Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:51

Ik kwam laatst een kruispunt over met de fiets, wij hadden gewoon groen, is er van rechts een politie auto die langs de rij wachtende auto’s manoeuvreert en gewoon het kruispunt over rijdt. Zonder zwaailichten of iets. Best bijzonder…
Hij wachtte nog net tot de fietsers overgestoken waren, maar lijkt me toch niet helemaal de bedoeling zo.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:17

Renske dat mag de politie.
Ze hebben vrijstelling.
Ook zonder sirenes en zwaailichten mag dat.

Afgelopen weekend een filmpje van de politie over gezien.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:34

Opgevoerde 45kmh auto....
Kreng reed 65 kmh

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:48

Dat is trouwens ook meteen een goede reden om stukken langzamer te rijden dan de maximum snelheid.
Op een 80 km weg met een 45km autootje.
Die rijden hier in de buurt wel eens en die mogen gewoon op de provinciale 80 km wegen rijden.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 07:01

luuntje schreef:
Renske dat mag de politie.
Ze hebben vrijstelling.
Ook zonder sirenes en zwaailichten mag dat.

Afgelopen weekend een filmpje van de politie over gezien.

Als ze bv een inbreker op heterdaad willen betrappen/oppakken is het fijn als ze op tijd komen. Maar ze willen niet dat de inbreker ze al aan hoort komen (en zien) in de verte.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:01

Oké handig om te weten :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:27

Aan de - met name - vrouwen in het verkeer die niet spiegelen of überhaupt bewust zijn van verkeersdeelnemers om zich heen voordat ze een actie uitvoeren, dan wel de regels 'even vergeten' zijn. Ben het gedrag inmiddels echt zat. Het is gewoon levensgevaarlijk wat ze af en toe uitspoken. Mannen zijn daarin niet heilig (en ik ook niet, want niemand is perfect), maar het valt me echt op dat veel vrouwen geen verkeersinzicht hebben. Ik heb het ooit al eens genoemd, maar ik blijf erbij: het zou verplicht moeten worden om elke vijf jaar een herexamen te doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:32

Shenavallie schreef:
Aan de - met name - vrouwen in het verkeer die niet spiegelen of überhaupt bewust zijn van verkeersdeelnemers om zich heen voordat ze een actie uitvoeren, dan wel de regels 'even vergeten' zijn. Ben het gedrag inmiddels echt zat. Het is gewoon levensgevaarlijk wat ze af en toe uitspoken. Mannen zijn daarin niet heilig (en ik ook niet, want niemand is perfect), maar het valt me echt op dat veel vrouwen geen verkeersinzicht hebben. Ik heb het ooit al eens genoemd, maar ik blijf erbij: het zou verplicht moeten worden om elke vijf jaar een herexamen te doen.

Deze post moet ik zo enorm om lachen.
Want verschillende onderzoeken wijzen toch echt anders uit
https://www.athlon.com/nl/kennisbank/he ... 8%20punten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:37

Herexamen doen zou niet verkeerd zijn.

Gisteravond rond 1730 uur zat ik in de auto. Het was best donker.
Reden er 2 kinderen van een jaar of 8 op de weg op hun step zonder verlichting.
Ik was een hartverzakking rijker.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:54

pien_2010 schreef:
Shenavallie schreef:

En ik klets er nog een Belgisch artikeltje tegenaan https://boetecalculator.be/nl/verkeersn ... vertreding

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:08

Ik vind vrouwen ook niet per se slechter rijden. Ongeveer even slecht als mannen, ze gaan alleen op andere fronten de mist in en omdat ze voorzichtiger rijden kunnen andere verkeersdeelnemers die fouten vaak wel opvangen en gaat het dus vaker(net)goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:54

MairiMacBran schreef:
Ik vind vrouwen ook niet per se slechter rijden. Ongeveer even slecht als mannen, ze gaan alleen op andere fronten de mist in en omdat ze voorzichtiger rijden kunnen andere verkeersdeelnemers die fouten vaak wel opvangen en gaat het dus vaker(net)goed.

Hahahahaha dit is gewoon niet waar maar een interpretatie van.... Ik vind het zo bizar. Het is gewoon al zolang een bewezen feit dat vrouwen beter rijden dan mannen. En sorry mannen dan zeg ik niet dat u slechter rijdt als de individuele vrouw. Het gaat om statistieken..
Toen ik autorijles had werd al gelijk na eerste lessen gezegd door de instructeur dat ik een geweldige chauffeur zou worden en dat hij graag les gaf aan vrouwen daar die beter met de mechaniek omgingen als de mannen en meer aanleg hadden voor autorijden ook al beleven de mannen dat omgekeerd.
Na mijn examen zei de examinator dat vrouwen veel vaker de eerste keer slagen dan de mannen daar ze gewoon beter hun examen rijden.
Dus dit klopt gewoon niet dat mannen het slechtere rijden van vrouwen opvangen. En natuurlijk zijn er ook vrouwen die minder goed rijden.

https://www.manners.nl/rijgedrag-mannen ... onderzoek/

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:14

Ik vind het dom om op basis van geslacht te oordelen. Vrouwen rijden over het algemeen gewoon ánders dan mannen, niet beter of slechter.

Vind dit echt zo'n ouderwetse discussie, sorry. :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:16

MairiMacBran heeft ergens wel een degelijk punt. Er wordt geloof ik ook niet gerefereerd hier in het topic dat het ene gender goed rijd en het ander gender slecht; het gaat om verschillend rijden. Waar mannen sneller 'asociaal' gedrag vertonen, vertonen vrouwen in de volksmond 'onzeker'. Onzeker kan dus eigenlijk prima verstandig rijden zijn. Wat mij wel opvalt is dat het verschil in rijgedrag vaak voordat ik een bestuurder zie, vaak kan plaatsen wat voor bestuurder het is. Wat ik vooral bij vrouwelijke bestuurders zie, is dat er vaak nog even extra links gereden wordt bij het inhalen van vrachtwagens, waar soms halve kilometers ruimte tussen zit. Is het slecht rijden? Nee, het is anders rijden, en soms niet altijd nodig.

Tegelijkertijd als iemand mijn bumper probeert te kussen, weet ik voor 99% zekerheid dat dit een man is.

Dus het gaat niet om goed of slecht, maar anders. En je zou het kunnen schalen onder inzicht, of het niet zien van het geheel op de weg bv.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:24

Jouw voorbeelden herken ik ook. Net als vol op de rem moeten daar tegenligger inhaalt (zelfs in de bocht) en zonder remmen van mij frontaal op mij zou botsen. Een vrouw die dat deed heb ik wel eens gehad maar het gebeurt te vaak hier in Frankrijk en zijn altijd de mannen.

Sorry ik kan er gewoon niet anders iets van maken. Als het gaat om voorzichtig rijden zie ik dat hier bij zowel (jonge) mannen en vrouwen die nog met een A rijden..Dus aspirant zijn en daarom rijden ze ook zo en is normaal. Bij ouderen zie ik het ook bij beiden die soms wat voorzichtiger rijden en ik heb het dan over 80++.

Hier rijden zowel mannen als vrouwen in die 40km autootjes. Mee oppassen op 80 en 90 km wegen maar je bent er wel zo langs want zo hard gaat het niet.
De tractoren worden hier vooral door mannen gereden net als de vrachtwagens. Ik vind die chauffeurs fijn rijden over het algemeen.

En eigenlijk vind ik de overgrote meerderheid beleefd rijden. Het zijn de uitzonderingen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:28

Nayomie ik herken het.
Vrouwen en mannen rijden vaak anders.

Ook vrouwen kunnen bumperkleven en inparkeren.
En mannen kunnen twijfelen en onzeker zijn.

Mijn zusje rijdt ook heel anders dan ik.
Remt later en gaat harder de bochten door.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:52

xPabloBokt schreef:
Ik vind het dom om op basis van geslacht te oordelen. Vrouwen rijden over het algemeen gewoon ánders dan mannen, niet beter of slechter.

Echt he, dat mantra dat vrouwen minder goede chauffeurs zijn, blijft blijkbaar hardnekkig, zelfs al een flink stuk de 21ste eeuw in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:26

Gini schreef:
xPabloBokt schreef:

Echt he, dat mantra dat vrouwen minder goede chauffeurs zijn, blijft blijkbaar hardnekkig, zelfs al een flink stuk de 21ste eeuw in.

Precies en dat is gewoon niet ok want dat is niet zo.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:30

Nee, maar ik doel ook op dat vrouwen beter zouden rijden dan mannen. Dat is ook discriminatie, zij het allicht "positieve" discriminatie in het huidige milieu.

We gaan nooit gelijkwaardigheid bereiken als we continu het ene of andere geslacht beter of slechter blijven noemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:31

Gewoon naar de feiten kijken. Als dat al niet meer mag. En aangezien het omgekeerde gedacht wordt is dat helemaal niet zo verkeerd om die feiten te benoemen om die balans te krijgen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:29

Mijn mening: mensen met een hoofddeksel in de auto moet je mee uitkijken. Ik denk dat er toch bloedtoevoer naar de hersenen belemmert wordt en ze daardoor rare acties uithalen. Of een deel van het gezichtsveld wordt belemmert.

En volgens mij is het CBR heel bang voor de discriminatiekaart en krijgen sommige mensen makkelijker het rijbewijs.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:43

Heerlijke post Anne. Ik moet er ook om lachen want ik vind het ook humoristisch alhoewel je dat Wellington totaal niet wilde zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:26

pien_2010 schreef:
Shenavallie schreef:

Was te verwachten, zo'n reactie, ha ha! :D In het westen was het wel voornamelijk geëtter met mannen in het verkeer, dus dan gaat de theorie van mij niet op. Maar hier...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:36

Waar woon jij dan ? Waar is hier?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:37

MairiMacBran schreef:

Reden ze maar voorzichtig. Hier wordt de auto van zo'n vrouw zonder op of om te kijken gewoon opzij geknald, terwijl je er met jouw auto naast zit. Of afslaan, terwijl er een fietser naast hun rijdt en die gewoon van de sokken gereden wordt. Ik zie het zoveel gebeuren. Was het nu één keer, dan zou je nog denken dat diegene haar dag niet had, maar het is om de haverklap. Of er nog even voor gooien, terwijl ze geen voorrang hebben en ik met bijvoorbeeld een vrachtwagen achter me in de remmen moet of dat het gewoon leeg is achter mij en ze ook na mij hadden kunnen oprijden. Kunnen honderd 'theorieën' en 'statistieken' op los gelaten worden, maar dit is onderhand dagelijkse kost wat ik hier tegenkom. En dat is gewoon mijn ergernis. Dat iemand een andere ervaring heeft, dat is uiteraard prima. :j