Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:19

Super fijn voor je san4nie +:)+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:23

Ja!

Ik blijf het raar vinden dat een tijd afspreken zo moeilijk is. Voel me altijd al bezwaard als ik een paar minuten te laat ben ergens. Maar volgens mij gebeurt dat heel veel..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:45

Ik had donderdag om 15 uur een afspraak
Komen Ze om 19,30 aanzetten
Was er helemaal klaar mee.

Om zo n tijd spreek ik nooit af omdat ik dan m’n dochter in bad en bed doe en ik geen ruis wil dan.
Vind het gewoon associaal dat mensen dan nog denken te kunnen komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:10

Ik doe dan niet meer open, wat vreemd zijn mensen toch.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:21

MarcoBorsato schreef:

Groot gelijk.
Hoe moeilijk is het om (als er echt iets tussen komt) even een berichtje te doen.
Of hoe moeilijk is het om überhaupt te komen op de afgesproken tijd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:42

MarcoBorsato schreef:

Als ik geen honden had deed ik ook niet open
Maar die breken echt wel de tent af als ik niet open doe terwijl er gebeld wordt en er staat een auto op de oprit.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:54

Alja schreef:
MarcoBorsato schreef:

Als ik geen honden had deed ik ook niet open
Maar die breken echt wel de tent af als ik niet open doe terwijl er gebeld wordt en er staat een auto op de oprit.

Ik stuur vaak een bericht erachteraan dat ze die dag niet meer hoeven te komen. Ik ga niet zitten wachten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:01

Meh, ik heb ook een nare ervaring. Mijn oude computer-spul verkocht omdat ik net een upgrade heb gedaan. Heeft zo'n anderhalve week in een doosje gelegen sinds het (werkend) uit de behuizing kwam.
Was veel interesse in, mooi bod gekregen en verkocht. Is ook opgehaald (vind ik fijner dan verzenden met dit spul), meegenomen en klaar.

Dacht ik... Krijg ik berichten dat er van alles stuk is (minstens twee niet-gerelateerde problemen). Ik heb er jaren en jaren plezier van gehad, het werkte nog op de dag dat het uit de behuizing kwam. Ik kan me niet voorstellen dat het stuk was toen het weg ging. Hij heeft zelf niet gecheckt hier (had eventueel gekund, hadden we wel wat bij elkaar geraapt). En nu wil hij een oplossing. Ik heb al meegedacht, netjes gereageerd en voorgesteld dat hij terug langs komt en we samen kijken/testen. Maar ik zit niet zo te wachten op een eventueel kapot moederbord/processor/geheugen terug te nemen.
Ik heb nog geen reactie op dat voorstel.

Al met al vind ik het een hele nare situatie. Ik heb echt niets fout gedaan, maar zo voelt het wel.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:07

Century schreef:
Meh, ik heb ook een nare ervaring. Mijn oude computer-spul verkocht omdat ik net een upgrade heb gedaan. Heeft zo'n anderhalve week in een doosje gelegen sinds het (werkend) uit de behuizing kwam.
Was veel interesse in, mooi bod gekregen en verkocht. Is ook opgehaald (vind ik fijner dan verzenden met dit spul), meegenomen en klaar.

Dacht ik... Krijg ik berichten dat er van alles stuk is. Ik heb er jaren en jaren plezier van gehad, het werkte nog op de dag dat het uit de behuizing kwam. Ik kan me niet voorstellen dat het stuk was toen het weg ging. Hij heeft zelf niet gecheckt hier (had eventueel gekund, hadden we wel wat bij elkaar geraapt). En nu wil hij een oplossing. Ik heb al meegedacht, netjes gereageerd en voorgesteld dat hij terug langs komt en we samen kijken/testen. Maar ik zit niet zo te wachten op een eventueel kapot moederbord/processor/geheugen terug te nemen.
Ik heb nog geen reactie op dat voorstel.

Al met al vind ik het een hele nare situatie. Ik heb echt niets fout gedaan, maar zo voelt het wel.

Tja zijn eigen domme fout om het niet te testen. Voor het zelfde geld heeft hij het zelf per ongeluk gesloopt met het installeren ervan, dan wordt het een mooi welles nietes spelletje..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:12

Ja, dat dus. Ik kan me niet voorstellen dat het stuk is gegaan door anderhalve week in een doosje liggen of tijdens de demontage die ik uiterst voorzichtig heb gedaan (ik ben altijd erg bang iets op te blazen).
Ik weet niet wat hij ermee gedaan heeft. Al zegt hij zelf het erg goed behandeld te hebben. Tja, ik ook... nu twijfel ik toch of ik de volgende keer niet een opstellinkje klaar zet dat als iemand het op komt halen, het werkend gezien kan worden. Maar is wel weer wat gedoe, en volgens mij is het toch de verantwoordelijkheid van de koper.

Maar het blijft een nare situatie voor alle betrokkenen...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:16

Century schreef:
Ja, dat dus. Ik kan me niet voorstellen dat het stuk is gegaan door anderhalve week in een doosje liggen of tijdens de demontage die ik uiterst voorzichtig heb gedaan (ik ben altijd erg bang iets op te blazen).
Ik weet niet wat hij ermee gedaan heeft. Al zegt hij zelf het erg goed behandeld te hebben. Tja, ik ook... nu twijfel ik toch of ik de volgende keer niet een opstellinkje klaar zet dat als iemand het op komt halen, het werkend gezien kan worden. Maar is wel weer wat gedoe, en volgens mij is het toch de verantwoordelijkheid van de koper.

Maar het blijft een nare situatie voor alle betrokkenen...

Kan je doen, dan kan de koper je al helemaal niks verwijten. Ik zou om eerlijk te zijn het nu met de koper afkappen. Het is voor beide naar maar als jij zeker weet dat hij het nog deed.. Als hij ermee terug komt om het te proberen, en hij doet het inderdaad niet, wat zou je dan doen?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:19

Dat vind ik heel moeilijk. Ik heb al wel gezegd dat naast meekijken/-testen ik hem niet echt iets kan bieden (oftewel, ik ben niet van plan geld terug te geven). Maar als het echt allemaal stuk is, twijfel ik wel om misschien het verlies te splitten. Heb ik alsnog een redelijk bedrag ervoor (wel minder als ik het aan iemand anders had verkocht, maar goed). Het geheugen heeft nog garantie, maar of ze dat toekennen en hoeveel geld ik dan terugkrijg van de fabrikant is ook maar de vraag.

Ik weet het eigenlijk niet zo goed... ik wacht nu eerst zijn reactie af in ieder geval.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:23

En voor hetzelfde geldt had hij thuis een zelfde computer met een duur onderdeel stuk en heeft hij dat geruild. En beweert hij nu dat de jouwe stuk was.
Hij kan de waarheid spreken maar ook net zo goed niet.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:30

Lastig is dat... Verlies splitten zou misschien dan wel netjes zijn idd, testen had wel handig geweest maar daar heb je nu niks meer aan.

Ik had van de week iemand die interesse had in paar kinderschoenen. Stonden nog 3 paar in de advertentie voor €5 (goede leren schoenen, maar wel wat slijtage op de neus) maar was al 1 paar vergeven en vergeten advertentie aan te passen. Aangeboden dat ze die 2 paar mocht hebben voor €2,50. Wilde ze graag de buigzaamheid van de zolen weten. Schoenen dubbelgevouwen en foto gestuurd. Toen twijfelde ze over het voetbed. Weer foto's. Toen zei ze dat ze wrs maar 1 paar zou gebruiken, dus als ik ze voor €2 wilde verkopen zou ze ze overnemen. Toen ben ik afgehaakt. Als je serieus op zo'n bedrag nog gaat lopen afdingen, dan kan ik ze net zo goed in de kledingbak gooien. Is minder werk. Vond het zo flauw, zij wrs ook van mij :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:30

Ik verkoop ook veel kinderkleding voor 1 en 2 euro
Vind het ook flauw als ze dan nog moeten afdingen en ga daar ook niet op in.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:38

Ik doe daar ook niet aan mee hoor.
Een babytrui zo goed als nieuw voor €2,50. Ga je €2 bieden. Ja doei, ik doe niet mee aan dat soort onderhandelen.

Ik heb laatst ook voor een paar euro allerlei extra handelingen gedaan voor een koper. Krijg ik na al die moeite en keurig (en snel) verzenden een review van 1 ster. Ik heb echt niks raars gedaan. Toen ik haar vroeg waarom zei ze dat het niet haar review was.
Ik heb toen besloten voor een paar euro niet meer moeilijk te gaan doen. Je koopt het of je koopt het niet. Zoek maar details op internet en als je dat moeilijk vindt zijn er zat andere advertenties. Doeiii.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:28

Wat een verhalen hierboven. Zo raar als mensen niet op komen dagen!

Had hier ook een mindere ervaring. Was al tijdje op zoek naar een bepaalde Eskadron deken. Nou gevonden, maat nagevraagd, zou een L/195 zijn. Joepie! Komt hij thuis, is het gewoon een XL/205. Aangegeven bij de verkoopster nogal teleurgesteld te zijn, zegt ze ‘oh wist het echt niet’ :+ uh kijk gewoon het label na als iemand vraagt naar de maat en je het niet zeker weet..

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:38

En als advies kreeg je nog dat je het op 90 graden moest wassen?

Ik zou niet raar opkijken als mensen dat nog zouden mailen...

Echt zoiets als bewust mensen om de tuin leiden.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:49

x_ankieee schreef:
Wat een verhalen hierboven. Zo raar als mensen niet op komen dagen!

Had hier ook een mindere ervaring. Was al tijdje op zoek naar een bepaalde Eskadron deken. Nou gevonden, maat nagevraagd, zou een L/195 zijn. Joepie! Komt hij thuis, is het gewoon een XL/205. Aangegeven bij de verkoopster nogal teleurgesteld te zijn, zegt ze ‘oh wist het echt niet’ :+ uh kijk gewoon het label na als iemand vraagt naar de maat en je het niet zeker weet..

Wat stom zeg en dan zo’n antwoord oh wist het echt niet , lekkere dooddoener en nu?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:57

Ik had voor 5 euro excl een gordijntje gekocht omdat nu laten maken echt belachelijk lang duurt. Gevraagd of hij nog helemaal netjes was, en dat was hij volgens haar. Krijg ik hem binnen, is de achterkant helemaal geel en er mist een haakje, die is afgebroken. Dus ik mailde terug met een bedankje en met mijn bevindingen. Nou het kwam er op neer dat het een goede deal was voor 5 euro en dat ik niet zo moet zeuren...

Zucht, ik vraag nog of hij nog netjes is :(

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:05

Ja echt jammer. Had inderdaad het idee dat het bewust was hoor, want op de productfoto stond ‘205’ er bij getypt. Dus ik heb specifiek gevraagd hoe de deken valt, want ik ben op zoek naar een 195. Toen was het antwoord ‘oh ja dat is een fout van mij, moet 195 staan’. Niet dus, zo flauw! 8)7

Heb inmiddels gelukkig wel dezelfde deken in een 195 gevonden, met een verkoopster die een stuk leuker is. Die van mij nu maar te koop gezet :(

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:22

Heeeel flauw zeg van diegene Ankieee

En Caira , echt erg zeg, alsof je hem wilt vergeelt en kapot, dat ding is meer iets om naar de gemeentewet te brengen, en dan nog durven te verkopen ,,, pfff sommige mensen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:28

Wow Ankie dat is ook flauw

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:35

Dan hier een hele goede ervaring op mp:

Ik had een Bluetooth speaker (jbl) gekocht, en daar hebben ze hem werkend laten zien. Thuis deed hij het ook, maar de batterij/accu ging vrij snel leeg, gaf binnen een dag al aan dat ie bijna leeg was. Dus in de lader gedaan, laadde wel op leek. Maar na 6 uur wasje niks opgeladen en kon ik hem alleen nog aangesloten afspelen? Dat was vreemd, dus de verkoper gevraagd of zij wist wat ik fout deed. Ze gaf aan zelf een andere kabel te hebben gebruikt, ik heb de origele meegekregen.

Na vanalles geprobeerd te hebben (aan/ laten, diverse kabels en adapters, was ie écht leeg. Ik baalde echt, dus had de verkoper een berichtje gestuurd met mijn uitkomst, dat ie inmiddels écht overleden was.. maar had nooit verwacht dat om een bericht terug kreeg, dat ik hem mocht terug brengen en mijn geld terug kreeg?! Echt superlief en had absoluut niet gehoeven: ik heb immers gezien dat ie het deed..
Heb nu toch een nieuwe besteld, vind dit soort dingen toch te link op mp. Want tja, ws zit verkoper nu met een kapotte speaker? (Zou kunnen dat ie het met hun kabel wel gewoon doet maar lijkt me stug)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:13

Dat is mooi van de verkoper!

Hier onlangs een peuterhekje verkocht van 3,6 lengte. Wij hadden het zelf tweedehands gekocht. Alles was compleet maar 1 paneel hadden wij nooit opgezet. Nu hadden wij het niet meer nodig en wij kregen het vrij vlot verkocht. Alles getoond aan de koper, aangegeven dat de doos wel wat kapot was en gevraagd of hij het nog even in elkaar wou zien. Was niet nodig.

Enkele uren later een bericht dat er een stukje mist inclusief foto. Inderdaad, ze kwamen een koppelingstuk te kort. Ik wist niet wat ik moest doen daarmee dus gevraagd wat zij in gedachten hadden. Ophalen en geld terug, een deel terug etc. Even stilte en opeens een bericht: Mevrouw, het is opgelost. Het stuk lag in zijn auto. Mannen hé.

Ik opgelucht en vond de reactie best wel grappig.