Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:28

HC unie en grenzen...contradictio in terminis :D . Bij die unie zijn we nog lang niet aanbelandt me dunkt.

Vanmiddag weer een mooi voorbeeldje van hoe verspreiden we het virus sneller :x
Overheidsdienst waar je al 2 jaar gewoon je aanvraag per mail kan doorsturen omwille van corona.
Dit jaar gaat het niet. Je moet weer ter plaatse komen aanschuiven en fysiek een handtekening zetten.
Right :')

Ondertussen is het R-getal hier 1.85 zag ik net :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:30

pien_2010 schreef:
Citaat:
Dat begrijp ik ook, maar bewust positief in het vliegtuig gaan zitten
daar ging mijn opmerking totaal niet over. Ik vind dat schandelijk asociaal! Afkeurenswaardig, en echt totaal niet ok en ik heb er geen begrip voor.

Maar mijn opmerking ging daar wel over ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:31

Van dit artikel kijk ik toch wel op want dat wist ik echt niet. In Frankrijk moet je voor ieder bezoek ziekenhuis, cq niet spoedeisende opratie een officiële negatieve test over handigen anders gaat de feest niet door.
Ik lees net dat dit in Nederland niet is.

https://www.telegraaf.nl/vrouw/68665503 ... ame-testen

Ik ben de tijd zat dat niets meer kan, dat ik mijn kinderen en kleinkinderen te weinig heb gezien door covid afgelopen 2 jaar, dat we weer afgelopen Kerstmis hebben afgezegd om in Nederland te vieren. Dus vermaken we ons hier zoveel mogelijk.
Hebben we met zielsverwanten (Engelsen) Kerstmis gevierd en samen een traantje weg gepinkt vanwege de afwezige (klein) kinderen, en hebben we tot 3 uur 's nachts met onze Franse vrienden enorm gedansd en heerlijk gedineerd en teveel gedronken. Ben ik daardoor positief binnen paar weken......heel jammer dan maar ..valt het hopelijk mee . Dus ik neem nu ook meer risico want ik wil ook leven, gelukkig zijn en genieten van mijn jeugd nog.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-01-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:32

Dat was in mijn gezin de afgelopen paar weken ook wel een probleem geworden := Er zijn weken geweest in de afgelopen 2 maanden dat ik letterlijk iedere dag met mijn dochter in het ziekenhuis zat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:35

pien_2010 schreef:
Ben ik daardoor positief binnen paar weken......heel jammer dan maar ..valt het hopelijk mee .

Hóógstwaarschijnlijk een paar dagen onder je water, zeven in quarantaine en klaar.
Wél offieciële PCR laten uitvoeren. Dan heb je herstel in je Covid register.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:52

Weer gefrustreerd, de zoveelste Tinder match die meteen wilt afspreken. Of ze zijn tegen vaccinatie.
Waarom match ik puur alleen met die kleine groep ongevaccineerde. Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik alleen door deze pandemie moet. Ik snap niet eens waarom mensen tegen vaccineren zijn. Eentje zei vorige week dat alle gevaccineerd over 2 jaar dood gaan. Zo gefrustreerd. Sorry dat moest ik even kwijt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:53

Het doel van Tinder is toch elkaar leren kennen en afspreken of heb ik dit fout? :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:54

friezenfan2 schreef:
Weer gefrustreerd, de zoveelste Tinder match die meteen wilt afspreken. Of ze zijn tegen vaccinatie.
Waarom match ik puur alleen met die kleine groep ongevaccineerde. Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik alleen door deze pandemie moet. Ik snap niet eens waarom mensen tegen vaccineren zijn. Eentje zei vorige week dat alle gevaccineerd over 2 jaar dood gaan. Zo gefrustreerd. Sorry dat moest ik even kwijt.

Geen slechte grap terug gemaakt wat ze op Tinder doen als ze zo tegen prikken zijn? :')

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:57

Maar je spreekt toch niet meteen af. Nee ik heb hem ge-onmatched. Ik ben niet goed in zulke reacties.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:03

friezenfan2 schreef:
Maar je spreekt toch niet meteen af. Nee ik heb hem ge-onmatched. Ik ben niet goed in zulke reacties.

Tinder is ook apart :P ik ben blij dat ik dat niet meer heb.. rare types zitten daarop.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:06

OleJon schreef:
Wat betreft vakantie in buitenland, beetje krom. Land in lockdown en grenzen open. Ze hadden beter grenzen dicht en vliegtuigen aan de grond gehouden. En de horeca en winkels open. Maar ja, regering heeft teveel aandelen in klm

Er zijn ook heel veel zakelijke reizen...........Schiphol draait niet alleen op vakantie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:08

sureido schreef:
Het doel van Tinder is toch elkaar leren kennen en afspreken of heb ik dit fout? :D

Zo vaak meegemaakt dat iemand gelijk wilde afspreken. Tinder is nou ook niet bepaald het goede medium als je het rustig aan wilt doen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:08

friezenfan2 schreef:

Als jij wél gevaccineerd bent is op zích ongevaccineerd geen punt wat betreft jouw risico.
Kan me wel voorstellen dat je mbt manier van denken een probleem ziet.

Aan de andere kant, als het geen aluminiumfolie-hoedje is, dan kan het een ander perspectief heel interessant zijn en een verrijking.
Een kennis van mij heeft in míjn perceptie een kronkel mbt vaccineren maar heeft wel op zich redelijke argumenten welke goed denkvoer zijn en is volledig consequent.

De positieve kant is dat het hoe/wat/waarom een perfect criterium is voor snel-selectie. Als covid ´over´ is valt dit weg en zou je er wellicht wél mee uitgaan. Wat heb je liever?
Ligt er natuurlijk ook aan waarom je de date wil := maar maakt het dan nú wat uit??

Al met al heeft Covid fundamenteel beperkingen voor iedereen die wel eens buiten de eigen kring sociaal contact waardeert.
Horeca dicht is een helder geval van eliminatie van sociale media, van amputatie van een sociaal kanaal.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:15

friezenfan2 schreef:

In bepaalde leeftijdsgroepen is het percentage ongevaccineerden best hoog. Je kunt ook vragen of ze al besmet zijn geweest, dat is net zoiets als vaccineren, nog beter :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:17

Huertecilla schreef:
friezenfan2 schreef:

Als jij wél gevaccineerd bent is op zích ongevaccineerd geen punt wat betreft jouw risico.
Kan me wel voorstellen dat je mbt manier van denken een probleem ziet.

Aan de andere kant, als het geen aluminiumfolie-hoedje is, dan kan het een ander perspectief heel interessant zijn en een verrijking.
Een kennis van mij heeft in míjn perceptie een kronkel mbt vaccineren maar heeft wel op zich redelijke argumenten welke goed denkvoer zijn en is volledig consequent.

De positieve kant is dat het hoe/wat/waarom een perfect criterium is voor snel-selectie. Als covid ´over´ is valt dit weg en zou je er wellicht wél mee uitgaan. Wat heb je liever?
Ligt er natuurlijk ook aan waarom je de date wil := maar maakt het dan nú wat uit??

Al met al heeft Covid fundamenteel beperkingen voor iedereen die wel eens buiten de eigen kring sociaal contact waardeert.
Horeca dicht is een helder geval van eliminatie van sociale media, van amputatie van een sociaal kanaal.

Maar weet jij dan niet dat een aluminiumfolie-hoedje goed helpt? Zet hem op en iedereen blijft uit de buurt denk ik :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:19

friezenfan2 schreef:

Ongeacht de epidemie zou ik idd ook gewoon eerst even heen en weer willen appen, bellen, face timen voor ik iemand gelijk in het echt ontmoet.

Ik zit niet op Tinder, maar overweeg wel eens een andere app. De app Fruitz schijnt leuker en rustiger te zijn in dat opzicht. Je kunt duidelijk aangeven wat je zoekt. Je hebt 4 categorieën waarbij je one night stands gelijk eruit kunt filtreren.

Ik had laatst ook app contact met iemand die gevaccineerd was met tegenzin, maar toen ineens allemaal van die links begon te sturen naar artikelen en filmpjes over complottheorieën. Toen was ik er echt klaar mee. Dat hij ook steeds “me kids” gebruikte was de druppel :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:24

Als je corona hebt gehad had je daarvoor of daarna gevaccineerd kunnen zijn hé. Ik wil iemand die een soort van hetzelfde denkt over deze pandemie en begrip heeft voor mijn zorgen. En tot nu toe alleen maar types gematched die dat totaal niet waren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:25

friezenfan2 schreef:
Als je corona hebt gehad had je daarvoor of daarna gevaccineerd kunnen zijn hé. Ik wil iemand die een soort van hetzelfde denkt over deze pandemie en begrip heeft voor mijn zorgen. En tot nu toe alleen maar types gematched die dat totaal niet waren.

Dan is zoals ik al schreef covid juist een +:)+ in jouw geval :)*

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:33

Vayo schreef:
friezenfan2 schreef:

Ongeacht de epidemie zou ik idd ook gewoon eerst even heen en weer willen appen, bellen, face timen voor ik iemand gelijk in het echt ontmoet.

Ik zit niet op Tinder, maar overweeg wel eens een andere app. De app Fruitz schijnt leuker en rustiger te zijn in dat opzicht. Je kunt duidelijk aangeven wat je zoekt. Je hebt 4 categorieën waarbij je one night stands gelijk eruit kunt filtreren.

Ik had laatst ook app contact met iemand die gevaccineerd was met tegenzin, maar toen ineens allemaal van die links begon te sturen naar artikelen en filmpjes over complottheorieën. Toen was ik er echt klaar mee. Dat hij ook steeds “me kids” gebruikte was de druppel :+

Ik heb Tinder gelukkig sinds enige tijd niet meer nodig, maar ik ben ook het type die snel wil afspreken, totaal geen zin om de hele tijd te appen terwijl je niet weet of je iemand fysiek wel aantrekkelijk vindt. Zonde van mijn tijd :-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:37

Ik lees net dat rond de jaarwisseling 1 op de 10 mensen in Londen op dat moment een covid infectie doormaakte.
1 op de 10!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:39

Sizzle schreef:
Ik lees net dat rond de jaarwisseling 1 op de 10 mensen in Londen op dat moment een covid infectie doormaakte.
1 op de 10!

Ongelooflijk :\

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:41

imaudy schreef:
Sizzle schreef:
1 op de 10!

Ongelooflijk :

Ja, ik heloof het zelfs nog niet helemaal, ik ga eens zoeken naar een bron uit de UK zelf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:43

Sizzle schreef:
1 op de 10!

De UK versoepelt per morgen de regels voor binnenkomst van het land.

Lijkt erop dat die in het voorjaar de kudde resistent krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:45

Hier staat 1 op 15, is nog steeds vreselijk veel.
Hoeveel het ook was, het explodeerd, dat is helder.
Ons.gov.uk

COVID-19 infections increased across all regions of England, with the highest infection levels seen in London (1 in 15) and the lowest in the North East of England (1 in 45).

Wij hebben ook een bizarre explosie: 20.000 per dag!!!, dat zou omgerekend naar NL zo‘n 40.000 zijn dus NL is ineens een walk in the park :P
De ziekenhuisopnames hebben echter afgenomen, hopelijk blijft dat zo.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:48

imaudy schreef:
friezenfan2 schreef:

In bepaalde leeftijdsgroepen is het percentage ongevaccineerden best hoog. Je kunt ook vragen of ze al besmet zijn geweest, dat is net zoiets als vaccineren, nog beter :+

:= Als een “match”zegt dat je door gekozen te hebben voor vaccineren je over 2 jaar dood bent is dat naar mijn idee niet zo aantrekkelijk.