sureido schreef:@SinneJ
Ik zeg alleen dat ik merk dat hier mensen zelfs zich afvraagt of ze kunnen gaan paardrijden, terwijl ik als ik naar buiten kijk toch echt een heel ander beeld zie.
Het heeft ook niks met een verwend kind te maken, het heeft ermee te maken dat je ook aan de ondernemers moet denken. Nogmaals, zie jij het voor je dat de horeca en winkels als voorbeeld een jaar dicht blijven? Dat bedrijven failliet gaan omdat werknemers niet komen? Ik zeg dat dit gewoon niet kan, dan sterven mensen aan de hongersnood ipv aan Corona.
En verder weet jij heel weinig over dat ik ‘letterlijk alleen mijn vrienden niet kan zien’ want er zijn heel veel meer dingen die ik nu niet meer kan doen en die ik even erg vind. Voorop bijvoorbeeld naar de universiteit gaan, die nu tot september dicht is. Krijg nog wel tentamens maar ik kan me thuis gewoon niet goed concentreren met studeren. Om maar als klein voorbeeld te noemen. En ik ben blij dat jij wel zo leeft (waarom voel je je dan aangesproken?!) maar er zijn al genoeg mensen verjaagd hier die net een beetje een andere mening hebben.
Je mag die mening hebben, maar je helpt jezelf niet met voortdurend te vechten tegen dingen die onzeker en hoogstwaarschijnlijk onvermijdelijk zijn.
Daarnaast is er niet meteen hongersnood als restaurants en winkels failliet gaan. Dat is erg voor die mensen, maar er zit erg veel kapitaal in onze samenleving. Het kan zijn dat we een tijd niet allemaal 2 keer per jaar op vakantie kunnen omdat dat geld in eten steekt, maar sterven gaan we niet.
Je kan wel roepen dat je terug wil naar hoe het was, maar dat virus heeft er geen boodschap aan en tegen dat iedereen dat beseft en klaar is met het ontkennen van de realiteit, is er heel veel schade toegebracht die vermeden had kunnen worden.