Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:47

Ineke2 schreef:
Wat kun je dan wel aan werkzaamheden? Dat kun je ook voorleggen zodat mensen eventueel met vacatures komen waar je wel op kunt solliciteren?

Alles in eigen tempo, maar dit zal altijd te langzaam zijn en dan ook geen uren achter elkaar.

Kan alles uitschakelen bij mij zelf en zo door blijven gaan tot ik neer gaat.

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:53

Dat is niet echt een antwoord ( vind ik dan) hoeft ook niet als je dat niet wilt geven, maar ik bedoelde iets concreets.

Kun je wel zittend werk doen? Of moet het afwisselend zitten, staan lopen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:12

M'n Wacom die opeens geen sjoege meer geeft. :\ Echt spontaan, gisteravond deed 'ie het nog en vijf minuten later gingen ineens alle lampjes uit. Ik baal hier echt onwijs van.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:17

Dat ik van handsinaasappels sinaasappelsap heb geperst. Beetje vreemd, maar wel lekker.

Foutje op de vroege ochtend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:19

Ineke2 schreef:
Dat is niet echt een antwoord ( vind ik dan) hoeft ook niet als je dat niet wilt geven, maar ik bedoelde iets concreets.

Voor sommige mensen valt er ook gewoon geen pijl op te trekken en hier een concreet antwoord op te geven. Ik ken ook iemand die best veel doet. Maja idd heel erg op eigen tempo en wij voelen de pijn niet en zien niet hoe die ook weer uren moet rusten erna.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:26

Dat zeg ik ook nergens, alleen het op die manier zeer lastig om mee te helpen zoeken.

Er is zoveel meer als productiewerk.

Bijvb https://www.studentalent.nl/vacatures/k ... ter-a06366

Ze vragen hbo voor klantenservicemedewerker. Eh dat neem ik dus wel met een grote korrel zout. Als je een beetje servicegericht kunt praten en handelen komt dat wel goed en dit is te doen vanuit huis. Verschillende werktijden mogelijk en flexibel zo te lezen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:16

poes schreef:
Ineke2 schreef:

Voor sommige mensen valt er ook gewoon geen pijl op te trekken en hier een concreet antwoord op te geven. Ik ken ook iemand die best veel doet. Maja idd heel erg op eigen tempo en wij voelen de pijn niet en zien niet hoe die ook weer uren moet rusten erna.

Dit dus met dat het per dag verschillend is. Wil ook heel veel doen op de moestuin, maar zit gewoon aan mijn mogelijkheden. Ben nu wel bewuster bezig met werken aan een rem erop. Maar soms erg moeilijk en dan moet ik mij weer weken rustig houden om weer te herstellen. Nu scheelt het met de moestuin dat ik er ook van kan genieten door te kijken hoe de kippen heerlijk aan het scharrelen zijn.

Klantenservice is niet echt werk wat voor mij is met dat ik van stilzitten een pijn in mijn rug krijg. :o Daarbij op het moment moeite met praten door slecht gebit, maar ik ga pas naar kaakchirurg als ik mijn enting heb. :o En goed loon vind dat een tegenvaller aangezien laatst verdiende uurloon toch wel stuk hoger lig exclusief toeslagen. :o

Ga gewoon afwachten en kijken wat ze bij de sociale dienst gaan zeggen.

Eigenlijk erger ik mij aan mijn uitstel gedrag om 1 boompje te verwijderen die dood is en nieuw planten. Maar weet gewoon dat ik van het graven pijn in mijn nek ga krijgen. :o
Laatst bijgewerkt door Marcella op 10-04-21 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:19

Ik wil niet uit bed maar moet wel een keer wat eten. :+

Ik zou willen dat ik vanuit mijn bed kon koken. :))

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:20

Heb er al een halve dag opzitten :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:25

[***] die meer dan 1000 euro terug krijgt van de belastingdienst en ik nog niet eens 1/3e daarvan. :') WAAROM IS DAT VERSCHIL ZO GROOT. Ik me al helemaal verheugd.. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:29

Mag geloof ik weer betalen als ik het goed gezien heb. Kan er ook wel weer bij de stapel schulden. :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:37

Ik voel me zo ontzettend stom!
Verkeerde adres van mezelf op postcrossing neergezet... deel van postcode omgedraaid..
En ik maar afvragen waarom er geen kaarten binnen komen.
Iemand enig idee wat er gebeurd met kaarten waar een verkeerde postcode op staat? ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:48

Het was een voorbeeld he, ik zeg nergens dat je erop moet solliciteren. Afwachten wat de sociale dienst zegt is een mogelijkheid, maar die verwachten naar mijn weten ook zelf initiatief.

Zij zullen ook niet kunnen raden wat je precies wel en niet kan en wanneer. En zeker geen rekening houden met het feit dat je naast werken voor loon, ook wilt kunnen werken op de moestuin om maar een voorbeeld te noemen.
Zo hard is het gewoon, maar dat weet je vast zelf ook wel :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:52

Heb zelfs al gevraagd om opfriscursus administratief, maar dat was niet mogelijk en moest ik zelf betalen/regelen en heb daar geen financiële middelen voor.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:54

Marcella schreef:
Heb zelfs al gevraagd om opfriscursus administratief, maar dat was niet mogelijk en moest ik zelf betalen/regelen en heb daar geen financiële middelen voor.

Verschillende gemeente betalen een opleiding, misschien is dat een idee? Zou even informeren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:58

Laatste keer dat ik belde konden ze mij niet helpen. Maar kan het natuurlijk nog een keer proberen. Soms moet je blijven proberen om iets voor elkaar te krijgen zeker bij gemeentes (en UWV). }>

En betreffende moestuin prima hoor dan heb ik alleen geen eten. :Y) :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:04

Daar zijn dan andere 'oplossingen' voor, volgens de gemeente enzovoorts. Ze gaan daar geen rekening mee houden dat je naast werk ook nog een moestuin hebt. Dat is een keuze en je zal toch weer aan het werk moeten van alle instanties, waar je ook terecht komt uiteindelijk. Of je moet gaan aanpakken dat er ook echt op papier komt welke dingen je niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:12

Marcella schreef:
Laatste keer dat ik belde konden ze mij niet helpen. Maar kan het natuurlijk nog een keer proberen. Soms moet je blijven proberen om iets voor elkaar te krijgen zeker bij gemeentes (en UWV). }>

En betreffende moestuin prima hoor dan heb ik alleen geen eten. :Y) :+
Gewoon blijven drammen. ~~}>

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:15

Captain schreef:
Collega die meer dan 1000 euro terug krijgt van de belastingdienst en ik nog niet eens 1/3e daarvan. :') WAAROM IS DAT VERSCHIL ZO GROOT. Ik me al helemaal verheugd.. :')

Ik krijg helemaal niks terug, heb geen hoog inkomen en ook geen recht op toeslagen. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:25

Joh denk je dat ik mij daar druk over ga maken als ze zeggen dat ik productie werk moet gaan doen. Prima ik ga wel werken, maar dan moet je niet gaan klagen als ik tegen de vlakte ga en ambulance of wat dan ook. Het interesseer mij allemaal niks.

Ik werk wel daar heb ik geen enkele probleem mee. :D

En de kippen kunnen altijd nog geslacht worden heb ik genoeg vlees voor de komende maanden. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:44

Mars schreef:
poes schreef:

Zonder hier ook maar enig betoog te willen houden over wat een ander moet doen: vegetarisch gaan eten deed hier voor de moraal wonderen wat dat betreft. Misschien hypocriet want verder reis ik wel graag. (Het ging mij ook voornamelijk om dierenleed).

Ik eet al twee jaar vegetarisch en ga ook veel bewuster om met het milieu dan vroeger. Maar het lijkt allemaal zo zinloos als je dan die grote ellende ziet bij oa Seaspiracy en dat soort docu's

Dit. Ik voel me zo machteloos. Inderdaad vooral bij docu's als Seaspiracy en Cowspiracy. Allemaal grote business waar toch nooit verandering in komt. Mensen die schijt hebben aan het milieu (/ dierenleed) en express dubbel vlees bestellen. Ik wordt er ontzettend gefrustreerd van als ik er aan denk.

Ik eet al jaren geen vlees meer en ik hoop ooit te werken voor een natuurbehoud organisatie, dan zal ik er meer vrede mee hebben omdat ik nuttig bijdraag aan hetgeen waar ik veel omgeef.
Ik kom nu steeds meer te weten over de vleesindustrie in Nederland en dat is ook geen pretje. Ik let op m'n plasticverbruik maar elke week puilt de plastic bak toch weer uit. Ik heb niet het geld om alleen maar lokaal en biologisch te eten waardoor ik mijn voetprint weer vergroot door goedkopere producten afkomstig van een ander continent te kopen.

Ennn nu ben ik chaggerijnig omdat ik er teveel over na dacht :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:52

Tegelijkertijd geloof ik ook niet dat volledig plantaardig de oplossing is omdat dat op industriële schaal ook de bodem uitput zonder allerlei kunstgrepen. Het allermooiste zou een soort eigentijdse variant van het drie- of vierslagstelsel zijn, waarin er ook veel meer sprake is van symbiose tussen dier, mens en plant.

Maar tot die tijd eet ik zo weinig mogelijk vlees en vis. Ik ben wel egoïstisch genoeg om het zo nu en dan nog te eten, maar als het eens in de week is, is het al veel. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:58

Fabrikanten van voedsel en supermarkten. Boodschappen doen is gewoon niet leuk meer. ;( -O- _-:( Of de halve supermarkt is al leeggehaald voor aanbiedingen van de dag erop. Maar vooral fabrikanten. Steeds weer opnieuw hun samenstelling veranderen, soms staat het erop soms ook niet en word ik ziek. Maar door de minder suiker hype waardoor er zoveel stevia en zoetstoffen in dingen zitten. en laten we overal paprika of wortel of curcuma of rode biet instoppen voor kleurstoffen. Of lekker goedkope vulstoffen als lupine, spjameer of veldbonen in brood. Of aroma en kleurstoffen in gehakt of zelfs in biefstuk ben ik het tegengekomen.

Bv calve pindakaas. Inmiddels met soja olie. Alleen de heeeeeel dure "nieuwe" pure pindakaas is nog vrij van. Viststicks nu met curcuma paprika om ze lekker geel te maken. Alleen dat haal je weg uit de ingredienten declaratie om het ver olgens als plaatje er weer op te zetten aan de andere kant van de verpakking.

Boodschappen doen bestaat nu uit alles lezen en 90% gefrustreerd terugzetten. Mayonaise die ik mocht hebben helaas mag gewoon niks meer hebben en die ik mocht wordt niet meer verkocht. Hagelslag met soja melk of andere meuk. Frisdrank of ranja. Nog een merk mag ik heel beperkt wat hebben maar voor hoe lang nog. Brood is een drama de allergoedkoopste afbakbroodjes. Gewoon brood vergeet het maar.

Erwtjes of spinazie uit pot met aromas. Soep geen enkele meer, ik moet nu ongeveer alles vanaf vers maken en dan bij het vlees nog nalezen of er niet iets bijgestopt is. Broodbeleg wordt heel krap. Vleeswaren jammer dan, ander hartig beleg nope. Zoet beperkt en dat wordt steeds minder ivm zoetstof, kleurstof, soja of andere toevoegingen.

En geen idee of andere mensen proeven dat ermee gekloot wordt of dat ze denken dat ze de consument zo kunnen bedotten. Goedkope vulstoffen maar de hoofdprijs vragen.

Ik wil weer naar duitsland en frankrijk kunnen om normaal boodschappen te doen en dingen te mogen hebben. Ipv de steeds verder verprutste zooi van hier. -:(-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:59

Al het geld wat ik uit gegeven heb de afgelopen dagen... Even naar de tandarts , even naar de dierenarts en nieuwe banden op de mountainbike ( maar dat was ook echt nodig) en nog wat van die kleine dingetjes. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:07

Karuna dingen zoals appelstroop of perenstroop of combi van beide zijn makkelijk zelf te maken. Hetzelfde geld voor jam.

Jammer genoeg een heel hoop dingen ook weer niet. -O-
Laatst bijgewerkt door Marcella op 10-04-21 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt