tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:51

Het gaat met mij even helemaal niet goed. Is er iemand die ik een pb kan doen om het even van me af te typen en misschien een tip te ontvangen?

miss_lizje

Berichten: 6267
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:55

Niet veel ervaring betreft relaties. Maar pb box staat altijd open.

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:13

Je mag mij ook pben

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:25

Mij ook!

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 01:52

Mij ook. Zit hier ook nog steeds beetje on de knoop. :=

Mandarijn
Berichten: 9074
Geregistreerd: 10-09-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:51

Mij mag je ook pben. :)

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:47

Dank jullie wel allemaal, jullie hebben me echt enorm geholpen. Echt heel fijn, ook om te merken dat mensen willen luisteren naar een vreemde.

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 02:20

Ik mag me hier ook gaan melden.
Mijn ex-vriend heeft het gistermiddag uitgemaakt. We waren 8,5 maand samen en ik snap er helemaal niks van. We hebben dit weekend nog lopen relaxen, heerlijk wezen zwemmen, filmpje gekeken en gewandeld. Gisterochtend is ie weg gegaan, alles was ook nog steeds goed. En gistermiddag appte hij ineens dat hij nog wel graag wou wandelen en toen kwam het hoge woord eruit. Hij ergerde zich teveel aan kleine dingen en hield niet genoeg meer van me om bij me te blijven.

En dit doet zo’n zeer. En ik snap het oprecht niet.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:32

Sterkte MarJon. :(:)
Heeft hij die ergernissen nooit eerder met je besproken dan? Het is op zich wel spijtig natuurlijk als je de kans niet gekregen hebt om er iets 'aan te doen', of er samen een oplossing voor te zoeken. Aan de andere kant zegt dat ook wel iets over hem natuurlijk...

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:40

MarJon schreef:
Ik mag me hier ook gaan melden.
Mijn ex-vriend heeft het gistermiddag uitgemaakt. We waren 8,5 maand samen en ik snap er helemaal niks van. We hebben dit weekend nog lopen relaxen, heerlijk wezen zwemmen, filmpje gekeken en gewandeld. Gisterochtend is ie weg gegaan, alles was ook nog steeds goed. En gistermiddag appte hij ineens dat hij nog wel graag wou wandelen en toen kwam het hoge woord eruit. Hij ergerde zich teveel aan kleine dingen en hield niet genoeg meer van me om bij me te blijven.

En dit doet zo’n zeer. En ik snap het oprecht niet.


Huh jemig, die zag ik ook even niet aankomen zeg! En wat DN zegt, heeft hij het aangegeven?
In ieder geval, heel veel sterkte! :(:)

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:12

We hebben het er wel eerder over gehad. Maar toen afgesproken dat ik ook aan mezelf zou gaan werken en dat het verder allemaal goed zat. Maar dat is echt al 2 maanden geleden. Het blijkt nu dat hij al een maand twijfels had en het eigenlijk voor dit weekend al wou uitmaken.

Maar afgelopen weekend was het zo fijn en het voelde zo goed. Ik ben helemaal kapot op dit moment. Zo leeg en telkens als ik denk dat de tranen wel wat minder zijn geworden, komen ze toch weer op.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:56

Wat vervelend dat hij er niet wat vaker over sprak dan. Samen erover kunnen praten is zoveel fijner dan niks zeggen en dan dit, bam hoppa klaar.

Gewoon lekker huilen, niks mis mee. :(:)

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:59

Ik kan het ook nog helemaal niet beseffen eigenlijk. En ik heb ook nog steeds enigszins de hoop dat het goed komt. En vooral dat laatste baal ik echt heel erg van, want die kans is echt heel klein.

Ik heb net mijn beddengoed verwisseld, waar zijn geur nog helemaal inzat. En ik kwam het chocoladehart tegen, een cadeautjes van hem op onze tweede date. |( |(

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:40

Irritaties zijn normaal maar als er al teveel irritaties vanuit zijn kant waren dan kan ik me voorstellen dat de liefde die hij voor jou voelt voor hem dan te weinig is, jij bent zoals je bent en imo als je genoeg van iemand houdt wil je ook bij diegene blijven al zijn er wat irritaties, niemand is perfect.

Sterkte :(:) Wat je voelt is compleet normaal.. het niet beseffen, denken dat het nog goed komt. Dat neemt af maar heeft tijd nodig :(:)

Je hebt het erover dat je aan jezelf zou werken, zijn dat dingen waar echt aan gewerkt moet worden of beviel hem dat niet?
Mochten dat dingen zijn waar je inderdaad aan moet werken, probeer je daar dan op te focussen, mocht het nodig zijn zoek daarbij hulp.
Ik heb gemerkt dat het in deze tijd goed is/voelt om met jezelf aan de slag te gaan, om niet stil te blijven staan maar je te ontwikkelen, en dan te ontdekken hoe sterk je bent en dat je de liefde die je voor hem voelde ook aan jezelf mag geven.


Ik ben hier 1,5 maand verder en de eerste week dacht ik niet dat ik hier nu zo zou staan. Ik voel me over het algemeen goed, ben met mezelf bezig opweg naar geluk en zelfliefde, mezelf beter leren kennen.
Betekend niet dat ik hem niet mis, de goede dingen die we hadden kan ik niet anders zien dan dat die heel sterk waren. Af en toe voelt het nog steeds alsof het besef er niet volledig is, tegelijkertijd heb ik ook zoveel realisaties en zie ik in dat ik ook meer verdien dan ik van hem kreeg, en dat het in die zin beter is zo. Een deel van mij voelt zich vrij, en ik wist niet dat zich dat al die tijd verborgen heeft gehouden.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:13

Hier even in een lastig pakket!

Grote deels v mijn collega's zijn vrienden geworden, alleen ik kan niks met hun bespreken over de situatie. En dat is fiets up! :(

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:42

Je mag altijd een berichtje sturen Banyu!

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:25

Air schreef:
Irritaties zijn normaal maar als er al teveel irritaties vanuit zijn kant waren dan kan ik me voorstellen dat de liefde die hij voor jou voelt voor hem dan te weinig is, jij bent zoals je bent en imo als je genoeg van iemand houdt wil je ook bij diegene blijven al zijn er wat irritaties, niemand is perfect.

Sterkte :(:) Wat je voelt is compleet normaal.. het niet beseffen, denken dat het nog goed komt. Dat neemt af maar heeft tijd nodig :(:)

Je hebt het erover dat je aan jezelf zou werken, zijn dat dingen waar echt aan gewerkt moet worden of beviel hem dat niet?
Mochten dat dingen zijn waar je inderdaad aan moet werken, probeer je daar dan op te focussen, mocht het nodig zijn zoek daarbij hulp.
Ik heb gemerkt dat het in deze tijd goed is/voelt om met jezelf aan de slag te gaan, om niet stil te blijven staan maar je te ontwikkelen, en dan te ontdekken hoe sterk je bent en dat je de liefde die je voor hem voelde ook aan jezelf mag geven.


Ik ben hier 1,5 maand verder en de eerste week dacht ik niet dat ik hier nu zo zou staan. Ik voel me over het algemeen goed, ben met mezelf bezig opweg naar geluk en zelfliefde, mezelf beter leren kennen.
Betekend niet dat ik hem niet mis, de goede dingen die we hadden kan ik niet anders zien dan dat die heel sterk waren. Af en toe voelt het nog steeds alsof het besef er niet volledig is, tegelijkertijd heb ik ook zoveel realisaties en zie ik in dat ik ook meer verdien dan ik van hem kreeg, en dat het in die zin beter is zo. Een deel van mij voelt zich vrij, en ik wist niet dat zich dat al die tijd verborgen heeft gehouden.


Allereerst bedankt voor je reactie <3 De dingen waar ik aan wil werken, wil ik ook echt aan werken. Ik moet wat beter in m'n vel komen te zitten, want ik denk dat dat ook deels de reden is dat die irritaties erin zijn geslopen. En dat wil ik gewoon klaar hebben, voordat ik mezelf überhaupt in een nieuwe liefde stort. Al doet op dit moment het nog teveel pijn om überhaupt een nieuwe liefde te hebben.

Ik probeer me ook vast te houden aan wat jij in je laatste alinea schrijft. Het wordt beter, ooit. Maar op dit moment voelt het echt alsof ik alleen maar pijn voel. En ik wil hem zo graag appen en overtuigen om het weer te proberen. Ik wil zo graag laten zien dat ik we echt wel gelukkig kunnen zijn en dat het weer kan zijn zoals het was. Ik denk dat dat laatste ook vooral ontkenning is: het niet willen toegeven dat het echt over is.

We moeten nog wat spullen uitwisselen, dit gaan we waarschijnlijk dit weekend doen. Maar dat laat ik even aan hem over.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:05

Allemaal volledig normaal :(:)

Doe het vooral voor jezelf, nieuwe liefde hoef je absoluut nog niet over na te denken :)

En ja het wordt beter, maar het blijft ups en downs hebben. Ik zit nu zelf ook even in een downweek, vorig weekend keelonsteking gekregen en daardoor de hele week ziek/zonder stem thuis gezeten, veel te veel ruimte om na te denken en me alleen te voelen.
Ik heb ook niet veel vrienden(rasechte introvert), en die hebben ook weinig tijd dus dan voel ik mezelf toch al snel eenzaam. Terwijl als ik een goede week heb ik het niet heel erg vind om alleen te zijn, vermaak me dan wel in mijn up.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:19

gribaldi schreef:
Je mag altijd een berichtje sturen Banyu!


Thanks, zal morgen eens proberen op m'n gemakje. Momenteel even druk met verhuis, werk, school e.d

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:33

Ik doe hier ook even een berichtje. Op dit moment ga ik helemaal kapot.

Mijn vriend en ik hebben elkaar 3,5 jaar geleden ontmoet, we waren elkaars eerste serieuze relatie. Hij was 22 toen we elkaar leerden kennen. Tijdens de relatie begon hij er al af en toe over dat hij zo nieuwsgierig was hoe seks met andere vrouwen zou zijn, wat ik me goed kan voorstellen, als je je hele leven maar één bedpartner hebt gehad vraag je je dat soort dingen af. Ik heb altijd gedacht dat dit niet zo'n probleem zou zijn en dat we er wel een oplossing voor zouden kunnen verzinnen als we echt langere tijd bij elkaar zouden blijven. Gisteravond liet hij ineens de bom vallen: hij wil meer uit kunnen proberen, heeft nooit echt een wild vrijgezellenbestaan gehad en wil dat nu inhalen zonder daarin tegengehouden te worden.

Ik ging volledig door de grond toen hij dat zei en ik weet niet meer wat ik moet. Aan de ene kant zou ik er niet zoveel problemen mee hebben als hij eens een paar one night stands probeert, ik ben daar vrij open-minded in. Aan de andere kant moet ik wel eerlijk zijn tegen mezelf en geen concessies doen op basis van de angst om hem te verliezen.

We wonen samen in een piepklein studiootje, wat het alleen maar lastiger maakt. Hij gaat volgende week in het huis van zijn ouders slapen zodat we allebei na kunnen denken. Ik kan alleen maar huilen, denken aan alles wat we samen hebben en hoe dat allemaal nooit meer terug zal komen. Ik weet echt niet wat ik moet nu, het is gewoon zo'n nachtmerrie...

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:40

Wat een rot situatie... Als jullie er beide voor openstaan kunnen jullie praten over een open relatie? Ik zou het niet kunnen en had hem ook laten gaan. Als hij eenmalige seks met andere belangrijker vindt dan een partner die hem 3,5 jaar door dik en dun gesteund heeft was het voor mij duidelijk.


Denk er goed na over wat JIJ wilt. Heel veel sterkte... :(:)

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:47

Nightingale schreef:
Ik doe hier ook even een berichtje. Op dit moment ga ik helemaal kapot.

Mijn vriend en ik hebben elkaar 3,5 jaar geleden ontmoet, we waren elkaars eerste serieuze relatie. Hij was 22 toen we elkaar leerden kennen. Tijdens de relatie begon hij er al af en toe over dat hij zo nieuwsgierig was hoe seks met andere vrouwen zou zijn, wat ik me goed kan voorstellen, als je je hele leven maar één bedpartner hebt gehad vraag je je dat soort dingen af. Ik heb altijd gedacht dat dit niet zo'n probleem zou zijn en dat we er wel een oplossing voor zouden kunnen verzinnen als we echt langere tijd bij elkaar zouden blijven. Gisteravond liet hij ineens de bom vallen: hij wil meer uit kunnen proberen, heeft nooit echt een wild vrijgezellenbestaan gehad en wil dat nu inhalen zonder daarin tegengehouden te worden.

Ik ging volledig door de grond toen hij dat zei en ik weet niet meer wat ik moet. Aan de ene kant zou ik er niet zoveel problemen mee hebben als hij eens een paar one night stands probeert, ik ben daar vrij open-minded in. Aan de andere kant moet ik wel eerlijk zijn tegen mezelf en geen concessies doen op basis van de angst om hem te verliezen.

We wonen samen in een piepklein studiootje, wat het alleen maar lastiger maakt. Hij gaat volgende week in het huis van zijn ouders slapen zodat we allebei na kunnen denken. Ik kan alleen maar huilen, denken aan alles wat we samen hebben en hoe dat allemaal nooit meer terug zal komen. Ik weet echt niet wat ik moet nu, het is gewoon zo'n nachtmerrie...



Neverland schreef:
Wat een rot situatie... Als jullie er beide voor openstaan kunnen jullie praten over een open relatie? Ik zou het niet kunnen en had hem ook laten gaan. Als hij eenmalige seks met andere belangrijker vindt dan een partner die hem 3,5 jaar door dik en dun gesteund heeft was het voor mij duidelijk.


Denk er goed na over wat JIJ wilt. Heel veel sterkte... :(:)

Stille meelezer hier, maar wat Neverland zegt... -O- Wat ongelofelijk naar. Veel sterkte :(:)

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:57

Bedankt voor jullie lieve reacties... In principe zou ik best openstaan voor een open relatie, maar ten eerste voelt dat scheef omdat hij degene is met die behoefte en ik niet, en ten tweede voel ik ook een beetje wat Neverland zegt. Ik kan gewoon niet begrijpen dat hij alles op wil geven daarvoor, zonder een oplossing te willen zoeken.

BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:58

Kun jij hier mee omgaan ? Zo niet is het beter om elkaar de ruimte te geven om uit te zoeken wat jullie willen. Dit gebeurt vaker en ik vind het eerlijk van je vriend dat hij het aangeeft. Meestal piesen ze gewoon naast de pot en kom je er misschien later achter. Jij hebt nog een keus en daar moet je goed over nadenken , kun je er mee leven, prima. Zo niet dan is allebei je eigen weg gaan beter.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:29

Mijn ex had dat gevoel ook maar wilde er niks mee doen. Uiteindelijk ging hij toch contact zoeken bij andere dames... Stiekem en tegen de afspraken in. Het is nu dus mijn ex.