Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:33

Ooh oeps!! Hierbij mijn excuses Caira :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:35

Caira schreef:
mijn mond valt echt open van het volkomen ontbreken van elke vorm van empathisch vermogen bij jou. Je doet nu net alsof JIJ het slachtoffer bent en dat vind ik echt dieptriest. Ik hoop dat je tot inzicht komt, en voor je slachtoffers dat ze toch op enige manier gecompenseerd gaan worden of gewoon hun spullen ontvangen want dit is toch echt op zijn zachtst gezegd niet netjes.

Caira, coconut dacht dat deze post voor haar bedoelt was, gezien die onder haar post kwam te staan! Even een misverstand!! :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:41

jij bent inderdaad geen oplichter waarschijnlijk , MAAR
indien JIJ de fout maakt die TNT codes niet mee te nemen ( het verzendbewijs ! )
en de pakketjes komen niet aan , dan ben jij verantwoordelijk en moet je het geld terugstorten
( ik zou ook niet akkoord gaan met de helft )
en als een gedupeerde zegt dat het niet om 10 euro gaat , jij zegt dat het ook geen 1000en euro's zijn , waarom maak je het geld dan niet gewoon terug over , want ach , het zijn toch maar een paar tientjes.
jij geeft aan daarmee eigenlijk '' stel je niet aan het zijn maar een paar tientjes '''
maar andersom zijn die paar tientjes als JIJ ze terug moet geven opeens wel veel geld _O-

ik vind het eigenlijk echt niet kunnen JIJ gaat in de fout , geeft dat toe , maar ervoor opdraaien ho maar !
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 24-07-13 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:42

Coconut schreef:
Geen rare ervaring op marktplaats meer, wel in het "weggeef topic" hier op Bokt.

Geef ik twee gloednieuwe broeken weg, "krijger" erg blij mee en zielig verhaal dat ze het toch echt nodig heeft in verband met geen geld....zie je later de broeken voorbij komen op marktplaats :=

Giftig kan ik er om worden. Ik had ze dan net zo lief bij het Leger Des Heils gebracht!!!

Voor mij dus geen dingen meer die ik in het weggeef topic zet, erg jammer!

wat erg zeg :oo

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:46

Gaat weer goed hier -O-

romyloverrr schreef:
jij bent inderdaad geen oplichter waarschijnlijk , MAAR
indien JIJ de fout maakt die TNT codes niet mee te nemen ( het verzendbewijs ! )
en de pakketjes komen niet aan , dan ben jij verantwoordelijk en moet je het geld terugstorten
( ik zou ook niet akkoord gaan met de helft )
en als jij als een gedupeerde zegt dat het niet om 10 euro gaat , jij zegt dat het ook geen 1000en euro's zijn , waarom maak je het geld dan niet gewoon terug over , want ach , het zijn toch maar een paar tientjes.
jij geeft aan daarmee eigenlijk '' stel je niet aan het zijn maar een paar tientjes '''
maar andersom zijn die paar tientjes als JIJ ze terug moet geven opeens wel veel geld _O-

ik vind het eigenlijk echt niet kunnen JIJ gaat in de fout , geeft dat toe , maar ervoor opdraaien ho maar !

En ben het hier mee eens.

my_precious
Jij zegt zelf een aantal keer dat je geld genoeg hebt, en mensen niet hoeft op te lichten om aan geld te komen.
Maar het geld wil je niet terug overmaken, want nee, zoveel geld heb je niet.
Het waren dure pads die je nu kwijt bent, maar als de koper zich meld, dan ineens gaat het maar over een paar 10tjes.

Sorry, maar jou aanvallende houding in dit verhaal stuit mij heel erg tegen.
En vind het erg jammer voor je kopers dat jij niet tot een oplossing wil komen.

O:) wacht eigenlijk nog tot iemand zich meld die wel echt iets ontvangen heeft, en geen goede kennis dus :o?

DaraBariton

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:59

Ik heb nu ook iets via brievenbuspost verstuurd, de koper wilde het niet via pakketpost met track & Trace ik heb het zaterdag verstuurd en het is er nu nog niet dus diegene wil aangifte doen. Heb al teruggemaild dat het even zou kunnen duren voor het er is maar dat ik het dus gewoon verzonden heb. Maar meer kan ik niet doen. Heb al zo veel spullen verkocht via bokt en MP...gaat altijd gewoon goed.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:05

Ik heb niet gezegd dat ik genoeg geld hebt en ach het gaat maar om een paar 10tjes, lees een terug en zeg dan letterlijk wat ik gezegd heb inplaats van alles te verdraaien want bokt is daar heel goed in.

En dat ik in een aanvallende houding sta is omdat iedereen in dit topic het allemaal zo goed weet en mij AANVALLEN en ik mijzelf verdedig.

Hier wil ik het dan ook bij laten, als de gene doe de pakketten niet ontvangen hebben er werk van willen maken of mijn naam op internet willen gooien moeten ze dat maar doen.

Zo on-topic maar weer!!

En vooral geen spullen meer bij my_precious kopen hoor want die bedondert de boel..
Pfff laat mij toch niet lachen, zeg!!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:07

DaraBariton schreef:
Ik heb nu ook iets via brievenbuspost verstuurd, de koper wilde het niet via pakketpost met track & Trace ik heb het zaterdag verstuurd en het is er nu nog niet dus diegene wil aangifte doen. Heb al teruggemaild dat het even zou kunnen duren voor het er is maar dat ik het dus gewoon verzonden heb. Maar meer kan ik niet doen. Heb al zo veel spullen verkocht via bokt en MP...gaat altijd gewoon goed.

Je kan beter niet teveel zeggen want ook jij hebt geen track code en vinden ze jou ook straks een oplichter want tjah!! Je hebt geen bewijs dat het opgestuurd is he...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:09

my_precious, hou eens op zeg. Dat mensen vinden dat jij verantwoordelijk bent en het slecht oplost (gewoon NIET oplost dus) terwijl je zelf nalatig bent geweest, is natuurlijk logisch. En dat mogen ze gewoon zeggen hier. Jij zet het hier zelf neer, en dan moet je niet zo kinderachtig gaan doen zoals je met je laatste twee posts doet.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:18

Wat een discussie... ;)

Maar ik heb een tijdje geleden toch iets raars meegemaakt op marktplaats, kan er wel hard om lachen gelukkig.
Ik had namelijk een advertentie geplaatst waar ik mijn 16inch zadel te koop aanbood. Een aantal dagen later krijg ik een mail van een mevrouw met een foto erbij van haar derrière met de vraag of haar achterwerk in mijn zadel zou passen....

:')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:18

Ik lees even mee en wil toch even mengen in de discussie:
Als een koper 6,75 of meer betaald voor verzending via pakketpost, dan hoort er een track en trace code bij te zitten. Als je dat als verkoper niet kunt overleggen, dan ben je zelf geheel aansprakelijk voor het wel of niet aankomen van verkochte goederen. Geen rechtsbijstandverzekering of rechtszaak die je wint, zonder bewijs van verzending.
Helaas kun je als verkoper dus ook niet bewijzen als het verkochte wel zou zijn aangekomen en de koper zou liegen. Hoe het ook went of keert, je bent als verkoper aansprakelijk zonder bewijs van verzending. Je hebt geen poot om op te staan. De koper wint het dus altijd, mochten er gerechtelijke stappen worden ondernomen.
Bij brievenbus post is het net zo, verkopen blijft aansprakelijk, en daar is het al helemaal niet te bewijzen of wel of niet iets is verzonden en aangekomen, daarom kiezen sommige mensen bewust voor pakketpost, ook al past het in een enveloppe.

Ik heb het zelf eens gehad met het verzenden van een pakket post, dat was kwijt, volgens de postNL verstuurd en aangekomen, een hele heisa, maar verkoper echt niet gehad. Dat is ook zo'n situatie waar je niet weet wat je er mee moet. Maar door verzendbewijs wel mijn gelijk gekregen. Uit eindelijk bleek later het al weken bij een buurtbewoner te liggen, maar al om al heb je er een hoop werk, gekibbel en gestress mee.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:19

LinSa schreef:
Wat een discussie... ;)

Maar ik heb een tijdje geleden toch iets raars meegemaakt op marktplaats, kan er wel hard om lachen gelukkig.
Ik had namelijk een advertentie geplaatst waar ik mijn 16inch zadel te koop aanbood. Een aantal dagen later krijg ik een mail van een mevrouw met een foto erbij van haar derrière met de vraag of haar achterwerk in mijn zadel zou passen....

_/-\o_ _/-\o_

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:21

my_precious, ik zou het erg fijn vinden als je hier gewoon niet meer reageert maar je problemen met kopers probeert op te lossen. ;)
Je verpest mijn plezier van lezen van dit topic nogal.
Ik ga er verder geen woorden aan vuilmaken, want ik heb geen zin om uitgemaakt te worden voor snotneus, maar ik ga met de anderen mee. Geen t&t code is geen bewijs, jouw verantwoording, klaar.

Wij hebben nu ook eenzelfde situatie met een Duitser waar ik alleen al 17 euro heb betaald voor enkel verzendkosten en t&t code, ho maar. Reken maar van yes dat mijn vriendin samen met een stevige kerel komende week het hele koopbedrag terug gaan halen bij die vent die op hetzelfde evenement is waar zij ook heen gaan. Ik betaal voor een dienst, wil een t&t code, wacht al drie weken, als ik niks binnen krijg ga ik mijn geld zelf wel ophalen.. ;)
(Larp spul, niet de goedkoopste hobby..)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:23

Balen zeg zamzam.... -O-

Ik hoop voor je dat je spullen toch nog terecht komen, zo te horen hoef je van MP totaal geen fatsoenlijke afhandeling te verwachten, ben je lekker mee..... daar koop je dus ook nooit meer wat van.

Zeker gezien je vertelt dat ze beloofd heeft om die pakketcode te geven, dan is het dus nog duidelijker dat ze gewoon haar deel van de afspraak niet nagekomen is en uit de reacties hier blijkt ook wel dat ze geen enkele verantwoordelijkheid wil nemen voor haar beslissing en de gevolgen daarvan, dan ben jij dus mooi degene die met de ellende achterblijft...niet fraai :n

Ik duim heel hard dat de postbode van de week toch nog ineens voor de deur staat, en voor MP zelf dat ze zelf niet op een dergelijke manier benadert wordt als dit haar eens overkomt.... :)

DaraBariton: jouw geval vind ik dan weer heel anders, als de koper bewust gekozen heeft voor verzending via een envelop i.p.v. een pakket met Track & Trace, dan heeft de koper dus zelf het risico genomen dat het zoek kon raken, en hoeft diegene jou daar niet voor verantwoordelijk te houden. Jou treft geen blaam maar het is wel super vervelend natuurlijk.... hopelijk komt dat ook nog terecht :)

Degene die er voor kiest om geen Track & Trace te hebben, is gewoonweg verantwoordelijk voor het nemen van het risico.
Betaalt een koper voor verzending van een pakket met T&T code, dan moet dat ook geleverd worden!

Hoe het in de wet verder ook geregeld is, het siert iedereen om gewoonweg goed fatsoen te tonen :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:25

Dat was ik ook zeker niet meer van plan om te doen wat betreft dit hele verhaal.. Vind het best wat iedereen zegt.
Dus als iedereen erover ophoudt zoals ik al vaker gevraagd heb, dan handel ik het zelf allemaal af.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:26

Of niet, als ik het zo inschat. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:27

@my_precious
Doe niet zo kinderachtig en kruip uit je slachtoffer rol zeg.
Probeer het als een volwassenen op te lossen! En niet gelijk in de verdediging schieten.

Er zijn hier genoeg tips gegeven en het enigste wat jij doet is flink blazen dat ze je een oplichter noemen, nee dat roep je steeds zelf.
Want al je m'n eerdere post hebt gelezen dan begrijp je het misschien beter!

@DaraBariton,
Ik zou het gewoon even rustig afwachten hoor. Helaas is post.nl zelf ook niet altijd even snel. Heb helaas ook al een paar keer ondervonden dat brievenbus post er een week over deed en de andere keer gewoon de andere dag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:33

Het is heel wisselvallig met verzenden inderdaad :j

Ik had vorige week nog een pakket 's middags weggebracht en kreeg de volgende dag al een berichtje uit België dat het daar aangekomen was, echt super!

Het meeste dat ik verstuur en ontvang is er tegenwoordig gewoon weer de volgende dag, het lijkt de laatste maanden beter te gaan met PostNL :)

Verzenden doe ik de laatste weken via MyParcel, die werken met PostNL en hebben een paar extra services, super handig!
Voor 50 cent extra is een pakje dan tot een waarde van 50 euro verzekerd. En ze bezorgen alleen op het adres zelf (niet bij buren) en vragen een handtekening voor ontvangst.

Dat is fijn voor de geadresseerde maar nog fijner voor mijzelf: ik kan dan in principe altijd bewijzen dat ik het pakket verzonden heb, weet zeker dat het niet ergens bij buren terechtkomt, zie een handtekening als bewijs dat het afgeleverd is en als er toch iets fout gaat dan kan ik tenminste nog aanspraak maken op een garantie.

Dus daarmee voorkom ik voor mezelf heel veel gedoe en bozigheid van mensen die zeggen dat ze niks ontvangen hebben, want dat is gewoon altijd een waardeloze situatie voor beide partijen :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-07-13 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:34

LinSa: _O- _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:35

Pmarena, bedankt voor de tip, ik ga eens zoeken naar myparcel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:37

Om even een vrolijke noot in het topic te zetten ( de discussie omtrent de T&T code laat ik me maar lekker buiten, het zal allemaal wel :+ )

had van de week dekjes gekocht via marktplaats en dat was allemaal moeilijk moeilijk (geen doos kunnen vinden, niet weten hoeveel verzendkosten zijn et cetera en niet weten hoe en waar je het dan kan verzenden) heb ik gister eindelijk de T&T code gekregen (ook nog de barcode want ze wist niet welke code het was.. Was dus echt een gevalletje van niet weten.. ) en tussen 2 en 4 wordt het pakketje bezorgd :D

Dus dat is dan toch wel weer een positief iets, dus nu even op de postbode jagen van 2 tot 4 haha >:]

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:38

Laat ik er dan maar weer wat positiefs ingooien!

Al een tijd op zoek naar (goede!!) crossbeschermers maat M, stond wel steeds wat op marktplaats maar steeds in maat L! Zie ik van de week toch Dalmar crossbeschermers maat M op marktplaatst staan! Op de foto zagen ze er super uit nog! Bod gedaan! Wel wat onder de vraagprijs! Gaat ze akkoord! Gelijk betaald 's avonds netjes een mailtje dat ze ze na het weekend op de post doet omdat ze aan het werk is. Maandagochtend op de post gedaan en gisteren had ik ze gewoon al thuis! En ze zijn echt nog zo mooi als op de foto! Ze passen! Dus ik ben helemaal blij! Heb haar ook teruggestuurd dat ik blij was met de goede service!!

Zelf heb ik ook nog wat verkocht, heb toch het idee dat nog lang niet alle mailtjes van marktplaats ook aankomen want ik had haar dus de track en trace code gestuurd (vrijdagmiddag) krijg ik gisteren een mailtje of ik de code ook nog wil sturen (had ik ook beloofd) heeft ze het mailtje van vrijdagmiddag dus helemaal niet gehad... dus nog maar een keer opgestuurd! Dat vind ik dan wel vervelend hoor van marktplaats. Heb naar andere ook mailtjes gestuurd dat ik akkoord ging met zijn/haar bod en dan krijg ik gewoon niks meer terug, dan denk ik, komen ze nou aan of hebben ze niet het fatsoen om terug te mailen dat ze toch geen interesse meer hebben???

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:41

Fijn dat je eindelijk de goede maat hebt gevonden!

Dat idee heb ik ook..
Heb precies hetzelfde gehad met mailtjes.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:44

LinSa schreef:
Wat een discussie... ;)

Je hebt toch wel even haar foto uitgeknipt en op de foto van jouw zadel gepast???............... _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:49

Foxy: graag gedaan! Zakelijk is het sowieso een aanrader, MyParcel, ik ben er echt enorm tevreden over EN ben nogal een zeik...eeehm gezond kritisch figuur :P

Chelle: mooi +:)+ en nu maar duimen dat hij idd. komt :P

Margreet: dat heb ik ook wel eens, ook met normale mail ontvang ik heel soms wel eens van mensen een mailtje waaruit blijkt dat iemand al eerder gemaild heeft en daarop geen antwoord heeft ontvangen... dan ben ik blij dat die persoon nogmaals mailt want ik zie dan echt geen eerdere mail :o

Ik vraag me dan altijd af hoeveel mails ik mis van mensen die niet nogmaals een poging wagen :=

En vraag me ook af waar die nooit aangekomen mails dan zijn gebleven :\

Hihi, die kont-foto... is een beetje in de categorie: ik heb een Fries van 5 jaar en rij vaak buiten, is een Cherokee zadel maat 1 geschikt voor ons?
Mja daarvoor heb ik toch echt iets meer info nodig :P

Zit nu trouwens aan het bureau dat we gisteren opgehaald hebben via Marktplaats...het was daar 32 graden, argh.