweer wordt weer tijd voor de oostenwind die stabieler weer mee geeft. Maarja van buienradar wordt je momenteel ook diep depressief ist duidelijk? Ken er niet meer tegen!
Paarden vreten als beesten nu buiten en de textura vliegt er nu ook door. Wie heeft ze nog meer 24/7 buiten staan en hoe houdt de weide/paddock zich bij jullie en de paardjes?
Het word echt tijd dat er vorst komt,dan zijn we ook van al die regen af.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 20-12-14 20:59
Hier dus continue buiten nog, wei staan plassen in maar is nog houdbaar. Alleen het stuk waar ze steeds gaan staan slapen is soppig nat tot over de kogels. Hooibak staat droog op bestrating tegen de schuur aan beschut. Alleen de twee mannen staan liever aan de andere kant in de nattigheid. Heb ze wel van wei gewisseld vanwege de blubber. Normaal staan ze met erg nat weer bij de schuilstal alleen is het daarvoor zo ontzettend nat en diepe zuigende blubber dat dat niet fijn meer was. En in die wei staat niet veel gras meer, in dit stuk wel.
Ze staan iedere dag wel even op stal om voeten te drogen en gister dus een paar uur. Onze oude man redt het beter buiten dan iedere nacht lang binnen met zijn longen. Heeft wel een deken op, de kleine niet,
Vanaf vandaag gaan de dagen weer langer worden We gaan weer de goede kant op.
NatasjavE
Geplaatst: 21-12-14 09:03
Effe een domper....vanaf de 23 ste worden de dagen weer langer. Morgen wel 1 minuut langer licht(woeha!) maar het duurt ook 1 minuut langer voor dat de zon opkomt.
Maaarrrr het wintersolstitium( zonnewende)is een feit.....vrolijk kerstfeest
Lieve kerstman, de winter is vandaag begonnen,...mogen we nu ook wat winterweer voor bij de kerstboom erbij??????
Edit, het is eigenlijk solstitium brumalis...de winterwende. En luidt inderdaad het begin van de winter in.
Volgens Piet gaat er op Kerstavond sneeuw vallen! En ja,ik geloof Piet,mijn haren zijn al de hele week statisch [ook als ze vet zijn] en ik heb een koude rug die niet snel warm te krijgen is.Dit moet toch een teken zijn.
Het is donker, grijs, geen wind nog, en droog.
dravergekkie
Geplaatst: 21-12-14 09:48
Zal wel natte sneeuw zijn dan, daar hebben we niet veel aan
Shirley
Geplaatst: 21-12-14 09:50
Eerst zien, dan geloven!
Hier vooralsnog geen spoor van sneeuw: het is droog, fris en rustig.
gohya
Geplaatst: 21-12-14 10:09
dravergekkie schreef:
vannacht was het kkkkkoud zeg! (Nacht dienst Mac bij t raam brrrrr) ik geloof best dat t kan gaan sneeuwen maar die vrieskou kan nog niet hoor eerst drogen
dejavu
Geplaatst: 21-12-14 10:27
gohya schreef:
dravergekkie schreef: