Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:12

Je hebt kans dat die keys eilanden helemaal worden schoongeveegd rond Tampa. En het blijft zo gek dat er geen duinen zijn, dus al het water wordt zonder problemen het land opgestuwd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:46

Cayenne schreef:
Tancreda4 schreef:
Het moeten kiezen tussen je dieren en je leven eigenlijk.... veel die toch blijven omdat ze door omstandigheden (vervoer, geld, geen plek voor de dieren, benzine tekort etc etc) blijven en op het beste hopen.... pfff

Ze zeiden gisteren bij CNN dat je je doodvonnis tekent wanneer je er voor kiest om niet te evacueren :

Let wel, dat is alleen in bepaalde zones. Niet voor heel Tampa of heel het gebied gelukkig. In een stad zijn er zones, A tot F geloof ik. Blijf je in Tampa zone A en B, dan ben teken je je doodvonnis..
Blijf je in Tampa zone F; zet je schrap maar je tekent niet je doodvonnis.
Het lijkt me zo dood eng. Ik denk dat er ontzettend veel mensen vast zitten, die wel weg willen maar niet kunnen. Zeker omdat het in een korte tijd een cat 5 is geworden.

Wat iemand al zegt: het is echt schandalig dat vliegmaatschappijen nu de prijs zo mogen ophogen. Niemand gaat lekker op vakantie, iedereen is op de vlucht voor z'n leven. Intriest dat alleen 'de rijken' mogen vliegen.

Voor mensen die Helene hebben gevolgd en geen TikTok hebben ( :+ ), wat hebben jullie meegekregen over North Carolina, Ashville, the Applachen ?
Ik zie op TikTok ontzettend veel voorbij komen, van veel verschillende mensen, dat ze daar in de steek worden gelaten en hulp is gekomen van particulieren met een helicopter etc. Dat het vanuit de overheid ontzettend lang duurde voor er iets gebeurde.
En dat een of ander fund, leeg is omdat ze het hebben uitgegeven aan steun in Oekraïne?

Die theorieën van weather manipulation en dat ze het expres doen omdat ze die grond willen hebben, geloof ik niet maar wat ik hier boven noem wel. En ik ben benieuwd wat daarover gezegd is in de mainstream media?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:52

Hiraeth schreef:
Een vriendin van mij uit Tampa noemt dat ze niet gaan rijden want (1 benzine is op (2 alle hotels zijn tot in zuid Georgia geboekt. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met een minder goed gevulde portemonnee extra hard geraakt worden. ;(

En dan die ongezouten meningen op internet..... "dus je kiest geld boven je kinderen". Wtf, als je het geld niet hebt, hoe wil je het betalen dan??? Victem blaming...

Ik heb zo met alle mensen te doen....

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 13:00

Nyaleti schreef:
Voor mensen die Helene hebben gevolgd en geen TikTok hebben ( :+ ), wat hebben jullie meegekregen over North Carolina, Ashville, the Applachen ?
Ik zie op TikTok ontzettend veel voorbij komen, van veel verschillende mensen, dat ze daar in de steek worden gelaten en hulp is gekomen van particulieren met een helicopter etc. Dat het vanuit de overheid ontzettend lang duurde voor er iets gebeurde.
En dat een of ander fund, leeg is omdat ze het hebben uitgegeven aan steun in Oekraïne?

Die theorieën van weather manipulation en dat ze het expres doen omdat ze die grond willen hebben, geloof ik niet maar wat ik hier boven noem wel. En ik ben benieuwd wat daarover gezegd is in de mainstream media?

Het onderwerp van financiële steun aan Oekraïne wordt al lange tijd aangegrepen door ontevreden Republikeinen, die het vaak gebruiken als excuus om te zeggen dat er daardoor geen geld meer beschikbaar is voor [x]. Het is een terugkerend argument dat steeds weer opduikt, maar naar mijn mening niet iets wat echt zwaar moet worden meegewogen gezien de belangen van de partij re: hun relatie met Rusland...

Ik zou ook niet je informatievoorziening te veel van TikTok halen in het algemeen, want het klinkt niet alsof je in een fijn algoritme zit als bovenstaande voorbeelden op je tijdlijn voorbijkomen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:04

Iemand op mijn pagina deelde gisteren al tiktoks waar helemaal niks van klopte. Dus er komt genoeg onzin voorbij.
Het waren oa. filmpjes dat de orkaan al aan land was, met een dikke supercell ervoor hangend en mensen die nog op strand liepen :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:06

Ja dat nep nieuws maakt het allemaal zo lastig....Alles voor de views

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:13

Ik volg inderdaad ook het een en ander op Tiktok, maar het is wel lastig om nepnieuws van echte gebeurtenissen te scheiden soms.

Wel heb ik ook iets gezien over reddingswerken die erg langzaam op gang kwamen en burger die elkaar hielpen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:52

Bizar wat een unit komt er daar op af... :n Heftig ook hoor, dat je niet eens meer kunt vluchten.

Ik las op NOS ook dat er nog ontzettend veel puin van Helene ligt, wat ze gewoon niet hebben kunnen opruimen.
Dat worden levensgevaarlijke objecten straks als de volgende aan land komt.

Wel heel interessant om nu op Windy te zien hoe het oog van zo'n orkaan is opgebouwd qua windsnelheden!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:18

Hiraeth schreef:
Een vriendin van mij uit Tampa noemt dat ze niet gaan rijden want (1 benzine is op (2 alle hotels zijn tot in zuid Georgia geboekt. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met een minder goed gevulde portemonnee extra hard geraakt worden. ;(

1 is de meest beperkende factor natuurlijk :+

Maar met betrekking tot 2: in dit geval zou ik desnoods in mijn auto slapen/verblijven, als ik maar weg was. Moet je wel weg kunnen natuurlijk, daar heb je toch echt benzine voor nodig. Heel sneu inderdaad, dat arm en rijk ook hier weer een factor speelt ...

Wat een hel daar... Onwerkelijk gewoon.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:25

Gaat nu al los met tornado's in Florida, terwijl de echte oliebol nog moet komen... :=

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 19:23

Ja, de komende 7-8 uur ook behoorlijke kans op tornado's. En ook gewoon echt joekels. Het zijn niet de normale kleinere spin-ups die ontstaan met dit soort tropische systemen, maar gewoon echt volwassen jongens.

Afbeelding

Ryan Hall is ook weer live:
https://www.youtube.com/live/d-V_YnmER0 ... 72Jvwahr-G

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:47

Ik had me niet gerealiseerd dat een orkaan ook nog tornados eruit kon gooien omdat ik dacht dat het ansich al heftig genoeg zou zijn... heftig voor de mensen daar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:55

Zit je lekker in Disneyland..... Zit je vast in Disneyland. Florida dus.
Ik las op SkyNews dat toeristen de storm in Disneyland zullen moeten uitzitten.

Veel mensen ook vast op highways doordat de benzine op is en pompen leeg. Wat een nachtmerrie.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 21:20

Dit is ook wel bizar. Alle tornado warnings tot nu toe (in stack, dus niet tegelijkertijd).
Afbeelding

En even voor een idee van schaal:
Afbeelding

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:50

Verschrikkelijk wat daar nu gaande is.
Mijn hart huilt voor de mensen en dieren die daar wonen.
Wanneer komt de storm ongeveer aan land?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:58

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:06

Hiraeth schreef:
Dit is ook wel bizar. Alle tornado warnings tot nu toe (in stack, dus niet tegelijkertijd).
[ Afbeelding ]

En even voor een idee van schaal:
[ Afbeelding ]

Onvoorstelbaar toch...

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:08

Marigold schreef:
Is aan land aan het komen geloof ik:

https://www.youtube.com/watch?v=d-V_YnmER0Y (YouTube livestream)

Die kijk ik, op windy zie ik wel dat hij richting land gaat. Maar de echte orkaan is er nog niet.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:09

Ik las ergens dat het daar vanavond / vannacht verwacht wordt.
Het is daar 6 uur eerder, 16u nu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:10

CNN zendt ook non stop uit.
Milton zelf wordt rond middernacht daar verwacht (het is bij ons dan 6 uur later).

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:13

Ik las dat het nu categorie 3 is in plaats van 4.

Nog steeds heftig maar wel gunstig denk ik?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:15

Zie nu ook idd categorie 3.
En dat die aan land komt over een uurtje of 4.
Laatst bijgewerkt door LaPluche op 09-10-24 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:15

Bedankt voor de links. Wat een vreselijke onzekerheid voor die mensen daar, zijn er al cijfers bekend hoeveel mensen daar gevlucht zijn ?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:28

Urona447 schreef:
Bedankt voor de links. Wat een vreselijke onzekerheid voor die mensen daar, zijn er al cijfers bekend hoeveel mensen daar gevlucht zijn ?

Ik zag ergens 1 miljoen staan.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 06:23

Toen ik net wakker werd gelijk het nieuws bekeken maar er word op op Nederlandse zenders niet veel aandacht aan geschonken.

Correctie : rtl nieuws houd wel een live blog bij.