Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindor92 schreef:Daks schreef:Je snapt de context toch wel.
Voor het restaurant zo'n stomme QR code nodig om vervolgens als een treintje door de winkel te lopen.
Ja belachelijk. Hopelijk is die qr code er snel af.
Daks schreef:Je snapt de context toch wel.
Voor het restaurant zo'n stomme QR code nodig om vervolgens als een treintje door de winkel te lopen.
robert45 schreef:Het zou mij verbazen als de QR code er snel af zou gaan.
Als de besmettingscijfers dalen dan is dit door de QR code en de toegenomenvaccinatie bereidheid. Om een nog hoger niveau te krijgen is een verlenging noodzakelijk.
Stijgen de besmettingscijfers dan zal er nog meer geent moeten worden. Als de QR code er niet was geweest dan zouden de aantallen nog hoger zijn.
In beide gevallen zitten we er nog lang aan vast. Dit is niet voor een paar weken bedacht.
corinep schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat de mensen die overtuigd niet prikken dit opeens wel gaan doen door de qr code. Die gaan dan gewoon niet naar een restaurant of een restaurant dat niet controleert.
Om mij heen zijn ook een hoop wel gevaccineerd maar die niet meedoen aan de qr code laten zien, dan gaan ze er maar niet heen.
besita schreef:Bigone
Van die miljoen die steevast weigeren zullen er toch al een heel pak covid gehad hebben , niet ?
Degene die weigeren zouden verplicht een antistoffen test moeten uitvoeren
Vayo schreef:Ik snap wel wat Daks bedoeld. In de winkel kun je hutje mutje staan zonder 1,5 m en zonder coronapas. Maar in het restaurant moet je hem wel tonen, terwijl je daar juist niet snel bij anderen aan tafel gaat zitten en de tafels ruim op afstand van elkaar staan.
Als je het zo stelt is het idd krom, maar ze moeten ergens een streep trekken. En als de ene horeca het wel moet controleren en de andere niet krijg je ook weer gedoe. Of als ze de coronapas overal gaan instellen zoals winkels, apotheken en supermarkten wordt het helemaal gedoe. Daarom zullen sommige dingen altijd krom blijven.
Net wat al gesteld werd met bezoek. Die regels waren ook enorm krom. Ik mocht niet meer met mijn kinderen (zelfde huishouden) bij een goede vriend komen en hij niet bij mij en verder bezoek inperken. Maar ik mocht wel dagelijks in mijn eentje bij steeds een ander persoon langs. En mijn kinderen iedereen ook zodat je als huishouden in een week binnen de regels 21 verschillende huishoudens zou kunnen zien. Terwijl als ik alleen maar 1x per week naar die vriend had gewillen, dit niet had gemogen. Nu zijn dit natuurlijk regels die amper gecontroleerd werden/mochten worden dus wij hebben dit wel gewoon gedaan. Dat ligt nu met de coronapas anders. Al is gisteren mijn moeder met mijn broer wat gaan eten en drinken en bij de ene gelegenheid werd gecontroleerd zoals moest, maar bij de andere mocht je zo binnen gaan staan zonder controle.
Ik hoop gewoon dat de stijging van de vaccinatie afspraken blijft stijgen en we straks alle maatregelen kunnen laten varen.