Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:41

Citaat:
Muggen zijn van huis uit vegetariër en leven van plantensap dat ze met hun steeksnuit aanboren. Pas als een vrouwtjes mug bevrucht is, krijgt ze dracula-achtige trekjes. Voor de ontwikkeling van de eitjes heeft ze extra eiwitten nodig en deze verkrijgt ze door bloed te zuigen van zoogdieren of mensen.

Bron: http://www.muggen-weg.nl/c-1621420/waar ... en-muggen/[/quote]

Jeetje zit een hele gedachte achter, best wel boeiend!! :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:57

Steeph schreef:
Kuggur schreef:
En totale onzin.

Jup complete onzin. Helemaal met je eens joh.

Citaat:
Muggen zijn van huis uit vegetariër en leven van plantensap dat ze met hun steeksnuit aanboren. Pas als een vrouwtjes mug bevrucht is, krijgt ze dracula-achtige trekjes. Voor de ontwikkeling van de eitjes heeft ze extra eiwitten nodig en deze verkrijgt ze door bloed te zuigen van zoogdieren of mensen.

Bron: http://www.muggen-weg.nl/c-1621420/waar ... en-muggen/
Dat dus.
Al was het vast heel interessant geweest als je een mug had gevonden die aan broedzorg deed en ook echt haar larven ging voeden.

Kuggur

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:02

Oomens snapt hem.
Typisch geval van "ja, ik schreef A, maar ik bedoelde natuurlijk B".

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:05

Kuggur schreef:
Oomens snapt hem.
Typisch geval van "ja, ik schreef A, maar ik bedoelde natuurlijk B".

Jij kwam anders zelf ook niet met een antwoord hoor :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:48

Dames laten we het gezellig houden O:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:49

Vooral de bijdehande heren in dit geval...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:51

Waarom lukt het mij niet om voldoende te drinken? Zijn daar "hulpmiddelen" voor?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:53

_sharonnn schreef:
Waarom lukt het mij niet om voldoende te drinken? Zijn daar "hulpmiddelen" voor?

bij mij werkt het goed om een grote plastic beker te nemen met een rietje er (vast) in.
In het begin deed ik er een beetje aanmaaklimonade zonder suiker in, maar na een week was ik gewend aan veel drinken en nu drink ik het zowel koud als warm, gewoon doortanken de hele dag door

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:53

melding op je telefoon? :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:05

o ja, ik heb ook een poosje een app gehad die me er steeds aan herinnerde dat er gedronken moest worden

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:25

Er is inderdaad een app voor! Hij heet volgens mij 'drink water'.
Die berekent op basis van je gewicht hoe veel water je minimaal op een dag moet drinken. Je krijgt dan een melding wanneer je moet drinken. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:11

als ik met zo'n speciaal doorvoor bestemd spuitgoedje mijn autoruiten ontdooi, bevriest ie direct aan de binnenkant en heb ik dus weer dagenlang een auto vol vocht. Hoe komt dat?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:29

Ik vraag me af of de kinderen die in het sinterklaasjournaal spelen nog geloven?
Of hoe ze het anders doen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:01

Als er altijd overal Copyright op zit, valt er op een moment dan niet meer iets nieuws te verzinnen? Het lijkt me dat er met bijv muziek geen eindeloze mogelijkheden zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:58

Sheehan schreef:
Als er altijd overal Copyright op zit, valt er op een moment dan niet meer iets nieuws te verzinnen? Het lijkt me dat er met bijv muziek geen eindeloze mogelijkheden zijn.

Muziek wordt vaak zat gecoverd. Kijk maar naar Adele. "To make you feel my love" is van origine van een andere artiest. En toch werd zij er mega populair mee.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:09

eilleen333 schreef:
Sheehan schreef:

Muziek wordt vaak zat gecoverd. Kijk maar naar Adele. "To make you feel my love" is van origine van een andere artiest. En toch werd zij er mega populair mee.

Inderdaad. En: good artists copy, great artists steal - er was een paar jaar geleden met de Top-2000 a gogo een item waarin een aantal nummers naar voren kwamen die duidelijk op elkaar, eh... 'geïnspireerd' waren.

Ook: meestal heb je in een band 2 à 3, soms meer, instrumenten [drums, bas, gitaar i.i.g., bij specifieke genres dan weer dingen als viool of mondharmonica] waarmee je oneindig veel combi's kunt maken. En er zijn volgens mij een aantal zo standaard [bijv.] drum-beats dat je er niet echt een copyright op kunt zetten... als je dan zo'n standaard drumbeat combineert met een specifiek riffje ben je al een heel eind.

Maar ik ben het wel met je eens: er is niets nieuws onder de zon :D [Ik teken zelf graag, en de quote in het begin van mijn post is absoluut waar :o ]

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:16

Welke nummers zijn dat gejat en welke waren dan het origineel?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:37

Wacht er is een heel leuk filmpje hierover, die moet ik even opzoeken :)

Edit:

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:01

eilleen333 schreef:
Muziek wordt vaak zat gecoverd. Kijk maar naar Adele. "To make you feel my love" is van origine van een andere artiest. <KNIP>

Ene Bob Dylan......

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:15

Waar ik pas ook achterkwam toen ik radio luisterde, is dat het begin van ''live while were young'' van one direction, wel heel verdacht veel lijkt op het begin van ''should i stay or should i go'' van the clash :')

Edit: super leuk filmpje! En het is zo waar! Al die liedjes werken met die 4 akkoorden

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:22

Waarom staat mijn ruin in de regen en wind te kleumen terwijl hij in een warme stal kan staan.Zijn vriendin is wijzer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:41

Britta31 schreef:
Waarom staat mijn ruin in de regen en wind te kleumen terwijl hij in een warme stal kan staan.Zijn vriendin is wijzer.

Als ruin is hij toch al geen 100% echte vent meer en als 'ie nou ook nog warm en droog gaat staan.....tja..... :D

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:29

amkeVH schreef:
Waar ik pas ook achterkwam toen ik radio luisterde, is dat het begin van ''live while were young'' van one direction, wel heel verdacht veel lijkt op het begin van ''should i stay or should i go'' van the clash :')

Edit: super leuk filmpje! En het is zo waar! Al die liedjes werken met die 4 akkoorden

Dit had ik inderdaad ook al opgemerkt. Ik aan het begin steeds blij, want the Clash is wel leuk - blijkt het weer die verdomde k*tplaat van 1D te zijn :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:32

Esmee_98 schreef:
Er is inderdaad een app voor! Hij heet volgens mij 'drink water'.
Die berekent op basis van je gewicht hoe veel water je minimaal op een dag moet drinken. Je krijgt dan een melding wanneer je moet drinken. :)

Wat ik me afvraag of dat er ook is voor andere dranken, bijvoorbeeld zou ik wel in zijn voor de app "Drink Bier".

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:39

Kuggur schreef:
Wat ik me afvraag of dat er ook is voor andere dranken, bijvoorbeeld zou ik wel in zijn voor de app "Drink Bier".

http://www.ishetaltijdvoorbier.nl/

Edit: geen idee of die er ook is in het Brennivín.