Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:28

SavannahNx schreef:
Hoe blijft een boei (en dan echt zo’n soort ijzeren paal / uitziend als zendmast) op zijn plek? Denk niet dat er een anker aan zit tot op de bodem want een bodem van een oceaan is bijna oneindig...

[ [url=m/dFBihU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou het diepste punt tot nu toe gemeten ligt rond de 11 km dus zo oneindig is het niet hoor :D

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:32

SavannahNx schreef:
Hoe blijft een boei (en dan echt zo’n soort ijzeren paal / uitziend als zendmast) op zijn plek? Denk niet dat er een anker aan zit tot op de bodem want een bodem van een oceaan is bijna oneindig...

[ [url=m/dFBihU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Midden op de oceaan zie je ook geen boeien (er is geen reden toe, want de vaargeul is daar breed en diep genoeg :Y) )

Maar in bijvoorbeeld de Noordzee hebben boeien een lange ketting met aan het einde een soort anker/gewicht. Door invloed van getij en stroming (wind) drijft de boei trouwens nooit recht boven de plek waar het gewicht ligt, maar ergens in een cirkel daar boven.

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:44

Ik dacht echt dat de oceaan kilometers diep was :Y) :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:44

SavannahNx schreef:
Ik dacht echt dat de oceaan kilometers diep was :Y) :')

Dat heb je goed gedacht dan. Gemiddeld ligt de oceaanbodem op zo'n 3,7 km diepte, met dus een enkele uitschieter tot 11 km. Wel is het zo dat je boven de diepere gedeelten bijzonder weinig boeien tegenkomt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:54

Veulen84 schreef:
Sommige keurmerken hebben iets afwijkende eisen. Over het algemeen zijn het meer geografische merken. Astm en snell is bv voor amerika. Pas voor engeland. Tegenwoordig worden de meeste in alle landen wel erkend. Maar maken rijverenigingen uitzonderingen voor veiligheid. In de meeste landen pakken ze het keurmerk dat best past bij een bepaalde tack.

Overigens ook 'leuk' om te weten. Knhs erkend officieel alleen nen-en 1384. VG1 erkennen ze niet. Het is een overgangkeurmerk en knhs wacht op het nieuwe officiele keurmerk.

Wat als er dan straks een nieuw officieel keurmerk komt? Moeten we dan ineens weer?

Ik meende dat ik in 2001 op de manege al een veiligheidshelm op moest, terwijl dit pas in 2006 verplicht werd op wedstrijden...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:05

Janine1990 schreef:
Veulen84 schreef:
Sommige keurmerken hebben iets afwijkende eisen. Over het algemeen zijn het meer geografische merken. Astm en snell is bv voor amerika. Pas voor engeland. Tegenwoordig worden de meeste in alle landen wel erkend. Maar maken rijverenigingen uitzonderingen voor veiligheid. In de meeste landen pakken ze het keurmerk dat best past bij een bepaalde tack.

Overigens ook 'leuk' om te weten. Knhs erkend officieel alleen nen-en 1384. VG1 erkennen ze niet. Het is een overgangkeurmerk en knhs wacht op het nieuwe officiele keurmerk.

Wat als er dan straks een nieuw officieel keurmerk komt? Moeten we dan ineens weer?

Ik meende dat ik in 2001 op de manege al een veiligheidshelm op moest, terwijl dit pas in 2006 verplicht werd op wedstrijden...

Met de knhs weet je het nooit zeker. In principe hebben ze 1,5 jaar geleden aangegeven de tekst te gaan wijzigen naar de geldende keurmerken. Maar dat wil niet zeggen dat ze buitenlandse keurmerken gaan opnemen. Beetje de reden dat ik tegen mensen zeg dat als het kan ze beter kunnen wachten met het kopen van een cap.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:53

Hoe moet ik in vredesnaam klusjes in huis doen als hij zo lekker ligt??
Ik kan hem toch niet zomaar wegleggen?
Afbeelding

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:27

fleurtjeuh schreef:
Hoe moet ik in vredesnaam klusjes in huis doen als hij zo lekker ligt??
Ik kan hem toch niet zomaar wegleggen?
[ [url=m/Cdux2d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent hierbij verdoemd om de hele dag te blijven zitten en zeker geen klusjes te doen.

Opstaan met een dier wat zo lekker ligt is helaas niet mogelijk en/of toegestaan door dierenliefhebbers.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:37

Absoluut blijven zitten :j De klusjes lopen niet weg :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:44

Kan je dat arme dier niet aan doen nee. Zo'n kat leeft maar een jaar of 20 op z'n best. Jij hebt een stuk langer te gaan. Het minste wat je kan doen is nu even blijven zitten. Als je van je kat houdt dan tenminste.

:')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:45

En als ze toch dreigt weg te lopen zou ik haar nog even bij je roepen, kat heeft nooit genoeg knuffels hoor :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:48

Als een abbo hebt lopen kan je zeker niet overstappen op een andere provider? Zit helaas al 2 jaar bij 1 die elke maand een rekening stuurt van ongeveer 90,- met onzin dingen erin. Ik bel vervolgens om ze te vertellen dat wat de extra kosten maakt niet klopt “ohja sorry mijn collega is vergeten dit eruit te halen”. Mijn normale rekening is 48 euro en nog wat cent en nu krijg ik weer ineens een rekening van 79 euro omdat er een of andere blokkade op mijn telefoon opgeheven moest worden, waarvan de andere collega mij vertelde dat ik daar geen kosten voor zou krijgen omdat het een fout van hun was.. Ben ze inmiddels echt zat maar heb een 2 jaar durend abbo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:53

Als je een abbo van 2 jaar hebt kun je daar pas aan het eind van de looptijd vanaf.

Wat je wel kunt doen is bekijken waarom die kosten er telkens bij komen. Is het iets wat je zelf online aan en uit kunt zetten? De meeste extra's kun je zelf online aan of uitzetten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:09

Anoniem schreef:
Kan je dat arme dier niet aan doen nee. Zo'n kat leeft maar een jaar of 20 op z'n best. Jij hebt een stuk langer te gaan. Het minste wat je kan doen is nu even blijven zitten. Als je van je kat houdt dan tenminste.

:')

Precies... dat het in haar op kwam de kat toch op te pakken en klusjes te gaan doen??!!!

Begin dan gewoonweg niet aan een huisdier als je niet committed bent.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:18

In een draagzak?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:18

Uiteraard haal ik het niet in mijn hoofd om hoogheid aan de kant te leggen. Ik zou niet durven.
Na 3 kwartier heeft meneer zijn edele achterwerk verplaatst en is op mijn benen gaan liggen.
Tot nu toe heb ik nog geen mogelijkheid gehad om iets te doen.
Mijn vriend heeft inmiddels mijn klusje gedaan :P

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:20

Iemand die hier antwoord op weet?

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar overstappen op BBL, nu ontvang ik stufi en zal daar volgend jaar geen recht op hebben omdat ik dan werk.
Krijg ik dan een studie schuld en moet ik alles terug betalen? Of als ik alsnog binnen x jaar mijn diploma haal word dat dan kwijtgescholden?

Ik blijf wel de zelfde opleiding doen alleen ga van BOL naar BBL.
Word zelf van de DUO site enzo niet heel veel wijzer.. :\

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:21

fleurtjeuh schreef:
Uiteraard haal ik het niet in mijn hoofd om hoogheid aan de kant te leggen. Ik zou niet durven.
Na 3 kwartier heeft meneer zijn edele achterwerk verplaatst en is op mijn benen gaan liggen.

Ik neem ook een kat.. :Y)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:22

Anoniem schreef:
Als je een abbo van 2 jaar hebt kun je daar pas aan het eind van de looptijd vanaf.

Wat je wel kunt doen is bekijken waarom die kosten er telkens bij komen. Is het iets wat je zelf online aan en uit kunt zetten? De meeste extra's kun je zelf online aan of uitzetten.

Heb net gechat met ze en was dus ALWEER een fout van een collega die het niet goed in het systeem had gezet.. Het zijn geen extra kosten die ik zelf maak. Het is nu gewijzigd en nu is het het normale bedrag maar jeetje al vanaf dag 1 is het een probleem met hun. Mijn moeder betaalde eerst en kreeg af en toe een rekening van 100 euro en was het zo zat dat ze vroeg of ik het wilde gaan oplossen en betalen. Natuurlijk heb ik dat gedaan en telkens elke maand weer wat.. Ik kan de abbo wel afkopen geloof ik.. moet alleen heel wat sparen dan..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:24

Hoe lang heb je nu je abonnement? En welke provider zit je? Klagen op facebook wil ook nog wel eens helpen als het nu weer niet opgelost is.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:24

youaremystar schreef:

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar overstappen op BBL, nu ontvang ik stufi en zal daar volgend jaar geen recht op hebben omdat ik dan werk.
Krijg ik dan een studie schuld en moet ik alles terug betalen? Of als ik alsnog binnen x jaar mijn diploma haal word dat dan kwijtgescholden?

Als je je diploma haalt word het alsnog kwijt gescholden geloof ik. En anders heb je 35 jaar om de schuld terug te betalen. Maar welk niveau doe je? Want niveau 2, is de studiefinanciering sowieso een gift wat je dus niet hoeft terug te betalen. Doe je niveau 3, of 4 moet je je diploma halen of dat nou BOL of BBL is, en dan is je studiefinanciering ook een soort van gift.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:26

Mizora schreef:
Hoe lang heb je nu je abonnement? En welke provider zit je? Klagen op facebook wil ook nog wel eens helpen als het nu weer niet opgelost is.

Ik had eerst 1 jaar een abbo met iphone 6S. En nu 2 jaar met een iphone 7. Ben nu op jaar 1, en volgend jaar maart (2019) ben ik er als het goed is vanaf en kan ik sim-only doen. En hoef ik de telefoon dus niet meer te betalen. Ik heb zelf geen facebook. Het word telkens wel opgelost, alleen ze zeggen dan bijvoorbeeld “ik zorg ervoor dat hier geen kosten aan worden verbonden”. En dan krijg ik de rekening met dus de kosten die niet gerekend zouden worden. Ze lossen het uiteindelijk wel op maar het is telkens hetzelfde liedje..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:32

Knert schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ik neem ook een kat.. :Y)

Dit was om het feit dat ik ziek ben,
niet zozeer door de kat :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:28

Ik doe zelf bbl en de meeste werkgevers bieden aan op je opleiding te betalen omdat je bij hun leert. Mijn baas betaald de opleiding niet alleen scheelt het dat een bbl opleiding een heel stuk goedkoper is. Volgensmij ben ik met nog geen 300 euro klaar voor een 3-jarige opleiding.

youaremystar schreef:

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:29

Shaggy09 schreef:
Ik doe zelf bbl en de meeste werkgevers bieden aan op je opleiding te betalen omdat je bij hun leert. Mijn baas betaald de opleiding niet alleen scheelt het dat een bbl opleiding een heel stuk goedkoper is. Volgensmij ben ik met nog geen 300 euro klaar voor een 3-jarige opleiding.

youaremystar schreef:

Het gaat hier niet om lesgeld betalen. Het gaat over studiefinanciering ontvangen en eventueel moeten terugbetalen ;)