Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luuntje schreef:Renske dat mag de politie.
Ze hebben vrijstelling.
Ook zonder sirenes en zwaailichten mag dat.
Afgelopen weekend een filmpje van de politie over gezien.
Shenavallie schreef:Aan de - met name - vrouwen in het verkeer die niet spiegelen of überhaupt bewust zijn van verkeersdeelnemers om zich heen voordat ze een actie uitvoeren, dan wel de regels 'even vergeten' zijn. Ben het gedrag inmiddels echt zat. Het is gewoon levensgevaarlijk wat ze af en toe uitspoken. Mannen zijn daarin niet heilig (en ik ook niet, want niemand is perfect), maar het valt me echt op dat veel vrouwen geen verkeersinzicht hebben. Ik heb het ooit al eens genoemd, maar ik blijf erbij: het zou verplicht moeten worden om elke vijf jaar een herexamen te doen.
pien_2010 schreef:Shenavallie schreef:Aan de - met name - vrouwen in het verkeer die niet spiegelen of überhaupt bewust zijn van verkeersdeelnemers om zich heen voordat ze een actie uitvoeren, dan wel de regels 'even vergeten' zijn. Ben het gedrag inmiddels echt zat. Het is gewoon levensgevaarlijk wat ze af en toe uitspoken. Mannen zijn daarin niet heilig (en ik ook niet, want niemand is perfect), maar het valt me echt op dat veel vrouwen geen verkeersinzicht hebben. Ik heb het ooit al eens genoemd, maar ik blijf erbij: het zou verplicht moeten worden om elke vijf jaar een herexamen te doen.
Deze post moet ik zo enorm om lachen.
Want verschillende onderzoeken wijzen toch echt anders uit
https://www.athlon.com/nl/kennisbank/he ... 8%20punten.
MairiMacBran schreef:Ik vind vrouwen ook niet per se slechter rijden. Ongeveer even slecht als mannen, ze gaan alleen op andere fronten de mist in en omdat ze voorzichtiger rijden kunnen andere verkeersdeelnemers die fouten vaak wel opvangen en gaat het dus vaker(net)goed.
xPabloBokt schreef:Ik vind het dom om op basis van geslacht te oordelen. Vrouwen rijden over het algemeen gewoon ánders dan mannen, niet beter of slechter.
Vind dit echt zo'n ouderwetse discussie, sorry.
Gini schreef:xPabloBokt schreef:Ik vind het dom om op basis van geslacht te oordelen. Vrouwen rijden over het algemeen gewoon ánders dan mannen, niet beter of slechter.
Vind dit echt zo'n ouderwetse discussie, sorry.
Echt he, dat mantra dat vrouwen minder goede chauffeurs zijn, blijft blijkbaar hardnekkig, zelfs al een flink stuk de 21ste eeuw in.
pien_2010 schreef:Shenavallie schreef:Aan de - met name - vrouwen in het verkeer die niet spiegelen of überhaupt bewust zijn van verkeersdeelnemers om zich heen voordat ze een actie uitvoeren, dan wel de regels 'even vergeten' zijn. Ben het gedrag inmiddels echt zat. Het is gewoon levensgevaarlijk wat ze af en toe uitspoken. Mannen zijn daarin niet heilig (en ik ook niet, want niemand is perfect), maar het valt me echt op dat veel vrouwen geen verkeersinzicht hebben. Ik heb het ooit al eens genoemd, maar ik blijf erbij: het zou verplicht moeten worden om elke vijf jaar een herexamen te doen.
Deze post moet ik zo enorm om lachen.
Want verschillende onderzoeken wijzen toch echt anders uit
https://www.athlon.com/nl/kennisbank/he ... 8%20punten.
MairiMacBran schreef:Ik vind vrouwen ook niet per se slechter rijden. Ongeveer even slecht als mannen, ze gaan alleen op andere fronten de mist in en omdat ze voorzichtiger rijden kunnen andere verkeersdeelnemers die fouten vaak wel opvangen en gaat het dus vaker(net)goed.