Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharxHebe

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 08:38

Wij durven de kerstboom dit jaar niet te zetten met onze lieve dochter van bijna 10 maanden :') . Na jaren durfden we het vorig jaar eindelijk aan met onze katten (die de hele boom negeerden _O- ) en nu dus weer niet.

Maar wil wel iets kerstigs in huis anders is het zo karig ik hou wel van de gezelligheid.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 08:40

Tadaaaa!
Afbeelding

Nee lootje, die dozen naast de boom zijn niet jouw pakje :') Dat zijn de kerstbal-dozen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:00

CharxHebe schreef:
Wij durven de kerstboom dit jaar niet te zetten met onze lieve dochter van bijna 10 maanden :') . Na jaren durfden we het vorig jaar eindelijk aan met onze katten (die de hele boom negeerden _O- ) en nu dus weer niet.

Maar wil wel iets kerstigs in huis anders is het zo karig ik hou wel van de gezelligheid.

Wij hebben (nep)guirlandes opgehangen. 1 hele mooie volle (een Swag heet dat geloof ik :') ) van de koof naar de aanbouw, en die versierd met kleine kerstballetjes, en van die klemvogels, en lichtjes.

Echt een feestje :D En het hangt in de lucht. Dus geen katten of baby's die erbij kunnen :))
Zal eens kijken of ik een foto kan maken haha.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:20

Menino schreef:
CharxHebe schreef:

Wij hebben (nep)guirlandes opgehangen. 1 hele mooie volle (een Swag heet dat geloof ik :') ) van de koof naar de aanbouw, en die versierd met kleine kerstballetjes, en van die klemvogels, en lichtjes.

Echt een feestje :D En het hangt in de lucht. Dus geen katten of baby's die erbij kunnen :))
Zal eens kijken of ik een foto kan maken haha.

Ohhh nu ben ik wel benieuwd! Dat klinkt wel als een leuke oplossing.

Iedereen zegt ook ja je moet het haar gelijk afleren. Dat snap ik wel maar dingen afleren gaat niet zo soepel bij een baby van 9 maanden. En bijna 6 maanden zwanger heb ik ook niet altijd de fut om elke 3 seconden een kind weg te halen bij de boom die er na 3 seconden weer terug staat :') . Zodra ze een plant ziet sjeest ze er naar toe om blaadjes uit te trekken of in der mond te steken :+ . Dus het meeste staat nu gewoon veilig.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:05

Haha, leuk al die foto's van kerstbomen(boompjes)

Hier al de kerst "kleding"aan. Leuke oorbellen, sokken en met leerlingen een weddenschap dat ik elke dag tot de kerstvakantie iets met "kerst" draag.

De reacties zijn zo leuk. Zelf mijn kinderen dragen al hun kerst trui en sokken. Van het weekend willen we de kerstboom uitzoeken.

De pakketjes verslagen lijken me ook erg leuk om te lezen, nog even geduld voor de eerste verstuurd gaan worden! Leuk *\o/*

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:07

Wij hebben ook jaren lang geen planten in huis gehad, vond ik teveel gedoe met baby / dreumes / peuter.
Maar de kerstboom is eigenlijk altijd wel goed gegaan. We hadden wel kunststof kerstballen in de boom. Heb nu voor t eerst de glazen ballen er weer in hangen.

Lieve Santa, als je m'n pakketje verstuurd, maak dan idd geen verzendlabel aan, want dan krijg ik een melding in de postnl app van wie het pakketje komt. Gewoon afgeven op t postkantoor en dan is t niet te traceren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:27

je kunt ook even kort de gegevens in de app aanpassen en dan versturen en dan terugzetten. Ik vind het erg jammer dat je niet 2 adressen tegelijk in de app kunt zetten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:57

Hoi lieve santa, ik ben vanaf morgen een paar dagen weg, even m'n hoofd verzetten en met niks bezig zijn behalve fijne dingen. Ik ben maandag weer terug. Mocht je m'n pakket willen versturen dan is er meestal wel iemand anders thuis om het aan te nemen. Ik had gister nog iets superleuks bedacht voor m'n lootje maar helaas hadden ze het nergens :( misschien vind ik het nog wel in Berlijn dit weekend en misschien breng ik wel morgen voor ik ga m'n pakket naar het postkantoor :))

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:48

Veel plezier CastaMickey. Hopelijk lukt het om je gedachten te verzetten. En wie weet kom je dus met een leuke verrassing thuis.

Die app had ik niet eens aan gedacht idd. Daar staat bij mij ook alles in. Gebeurt dat niet als je het pakket gewoon bij het postpunt afgeeft en daar een label aan laat maken? Want dan ga ik dat ook maar gewoon doen.

De kerstbomen die voorbij komen zijn praktisch en grappig. Mijn man had het er al over dat hij die met de wasknijper ook wel op kantoor op zijn bureau kon zetten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:57

Op postNL punt is wel duurder als zelf een label printen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:04

germie schreef:

Scheelt 50cent en in de OP is al aangegeven dat het verzenden gewoon via PostNL punt hoort te gaan.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:06

Ik snap het niet zo goed. Als ik via PostNl verstuur zien ze dan de afzender? Dan kan je toch nooit anoniem dat pakket versturen?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:08

suusje26 schreef:
Ik snap het niet zo goed. Als ik via PostNl verstuur zien ze dan de afzender? Dan kan je toch nooit anoniem dat pakket versturen?

Als ik een pakket inlever hoef ik niks aan te geven hoor gewoon inleveren en afrekenen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:11

suusje26 schreef:

Dat is als het goed is alleen het geval als je online (met je account of mailadres) een label aanmaakt. Dan kan de afzender te zien zijn. Als je het afgeeft bij een postNL punt is er niets aan de hand. Hooguit zien ze dan misschien een woonplaats (geen idee of dat echt zo is), maar dat kan ook gewoon een hint zijn :)

Dit staat er als je online een label afneemt. Geen idee of hij het pakt als je allemaal fictie dingen invult. Maar een emailadres kan al teveel weggeven.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 07-12-22 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:13

Je kan ook zelf een label maken en dan het adres van de buren van je SS lootje opgeven oid. Dan zien ze ook niks.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:16

candalisa schreef:
germie schreef:

Scheelt 50cent en in de OP is al aangegeven dat het verzenden gewoon via PostNL punt hoort te gaan.

JE moet je pakket er nog steeds naartoe brengen. Ik heb geen idee of een afzender bekend is in de app, maar ik switch geregeld tussen 2 adressen om te zien of er wat komt. Verder doe ik niets met de app.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:17

Het probleem is dat in de app je eigen adres en naam staat. Waardoor de SS kan uitvinden wie je bent. Daarom kan je het beter online doen en dan een fictief adres als afzender insturen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:31

Hier ook de postnl app, dus mijn Santa mag hier ook rekening mee houden.

Verder, ik zie sinds zaterdag een kaartje in de app staan, staat er inmiddels al 3 keer in, voor zaterdag, dinsdag en vandaag. Net de post uit de bus gehaald, wel de Sligro post maar geen kaartje. -O-
Mocht het kaartje dus van mijn SS komen, dan weet je dus waarom er geen kaartje hier gepost wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:39

Wat leuk dat er nog kaartjes worden verstuurd nu! En ik zie leuke bomen/versieringen voorbij komen, ik gaf er niks om maar merk nu toch langzamerhand toch wat aan het aankleden ben in huis en vooral de lampjes in de serre bevallen erg goed.

Ik heb geen postNL app, mijn man wel maar ik zal die wel zeggen dat hij het niet mag zeggen als er iets aankomt.

Castamickey veel plezier!

Morgen gaat het echt al beginnen, ben benieuwd weer naar alle pakketten! Ik dacht dat mij pakket al klaar was, maar toch net weer iets erbij gedaan waar toevallig tegenaan liep vanmorgen, beetje een gok of het past bij mijn lootje maar kon het ook niet laten liggen. Nu staat het helemaal klaar om te verzenden morgen, of toch nog niet........ :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:41

Wat leuk al die bomen en kaartjes. De onze ligt tot nu toe nog in de opslag. Ik ga er nog niet mee sjouwen. Dus vriendlief moet m in huis doen.

Bijna tijd om te verzenden! *\o/*

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:03

Ik ben ook aan het inpakken geslagen! *\o/*
Maar.. de doos is te klein -O- Ik ben iets te enthousiast geweest met cadeautjes kopen voor mijn lootje. Maar ze had ook zoveel inspiratie gegeven! :D
Er ligt nog 1 cadeau op werk, die ga ik morgen inpakken en dan kan hij precies op tijd de deur uit!

Lootje, als je dit leest, alvast excuses voor de confetti *D *D *D

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:19

Hmm ik verstuur mijn pakketten altijd gewoon met handgeschreven etiket, wist helemaal niet dat je online een etiket kon aanmaken... Ik ga morgen ook al mijn cadeaus inpakken en daarna is hij ook klaar voor verzending :))

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:38

Ik heb ook de Post-NL app, maar je kan toch gewoon een fakeadres opgeven? Alleen wel lastig als je pakket verdwijnd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:44

Je kunt ook postcode en huisnummer op het etiket zetten, dat is in ieder geval al moeilijker zoeken als een naam. Heb meerdere edities dat wel erbij gezien maar daar ga ik natuurlijk niet op zoeken. Maar een afzender in de app kun je nauwelijks omheen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:47

fohadie schreef:
Ik heb ook de Post-NL app, maar je kan toch gewoon een fakeadres opgeven? Alleen wel lastig als je pakket verdwijnd.

Of als je iemand bokt persoonlijk kent, even vragen of je het mag versturen met die adresgegevens.

Of gewoon die van je oom, tante,oma, stiefvader etc invullen.