Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Klopt! Ik ben we voor nu ook heel blij mee hoor. Het is alleen voor nu wel duidelijk dat we hoogstwaarschijnlijk dus pas na de tweede prik naar Nederland zullen gaan. Zeker nu er geruchten gaan dat Nederland de quarantaine gaat verplichtingen, ook als je uit Spanje komt. Ik vind dat vrij krom, aangezien onze besmettingen veel en veel lager liggen. Maar vooruit, de eerste drie maanden zitten we dus nog hier en dat is best slikken, ik ben iemand die best lang zonder mijn gezin kan, maar dit is wel erg lang.
Relaxed schreef:Theoretisch hartstikke mooi dit, maar dit gaat toch niks veranderen?
https://nos.nl/artikel/2376832-vanaf-15 ... ebied.html
MoniqueT schreef:Dus ... dan hebben we straks onze vaccins te pakken, zitten we in een regio met de laagste coronacijfers van Europa en dan mogen we in Nederland in verplichte quarantaine als we onze kinderen willen bezoeken. Klinkt logisch ... not.
Fitzroy schreef:Ik snap dat wel. Jullie kijken er met andere ogen naar. Ik denk dat dit nl ook is om Nederlanders zelf te ontmoedigen op reis te gaan.
Afgelopen zomer zijn er zo heel wat mensen teruggekomen en niet in quarantaine gegaan.
elnienjo schreef:MoniqueT schreef:Dus ... dan hebben we straks onze vaccins te pakken, zitten we in een regio met de laagste coronacijfers van Europa en dan mogen we in Nederland in verplichte quarantaine als we onze kinderen willen bezoeken. Klinkt logisch ... not.
Misschien kunnen je kinderen dan wel makkelijker naar Spanje op reis. Zijn ze ook even op vakantie.
MoniqueT schreef:Of onze deelstaat open gaat na 9 mei, einde Staat van Alarm, is nog maar de vraag. Maar misschien wel de grens met alleen de Comunidad Valenciana, waar het nog beter gaat dan hier. Ik kan me voorstellen dat er grotere blokken gevormd gaan worden, maar dat Madrid bijvoorbeeld nog even fijn thuis mag blijven.
Fitzroy schreef:Ik snap dat wel. Jullie kijken er met andere ogen naar. Ik denk dat dit nl ook is om Nederlanders zelf te ontmoedigen op reis te gaan.
Afgelopen zomer zijn er zo heel wat mensen teruggekomen en niet in quarantaine gegaan.