Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:27

nou in mijn geval zou ik zeker het geld wel hebben voor een hond maar niet dat bedrag ervoor over... mijn pony koste me 850 een hond moet toch niet meer gaan kosten kom nou :+ dat vind ik raar dat je dan een 400 per pup wil verdienen dat is nogal wat

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:55

Ik heb mijn pup 250 betaalt en gevonden op marktplaats. Als ik op kapaza (België) keek was je ook al minstens 350 kwijt voordeze mengeling. Chihuahua gekruist met pekinees.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:32

Faline schreef:
Goed gekeurde hengsten worden uitvoerig getest. Afhankelijk van het stamboek wat er allemaal gebeurd.

De merries zijn de verantwoordelijkheid van de fokker. Mijn merries zijn bij aankoop gekeurd en hebben geen erfelijke gebreken. Verder weet je zelf als merriehouder wat voor karakter je merrie heeft en of dat past bij wat je graag zou willen in een fokproduct.

Bij de paarden (kwpn) liggen de prijzen een stuk hoger, dan heb je al snel dekgeld van 800 euro of meer. De prijzen van die veulens liggen ook hoger.
De kosten bij de pony's zijn minder hoog. Maar in beide gevallen kun je tussen de veulens behoorlijk wat vinden rond de 1000 euro. (Komt ook omdat de markt nu op zijn gat ligt. In de goede tijden lagen de prijzen een stuk hoger)

Even wat dingen opgezocht :P
Laten we even een veelgefokt ras zoals de lab erbij pakken;
Moet worden getest op:
Malignant Hyperthermia (MH), Degenerative Myelopathy (DM), Hyperuricosuria (SLC), Progressive retinal atrophy (prcd-PRA), Hereditary nasal parakeratosis (HNPK), Exercise induced collapse (EIC), Pyruvatkinase-deficiency (PK), Centronuclear myopathy (CNM / HMLR), Skeletal dysplasia 2 (SD 2)(dwarfism), Retinal dysplasia (OSD), Narcolepsy, Cystinuria
De prijzen voor onderzoeken liggen vaak zo tussen de 50 en soms wel 200 euro :)

Naast deze testen heb je natuurlijk dekkosten, dierenartskosten, kosten bij de bevalling mocht het mis gaan (wat bij sommige honden standaard is...het is eerder bijzonder wanneer een bulldog zonder keizersnede moet bevallen dan met..)
Vervolgens inderdaad de inentingen, chips, spulletjes etc.
Veel mensen lopen ook nog shows met de honden. Even van de raad van beheer:
''Shows lopen is niet verplicht, maar het kan u wel helpen.
Een objectief iemand kijkt kritisch naar uw hond en geeft de sterke en zwakke punten aan. U heeft hier wat aan omdat u nu weet wat u in een reu zoekt. Een hond die die punten juist sterk heeft.
Daarnaast leert u veel over het ras en bouwt u een netwerk op. Evt ziet u zelfs een reu die u aanstaat.
Inschrijfkosten voor een show varieren van 15 euro voor een clubmatch tot 50 euro voor een internationale show.''
Je loopt niet maar 1 show, maar wel meerdere. Op die manier lopen kosten al gauw hoog op :j
+ de paardenmarkt ligt op z'n gat, en de hondenmarkt niet :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:36

ik reken mijn wedstrijden ook niet mee met de verkoopprijs :+ maar goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:36

lor1_1984 schreef:
Ik heb toen ik onlangs naar een kat zocht gelijk vermeld dat ik geen groot budget heb voor de aanschaf.
Niet omdat ik het geld er niet voor heb, maar omdat er dan gewoon meer in het dierenartspotje gestopt kon worden. :)
Was overigens op zoek naar een specifiek type en de no-no's waren dus kitten, pittig karakter, langharig, standaard cypers, waarvan de eerste 2 echt absoluut af zouden vallen.
Waar ben ik uiteindelijk mee thuis gekomen:
een zeer pittig kitten in standaard cypers printje. :+
Dit dametje kostte me enkel m'n reiskosten (Almelo-Lelystad), maar moet zelf nog wel laten enten, chippen, steriliseren enzo. :)

Dan is de 'fokker' zelfs strafbaar.
Kittens en puppies moeten namelijk geënt en gechipt zijn voordat ze gaan verhuizen.
Chip moet geregistreerd worden door de 'fokker'.
Als je dit al zelf moest neem ik aan dat ze ook niet regelmatig ontwormd is?

€400 verdien je er echt niet zomaar aan, kijk maar eens naar alle tijd die er in gaat zitten, je moet vrij nemen, hebt in de weken dat ze er zijn eigenlijk geen sociaal leven, en reken de kosten van de warmtelamp, de wasjes die je extra draait en de rest maar uit..
Pups kunnen in de eerste 2 weken eigenlijk niet alleen gelaten worden, en de teef ruim een week voor de bevalling niet dus dat gaat om 3 weken dat je niet weg kan zonder oppas, en dan de rest er omheen nog.
Broodfokkers gooien ze in de schuur of kennel en zien het dan wel, hygiëne staat niet voorop en extra tijd uittrekken om ze dingen te leren doen ze al helemaal niet.
Als je een echte hebt word er nog wat met de paspoorten gerommeld, en 2x enten gebeurd ook niet.
Teef en reu zijn nergens op getest dus ook daar verder geen kosten aan.
Stambomen aanvragen hoeft niet.
Dus ja.. Dan is €250 een prijs waar ze nog wat aan verdienen ook..
Waarom zou een pup niet duurder dan een paard kunnen zijn? Een veulen uit goede lijnen, bij een goede fokker vandaan kost meer dan een leuke kruising die je als veulen koopt.
Wat dat betreft zou je dan een veulen met goed papier die echt verantwoord gefokt is moeten vergelijken met een rashond waarvan de ouders getest zijn en die een goed papier heeft, dan zijn de veulens echt wel duurder dan een pup.
Zelfde als met de kruisingen, koop je een leuke kruising als veulen dan zal die duurder zijn dan een kruising pup (tenzij er iets mis is met het veulen) Shetlanders daargelaten, maar ja een goede rashond kan inderdaad duurder zijn omdat daar veel meer 'achter' zit.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:55

Mijn hond was 3x zo duur als mijn pony :+
Ik weet niet anders dan dat goede fokkers pas vanaf 850euro beginnen te rekenen. En dat heb ik er graag voor over :D

Ff wat anders, heb 2 hoefschoenen te koop staan 10x gebruikt, nieuwwaarde 280 euro. Bied er iemand 60 euro :') vind mijn vraagprijs van 100 euro al laag maar dit slaat alles.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:57

Dekgeld kan bij honden ook behoorlijk hoog zijn, afhankelijk van ras/aanbod. Het is maar net wat je zoekt in een hond, wat wil je ermee en moet hij aan bepaalde eigenschappen voldoen. Een hond is niet zomaar gelijk aan een andere hond. Je zegt toch ook niet dat elk paard gewoon een paard is?? Elke auto rijd je ook van A naar B en heeft 4 wielen en een stuur. Maar een Audi is nu eenmaal duurder dan een Kia. Als je iets specifieks zoekt, vind je dat over het algemeen niet in het asiel. Zeker geen zuivere rashonden, die gaan over het algemeen terug naar de fokker en die herplaatst ze. Die hond is wel je huisgenoot voor hopelijk een jaar of 15, dus ik wil daar best voor betalen! Voor het geld wat mijn honden als pup gekost hebben kan je erg leuke veulens kopen, die prijzen van pups liggen tussen 1500-2200 euro.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 30-07-14 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:00

dees_daan schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb toen ik onlangs naar een kat zocht gelijk vermeld dat ik geen groot budget heb voor de aanschaf.
Niet omdat ik het geld er niet voor heb, maar omdat er dan gewoon meer in het dierenartspotje gestopt kon worden. :)
Was overigens op zoek naar een specifiek type en de no-no's waren dus kitten, pittig karakter, langharig, standaard cypers, waarvan de eerste 2 echt absoluut af zouden vallen.
Waar ben ik uiteindelijk mee thuis gekomen:
een zeer pittig kitten in standaard cypers printje. :+
Dit dametje kostte me enkel m'n reiskosten (Almelo-Lelystad), maar moet zelf nog wel laten enten, chippen, steriliseren enzo. :)

Kittens en puppies moeten namelijk geënt en gechipt zijn voordat ze gaan verhuizen.

Ik heb haar niet rechtstreeks van een 'fokker', ze moest door omstandigheden met spoed weg en ik heb haar dezelfde dag nog opgehaald.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:02

unihorses schreef:
ik reken mijn wedstrijden ook niet mee met de verkoopprijs :+ maar goed :D

Ohnee? Als je paard Zz zwaar loopt of geen enkele wedstrijdervaring heeft, scheelt toch behoorlijk in verkoopprijs!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:04

Dekgeld van een hond komt vaak overeen met de prijs van 1 pup.
Dus stel dat je een duur ras hebt, kan het dekgeld maar zo boven de €1000,- liggen.
Komen idd de testen nog bovenop, voer, dierenartskosten, evt speeltjes en extra nestmateriaal, identificatiebandjes en noem maar op.
Een fokker die een nest heeft van 1-2 pups en een spoedkeizersnede heeft moeten laten uitvoeren draait op dat moment al dik verlies, daarnaast kun je ook nog de pech hebben dat (1 van) de pups iets mankeert of dat je ze moet flessen.
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 30-07-14 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:10

lor1_1984 schreef:
Dekgeld van een hond komt vaak overeen met de prijs van 1 pup.
Dus stel dat je een duur ras hebt, kan het dekgeld maar zo boven de €100,- liggen.

Komen idd de testen nog bovenop, voer, dierenartskosten, evt speeltjes en extra nestmateriaal, identificatiebandjes en noem maar op.
Een fokker die een nest heeft van 1-2 pups en een spoedkeizersnede heeft moeten laten uitvoeren draait op dat moment al dik verlies, daarnaast kun je ook nog de pech hebben dat (1 van) de pups iets mankeert of dat je ze moet flessen.

Een pup van 100 euro duur??? Vergeet je een nulletje?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:11

Het gaat nou alweer 2 pagina's over honden, misschien tijd om weer ontopic te gaan? :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:11

Ja dus. :o
Idd een 0 vergeten, bedankt dat je me erop wijst. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:13

lor1_1984 schreef:
Ja dus. :o
Idd een 0 vergeten, bedankt dat je me erop wijst. :)

Ik dacht al :D

Je hebt gelijk Kimbers!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:13

Zullen we het hier nu weer over marktplaats gaan hebben, en niet over het fokken van honden?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:16

Ik snapte nooit wat jullie bedoelen met mails die niet aan kwamen via MP. Nu had ik gisteren voor het eerst zelf een boze verkoper omdat die dacht dat ik niet nagekomen was wat we afgesproken hadden! Ik had echter helemaal geen reactie meer gekregen op mijn voorstel voor een afspraak. Het vervelende is alleen dat zij niet gelooft dat ik die mail echt niet gekregen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:21

lor1_1984 schreef:
dees_daan schreef:

Ik heb haar niet rechtstreeks van een 'fokker', ze moest door omstandigheden met spoed weg en ik heb haar dezelfde dag nog opgehaald.

Dat maakt niet uit, de chip moet geregistreerd zijn voordat ze bij de moeder weg gaan.
Diegene waar ze geboren is, is dus gewoon strafbaar als ze zonder geregistreerde chip verkocht of weg gegeven word.
Dat ze gratis was is dus heel leuk maar diegene waar ze geboren is heeft niet de verantwoordelijkheid genomen om haar de eerste enting en de chip te geven.

Nu weer ontopic, al is het letten op de chip en enting wel een goed ding aangezien er vaker kittens en pups op staan die niet geënt en gechipt zijn.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:55

overigens, iemand vond dus dat ik het verkeerde had opgestuurd ( zeker weten het goede! ) waarop ze commandeerde dat ik iets van 100 euro duurder naar haar opstuurde en als zij het had dan zou ze misschien die andere wel weer terug sturen ik heb gezegd ja daag, wil het best oplossen, dan stuur je het maar weer terug of kom ik het ophalen zodra ik studenten ov heb. en niets van gehoord. een truc om me meer spul af te troggelen? >;)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:08

Ik ben een bijna stille meelezer. Ik vind via marktplaats en laten opsturen altijd eng. Altijd maar afwachten of je krijgt wat je besteld hebt. Ik haal het liever op. Ben ik de enige daarin?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:16

Niet echt raar, maar wel frustrerend..

Ik heb een nieuwe Samsung Galaxy S4 Mini met aankoopbon (dus garantie) op MP staan. Afgesproken met iemand voor 220,- Vanavond zou hij hem komen ophalen. Krijg ik vandaag een mail "Het is toch een S3?" Eh nee, het is een S4 mini... "Ow, dat wist ik niet, dan zie ik er vanaf." Het staat overduidelijk in de titel.. Hoe kan je dat niet zien? We zijn al 3 dagen aan het mailen over de S4 mini.. Gewoon dikke kul dus. Hij wilde hem toch niet meer hebben. Balen... Maar prima... Maar ga dan niet zo dom liegen en zeg gewoon af.

Ik heb wel wat dingen later verzenden, maar dat zijn altijd dingen die niet boven de 30,- zijn.. Zijn ze hoger qua prijs, haal ik ze op. Kan dat niet.. Doe ik het niet.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:58

Ik had iemand die een hoofdstel wou overnemen.
Toen ik al mijn gegevens had geven en gemeld had hoeveel het zou kosten werd er ineens moeilijk gedaan.
Wist niet of het zou passen, enz.
Ik het hoofdstel nog opgemeten voor dr.
Kreeg daarna geen reacties meer dus vroeg of er nog interesse was omdat als dat er niet was ik het hoofdstel dan niet meer gereserveerd hoefde te houden.
Krijg ik ineens vandaag een bericht dat dr pony dood is aan koliek, dus ze geen hoofdstel meer nodig heeft.

Heb dr maar sterkte gewenst, maar geloof dr helemaal niks van, en snap niet waarom ze niet gewoon kan zeggen dat zich bedacht heeft of wat dan ook.
Boeit mij wat dat ze hem niet hoeft, maar waarom er 5 dagen over doen om dat te zeggen 8)7
Kei veel mails, en vooral voor mij veel tijd.

Ben zelf op zoek naar wat goedkope broeken voor bij de paarden.
Mailde iemand die er 1 te koop had of die dr nog was.
Hij was er nog, dus vroeg waar het geld heen kon.
Krijg ik ineens bericht dat verzenden 6,75 is ipv de 3,84 die bij de advertentie staat.

En ja, dan ben ik een zeikerd. Stuurde dat er 3,84 stond.
Dus kreeg terug dat dat een foutje was.
Maar netjes gemaild dat ik dan geen interesse heb.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:20

Echt, verschrikkelijk als mensen de advertentie niet lezen!
Vanmorgen zou iemand een outdoor deken 300 grams ophalen. Mailt ze: ik zie er toch vanaf omdat ik dacht dat het een 200 grams was >;)

En ik heb enkele weken geleden een bank te koop gehad. Man, wat een drama met dat ding.
5x gereserveerd voor mensen die hem écht wilden hebben en dan vervolgens toch niet wilden omdat ze de advertentie niet hadden gelezen. Hij was ineens de verkeerde maat, er zat een vlek in (wat in de ad stond), ze hadden hem toch niet meer nodig of konden toch geen vervoer regelen. Uiteindelijk gelukkig toch kunnen verkopen voor een leuk bedrag.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:56

Tja, het is altijd wel afwachten of je krijgt wat je bestelt maar hoe bedoel je dat?
Op foto kun je het toch zien?
Ik koop veel via mp, check altijd de naam op inet/google/fb zodat als er iets mis is, ik zeker adres heb voor geval.

Moest ook wel lache om broekverhaal!
Weet niet welke maat je hebt maar mijn broeken (42) gaan echt nie door brievenbus?!
Dus als er dan zoiets bij zou staan, ga ik ervan uit dat het idd foutje is en ga niet zitten miepen over verschil... Tenslotte doe ik dan mezelf tekort want ik wil hem graag !

Oh en thanks voor tips: vanavond komt ze passen!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:02

Heb maat 36, en de meeste passen wel door de brievenbus.
Heb er inmiddels al 1 die wel door de brievenbus verzonden gaat worden betaald.

En ik zoek broeken voor een bepaalde prijs, anders ga ik wel naar de winkel, dus die paar euro meer maakt voor mij dan wel uit.
En het zijn gewoon simpele dingen die vies mogen worden en stuk mogen gaan.
Tis voor bij de paarden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:02

Ik krijg rijbroeken wel door de brievenbus in die maat, je neemt een grote envelop die van die akte enveloppen dus geen grote A4 maar zo'n dikke. De broek vouw je op maar dan wel zo dat als je terug vouwt je de pijpen niet over de riemkant heen doet (tsja lastig uit te leggen). Maar dan past de broek precies en ik heb ook een grote reet. Echter spijkerbroeken lukt mij niet zo, rijbroeken wel dus...