Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:41

Whale schreef:
_San87_ schreef:
Waarom zou je bij levenslang bang zijn dat iemand weer vrij komt? Dat is het hem juist met levenslang, je komt dan nooit meer vrij :?.

Hier staat het wel goed uitgelegd: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/202500 ... men-t.html

Dus, hij zou na 25 jaar bijvoorbeeld weer op vrije voeten kunnen komen. Of niet. Volgens het artikel hebben ze bij hem geen TBS geëist omdat hij daar niet aan mee wil werken.

Ja, dat weet ik. Maar zeg eens eerlijk, hoe groot acht jij de kans dat hij na 25 jaar weer op vrije voeten komt? In het achterhoofd houdende dat er in Nederland nog nooit gratie is verleend in het verleden...

Ik ben er niet zo bang voor dat ie na 25 jaar weer op straat staat, eerlijk gezegd :).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:42

Sizzle schreef:
Giolli schreef:
Waarom zou je je daar wat van aan moeten trekken?

Dat vraag ik me ook af. Ik heb net boodschappen gedaan met enorme moddervlekken op mijn knieen.

Ik kom uit een verzorgingstehuis en God mag weten wat er allemaal aan mijn kleren zit.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:43

Giolli schreef:

Omdat je ten onrechte een slechte naam krijgt en niemand iets met je te maken wil hebben.
Of is dit iets typisch voor België?
Laatst bijgewerkt door Merlen op 07-03-20 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:43

Is dat niet een beetje overdreven...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:44

VickyS schreef:
Giolli schreef:

Omdat je ten onrechte een slechte naam krijgt en niemand iets met je te maken wil hebben.

Ehhh whût :o?
Wat voor raar middeleeuws dorp woon je dan in vresesnaam. Ik kom al 30 jaar overal in vieze kleding maar ik gelukkig genoeg vrienden :P
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 07-03-20 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:44

VickyS schreef:
Giolli schreef:

Ik hoop dat dat nergens typisch is :? . Wat belachelijk.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:46

Whale schreef:
Is dat niet een beetje overdreven...

Nee,hoor.Absoluut niet.Alleen de mensen die weten dat ik pony's heb en me af en toe in weer en wind bezig zien trekken zich er geen bal van aan.
Ik durf echt niet in mijn vuile,modderige werkkleding aan de schoolpoort of in de supermarkt verschijnen of de helft van het dorp wil niets meer met me te maken hebben.
Vrouwen in vuile werkkleding zie je nergens in het openbaar in België behalve op hun werkplek.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 07-03-20 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:47

VickyS schreef:
Geen enkele man wordt erop aangekeken als hij in zijn werk- of kluskledij opdaagt aan school of even de supermarkt binnen springt.
Vrouwen daarin tegen wel.Ik wissel dus minimum 4x daags van kledij.
Als vrouw zou dit ook moeten kunnen zonder dat er achter je rug om wordt geroddeld.

Rare wereld leef jij in, als dit daadwerkelijk gebeurt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:48

Ik zou meteen verhuizen, zulke kortzichtigheid kan ik echt niet om me heen hebben >;)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:49

Sizzle schreef:
Ik zou meteen verhuizen, zulke kortzichtigheid kan ik echt niet om me heen hebben >;)

Nou inderdaad. Nog nooit eerder van gehoord, ieder geval, niet in 2020.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:50

VickyS schreef:
Giolli schreef:

In NL niet iig...
Hoop toch niet dat dat in België wel zo is.

En als er over mijn lelijke kleding geroddeld wordt heb ik daar weinig boodschap aan eigenlijk :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:51

Tenzij je prostituee bent kun je gewoon in je werkoutfit boskippen doen hier in Alkmaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:54

Prostitutie met boskippen is inderdaad zeker niet ok :\

_O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:56

Ik ga zovaak in werkkleding of in paardrijkleding naar de supermarkt of drogist of iets afhalen ofzo. Waar willen ze over roddelen dan? Dat ik een baan heb en dus werk? Dat ik een paard heb? Lekker belangrijk..

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:03

Een enkele keer gebeurd dit ook als man.Ik las een tijd geleden een anekdote over een boer die elke 2 jaar een nieuwe Mercedes aankoopt.
In zijn vuile kloffie stapte hij bij zijn dealer binnen.Waarop een verkoper,die nog niet lang in dienst was en hem niet kende,aan hem vroeg wat hij daar te zoeken had en dat hij zich geen Mercedes kon veroorloven.
Die boer is dus prompt de garage buiten gegaan en heeft aan de overkant,een nieuwe wagen gekocht.
Welk merk weet ik niet meer.
Een tijdje later is hij in zijn nette kledij toch even terug bij Mercedes langs geweest om zich en zijn nieuwe dure auto nog even voor te stellen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:04

VickyS schreef:
Een enkele keer gebeurd dit ook als man.Ik las een tijd geleden een anekdote over een boer die elke 2 jaar een nieuwe Mercedes aankoopt.
In zijn vuile kloffie stapte hij bij zijn dealer binnen.Waarop een verkoper,die nog niet lang in dienst was en hem niet kende,aan hem vroeg wat hij daar te zoeken had en dat hij zich geen Mercedes kon veroorloven.
Die boer is dus prompt de garage buiten gegaan en heeft aan de overkant,een nieuwe wagen gekocht.
Een tijdje later is hij in zijn nette kledij toch even terug bij Mercedes langs geweest om zich en zijn nieuwe dure auto nog even voor te stellen.

Dit is volgens mij meer zo'n moralistisch verhaaltje dan dat het echt gebeurd is of zo. Ik hoor dit verhaal al echt 20 jaar.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:06

In België zijn ze blijkbaar zo bekrompen om vooral vrouwen in vieze kleding te beschouwen als tokkies of vuile marginalen zoals men dat hier noemt.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:08

_San87_ schreef:
VickyS schreef:

Dit is volgens mij meer zo'n moralistisch verhaaltje dan dat het echt gebeurd is of zo. Ik hoor dit verhaal al echt 20 jaar.

Zulke dingen gebeuren echt wel hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:08

Er zijn altijd wel rare kortzichtige mensen die ‚iets’ van je vinden maar dat worden gewoon niet mijn vrienden.

Ik zou wel heeeel snel uit Belgie vetrekken dat is zeker. Een heel land vol met rare kortzichtige mensen zorgt voor kortsluiting bij mij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:09

Ik ben benieuwd of er nog een Belg is die dit kan bevestigen.
Ik hoop toch niet dat dit waar is, het klinkt me wel heel erg middeleeuws in m’n oren.
Als het waar is zou ik snel verhuizen denk ik :\

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:11

Er zullen vast wel steden/dorpen zijn waar dat zo is. :+ Maar hier uit ervaring in een studentenstad... tijdens de examens loopt bijna iedereen in zijn joggingbroek door de winkel. _O-

In kleinere/'hechtere' dorpen lijkt het me wel logisch dat er meer geroddeld wordt. Niet dat het goed is, maar zo gaat het helaas soms wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:13

Er was laatst nog een topic waar een hoop mensen zeiden dat ze ook rustig in hun pyama naar de supermarkt gaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:25

Ik vind het inderdaad wel gepast als men zich enigszins fatsoeneert voordat men de straat op gaat.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:29

:')

Het is 'gepast' om je te fatsoeneren als je naar een belangrijke afspraak gaat, of een begrafenis, bruiloft, kerkdienst, feestje van je vijfennegentigjarige oma. Niet als je even wc-papier gaat halen bij de supermarkt of je kind van school plukt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:32

Palmera schreef:
Ik vind het inderdaad wel gepast als men zich enigszins fatsoeneert voordat men de straat op gaat.

Ja, je gaat niet in je blote reet... Maar je werkkleding :? Of gaan jullie dan eerder weg van werk naar huis, omkleden en dan pas de kinderen van school halen?
Als je een afspraak hebt met de meester/juf dan snap ik dat je iets normaals aantrekt, maar alleen ophalen...
Ik zie hier allerlei soorten mensen in allerlei soorten kleding bij de school staan :+