Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:35

Wow, wat een discussie gaande hier! Vervelende situatie!

Maar ik zou als ik my-precious was een oplossing proberen te vinden. Voor je het weet sta je met naam en toenaam op oplichtingsgevoellig websites. En geloof mij, die informatie blijft omhoog komen op Google. Nog jaren lang. :n

Maar goed, dat is mijn mening. ik hoop dat de pakjes alsnog aankomen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:35

Kijk dat bedoelde ik te zeggen, heb het volgens mij ook zo in een post gezet. En sorry als er ergens staat dat jij een oplichter bent. Ik kan het iniedergeval niet terug vinden, maar zo was het niet bedoeld.
(Lijk wel gek, sorry zeggen tegen iemand die zo persoonlijk tekeer gaat)

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:53

my-precious, heb je misschien bij het postkantoor gepind? Dan kun je namelijk iig bewijzen dat je t verzonden hebt :).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:13

Dat zou inderdaad al iets zijn :j

Maar ja, dan heb je alleen bewijs dat je iets verzonden hebt, nog niet waarheen en met welke code -O-
En als ik dan lees over een hele stapel pakketten, dan wordt het toch lastig ...

Verdorie, harde leerschool !
Die bonnetjes zijn er niet alleen voor de koper, ook voor de verkoper :j
Immers, zonder deze kun je als verzender ook geen onderzoek laten opstarten en een eventuele vergoeding krijgen indien iets misgaat bij TNT ...

Is het een officieel postkantoor waar je je pakketten inlevert, MP ? Of een "hoekje" in een winkel o.i.d. ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:23

Shirley schreef:
Dat zou inderdaad al iets zijn :j

Maar ja, dan heb je alleen bewijs dat je iets verzonden hebt, nog niet waarheen en met welke code -O-

Maar ja, dan is er iig bewijs dat er iets verzonden is. En het zou natuurlijk wel erg omslachtig zijn als MP een paar dozen verzend en een paar niet. Dat is natuurlijk heel vreemd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:39

Heel vreemd, maar helaas nog steeds geen enkel bewijs voor de ontvanger of voor TNT een aanknooppunt om te gaan zoeken -O-

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:55

Ik heb net nogmaals gebeld met de post nl en er is nog steeds niets bekend over een pakketje dat op mijn postcode bezorgt zou gaan worden. En zonder T&T code kunnen zij dus helemaal niets.
Het stuit mij gewoon tegen de borst dat my_precious gewoon alle verantwoordelijkheid van de hand wijst en overal excuses voor heeft voor de fout die zij gemaakt heeft, maar het oplossen doet ze niet.
Ik blijf erbij dat zij verantwoordelijk is. In onze mails heeft zij duidelijk de afspraak gemaakt dat ik gemaild zou worden als ze de betaling ontvangen had en dat zij dan het pakketje zou versturen en mij een T&T code zou doormailen. Ze heeft zich dus niet aan haar eigen gemaakte afspraak gehouden.
En zonder T&T wordt mij als koper dus ook nog eens de mogelijkheid ontzegt om door post nl uit te laten zoeken wat er met het pakket is gebeurd.
Ik hoop dus ook nog steeds dat my_precious met een oplossing gaat komen het gaat hier helaas niet om 10 euro.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:04

Ik vind het nogal vreemd dat my_precious zich niet eens verantwoordelijk voelt en blijkbaar niet door heeft hoe dit bij anderen overkomt. Dat ze heel simpel zegt dat ze geen cent terugstort omdat zij haar spullen kwijt is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:08

Vervelend, zamzam -O-

Volgens mij kun je als koper sowieso niets anders dan afwachten, want alleen de verzender ( die ook degene is die immers de verzendovereenkomst is aangegaan met TNT ) kan een onderzoek laten instellen naar het pakket, niet de ontvanger :n

Maar daarvoor is ook die track & trace-code nodig !

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:11

ik heb niks met pin verzonden en een aantal pakketten zijn wel aangekomen bij mensen, dus het vreemde is dat de rest er niet is bij de juiste mensen.
het postkantoor was eerst bij de bruna maar is sinds een aantal maanden een nieuw postkantoor en dat is bij een soort van gehandicapte instelling waar je nu dus je post kan verzenden en ook kopies of faxen kan versturen.
zamzam je doet nu net of het gaat om duizenden euro's maar dat is niet het geval.
de reden waarom ik niks terug stuur heb ik ook diverse malen verteld.
dan kan iedereen zeggen dat ik verantwoordelijk ben maar ik blijf bij mijn verhaal.
heb dit nog nooit meegemaakt en problemen gehad met verzenden op deze manier.
net alsof het niet vervelend voor mij is dat de pakketten weg zijn en mijn dure pads.

toen ik met post nl belde, hebben ze mij verteld dat het om een soort spook pakketten gaat en die kunnen met elke bezorger mee gegaan zijn maar ook in verschillende distributie centrums liggen.
ik kan helaas de pakketten ook niet terug halen.
en nogmaals als ik een oplichter was geweest dan had ik hier geen hele discussie zitten voeren en al zeker niet mijn echte naam en echte gegevens gegeven, maar gewoon een vals email adres en daarna nooit meer wat laten horen.
ik heb zelfs mijn gewone echte bank gegevens en naam gegeven, terwijl je daar zelfs met een valse naam op kan laten storten.
ik heb namelijk ook gehoord en gelezen dat er mensen zijn die dan een nep naam opgeven en wel hun rekeningnummer omdat de bank toch geen gegevens mag doorgeven.

daarbij komt dat ik me niet in allerlei bochten wring en excuses zoek.. mijn verhaal is dat ik het verzonden heb helaas stom geweest om de track codes mee te nemen waar ik op dat moment niet aan gedacht heb en tjah dat het voor andere allemaal toevallig overkomt kan ik niks aan doen, want ik weet en mensen hier die weten dat ik dozen heb gehaald om alles in te pakken dat het verzonden is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:15

het gaat er volgens mij vooral om hoe je reageert, er is niemand die zegt dat je een oplichtster bent. Maar hoe jij redeneert...zo van...ik ga helemaal niks terugstorten, zelfs niet de helft want dan ben ik m'n spullen en m'n geld kwijt". Hoe moet dat dan voor de kopers zijn...die hebben betaald en krijgen helemaal niks voor hun geld.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:15

Kinke schreef:
Ik vind het nogal vreemd dat my_precious zich niet eens verantwoordelijk voelt en blijkbaar niet door heeft hoe dit bij anderen overkomt. Dat ze heel simpel zegt dat ze geen cent terugstort omdat zij haar spullen kwijt is.

omdat ik alle pakketten heb verzonden zoals ik het altijd doe voel ik mij verder niet verantwoordelijk.
ik heb gisteren 2 meldingen gedaan bij de politie van bedreigingen en zelfs de politie zegt dat ik niet verantwoordelijk ben en zij er niets aan kunnen doen, want het gaat om een particuliere koop en dan is de koper zelf verantwoordelijk voor het kopen op afstand.
de reden dat ik geen geld terug stort is omdat ik geen bewijs heb dat het niet geleverd is ook al zeggen er 3 dat het pakket er niet is.

verder heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer om mijzelf te moeten verdedigen want iedereen denkt er anders over en iedereen heeft een eigen mening.
en als iemand het zo leuk vind om mijn gegevens open en bloot op internet te gooien en mij als oplichter te willen registreren dan moeten zij dat maar doen, zo lang ik maar weet dat het niet zo is!
het is zelfs trouwens strafbaar om iemand zijn gegevens en bank gegevens open en bloot op internet te gooien wegens fraude met bank gegevens, dus ik zou zeggen ga je gang.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:18

Geen rare ervaring op marktplaats meer, wel in het "weggeef topic" hier op Bokt.

Geef ik twee gloednieuwe broeken weg, "krijger" erg blij mee en zielig verhaal dat ze het toch echt nodig heeft in verband met geen geld....zie je later de broeken voorbij komen op marktplaats :=

Giftig kan ik er om worden. Ik had ze dan net zo lief bij het Leger Des Heils gebracht!!!

Voor mij dus geen dingen meer die ik in het weggeef topic zet, erg jammer!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:21

mijn mond valt echt open van het volkomen ontbreken van elke vorm van empathisch vermogen bij jou. Je doet nu net alsof JIJ het slachtoffer bent en dat vind ik echt dieptriest. Ik hoop dat je tot inzicht komt, en voor je slachtoffers dat ze toch op enige manier gecompenseerd gaan worden of gewoon hun spullen ontvangen want dit is toch echt op zijn zachtst gezegd niet netjes.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:24

coconut, wat beláchelijk zeg!!! Kan me echt voorstellen dat je daar een rotgevoel bij hebt!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:25

Caira schreef:
mijn mond valt echt open van het volkomen ontbreken van elke vorm van empathisch vermogen bij jou. Je doet nu net alsof JIJ het slachtoffer bent en dat vind ik echt dieptriest. Ik hoop dat je tot inzicht komt, en voor je slachtoffers dat ze toch op enige manier gecompenseerd gaan worden of gewoon hun spullen ontvangen want dit is toch echt op zijn zachtst gezegd niet netjes.

dat vind jij, en dat is jouw mening.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:26

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Coconut op 24-07-13 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:26

my_precious schreef:
Caira schreef:

dat vind jij, en dat is jouw mening.

zou het? we zullen zien :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:27

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Coconut op 24-07-13 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:27

Coconut, wat triest zeg, daar is dat topic ook helemaal niet voor bedoeld. Staat zelfs nog ergens aangegeven. Of een bokker die het een paar keer herhaald heeft. Jammer, de goeden moeten weer onde de kwaden lijden, want jij geeft geen spullen meer weg (en er zijn misschien mensen die het daadwerkelijk goed zouden kunnen gebruiken).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:28

Daarom! Het is gewoon jammer. Diverse mensen heel blij gemaakt met kleding, boeken en dergelijke.
Helaas zitten er altijd mensen tussen die er misbruik van maken, weer wat geleerd, zo zie ik het maar weer ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:29

Coconut schreef:
Hoe bedoel je? Ik verzond mijn spullen gewoon netjes hoor :) Alleen dat ze na het gratis krijgen opeens de spullen op marktplaats voor geld gaan verkopen, daar kan ik niet tegen ;)

Die opmerking is volgens mij naar my-precious, niet naar jou hoor!!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:29

@ Kentaro

Had het ook tegen Ciara hoor :-) Hihi :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:30

Ik begrijp, maar die opmerking van haar was volgens mij niet naar jou, maar naar de post boven die van jou! :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:32

Coconut schreef:
Misschien kun je beter je mond houden Caira ;-) Bovendien vind ik jouw benadering naar mij toe ook triest. Komt niet echt volwassen over.

Nu weer on-topic ;)

Ga je lekker? Ik ben me van geen kwaad bewust wat ik je aangedaan heb, iets irl ofzo? Of heb je een schaduwaccount? ik ken je volgens mij niet eens