Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:39

pien_2010 schreef:
Waar woon jij dan ? Waar is hier?

Andere kant van het land. :D

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:40

Ik beweer en schrijf dan ook niet dat mánnen de verkeersfouten van vrouwen opvangen maar dat andere wéggebruikers dat doen omdat dat vanwege rijstijl schijnbaar beter te doen is. Ongeacht geslacht dus.
Dat is mijn ervaring op de weg. We rijden niet allemaal in het zelfde stuk Nederland op dezelfde soort wegen hè. Of überhaupt in hetzelfde land.

En verder weet ik ook altijd precies wat er in een voor mij rijdende auto zit als die persoon standaard 10-20 km onder de maximumsnelheid rijdt, te ver naar links op de weg zit, remt voor elke bocht, hoe flauw dan ook, en bij elke tegenligger remt en als hij of zij ingehaald wordt het stuur naar links gooit.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 09-11-24 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:48

Wel grappig dat als je - als vrouw zijnde - een opmerking over een ander vrouw maakt, dat een hele delegatie gelijk in de verdediging schiet, terwijl het gewoon mijn ervaring van de afgelopen tijd is. :D
Het maakt mij niet uit of het een man of vrouw is die er achter het stuur zit, als diegene maar oplet en zich aan de regels houdt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:55

Luister dat mag jij jouw ervaring vinden. Dat was ook de ervaring van mijn manen zoon. Dat is de reden geweest dat ik heel feitelijk elke gevaarlijke situatie bekijk, als het lukt, op wie er achter het stuur zit. Ik kijk naar leeftijd en naar geslacht. Ik vertel dit ook altijd tegen mijn man. Inmiddels denkt hij echt anders.
Met mijn zoon zit ik helaas te weinig samen in de auto.
Ik denk, en zeg echt niet dat dit bij jou zo is, dat er te vaak te veel ideeën zijn dat vrouwen zaken minder goed doen als mannen. Eigenlijk zie je dat overal terug.
Terwijl dat dus meestal feitelijk gewoon niet klopt.
Dat is de reden dat ik reageer. Als vrouwen werkelijk het slechter zouden doen als mannen dan zou je mij dat ook horen zeggen. Alleen dat dit denkbeeld er is daar ga ik tegenin. Ondanks dat jij het wel zo ervaart. Te vaak worden vrouwen als onkundig weggezet. Zo zonde. En dat doet ook iets met de beeldvorming die vrouwen zelf hebben. En dat laatste is de reden dat ik daarvoor reageer.
En nu hou ik erover op. Beloofd!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 17:59

Mjah vandaag werd ik ( weer ) afgesneden door een man met petje in een sportwagen. Toch nog even er langs willen en over het verdrijvingsvlak op een 80 weg. Ik zag het al aankomen dus ik had mijn voet al van het gas en bij de rem voor het geval dat.
Hier zijn het toch echt de mannen die de boventoon voeren met rare acties in het verkeer. ( westen van het land)

MairiMacBran

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:18

Pien, ik beweer helemaal nérgens dat mannen beter rijden dan vrouwen. Dat maak jij er van. Je zult geen post van mij vinden waarin ik dat beweer.
Anders is geen synoniem voor beter.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:19

Ik reageer ook totaal niet op jou maar op de vorige post van shenavallie die andere ervaringen heeft.

Citaat:
Reden ze maar voorzichtig. Hier wordt de auto van zo'n vrouw zonder op of om te kijken gewoon opzij geknald, terwijl je er met jouw auto naast zit. Of afslaan, terwijl er een fietser naast hun rijdt en die gewoon van de sokken gereden wordt. Ik zie het zoveel gebeuren. Was het nu één keer, dan zou je nog denken dat diegene haar dag niet had, maar het is om de haverklap. Of er nog even voor gooien, terwijl ze geen voorrang hebben en ik met bijvoorbeeld een vrachtwagen achter me in de remmen moet of dat het gewoon leeg is achter mij en ze ook na mij hadden kunnen oprijden. Kunnen honderd 'theorieën' en 'statistieken' op los gelaten worden, maar dit is onderhand dagelijkse kost wat ik hier tegenkom. En dat is gewoon mijn ergernis. Dat iemand een andere ervaring heeft, dat is uiteraard prima.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:24

Oh, sorry!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:19

MairiMacBran schreef:
Oh, sorry!
en ik ben het ook met jouw post eens . Dat had ik ook moeten zeggen.
De meeste mannen en vrouwen rijden goed (jong en oud) maar ze rijden anders. Zoals ook ouderen weer anders rijden (80++) net als aspirant jonge mensen. (Hier in Frankrijk.)
Want een foutje en ze zijn rijbewijs kwijt en vaak zijn ze nog wat zoekende in het verkeer hetgeen logisch is. De ouderen hebben een ander reactievermogen waardoor het te snel kan zijn, zeker als ze niet meer zo vaak rijden (geldt natuurlijk ook niet voor alle 80++ want die man van mij rijdt ook gewoon 110-120) .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:50

Shenavallie schreef:
Aan de - met name - vrouwen in het verkeer die niet spiegelen of überhaupt bewust zijn van verkeersdeelnemers om zich heen voordat ze een actie uitvoeren, dan wel de regels 'even vergeten' zijn. Ben het gedrag inmiddels echt zat. Het is gewoon levensgevaarlijk wat ze af en toe uitspoken. Mannen zijn daarin niet heilig (en ik ook niet, want niemand is perfect), maar het valt me echt op dat veel vrouwen geen verkeersinzicht hebben. Ik heb het ooit al eens genoemd, maar ik blijf erbij: het zou verplicht moeten worden om elke vijf jaar een herexamen te doen.

ik heb juist andere ervaringen. Mannen die roekeloos rijden, niet kijken of ze van baan kunnen wisselen, veel agressief rijgedrag etc. vrouwen maken vooral "schoonheidsfoutjes". Mannen veroorzaken de meeste ongelukken in het verkeer. Vrouwen kunnen vooral onzeker zijn (wat ook erg vervelend is voor de rest van de weggebruikers) maar mannen hebben weer het tegenovergestelde; overmoed

Vandaag drama op de weg, mijn weg naar de A4 is afgesloten (N211) waardoor het 1 grote chaos in de stad is. Ik dacht ik pak de snelste route richting Leiden welke via de Sportlaan werd aangegeven, nou ik heb mij toch een partij vast gestaan....

Gisteren ook al drama, ik had verlof genomen zodat ik nog over de N211 kon rijden voor deze afgesloten zou zijn (22:00 stond op de borden) en ik kom om 21:40 daar bij de afrit: gesloten..... oftewel moest door het gehele Westland rijden om in Den Haag Zuid te kunnen komen. uiteindelijk 45 min onderweg geweest van wat normaal 15 minuten is en dus voor saus verlof opgenomen....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 20:18

Dat is echt balen Rennie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 20:28

Ik moet morgen ook richting Den Haag zuid. Denk dat ik maar binnendoor ga.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 20:33

Da's ook wel een ergernis hier: onduidelijke wegafsluitingen. Hier in Zwolle laatst ook eentje. Rijd naar een rotonde toe, staat daar een bord dat de {naam weg} is afgesloten. Dus ik denk: oh, hele weg dicht, links en rechts vanaf de rotonde. Dus ik bedenk mij om even om de rotonde heen te rijden en dan terug te rijden en andere route te nemen, blijkt de weg naar rechts wel gewoon open te zijn... Zucht... zet dan even bij dat die weg tussen de rotonde en de {andere weg} is afgesloten, dat is duidelijker...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 20:54

Onverwachts een afrit afgesloten is ook zo leuk.. ( geen ongeluk overigens)
Kost mij zomaar 20-25 minuten extra.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 21:05

Ik vind die borden met informatie ook altijd lastig - dan staat er vanalles op maar je ziet ze alleen maar in een flits terwijl je er langs rijdt, meestal staat er maar 1 bord en ik moet ook op het andere verkeer letten. En via internet achterhalen wat er nou gepland staat is mij nog nooit gelukt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 21:25

Shadow0 schreef:
Ik vind die borden met informatie ook altijd lastig - dan staat er vanalles op maar je ziet ze alleen maar in een flits terwijl je er langs rijdt, meestal staat er maar 1 bord en ik moet ook op het andere verkeer letten. En via internet achterhalen wat er nou gepland staat is mij nog nooit gelukt.

https://www.rwsverkeersinfo.nl/wegwerkzaamheden/

Voor N-wegen vermoed ik dat je bij je provincie moet zijn.
Noord-Brabant bijvoorbeeld:

https://www.brabant.nl/onderwerpen/verk ... n-brabant/

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 21:28

Op de wegen van Rijkswaterstaat (A- en N-wegen) is dat inderdaad een hele goede. Voor de lokale wegen moet je bij de gemeente zijn. Maar ja, gemeenten en communicatie... :roll:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 22:34

purny schreef:

Succes alvast, ik zou persoonlijk toch neigen om, afhankelijk van waar je komt, via de Erasmusweg of Meppelweg etc te gaan. ik moet zo weer naar Den Haag Zuid maar ga wel via rijswijk -> Erasmusweg. Zal nu wel wat rustiger zijn hopelijk.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:11

Zo was hier de A2 dicht van de zomer.. wat een drama. Kon mn eigen dorp niet eens fatsoenlijk door door alle sluipers :+

Vorig weekend was de a12 dicht bij De Meern en de omrijroute was via Schiphol. Een uur extra om in Zoetermeer te komen want binnendoor werd je tegengehouden na het A2 debacle :')

Nuff said - we zijn maar een keer niet naar sport gegaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:59

Rennie89 schreef:
purny schreef:

Succes alvast, ik zou persoonlijk toch neigen om, afhankelijk van waar je komt, via de Erasmusweg of Meppelweg etc te gaan. ik moet zo weer naar Den Haag Zuid maar ga wel via rijswijk -> Erasmusweg. Zal nu wel wat rustiger zijn hopelijk.

Dank je. Binnendoor is dan via Rijswijkseplein en dan over de Erasmusweg.
Via de snelweg zou ik er bij Rijswijk af kunnen gaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 00:48

JPitty schreef:
Op de wegen van Rijkswaterstaat (A- en N-wegen) is dat inderdaad een hele goede. Voor de lokale wegen moet je bij de gemeente zijn. Maar ja, gemeenten en communicatie... :roll:

Ja die ken ik.... :roll:
Erg leuk als je met een groot voertuig onderweg bent.
Zelfde weg terug maar dan achteruit terwijl fietsers en voetgangers allerlei stunts rondom je bus uithalen krijg ik het wel warm van.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 01:06

Dat kan ik me helemaal voorstellen Anne_GTI. Met een bus of ander groot voertuig is het helemaal drama dan... Zeker met andere, zwakkere verkeersdeelnemers om je heen, of als een auto achter je niet van plan is om ook achteruit te gaan. Begrijp je helemaal hoor! Geloof dat we zo'n beetje in dezelfde gemeente of in twee naast elkaar gelegen gemeenten wonen, gezien jouw woonplaats. En die waar ik woon, blinkt bepaald niet uit in communicatie.

Mooi voorbeeld van enkele jaren geleden: vanuit de wijk waar ik woon, zijn drie ontsluitingswegen. Eentje richting Zwartewaterland, eentje over de brug richting centrum en noorden/westen van Zwolle, eentje richting industrieterrein/centrum/zuiden/oosten van Zwolle. En er is nog een brug waar alleen bussen/brommers en fietsers (breedste zin van het woord)/hulpverleningsvoertuigen/taxi's/voetgangers overheen mogen. Paar jaar geleden moest die brug richting centrum dus enkele dagen afgesloten worden wegens onderhoud. Die borden stonden er pas enkele dagen van te voren, alleen direct omwonenden van de brug hadden een brief ontvangen, in het wijkkrantje stond niets, in het huis-aan-huis-krantje van Zwolle zelf stond het ook pas enkele dagen tevoren (en megakort berichtje, 1 kolom breed en slechts 5 regels tekst ofzo), op social media van de gemeente ook niets. En dat terwijl deze weg dus wel de ontsluitingsweg richting centrum en het noorden van Zwolle is voor zo ongeveer de halve wijk. En over deze wijk wordt wel eens gezegd dat het een dorp in een stad is, qua inwonertal. Waren ook veel mensen die op de Facebook van de gemeente hun beklag deden... Begrijpelijk ook, als je ziet hoeveel verkeersdeelnemers op die dagen zelf nog weer terug moesten rijden omdat ze ineens met die afsluiting werden geconfronteerd en en dus van niets wisten. Terwijl dit makkelijk te voorkomen was geweest door de hele wijk een brief te bezorgen. Met het buurt-voor-buurtonderzoek kan dat ook, dus waarom dat nu niet kon...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 10-11-24 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 01:21

Unwritten schreef:
Zo was hier de A2 dicht van de zomer.. wat een drama. Kon mn eigen dorp niet eens fatsoenlijk door door alle sluipers :+

Vorig weekend was de a12 dicht bij De Meern en de omrijroute was via Schiphol. Een uur extra om in Zoetermeer te komen want binnendoor werd je tegengehouden na het A2 debacle :')

Nuff said - we zijn maar een keer niet naar sport gegaan.

Ik had idd ook last van de A12 toen, ben toen binnendoor langs de A12 gegaan, denk 20 min extra reistijd maar kon weer verder op de A12 :Y)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:18

Dan heb je nog mazzel gehad :)) in de ochtend kwam je er echt niet langs :')
Gelukkig was het maar 1 weekend, niet zoals met de A2 toen. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:59

Unwritten schreef:
Dan heb je nog mazzel gehad :)) in de ochtend kwam je er echt niet langs :')
Gelukkig was het maar 1 weekend, niet zoals met de A2 toen. :+

nou dit was rond 22:00 dus dan mag je ook wel hopen dat het wat rustiger is lol. Maar het was nog steeds ook via die route ontzettend druk.