Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:43

ravellie schreef:
Spenk schreef:
Je hebt ook nog zoiets als zelf nadenken en eigen verantwoordelijkheid.

Sommige landen mag je terugvliegen op alleen je QR.

Familie is verkouden teruggevlogen wetende hun dochter besmet was maar niet testen want he willen geen 10ndagen in isolatie in buitenland. Bij aankomt meteen naar de GGD en natuurlijk. Corona.

De dochter is positief teruggevlogen er werd niet gecontroleerd bij instappen.....

Maar daar heb je dan wel 9 uur naast gezeten in het vliegtuig :D

Ik snap die smiley niet helemaal
Je zal maar naast zulke types zitten :(

Ik snap de smiley ook niet :roll: puur aso is het.

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:43

Dat noemen ze leedvermaak. Gewoon laten gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:46

Daarom denk ik nu ook meer van zelf weten , maar niet komen zeuren als het misgaat of dat je ernstig ziek wordt. Als ik mensen zonder mondkapje zie denk ik ook van lekker zelf weten , maar mij niet er mee lastig vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:46

Wat ik wel weet inmiddels is dat maatregelen weinig zin hebben zolang mensen zich zo achterlijk gedragen :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:47

Relaxed schreef:
Wat ik wel weet inmiddels is dat maatregelen weinig zin hebben zolang mensen zich zo achterlijk gedragen :n

Mensen zijn het zat. Ik betrap mezelf daar ook op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:47

xx_Irisje schreef:
Is het niet zo dat als je Corona door gemaakt hebt deze geldt als booster in je qr?

Herstel van infectie is op het moment hier 11 maanden, booster 6.
Is echter behoorlijk arbitrair want herstel van omicron lijkt érg brede resitentie te geven en booster na 10 wken nog maar 50% en minder breed.
Waar het in resulteert voor de QR code komt via comissies met ´grotere belangen´.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:48

Relaxed schreef:

En daarom werken de maatregelen ook niet omdat steeds minder mensen er zich aan houden. Maar dan vervolgens wel klagen dat de maatregelen niet werken :+

Uiteraard is iedereen lijkt mij het wel zat , maar corona zal daardoor niet weggaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:50

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Ik ook.
Ik denk dat de aanpak over eigenlijk elke grens beter is. Laat het open en zoek het uit met z’n allen. Desnoods met 2g. Niemand heeft hier meer zin in en doet lekker waar ze zelf zin in hebben en die mentaliteit veranderd ook niet als het ene na het andere ‘positieve’ bericht over omikron naar buiten komt: ‘want waarom in hemels naam dan?!’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:53

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Dat begrijp ik ook, maar bewust positief in het vliegtuig gaan zitten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:57

pien_2010 schreef:
Dat noemen ze leedvermaak. Gewoon laten gaan.

:?

Hoe kom je daar vredesnaam bij?
Zoals ik al uitlegde ik zie die smiley als ''dat mensen dus zó dom zijn en daardoor zitten wij met de gebakken peren'' En dat je dus iedereen die terugkeerd uit het buitenland gewoon zou moeten testen en anders quarantaine zéker bij vluchten.

Het kan toch niet waar zijn je positief op een vlucht kan stappen omdat je of gewoon je groene vinkje van vaccinatie houdt, of omdat ze gewoon helemaal niet controleren. Dat is toch belachelijk? Dan blijf je bezig.

Leg eens uit waarom ik het leedvermaak zou vinden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-22 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Even op Googlen, Dan kom je genoeg tegen.
Het lijkt mij, als je voor iets of ergens heen/of in wil. En daar staat tegen over dat je een prik moet halen om een qr code te houden, dat dat een vorm van controle is? Is toch te gek voor woorden dat er wat tegenover staat om naar de kapper te gaan?
Als ze bijvoorbeeld nou zeggen, je moet 7 dagen per week in een clown
Spak lopen? Anders heb je geen qr code. Wat dan? Doen jullie dat dan ook?[/quote]

Ik wil je oprecht voorstellen eens een cursus te volgen "hoe herken ik betrouwbare bronnen". Wat jij zegt en googlet komt niet overeen met de werkelijkheid, en met zo'n cursus zou je beter bestand moeten zijn tegen het vertrouwen op misinformatie.

Zulke 'wat als' redeneringen slaan kant noch wal, dat snap je hopelijk wel? Tuurlijk is een clownspak niet iets waar je over na hoeft te denken, wat dat helpt nergens tegen/mee. De vaccinatie daarentegen is voor maatschappelijk belang. En ook niet iets wat ze met alle plezier invoeren trouwens, die QR-code.

Als ik wil autorijden moet ik een rijbewijs hebben van de overheid. Als ik advocaat wil worden zal ik een diploma moeten hebben. Is dat dwang? Een vorm van controle? Moet dat ook allemaal maar losgelaten worden?

De QR-code is puur alleen een middel om te verifiëren dat je jezelf hebt beschermd tegen COVID. Of dat nu door een natuurlijke besmetting, vaccinatie of PCR-test is. Niets meer, niets minder.[/quote]

Dat mag jij vinden, als jij de zogenaamde experts van het omt en regering gelooft. Die met belangenverstrengeling aan elkaar zit. En met een regering die leugen na leugen verteld. En zulke fouten als met de toeslagen affaire gelooft is je goed recht.
Ik geloof niet in die manupaltive hypnoseshow.

Wat betreft vakantie in buitenland, beetje krom. Land in lockdown en grenzen open. Ze hadden beter grenzen dicht en vliegtuigen aan de grond gehouden. En de horeca en winkels open. Maar ja, regering heeft teveel aandelen in klm

Swah

Zebrastreep schreef:
Ik vindt het ook best egoïstisch al die mensen die perse op wintersport moeten. Mijn zusje moet ook perse voor de lol naar Berlijn een paar dagen.

Al denk ik wel steeds meer zoek het maar uit maar dan ook niet zeuren als je positief getest ergens in een land komt vast te zitten of thuis in quarantaine moet.

Die Maslow was toch eigenlijk ook maar een prutser.
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:58

Relaxed schreef:
pien_2010 schreef:

Toppunt van egoïsme

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:59

Ik ben zeker wel voor maatregelen omdat er anders wel heel veel besmettingen komen. Horeca dicht vind ik echt heel goed. Schoenenwinkels bv dicht vind ik minder grappig. Dat is echt lastig schoenen moet je wel passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:00

Relaxed schreef:
pien_2010 schreef:

Juist... en het kan ook nog! Want ach groene vinkjes trekken ze niet meer in! Dus je komt gewoon met je QR overal en controle? Dat vinden veel vliegmaatschappijen ook niet nodig.

Dan kunnen we toch bezig blijven?

Net als de mensen die terugkeren van wintersport en na een paar dagen maar eens gaan testen en warempel... positief! maar ach ze hebben wel een leuke vakantie gehad!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:01

Swah schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik vindt het ook best egoïstisch al die mensen die perse op wintersport moeten. Mijn zusje moet ook perse voor de lol naar Berlijn een paar dagen.

Al denk ik wel steeds meer zoek het maar uit maar dan ook niet zeuren als je positief getest ergens in een land komt vast te zitten of thuis in quarantaine moet.

Die Maslow was toch eigenlijk ook maar een prutser.
[ [url=m/z0ba7R.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

En ik maar denken dat WI-FI nog een van de behoeftes was. Hebben ze mij op school toch de verkeerde uitleg gegeven

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:05

Het raakt eigenlijk per slot van rekening kant noch wal zolang de EU zich niet een keer echt gaat gedragen als een Unie.
Zie hoeveel nederlanders er de voorbije weken de grens overstaken en hier komen shoppen en pintelieren :+
Goed voor onze ondernemers. Een stuk minder goed voor de nederlandse zelfstandigen die hun zaak moeten sluiten.

De logica is ver zoek en zal nog verder zoek raken in de toekomst met alle commotie rondom boosters, vaccins, qr code en co.

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:09

Swah, whahah die maslow.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:13

Die piramide ... _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:15

Wat een gezever weer over mensen die op vakantie e.d gaan! Je moet je daar ook aan regels houden, mondkap op, afstand enz en je loopt daar hetzelfde risico besmet te raken als in je eigen land (in een nokvolle supermarkt bijv..) of in openbaar vervoer tijdens de spits dus wat maakt het in godsnaam nog uit!?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:16

Pandora2 schreef:
Het raakt eigenlijk per slot van rekening kant noch wal zolang de EU zich niet een keer echt gaat gedragen als een Unie.
Zie hoeveel nederlanders er de voorbije weken de grens overstaken en hier komen shoppen en pintelieren :+
Goed voor onze ondernemers. Een stuk minder goed voor de nederlandse zelfstandigen die hun zaak moeten sluiten.

De logica is ver zoek en zal nog verder zoek raken in de toekomst met alle commotie rondom boosters, vaccins, qr code en co.

Grappig dat je EU meer unie en grenzen in dezelfde zin noemt ;)

Het probleem is imo niet het verschil per regio. Dát vind ik nog wel logisch omdat er allerlei regionale verschillen zíjn. Het onlogische ligt in de regels zelf. Bv in dit geval NL goeddeels dicht maar wel reizen naar buitenland toestaan. Dát ligt weer aan de ´grotere belangen´ bij de beleidsmakers. En dat al leidt tot onbegrip bij de sheeple. Zowel naar het beleid als naar elkaar.

Nú zien we, of zouden we kunnnen zien ;) , dat het beleid via de média vaccineren en beperking is , maar dat áchter de schermen naar meer verspreiden ´gestreefd´ wordt.
Wederom minder begrip, bereidheid bij de bevolking, maar dit keer in lijn met de nauwelijks verborgen agenda.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:17

Jullie gaan echt te hard.

Citaat:
Dat begrijp ik ook, maar bewust positief in het vliegtuig gaan zitten
daar ging mijn opmerking totaal niet over. Ik vind dat schandelijk asociaal! Afkeurenswaardig, en echt totaal niet ok en ik heb er geen begrip voor.

Ik heb het meer over dat wij hier met een geboosterd groep oud en nieuw hebben gevierd en ook gedansd. Dat ik in januari toch naar Nederland ga ondanks huiver dat ik ziekenhuis nodig zou hebben bv (niet covid gerelateerd).

Of anders gezegd, wij hebben een tijd voor en een tijd na vaccinatie en voor leefden we als mollen onder de grond en na zijn we ons leven en sociale contacten meer en meer gaan oppakken.

Maar hier is het nog steeds, overal buitenshuis, buiten onze vrienden bubble maskertje op.Dat zal ik ook in Nederland doen.

Spenk sorry voor mijn misvatting van leedvermaak. Zo begreep ik het echt. Duidelijk je uitleg.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:21

OleJon schreef:
Dat mag jij vinden, als jij de zogenaamde experts van het omt en regering gelooft. Die met belangenverstrengeling aan elkaar zit. En met een regering die leugen na leugen verteld. En zulke fouten als met de toeslagen affaire gelooft is je goed recht.
Ik geloof niet in die manupaltive hypnoseshow.

Wat betreft vakantie in buitenland, beetje krom. Land in lockdown en grenzen open. Ze hadden beter grenzen dicht en vliegtuigen aan de grond gehouden. En de horeca en winkels open. Maar ja, regering heeft teveel aandelen in klm

Die "zogenaamde experts" hebben meer kennis van virussen en SARS-COV-19 dan jij of andere angstige misinformatie-roeptoeters in één enkele lichaamscel hebt zitten :'). Ik weet wel wie ik blijf geloven.

Welke belangenverstrengeling.. en welke leugens van de regering.. bijstellen van mening heet voortschrijdend inzicht, dat zijn geen leugens.

De toeslagenaffaire is inderdaad flink fout gegaan, maar voor zover ik begrijp grotendeels uit gewoon prutswerk en niet logisch & empathisch nadenken, dan doelbewust achterstellen/pesten van mensen.

Hoe wil je in een handelsland met geen duidelijke grenzen, de grenzen dichtgooien? En ik neem aan dat het aantal (thuis)besmettingen toch wel flink hoger ligt dan de mensen die het virus vanuit reisverkeer meebrengen. Neemt niet weg dat het verhaal wat hier werd gedeeld met de dochter, niet heel netjes is. Verre van...

Ik vraag me uberhaupt ook af hoe je reizen van Nederland naar het buitenland compleet wil verbieden. Ik denk dat de kosten/moeite-baten analyse niet positief uitvalt, wil je dat goed uitvoeren.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:26

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Relaxed _/-\o_
Van mij had de lockdown nog strenger gemogen, zoals bv niet naar het buiten behalve ......

Pien, wat ben je dan zat?

Blijkbaar heeft kwaliteit van leven voor iedereen een andere betekenis en bij sommige heeft dit zelfs voorrang op het lezen zelf.

Olejon, ik vind het zo erg dat de regering van leugens wordt beticht. Achteraf kun je een koe in zijn kont kijken, maar je zou er maar voor staan om die moeilijke beslissingen te nemen.
Ik las ook dat deze lockdown van horeca en winkels geen zin had omdat de cijfers nu ook oplopen. Hoe komt men daar nu bij? Hoe hoog zouden de cijfers zijn als deze maatregel niet genomen was? De ene keer doet de regering te veel volgens de miljoen "deskundige" dan weer te weinig, te laat of te vroeg...... tja zo kunnen ze het nooit goed doen.
Ik heb diep respect voor de regering, ook al ben ik het niet altijd met ze eens en kan ik het niet altijd volgen.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 05-01-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:28

pien_2010 schreef:
Jullie gaan echt te hard.

Citaat:
Dat begrijp ik ook, maar bewust positief in het vliegtuig gaan zitten
daar ging mijn opmerking totaal niet over. Ik vind dat schandelijk asociaal! Afkeurenswaardig, en echt totaal niet ok en ik heb er geen begrip voor.

Ik heb het meer over dat wij hier met een geboosterd groep oud en nieuw hebben gevierd en ook gedansd. Dat ik in januari toch naar Nederland ga ondanks huiver dat ik ziekenhuis nodig zou hebben bv (niet covid gerelateerd).

Of anders gezegd, wij hebben een tijd voor en een tijd na vaccinatie en voor leefden we als mollen onder de grond en na zijn we ons leven en sociale contacten meer en meer gaan oppakken.

Maar hier is het nog steeds, overal buitenshuis, buiten onze vrienden bubble maskertje op.Dat zal ik ook in Nederland doen.

Spenk sorry voor mijn misvatting van leedvermaak. Zo begreep ik het echt. Duidelijk je uitleg.

Geen probleem :)