rien10 schreef:Alles wat jij doet, hoeft hij het niet te doen.
Taken verdelen, niet alles naar je toe trekken, communiceren. Dat doet wonderen.
Wij vrouwen zijn meester in het naar ons toe trekken van zaken.
En om er aan te wennen lijstjes op papier maken, op tafel leggen. Lijstje M_D_H doet: was, tassen inpakken, dieren uit logeren sturen.
Man doet: boodschappen voor onderweg, route bepalen, auto voltanken/bandenspaning/olie controleren. EHBO spullen in orde maken, paspoort controle.
(als voorbeeld he?). En dan maar lekker afstrepen in de loop der dagen. Geen discussie mogelijk, want het staat op papier.
Ja, ik heb dat vaker gehoord, maar het punt is dat wat ik belangrijk vind, mijn man totaal niet belangrijk vind, dus dat de taken die op zijn lijstje staan óf niet afgestreept worden óf op het allerlaatste moment gebeuren, waarbij ik al dikke stress heb óf we zijn op vakantie en we komen er achter dat de dingen op zijn lijstje niet eens mee zijn 
(Geen grapje, been there done that
)
Maar ik moet er wel wat aan doen, want momenteel ben ik echt uitgeput van alles wat ik al gedaan heb of nog moet doen.
Hutcherson schreef:Ja dat lijkt me ook fantastisch om man te zijn. Gewoon komen opdagen en genieten en wel nog even zaniken over hoe zwaar het is om op te komen dagen. Snap je helemaal. Ik heb dat met een bruiloft regelen terwijl ik helaas niet zo'n meid ben die vanaf jongs af aan al weet wat ze wil en hoe en wat. Alles moet vanuit mn tenen komen en uiteindelijk begin ik een hekel te krijgen aan de bruiloft. Dus aangegeven dat ik gewoon mn jurk aan wil kunnen trekken en kom opdagen en dat hij de rest verder mag regelen anders kom ik wss niet eens opdagen

(wel hoor, maar was t even zat zo zonder enkele steun)
Oh ja, heel herkenbaar