Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:49

Demonstranten die het Binnenhof proberen af te breken. Waarom -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:13

Tante (bijna 80) belde net: ze kreeg kindjes aan de deur die loten voor de Grote clubactie verkochten. Tante vind ze schattig en wilt wel twee loten kopen maar kan alleen afrekenen met QRcode. Dat snapte tante niet. Ze wilt best pinnen of contant betalen, tikkie snapt ze ook nog maar die moderne dingen snapt ze niet hoor! De kindjes konden het haar blijkbaar ook niet uitleggen. Waarom gaat er geen volwassen iemand mee met die kindjes? Waarom kan er geen tikkie verstuurd worden? (Dat snapt tante wel.) Ik kan met mijn telefoon ook geen QRcode scannen, dus aan mij hadden ze een slechte gehad!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:22

Je telefoon heeft toch een camera? Daarmee kan je gewoon een QR code scannen. Je tante ook als ze een telefoon met camera heeft.

Maar ik ben het met je eens dat er een volwassen persoon mee had gemoeten.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:25

Bellatrix schreef:
Je telefoon heeft toch een camera? Daarmee kan je gewoon een QR code scannen. Je tante ook als ze een telefoon met camera heeft.

Maar ik ben het met je eens dat er een volwassen persoon mee had gemoeten.

Moet je dan niet (ook) een QR app op je telefoon hebben staan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:26

Geen idee, ik scan wel es wat met mijn camera en dan krijg je een link te zien waar je op kan klikken. Dan ga je naar die website, weet niet precies hoe het werkt als je moet betalen met een QR code...

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:27

De meeste android telefoons hebben tegenwoordig wel Google lens, maar als het een wat ouder model is heb je al snel een aparte app nodig om qr codes te scannen inderdaad

Dit weer -O- ik denk om een of andere reden ook al de hele dag dat het zondag is, dus stond net doodleuk lunch klaar te maken voor maandag :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:43

Je hebt idd een aparte app nodig. Die werkt niet op mijn telefoon. Heb ik al een paar keer geprobeerd als ik in een cafe zit waar je alleen met QR kan scannen. Tante wist niet wat te doen en de kindjes konden haar dat blijkbaar ook niet vertellen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:47

Ik kan dat niet met mijn gewone camera. Aparte app nodig.

Voor mij betekent zoiets dan toch echt dat ik afhaak.

En geirriteerd ook nog waarschijnlijk.

Niet jegens die kinderen, wel jegens de slechte opzet van die actie.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:57

Ik heb standaard in mijn telefoon (S23) (in het stukje waar ook je zaklamp staat) een QR code scan staan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:16

Siggislief schreef:
Ik heb standaard in mijn telefoon (S23) (in het stukje waar ook je zaklamp staat) een QR code scan staan.

Zie ik nu voor het eerst :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:20

Het is toch heel apart dat het enkel met een QR code kan?
Ik ken vrij veel mensen die in hun leven nog nooit een QR code hebben gescand, al kunnen de meeste telefoons het. Je wilt toch zoveel mogelijk loten verkopen? Dan moet je de drempel niet zo hoog maken en het voor iedereen toegankelijk houden, door niet te verwachten dat mensen alle functies van hun telefoon kennen of geen telefoon uit het jaar 0 hebben... Ergens zou ik denken dat juist die mensen ook kopers zijn :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:40

Ik doe net de deur open over mijn tenen heen %)

QR codes zijn super handig, maar voor ouderen dan weer gewoon niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:41

Ik kan gewoon met mijn camera scannen en dan op het linkje klikken wat verschijnt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:44

Wij hebben laatst bij de security training van werk een heel onderwerp “onbetrouwbare qr codes” gehad :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:46

Cer schreef:
Wij hebben laatst bij de security training van werk een heel onderwerp “onbetrouwbare qr codes” gehad :')

Ja daar moet je wel mee uitkijken ja.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:48

chanicha schreef:
Siggislief schreef:

Zie ik nu voor het eerst :')

Je moest hem eerst ook wel downloaden, maar later stond ie er standaard in. :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:49

Toen ik nog Grote Clubactie regelde voor mijn vereniging kon je die lootjes ook handmatig invullen met je rekeningnummer. Kan dat ook niet meer?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:59

Marcella schreef:
Even snel Haven festival braderie gelopen. Zonde van de tijd geweest. Okay wel een paar dingen gezien, maar als ik niemand zie staan ben ik weer weg.

Maar nu lig ik dus kapot op bed en moet nog iets eten klaarmaken.

Met benauwd.

Trippelstoel is leuk, maar op zijn hoogst nog te laag.

Jaaa viel tegen he... En wat een slappe verkopers..onderuit hangend aan hun kraam...of idd niemand...
Ik wilde ene schapenvacht hebben...niemand te zien...

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:06

Hier bij de markt van het lindefestival was ook niet veel, dezelfde kraampjes als altijd :+
Dus nadat we onze vaste broodje beenham bij de slager hadden gehaald en ik een heerlijke boba tea (waarvan zelfs mijn vader het wel wou proberen, ik train hem steeds beter) was het ook vrij snel weer naar huis :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:06

Siggislief schreef:

Aha. Ik ben nog met een S8 in de weer :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:01

Foaly schreef:
Toen ik nog Grote Clubactie regelde voor mijn vereniging kon je die lootjes ook handmatig invullen met je rekeningnummer. Kan dat ook niet meer?

Nope. Helaas.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:43

Ik wil er bijna niet over komen zeuren, maar mijn zus ligt weer overhoop met mijn moeder, vindt dat ze sinds haar herseninfarct heel erg veranderd is, ongeïnteresseerd en heel de tijd loopt te zeiken op mijn zwager dat hij niets goed kan doen. Maar dan hoor ik dat zo aan, en dan denk ik; dat deed ze normaal altijd naar mij :+
Niet dat ik mijn zus niet gelijk geef hoor. Mijn moeder was altijd al lastig en nu is dat erger geworden, maar ik doe niet moeilijk en trek me gewoon terug naar mijn eigen huis, doe mijn eigen ding en als ze er commentaar op hebben dan val ik een keer uit, of trek ik het me niet aan.

Waarom zijn ouders in het algemeen altijd zo moeilijk? Het lijkt wel of je dat pas merkt als je zelf ouder wordt. Dan denk je; ik dacht dat jij volwassen moest zijn, maar je doet hartstikke kinderachtig.

Maar goed, ik erger me dus dat ze me erover gaat appen. Ik krijg daar altijd spanning van, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:44

fohadie schreef:
Foaly schreef:

Nope. Helaas.

Bij ons kan dat wel nog.
Mijn dochter is vandaag een rondje wezen maken en kan bovenstaande aanbieden of QR code scannen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:54

denisesilver schreef:
Ik wil er bijna niet over komen zeuren, maar mijn zus ligt weer overhoop met mijn moeder, vindt dat ze sinds haar herseninfarct heel erg veranderd is, ongeïnteresseerd en heel de tijd loopt te zeiken op mijn zwager dat hij niets goed kan doen. Maar dan hoor ik dat zo aan, en dan denk ik; dat deed ze normaal altijd naar mij :+
Niet dat ik mijn zus niet gelijk geef hoor. Mijn moeder was altijd al lastig en nu is dat erger geworden, maar ik doe niet moeilijk en trek me gewoon terug naar mijn eigen huis, doe mijn eigen ding en als ze er commentaar op hebben dan val ik een keer uit, of trek ik het me niet aan.

Waarom zijn ouders in het algemeen altijd zo moeilijk? Het lijkt wel of je dat pas merkt als je zelf ouder wordt. Dan denk je; ik dacht dat jij volwassen moest zijn, maar je doet hartstikke kinderachtig.

Maar goed, ik erger me dus dat ze me erover gaat appen. Ik krijg daar altijd spanning van, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

Nou ja, je kunt je moeder toch moeilijk kwalijk nemen dat ze na een herseninfarct veranderd is hé... Daar doet ze zelf ook niet om, ze heeft er ook niet om gevraagd en het is voor haar heus nog minder prettig dan voor je zus en co natuurlijk...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:06

Little_Gift schreef:
Nou ja, je kunt je moeder toch moeilijk kwalijk nemen dat ze na een herseninfarct veranderd is hé... Daar doet ze zelf ook niet om, ze heeft er ook niet om gevraagd en het is voor haar heus nog minder prettig dan voor je zus en co natuurlijk...

Dat zegt Denise toch ook niet of lees ik wat anders dan jij? :o?

Lastig Denise ik snap dat je zus een uitlaatklep zoekt, maar je kunt best zeggen dat je het af en toe gewoon even niet wil horen.