Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:19

Ghostattack schreef:
Net 5 weken geleden mn oude pony laten inslapen en vandaag krijgt de andere de diagnose checkligament blessure

I love horses I love horses I love horses

:') Mijn portemonnee does not love horses

Pfffff ellendige dieren zijn het toch af en toe he... Sterkte ermee!! :(:)
Al eens gedacht aan fietsen als hobby? :')

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:37

Sterkte Ghostattack!

Ik ben een beetje aan het kijken naar sporten naast het paardrijden, ook om eens van de dan af te zijn en mensen te ontmoeten in de omgeving. Zat in eerste instantie aan zwemmen en atletiek (veldlopen) te denken, maar nu kwam ik boulderen weer tegen en dat vond ik echt heel leuk destijds om met het PV-uitje te doen. Maar ik laat me zo tegenhouden door die sociale angststoornis. Zwemmen doe je lekker op jezelf, dus dat zo een lage drempel zijn om ergens mee te beginnen, maar dat mijn hoofd zo doet is zo irritant :(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:43

JudithGigi schreef:
Ghostattack schreef:
Net 5 weken geleden mn oude pony laten inslapen en vandaag krijgt de andere de diagnose checkligament blessure

Ik zat te denken aan hobbyhorsing :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:44

Koop een stokpaard!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:48

_San87_ schreef:
Koop een stokpaard!

En dan breekt de stok.....vervangingsoperatie, therapie, eigen risico kwijt...houtworm in de nieuwe stok.....grote ellende.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:54

Bovendien, splinters in je kont, je slijt broeken bij het leven... nee, geen doen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:02

JudithGigi schreef:
Ghostattack schreef:

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:03

_O- _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:50

:))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:26

Er kwam een DHL pakketje met als afzender *****.

Ik de hele week supernieuwsgierig, zou het een verrassing zijn?!

Komt ie binnen. Pakketje van Ali.
^)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:30

:') _O-

Mijn ergernis van deze week: Mannen...
Hoe kan het toch dat we op vakantie gaan, en ik al weken van te voren bezig ben met alles regelen (Zorgen dat we benodigde documenten up te date zijn, dat alle tickets uitgeprint zijn, dat alles betaald is, dat de route(s) bekend zijn, dat alles gewassen is, dat wat aangevuld of kapot is aangevuld of vervangen worden, dat de auto naar de garage is geweest etc etc etc) en dat mijn man de opmerking maakt dat hij echt niet begrijpt waar ik mij toch zo druk over maak.
Nee, hij moet straks de auto in pakken, is dan vervolgens chagrijnig omdat ik waarschijnlijk te laat in de auto zit of een koffer niet op tijd beneden heb en is aan het zuchten en steunen dat op vakantie gaan voor hem toch altijd wel een hoop gedoe is en dat hij altijd alleen de auto aan het inpakken is.
Wat komt omdat ik ondertussen controleer of alles dicht is, het gas niet aanstaat, de kranen niet lekken etc etc etc.

En als ik bij vriendinnen na ga, of kijk naar mijn familie of zijn familie, dan gaat het daar precies hetzelfde.
Wat moet het toch heerlijk zijn om een man te zijn, ik hang achterover terwijl mijn partner alles regelt en ik hoef alleen de auto in te pakken en dan is het ook nog sociaal toelaatbaar om daar over te klagen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:36

Alles wat jij doet, hoeft hij het niet te doen.
Taken verdelen, niet alles naar je toe trekken, communiceren. Dat doet wonderen.
Wij vrouwen zijn meester in het naar ons toe trekken van zaken.
En om er aan te wennen lijstjes op papier maken, op tafel leggen. Lijstje M_D_H doet: was, tassen inpakken, dieren uit logeren sturen.
Man doet: boodschappen voor onderweg, route bepalen, auto voltanken/bandenspaning/olie controleren. EHBO spullen in orde maken, paspoort controle.
(als voorbeeld he?). En dan maar lekker afstrepen in de loop der dagen. Geen discussie mogelijk, want het staat op papier.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:40

Ja dat lijkt me ook fantastisch om man te zijn. Gewoon komen opdagen en genieten en wel nog even zaniken over hoe zwaar het is om op te komen dagen. Snap je helemaal. Ik heb dat met een bruiloft regelen terwijl ik helaas niet zo'n meid ben die vanaf jongs af aan al weet wat ze wil en hoe en wat. Alles moet vanuit mn tenen komen en uiteindelijk begin ik een hekel te krijgen aan de bruiloft. Dus aangegeven dat ik gewoon mn jurk aan wil kunnen trekken en kom opdagen en dat hij de rest verder mag regelen anders kom ik wss niet eens opdagen :') (wel hoor, maar was t even zat zo zonder enkele steun)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:41

Maar waarom delegeren jullie dan niet?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:41

rien10 schreef:
Alles wat jij doet, hoeft hij het niet te doen.
Taken verdelen, niet alles naar je toe trekken, communiceren. Dat doet wonderen.
Wij vrouwen zijn meester in het naar ons toe trekken van zaken.
En om er aan te wennen lijstjes op papier maken, op tafel leggen. Lijstje M_D_H doet: was, tassen inpakken, dieren uit logeren sturen.
Man doet: boodschappen voor onderweg, route bepalen, auto voltanken/bandenspaning/olie controleren. EHBO spullen in orde maken, paspoort controle.
(als voorbeeld he?). En dan maar lekker afstrepen in de loop der dagen. Geen discussie mogelijk, want het staat op papier.

Ja, ik heb dat vaker gehoord, maar het punt is dat wat ik belangrijk vind, mijn man totaal niet belangrijk vind, dus dat de taken die op zijn lijstje staan óf niet afgestreept worden óf op het allerlaatste moment gebeuren, waarbij ik al dikke stress heb óf we zijn op vakantie en we komen er achter dat de dingen op zijn lijstje niet eens mee zijn :oo
(Geen grapje, been there done that :') )
Maar ik moet er wel wat aan doen, want momenteel ben ik echt uitgeput van alles wat ik al gedaan heb of nog moet doen.

Hutcherson schreef:
Ja dat lijkt me ook fantastisch om man te zijn. Gewoon komen opdagen en genieten en wel nog even zaniken over hoe zwaar het is om op te komen dagen. Snap je helemaal. Ik heb dat met een bruiloft regelen terwijl ik helaas niet zo'n meid ben die vanaf jongs af aan al weet wat ze wil en hoe en wat. Alles moet vanuit mn tenen komen en uiteindelijk begin ik een hekel te krijgen aan de bruiloft. Dus aangegeven dat ik gewoon mn jurk aan wil kunnen trekken en kom opdagen en dat hij de rest verder mag regelen anders kom ik wss niet eens opdagen :') (wel hoor, maar was t even zat zo zonder enkele steun)

Oh ja, heel herkenbaar :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:43

Extreem diep geslapen en nog steeds doodmoe zijn met hoofd die niet helemaal wakker wil worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:43

Dan doe je het zelf M_D_H. Misschien moet je dingen ook minder belangrijk gaan vinden.
Alles wat je niet mee hebt genomen kan je kopen.
Alles wat niet geregeld is door Piet, zal Piet moeten gaan oplossen.
Je sloopt jezelf zo.

Misschien (heel misschien) heeft je man een punt en zijn een heleboel dingen niet belangrijk genoeg om dikke stress over te krijgen? :D
Laatst bijgewerkt door rien10 op 09-08-24 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 13:44

rien10 schreef:

Waarom kunnen volwassen mannen niet voor zichzelf bedenken wat er gedaan moet worden en daarin de behoeftes van hun partner meenemen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:44

Omdat het mannen zijn. Die waarom vraag heb ik al lang geleden opgegeven.
Vind ik ook niet interessant. Interessanter is het om het werkend te krijgen.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 09-08-24 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:45

Mijn collega's...
Ik had vandaag mijn laatste werkdag, en voor vaste mensen wordt altijd door de andere medewerkers een potje bij elkaar gespaard om een leuk/grappig gepersonaliseerd kostuum te regelen zodat je de laatste dag verkleed moet werken.
Ik heb daar 7 jaar gewerkt.
Ik kreeg geen kostuum. "Ja we dachten dat je het niet zou waarderen." Ik heb alleen een cadeaukaart gekregen. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik het geweldig vond om zo'n kostuum aan te krijgen bij mijn laatste dag.

Van mijn baas dan wel een hele leuke kaart gekregen en wat extras erbij

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:47

rien10 schreef:

Omdat sommige mensen gewoonweg niet te delegeren zijn :') _O-

Mijn man is geweldig hoor, maar hij is ook een beetje verwend...
Iets met het jongste kind syndroom, is niet anders gewend als dat alles voor hem geregeld wordt :') _O-

rien10 schreef:
Dan doe je het zelf M_D_H. Misschien moet je dingen ook minder belangrijk gaan vinden.
Alles wat je niet mee hebt genomen kan je kopen.
Alles wat niet geregeld is door Piet, zal Piet moeten gaan oplossen.
Je sloopt jezelf zo.

Ja misschien wel, maar ik ben gewoon heel graag voorbereid, mijn adhd kan er heel slecht tegen als we alles op het laatste moment doen of als we (wat mijn man graag doet) wel ziet hoe het komt.
Daar wordt ik druk van in mijn hoofd en ik wil niet druk zijn in mijn hoofd want dan wordt ik gek :') _O-
Ik wil gewoon dat hij iets meer doet. of op zijn minst erkent dat ik de hele fiets reis regel en hij geen zak heeft gedaan, dat is ook prima. Maar niet wat ik doe onder de tafel vegen en doen als of hij het zoveel zwaarder heeft als ik.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 13:47

rien10 schreef:
Omdat het mannen zijn. Die waarom vraag heb ik al lang geleden opgegeven.
Vind ik ook niet interessant. Interessanter is het om het werkend te krijgen.

Tsja, als we zo blijven redeneren zullen ze het nooit leren :7

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:48

Oh als ik bovenstaande lees ben ik 100% een man. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:48

Polarize schreef:
Mijn collega's...
Ik had vandaag mijn laatste werkdag, en voor vaste mensen wordt altijd door de andere medewerkers een potje bij elkaar gespaard om een leuk/grappig gepersonaliseerd kostuum te regelen zodat je de laatste dag verkleed moet werken.
Ik heb daar 7 jaar gewerkt.
Ik kreeg geen kostuum. "Ja we dachten dat je het niet zou waarderen." Ik heb alleen een cadeaukaart gekregen. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik het geweldig vond om zo'n kostuum aan te krijgen bij mijn laatste dag.

Van mijn baas dan wel een hele leuke kaart gekregen en wat extras erbij

Ah dat is zo naar, sorry dat je collega's zo onattent zijn geweest :(:)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:50

xPabloBokt schreef:
rien10 schreef:

Waarom kunnen volwassen mannen niet voor zichzelf bedenken wat er gedaan moet worden en daarin de behoeftes van hun partner meenemen?

Iets met opvoeding gok ik? Mama regelt het wel?

Losgezien van dit gedrag wel of niet oke vinden komt het echt heel veel voor.

Ik ga dan ook niemand wat proberen te leren tbh, met 30 ben je al lang over de datum voor persoonlijke begeleiding op het gebied van schone onderbroeken inpakken sorry :=