Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2750
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:58

Nikass schreef:
Weet iemand een leuk uitje voor een groep van ongeveer 30 volwassenen?
Het moet niet te statisch zijn (niet alleen ergens zitten), maar wel ook haalbaar voor mensen die niet in staat zijn tot véél fysieke inspanning. (Dus bijvoorbeeld geen lange wandeling of fietstocht)
Liefst buiten, of een combinatie van binnen en buiten, in elk geval wel een uitwijkmogelijkheid mocht het erg slecht weer zijn.

Ik denk vooralsnog zelf aan bijvoorbeeld een bezoekje aan een dierentuin, maar het nadeel is dat het algauw heel duur wordt (entree+ horeca)
Iets met een picknick zou bijvoorbeeld ook leuk zijn, en een stuk goedkoper. Maar wat doe je dan met slecht weer, en met welke activiteit kun je het combineren?
(Of kan je in een dierentuin ooo picknicken met zelf meegenomen etenswaren..?)

Het gaat om mensen die uit verschillende delen van het land komen en die elkaar niet dagelijks spreken. Het is dus gezellig als het iets is waarbij je lekker kunt bijkletsen. En vanwege de reisafstanden zou iets tussen pakweg Veenendaal, Nijmegen, Apeldoorn, Duitse grens een goed bereikbare regio zijn.

Een ieder die meedenkt alvast bedankt!

Uitjesbazen hebben verschillende leuke uitjes :) https://uitjesbazen.nl/

Jespri

Berichten: 9671
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 16:40

Bedankt Hhilde en Macs!

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:56

Ik zoek iemand die verstand heeft van slangen en mij wil helpen met een vertaling :+

De zin is: 'My father has a Mandarin trinket snake!'

Nu kan ik op internet de Mandarin rat snake vinden en de trinket snake, maar geen mandarin trinket snake. Mijn vermoeden is dat deze auteur twee slangensoorten heeft samengevoegd tot één niet-bestaande soort, en dat ik dus in die lijn ook kan vertalen als 'Mandarijnse prachtslang' oid.

Kan dit, of zie ik iets over het hoofd en bestaat er daadwerkelijk wel een mandarin trinket snake? Met liefst ook een goede Nederlandse benaming? :Y)

Bowo
Berichten: 2868
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:08


Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:12

Foaly schreef:
Ik zoek iemand die verstand heeft van slangen en mij wil helpen met een vertaling :+

De zin is: 'My father has a Mandarin trinket snake!'

Nu kan ik op internet de Mandarin rat snake vinden en de trinket snake, maar geen mandarin trinket snake. Mijn vermoeden is dat deze auteur twee slangensoorten heeft samengevoegd tot één niet-bestaande soort, en dat ik dus in die lijn ook kan vertalen als 'Mandarijnse prachtslang' oid.

Kan dit, of zie ik iets over het hoofd en bestaat er daadwerkelijk wel een mandarin trinket snake? Met liefst ook een goede Nederlandse benaming? :Y)


Met google kom ik die naam wel tegen: https://reptile-database.reptarium.cz/s ... mandarinus . Dan ergens onderin bij de references wordt die zo genoemd.

Als ik dan op de Latijnse naam google kom ik weer bij Mandarijnslang of Mandarijnse Rattenslang uit...: https://www.google.nl/search?q=euprepio ... nt=gws-wiz . Lekker verwarrend dus!

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:16

Hmmm, dus de Mandarin Rat Snake en Mandarin Trinket Snake lijken dezelfde soort te zijn?

Bowo
Berichten: 2868
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:19

Zo te zien wel, waarbij Trinket een minder gebruikte vorm is

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:20

Top!

Voor de context in het verhaal maakt het geen klap uit, maar ik wil gewoon dat het klopt :+

_Karlijn
Berichten: 6526
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:48

In welk topic kan ik terecht met een vraag over een mankement met mijn (superzoom, heet het geloof ik?) camera? Is daar een centraal topic voor?

Stal_Fiore

Berichten: 9398
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:28


Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:36

Zet de app 'Stap over naar iOS' ook je whatsapp geschiedenis over?

Ik stap over van android naar ios. Het enige wat ik echt heel heel graag wil is dat mijn whatsappgeschiedenis over wordt gezet, daar staat info van werk in, codes etc en heb ik echt van de afgelopen 7 jaar denk nog. Alleen eenmaal fout gedaan is je hele geschiedenis kwijt. :+

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:50

Ik weet alleen dat je whatsapp echt zelf een backup moet hebben. Is hier ook vaker fout gegaan omdat een backup van de telefoon niet voldoende is, maar dus in whatsapp zelf moet doen..

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:58

Zou je het niet kunnen overzetten naar je pc en dan weer op je nieuwe telefoon zetten? Geen idee of dat lukt met verschillende systemen, maar dan heb je het in elk geval nog op je pc staan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:10

Als het goed is maakt whatsapp zelf een back-up. Dus als je dat doet voor het overzetten moet het goedkomen.

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:49

Dank! Ga ik het vandaag eens proberen! :D

Gelijk nog maar een vraag dan. Ik heb mijn oude telefoon te koop, nu reageer ik nooit op Engelse via Facebook, al dat gedoe met transport en de scam. Nu heb ik een Engelse die wil het laten verzenden naar Amsterdam en kan betalen via tikkie van mij. Is dit wel gewoon echt? Daar kunnen ze niks geks mee doen toch? Ze kunnen natuurlijk wel via de track and trace mijn adres zien..

thequeensmum
Berichten: 3607
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:03

Als jij je pakje bij een post.nl punt brengt kunnen ze toch nooit je adres zien?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:52

Heeft iemand ervaring met de stichting verhuisdieren?
Is het een betrouwbare stichting?
Ik krijg steeds foto's van hondjes binnen. Ik ben niet op zoek, maar bekijk dan het verhaal wat erbij staat.
Wat me opvalt is dat bij de puppies staat dat ze wel een paar uur alleen kunnen zijn. Dat lijkt me toch sterk!?
En wat me ook opvalt is dat ze altijd als voorwaarde voor plaatsing stellen dat je een tuin hebt.
Bij kleine, licht gebouwde honden lijkt me dat wat overdreven?

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:52

Stichting verhuisdieren is alleen een tussenpartij, ze beheren een site waar particulieren en diverse stichtingen dieren ter adoptie kunnen aanbieden. Voor zover ik weet gaan ze niet over inhoud van de verhalen of adoptievoorwaarden, dat is net wat de eigenaar van betreffend dier daarin zet.

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:52

thequeensmum schreef:
Als jij je pakje bij een post.nl punt brengt kunnen ze toch nooit je adres zien?

Kunnen ze niks met mijn tikkie? :+

thequeensmum
Berichten: 3607
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:11

Bij mijn weten zien ze daar niet je adres, wel je naam en bankrekening

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:12

Via tikkie zien ze ook je rekening nummer niet, dat gaat via een tussenrekening van abn. Ik zou niet weten hoe iemand kan frauderen als jij een tikkie stuurt. Als je maar niet op een link van hun klikt.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2152
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:27

Amado7 schreef:
Dank! Ga ik het vandaag eens proberen! :D

Gelijk nog maar een vraag dan. Ik heb mijn oude telefoon te koop, nu reageer ik nooit op Engelse via Facebook, al dat gedoe met transport en de scam. Nu heb ik een Engelse die wil het laten verzenden naar Amsterdam en kan betalen via tikkie van mij. Is dit wel gewoon echt? Daar kunnen ze niks geks mee doen toch? Ze kunnen natuurlijk wel via de track and trace mijn adres zien..


Het ligt misschien ook een beetje aan de schrijfwijze, het verhaal, enzovoorts. Een Engelstalig persoon (die wel Nederlands kan lezen? Neem aan dat je Facebookpost in het Nederlands was) in Amsterdam die een nieuwe telefoon zoekt is natuurlijk niet onmogelijk :) Had je het voor iemand die je in het Nederlands had bericht de telefoon naar Amsterdam gestuurd zonder er al te hard over na te denken?

En je kan altijd gewoon eerlijk zijn en kijken wat ze antwoorden:
'Ik heb weinig ervaring met verkopen aan mensen in een andere taal en gezien er zoveel scams voorkomen op marktplaats voel ik me er wat oncomfortabel bij.' optioneel: 'sorry' ;)

Overigens waren de scam berichten die ik kreeg naar aanleiding van mijn Facebook Marketplace advertenties gewoon in het Nederlands :) Dus dat het Engels is, is niet per se een indicatie van een scam.

thequeensmum
Berichten: 3607
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:35

xSCWx schreef:
Via tikkie zien ze ook je rekening nummer niet, dat gaat via een tussenrekening van abn. Ik zou niet weten hoe iemand kan frauderen als jij een tikkie stuurt. Als je maar niet op een link van hun klikt.


Dat is dus niet waar
Afbeelding

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:00

Ah oke, dat is nieuw dan. Maar dan alsnog kunnen ze niks met je naam en rekeningnummer. Tenzij ze meer geld willen overmaken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:15

Fly_high schreef:
Stichting verhuisdieren is alleen een tussenpartij, ze beheren een site waar particulieren en diverse stichtingen dieren ter adoptie kunnen aanbieden. Voor zover ik weet gaan ze niet over inhoud van de verhalen of adoptievoorwaarden, dat is net wat de eigenaar van betreffend dier daarin zet.


Okee. Kunnen er dan ook honden van een andere stichting op staan? Er worden best veel buitenlandse honden aangeboden.