Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:33

Pearlx schreef:
Ik kwam een advertentie tegen van een man die een mechelse herder zoekt. Mag niet de precieze tekst plakken maar het is ongeveer dit:

"te koop gevraagd" met een hoop eisen (moet teef zijn, lief voor kinderen, een bepaalde kleur, moet commando's kennen) en dan vervolgens "ja ik zit in de wao en ben aan het scheiden dus ik kan niet veel geld betalen, maar ze wordt super verzorgd! Ik zoek een maatje die luistert en geen commentaar geeft"

......

Hij zal wel denken: Vrouwlief wil niet luisteren, dan maar een goedkope hond. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:00

Jolien87 schreef:
Pearlx schreef:
Ik kwam een advertentie tegen van een man die een mechelse herder zoekt. Mag niet de precieze tekst plakken maar het is ongeveer dit:

"te koop gevraagd" met een hoop eisen (moet teef zijn, lief voor kinderen, een bepaalde kleur, moet commando's kennen) en dan vervolgens "ja ik zit in de wao en ben aan het scheiden dus ik kan niet veel geld betalen, maar ze wordt super verzorgd! Ik zoek een maatje die luistert en geen commentaar geeft"

......

Hij zal wel denken: Vrouwlief wil niet luisteren, dan maar een goedkope hond. :')

Een robodog??

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:20

Ik verbaas me er sowieso vaak over hoeveel advertenties er op mp staan van mensen die eigenlijk voor niks een rashond willen hebben met een hoop eisen er bij..
Hetzelfde met mensen die voor €200 een chihuahuapup willen, als je niet meer kan betalen dan is een kleine kruising toch ook leuk? Maar dat is dan weer niet goed genoeg..
Als er dan ook nog bij staat 'ik heb een grote tuin' dan krijg ik helemaal de kriebels..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:24

dees_daan schreef:
Ik verbaas me er sowieso vaak over hoeveel advertenties er op mp staan van mensen die eigenlijk voor niks een rashond willen hebben met een hoop eisen er bij..
Hetzelfde met mensen die voor €200 een chihuahuapup willen, als je niet meer kan betalen dan is een kleine kruising toch ook leuk? Maar dat is dan weer niet goed genoeg..
Als er dan ook nog bij staat 'ik heb een grote tuin' dan krijg ik helemaal de kriebels..

Ik krijg meteen kriebels bij de combinatie "ik wil een dier" en "ik heb geen geld".

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:27

zijn honden dan zo duur in aanschaf?? nou dan neem ik er 1 uit het asiel later haha :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:34

unihorses schreef:
zijn honden dan zo duur in aanschaf?? nou dan neem ik er 1 uit het asiel later haha :D

verschilt met wat je wil :j
Rashond of niet, erkende fokker of hobbyfokker, soort hond etc.
Ik wil de cardigan welsh corgi, dan mag ik ongeveer 900 euro neerleggen voor een pup. Iemand bij mij op werkt fokt duitse herders, en vraagt 1100 euro voor een pup.
Goedkoop zijn ze niet nee :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:39

Tigress schreef:
unihorses schreef:

verschilt met wat je wil :j
Rashond of niet, erkende fokker of hobbyfokker, soort hond etc.
Ik wil de cardigan welsh corgi, dan mag ik ongeveer 900 euro neerleggen voor een pup. Iemand bij mij op werkt fokt duitse herders, en vraagt 1100 euro voor een pup.
Goedkoop zijn ze niet nee :')

:oo bij een jaarling kan ik het nog begrijpen daar gaat al heel veel voer in maar een pup :+ maar dan zijn ze zeker wel op alles getest?maar dan nog geen garantie... ( mijn tante haalde er 1 van 600 en die was die middag nog dood.. wist fokker had het verdoezeld )

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:02

Ja, dit zijn dan wel fokkers die echt het onderste uit de kan halen qua onderzoeken, de complete familielijnen onderzoeken en veel moeite willen doen om nieuw bloed erin te krijgen als dat het ras verbeterd :j
Is inderdaad nog geen garantie, maar veel dingen kunnen worden uitgesloten :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:37

Ik vind die rashonden bij goede/erkende fokkers vandaan echt heel duur. := Maar ook bij broodfokkers kun je nog diep in de buidel tasten hoor. (gemiddeld 700 euro)
Voor diezelfde prijzen raak je tegenwoordig een goed (D/E) ponyveulen nog maar amper kwijt. En dan te bedenken dat honden vaak meer pups per nest hebben...
Ik heb geen idee wat het allemaal kost voor zo'n fokker, maar met meerdere pups in een nest zou je denken dat de uiteindelijke kosten per pup wel een stuk minder zijn als die voor een veulen en die pups eigenlijk geen 1000 of meer per pup hoeven te kosten.

Ik vind honden leuk, maar het staat me tegen dat ik voor hetzelfde geld ook een goed veulen kan kopen.

Niet dat ik geen geld heb, maar ik vind de prijzen gewoon absurd en niet in verhouding. Ik zou nooit een pup kopen die zoveel kost.
Wij hadden thuis vroeger een asbak-rasje, voor een bos bloemen oid konden mijn ouders die overnemen. (was een oeps-nestje) Was niks minder dan al die rashonden. Goed gezond en karakter was ook prima.
Zelfde met de hond die we nu hebben. Gratis van mijn tante gekregen als pup. Loopt hier tussen de kippen, schapen, katten en ander klein spul. Zonder problemen. Ook kleine kinderen zijn 100% veilig bij haar. Zijn maar weinig honden die ik ken die dit kunnen. Veel hebben toch jacht instinct en dan zijn die kippen (en schapen) toch echt de pineut.
Laatst bijgewerkt door Faline op 30-07-14 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:39

Ik weet niet hoe de prijzen bij paarden liggen verder en wat er allemaal gecontroleerd en getest wordt :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:49

Goed gekeurde hengsten worden uitvoerig getest. Afhankelijk van het stamboek wat er allemaal gebeurd.

De merries zijn de verantwoordelijkheid van de fokker. Mijn merries zijn bij aankoop gekeurd en hebben geen erfelijke gebreken. Verder weet je zelf als merriehouder wat voor karakter je merrie heeft en of dat past bij wat je graag zou willen in een fokproduct.

Bij de paarden (kwpn) liggen de prijzen een stuk hoger, dan heb je al snel dekgeld van 800 euro of meer. De prijzen van die veulens liggen ook hoger.
De kosten bij de pony's zijn minder hoog. Maar in beide gevallen kun je tussen de veulens behoorlijk wat vinden rond de 1000 euro. (Komt ook omdat de markt nu op zijn gat ligt. In de goede tijden lagen de prijzen een stuk hoger)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:51

Wij hadden ipv een chihuahua een pomeriaan gekocht. Die honden vind ik persoonlijk mooier dan chihuahua's en waren eerst ook goedkoper, maar als je de prijzen voor een pomeriaan nu ziet zijn die hoger dan die van een chihuahua.

Maar de paardenmarkt is ook weer gestegen, vorig jaar kon je ng een paard kopen met een leeftijd van 7 a 14 voor €1000-€2000
Nu betaal je voor een 'afgeracht' paard met veel gebreken van 17 al ongeveer €2000...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:07

Zo heb ik een kruising shih/tzu Maltezer.
Een verschrikkelijk lief hondje. Letterlijk over gestruikeld bij een cliënt,die haar had opgevangen. Van beide kanten was het liefde ophet eerste ggezicht. 50 euro voor betaald en een binnen een maand nog 350 dierenarts kosten...
Nu zou ik met de tijd nog wel zo'n hondje bij willen,marktplaats staat vol met lieve,schattige pups. Tussen de 250 en 500 euro.
Maar toch staat het mij tegen,volgens mij vrijwel allemaal broodfokkers.
Dus de omgeving en het asiel maar in de gaten houden...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:12

Ik had bij iets verkocht wat ik al weggedaan had! Gelukkig kijk ik altijd eerst waar het is voordat ik geld laat overmaken.

Vind honden in vergelijking met paarden idd ook altijd erg duur!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:13

Heeft er iemand nog een tip om kleding te verkopen? Ik raak het maar niet kwijt _-:(
Heb het op mp staan, als ik akkoord ga met een bod hoor ik er niks meer van.

Ik hou ook mp in de gaten voor een labrador. Het liefst neem ik er 1 over van mensen die er geen tijd meer voor hebben.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:23

Kleding lukte bij mij ook niet. Heb het naar de kringloop gebracht hun ook weer blij!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:42

Ik heb afgelopen week een hondje gekocht via een duitse verkoop site.
Van de week wezen kijken en na de vakantie halen we hem op.
Maar klopt wel, zo wel hier, maar ook over de grens vragen ze veel geld voor hondjes,
zowel ras als niet ras.
Vond het een hele hap geld, maar als ik er 15 plezier van heb, dan valt het bedrag per jaar wel mee.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:51

Vergeet niet dat mensen met pups kosten hebben zoals het laten chippen, paspoort en de eerste paar vaccinaties...

En de prikjes zijn niet de goedkoopste helaas.. Dus ik snap wel dat puppys duur zijn of het nou een ras is of niet, i nederland moet je ze hebben gechipt etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:54

Pearlx schreef:
dees_daan schreef:

Ik krijg meteen kriebels bij de combinatie "ik wil een dier" en "ik heb geen geld".

Ik ook, maar in combinatie met ik heb een grote tuin.. Vreselijk.. Dus je wil een hond maar hebt geen geld, en je wil een hond maar niet te veel wandelen.. Want ja, je hebt wel een grote tuin dus wandelen hoeft dan niet zo vaak..

Rashonden zijn idd duurder, wil of kan je dat niet betalen dan is het asiel of op een andere manier een herplaatser in huis nemen een optie, of je gaat voor een leuke kruising..
Maar de mensen met die advertenties willen dus een rashond, liefst nog met stamboom, en dan het liefst voor niks of voor €100/€200.. En als het kan moet hij zindelijk geboren worden, alles meteen snappen, mag niet blaffen en moet altijd luisteren, want hij is voor de kinderen die zo graag een hond willen.
Dus wat dat betreft zou de Bart Smit een betere optie zijn.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:12

Ik heb pups gehad, en per hondje zeker wel z'n 150 euro aan kosten gehad tot aan de verkoop.
Dit ging op aan voeding, dierenarts enz.
Wij kochten ook riempjes zodat ze daar aan konden wennen en mee leerde lopen, speelgoed wat het soms niet langer uithield dan een week want ze sloopte gewoon graag.

En dan had ik Jackies, en geen grote pups.
Die eten nog veel meer.

En snap mensen niet die een dier (hond, paard of wat dan ook) willen maar geen geld hebben.
Tuurlijk, afdingen kan wel, maar voor 100 euro een jonge gezonde hond met alle papiertjes die er bij moeten zitten is gewoon niet realistisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:20

Afdingen vind ik bij pups ook niet kunnen.
Zeker bij rashonden is de prijs gewoon vast als je een goede fokker treft.
Ik ging al met de pups naar buiten aan een tuigje, om en om gingen ze mee wandelen zodat ze al gewend waren aan alles wat er later ook zou gebeuren.
Ik denk dat ik zeker wel rond de €200/€250 per pup kwijt was als je kijkt naar alle kosten, mijn pups werden dan ook 2 keer geënt voordat ze gingen verhuizen en kregen dan een leuk pakket mee.
De leukste reactie die ik via de mail kreeg was: 400? Dat was het.. Ik heb terug gestuurd kamelen?
Er zitten echt rare mensen tussen, ik snap ook echt niet wat er verkeerd is aan een leuke kruising, waarom perse een rashond als je het niet wil of kan betalen.. Als je een chi pup voor €100 krijgt dan kan je je alvast maar klaar maken voor de DA kosten die je er aan gaat krijgen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:23

Ik wil rustig wat betalen voor een hond,maar geen 7/800 euro. Wil ook geen rashond. Maar ik wil ook geen broodfokkers spekken. Particulier een hond voor 300 euro zou ik geen ramp vinden. Tuurlijk heb je kosten,en enten en dierenarts is ook niet goedkoop.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:37

Wij hebben vroeger Bobtail pups gefokt, het laatste nestje was dacht ik in 1995. Toentertijd was een gangbare vaste prijs voor een 8 weken oude pup al 1500 gulden (teefjes meer), en dan waren we het volledige nest binnen een week na de geboorte kwijt... Er werd ook absoluut niet afgedongen. En als er iemand zóu afdingen, dan ging de pup daar niet heen. Iemand die daadwerkelijk geïnteresseerd is verdiept zich in ras/kosten/etc. Zodra iemand op een levend dier afdingt krijg ik daar dan ook een beetje een nare bijsmaak van :o

Geen geld, maar wel voor duppie op de eerste rang willen en een dier willen hebben ==> :evaw: Bij vuilnisbakjes net zo hard als bij rashonden, alle beesten brengen kosten met zich mee en ik wil wel zeker weten dat de nieuwe eigenaar die kan en wil dragen :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:10

Ik heb toen ik onlangs naar een kat zocht gelijk vermeld dat ik geen groot budget heb voor de aanschaf.
Niet omdat ik het geld er niet voor heb, maar omdat er dan gewoon meer in het dierenartspotje gestopt kon worden. :)
Was overigens op zoek naar een specifiek type en de no-no's waren dus kitten, pittig karakter, langharig, standaard cypers, waarvan de eerste 2 echt absoluut af zouden vallen.
Waar ben ik uiteindelijk mee thuis gekomen:
een zeer pittig kitten in standaard cypers printje. :+
Dit dametje kostte me enkel m'n reiskosten (Almelo-Lelystad), maar moet zelf nog wel laten enten, chippen, steriliseren enzo. :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:17

Ik loop vanzelf wel tegen wat leuks aan. Hoeft niet eens een pup te zijn,maar een klik moet er zijn. Een herplaatser of een asielhond sta ik ook voor open.
Heb geen haast.