Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:53

Destination schreef:
Brainless:

"Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach Absatz 3 aufgehalten haben, sind von der Meldepflicht nach Absatz 1 Satz 1 ausgenommen."
Coronaverordnung van NRW.

"Ab dem 7. Oktober gilt im Land Nordrhein-Westfalen eine neue Corona-Einreise-Verordnung. Reisen ins Risikogebiet, zum Beispiel in die Niederlande, die weniger als 24 Stunden dauern, müssen danach nicht beim Gesundheitsamt gemeldet werden"
https://www.wn.de/Muensterland/4289792- ... ldepflicht

"Meldepflicht für Niederländer und Rückkehrer entfällt"
https://rp-online.de/nrw/staedte/kleve/ ... d-53901351

Naar NRW mag je 'gewoon' reizen als Nederlander, mits je korter dan 24 uur blijft. Voor de andere Bundesländer is er een quarantaineplicht/negatieve test.

Je link van de ANWB doet het trouwens bij mij niet, maar de inhoud is achterhaald, Limburg is nu ook een risicogebied.

Maar hoe zit het dan met Nedersaksen? Dat grenst ook aan een groot deel van Nederland.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:58

Karl66 schreef:
Maar hoe zit het dan met Nedersaksen? Dat grenst ook aan een groot deel van Nederland.

Alleen NRW heeft deze uitzondering gemaakt, voor Niedersachsen moet je ofwel in quarantaine ofwel een negatieve uitslag hebben. Deze uitslag moet in het Engels of Duits zijn en mag niet ouder zijn dan 48 uur.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:39

Umcg heeft zelf al 17.000 sneltesten ingekocht, heel begrijpelijk want ondanks dat de regering er genoeg heeft ingekocht moet er eerst weer weken vergaderd worden over hoe wat en waar ze ingezet gaan worden.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:53

Nog even over de griepprik. Heb deze een aantal jaar geleden gehaald en ben daarna enorm ziek geweest (eerst griep, die later over ging in longontsteking). Ik heb hem daarna ook niet meer gehaald maar nu met COVID twijfel ik toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:54

bigone schreef:
Umcg heeft zelf al 17.000 sneltesten ingekocht, heel begrijpelijk want ondanks dat de regering er genoeg heeft ingekocht moet er eerst weer weken vergaderd worden over hoe wat en waar ze ingezet gaan worden.

Ik snap het ook echt niet meer.... ik snap nou waarom de hashtag hugo de Jonge kan niks vaak trending is op Twitter
Zet die testen gewoon nu in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:54

Veraaaaah schreef:
Nog even over de griepprik. Heb deze een aantal jaar geleden gehaald en ben daarna enorm ziek geweest (eerst griep, die later over ging in longontsteking). Ik heb hem daarna ook niet meer gehaald maar nu met COVID twijfel ik toch?

Waarom twijfel je?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:56

Veraaaaah schreef:

Ik twijfel met je mee ....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:07

Van de griepprik kun je geen griep krijgen hoor. Misschien had je het griepvirus al onder de leden, pas na een week of twee na de vaccinatie heb je voldoende antistoffen.
Edit: of het was een ander virus.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:15

Je bent zo voorzichtig Morrie, hoe groot is de kans dat jij griep en corona tegelijk krijgt..?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:19

Er stond laatst een artikel op nu.nl dat de griepprik en corona geen verband met elkaar hebben. Ik zal hem morgen plaatsen aangezien ik nu op mijn mobiel zit

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:27

Destination schreef:
Karl66 schreef:

Alleen NRW heeft deze uitzondering gemaakt, voor Niedersachsen moet je ofwel in quarantaine ofwel een negatieve uitslag hebben. Deze uitslag moet in het Engels of Duits zijn en mag niet ouder zijn dan 48 uur.

Nedersaksen stond gister op de nos blog dat het ook zou vervallen maar rtv Drenthe en rtv noord hebben er vervolgens niks over geschreven.
Dit is vanaf vrijdag trouwens ..

Heb alleen een screenshot van de blog.
Afbeelding

Griepprik ga ik, zoals ieder jaar, volgende week gewoon halen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:39

lenaa_tje schreef:
Nedersaksen stond gister op de nos blog dat het ook zou vervallen maar rtv Drenthe en rtv noord hebben er vervolgens niks over geschreven.

[ [url=m/zmELQy.png]Afbeelding[/url] ]

Gek, hierover staat niets in hun Coronaverordnung, ook geen extra document als toevoeging op de verordening. Ik kan er ook niets over terugvinden op Duitse nieuwssites...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:41

Destination schreef:
lenaa_tje schreef:

[ [url=m/zmELQy.png]Afbeelding[/url] ]

Gek, hierover staat niets in hun Coronaverordnung, ook geen extra document als toevoeging op de verordening. Ik kan er ook niets over terugvinden op Duitse nieuwssites...

Daarom neem ik het ook met een korreltje zout haha. Maar ik vond het gister dus zo opvallend dat ik er een screenshot van had gemaakt voor m’n vader :+

Het zou natuurlijk een totaal economische beslissing zijn (die ik trouwens best kan begrijpen)

Wij zitten nog steeds wat met leerlingen..
Collega’s zijn gewoon op hun werk maar we hebben ook leerlingen die aangeven niet naar school te mogen in Nederland. Dat valt toch net als werk onder de uitzondering?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:19

Egopost:
Manlief en ik hebben geen Corona! *\o/*
Pfoe, ik heb nog nooit zo onrustig gewacht op een email, zeg :')
Dan heb ik dus gewoon een griepje en moet verder uitzieken.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:20

Cayenne schreef:
Egopost:

Gelukkig! *\o/* Enne... beterschap!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:21

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:21

Fijn, echt top geen covid!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:29

Dank jullie wel! <3

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:51

Cayenne schreef:
Egopost:

Ah, mooi.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 00:57

Fijn Cayenne! gelukkig maar.

Ik kom ook even langs waaien. Ben vandaag voor de 2e keer geweest. Vorige week woensdag ben ik ook geweest en die was negatief, maar ik blijf last van mn longen houden heel erg. Super vervelend en dokter zei dat ik mocht komen, maar moest wel eerst even met GGD overleggne hoe die erover dachten. Die zeiden doe nog maar een keer testen. Spannend toch wel. Ben er niet gerust op.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:42

bigone schreef:

Er komen steeds meer instellingen en bedrijven die zelf het testen gaan regelen. Vooral om de wachttijden flink korter te maken.
Als er steeds op de regering gewacht moet worden, zit er personeel onnodig lang thuis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:57

CharleyT schreef:
bigone schreef:

Er komen steeds meer instellingen en bedrijven die zelf het testen gaan regelen. Vooral om de wachttijden flink korter te maken.
Als er steeds op de regering gewacht moet worden, zit er personeel onnodig lang thuis.

Geen dingen invullen. Dat is namelijk niet de reden. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/750105/S ... -duizenden

Citaat:
Viroloog Bert Niesters: 'Je kan wel wachten totdat landelijk iedereen er over heeft nagedacht, maar je kan het ook gewoon uitproberen.' Daar komt de onzekerheid over de beschikbaarheid bij. 'Ik was bang dat ze dadelijk niet meer te krijgen zijn.'

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:00

Ik vul niks is, maar geef door wat bedrijven en instellingen doe, en waarom ze dat doen. Niks geheims aan trouwens. Woordvoerders leggen het uit aan de pers. Zoals ook uitgelegd wordt in de link die je plaatste.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 08-10-20 07:03, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:00

CharleyT schreef:
Ik vul niks is, maar geef door wat bedrijven en instellingen doe, en waarom ze dat doen. Niks geheims aan trouwens. Woordvoerders leggen het uit aan de pers.

Oh dat geloof ik wel maar dat is bij het umcg gewoon niet de reden. Dus dat klopt gewoon niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:03