Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:15

Bijzonder, vanuit het zuiden van Twente kan ik het onweer in Friesland zien. Flinke lichtflitsen in het noordwesten.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:29

Hier heel veel regen gehad de laatste uren en een paar flinke donders. 1 inslag in de buurt, vanuit het niets.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:30

Hier begint het net te regenen en te onweren

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:36

Onweer was in zuid oost friesland maar kort. En een enorme regenbui.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 23:43

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 02:38

In Leeuwarden onweerde het mooi inderdaad :+:
Ben zojuist mijn bed uitgewaaid en kon op tijd alle ramen dicht doen, het waait en regent stevig.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 03:13

magda_90 schreef:
In Leeuwarden onweerde het mooi inderdaad :+:
Ben zojuist mijn bed uitgewaaid en kon op tijd alle ramen dicht doen, het waait en regent stevig.

Same!! Werd raar wakker en zag de gordijnen bijna horizontaal staan van de wind. Ramen op een kiertje gezet en duimen voor nog wat slaap

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:23

Hier (chaam) ging het gisteravond rond 18.30 8n 1 keer heel hard wassen en onweren. 1 van de katten schrok zo dat ze grommend door de kamer rende. In 15 minuten stond de hele straat onder water. Echt bizar hard ging het.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:54

Morganlefay schreef:
Josien_ schreef:
Wij gaan dit weekend vanuit Italië terug naar Nederland rijden, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn.

Ik zou zoveel mogelijk de west kant (over Frankrijk) kiezen om thuis te komen.

Laat antwoord, maar onze route via Innsbruck was helemaal prima te doen. Het kwam pas later verder die kant op. Dus wij hadden geluk.

Vandaag hier in NL een lekker stormachtig dagje, de herfst is echt begonnen :brr:

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:56

Wellllllll.................. NAT NAT NAT NAT............

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:57

Ik had m'n afstandsbediening bij ivm andere foto's eerst maken en kon nu dus handsfree deze parel erop zetten. Dit was gisteren op de maasvlakte, ontzettend plens water kwam daar uit toen we m iets daarvoor over ons heen hadden gehad.
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:57

Natascha schreef:
Hier (chaam) ging het gisteravond rond 18.30 8n 1 keer heel hard wassen en onweren. 1 van de katten schrok zo dat ze grommend door de kamer rende. In 15 minuten stond de hele straat onder water. Echt bizar hard ging het.

Je bedoeld vast WAAIEN! :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:58

Mondy schreef:
Ik had m'n afstandsbediening bij ivm andere foto's eerst maken en kon nu dus handsfree deze parel erop zetten. Dit was gisteren op de maasvlakte, ontzettend plens water kwam daar uit toen we m iets daarvoor over ons heen hadden gehad.
[ Afbeelding ]

Auto gelijk schoon denk ik? Natuurlijke wasstraat, zie het maar zo! :)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:02

Jeetje ik lees van alles over die super orkaan wat naar Amerika gaat waar ze allemaal gaan evacueren en ik denk alleen maar aan alle dieren die mensen achter laten. Zie filmpjes op tiktok dat mensen hun paarden achter laten vreselijk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:08

Echt gruwelijk. Tampa kreeg kort geleden al de sjit over zich heen en nu weer een volgende,

Wij hebben destijds de gevolgen gezien ruim een jaar na die idioot zware orkaan. Veel daken nog niet echt gerepareerd door gebrek aan materiaal en mensen en eerst de urgente dingen die gemaakt moesten worden. Daar waren ze net weer overheen en dan nu klap na klap :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:21

Het moeten kiezen tussen je dieren en je leven eigenlijk.... veel die toch blijven omdat ze door omstandigheden (vervoer, geld, geen plek voor de dieren, benzine tekort etc etc) blijven en op het beste hopen.... pfff

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:50

Wonen er Bokkers of familie van Bokkers in Florida?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 02:09

Tancreda4 schreef:
Het moeten kiezen tussen je dieren en je leven eigenlijk.... veel die toch blijven omdat ze door omstandigheden (vervoer, geld, geen plek voor de dieren, benzine tekort etc etc) blijven en op het beste hopen.... pfff

Ze zeiden gisteren bij CNN dat je je doodvonnis tekent wanneer je er voor kiest om niet te evacueren :\

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 02:42

Ja zo heftig en toch moeten mensen blijven om zoveel redenen. Geen vervoer, nowhere to go, benzine op, geen adressen... mensen die normaliter er 8 uur over deden naar hun vakantie huis verder noord en inmiddels - met 3 kinderen in de auto - 10+ uur onderweg waren en nog niet halverwege waren. Dan strand je ergens onderweg ivm benzine, of heb je geen onderdak met je kinderen, dieren. Een duivels, duivels dilemma.

Wat ik helemaal een bizar iets vind. Tickets die in zulke noodsituaties achterlijk duur worden. Zag ik ook iets over. Ipv 200 dollar prijzen van 1500 tot 2100. Per persoon. Met een gezin moet je dat ook maar net hebben liggen. Ziek dat zulke prijzendstijging is toegestaan in zulke situaties, ik vind dat echt barbaars (er van uitgaande dat ik geen nep nieuws heb gezien en dit idd echt was)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:22

Hoewel ik het een fascinerend weerfenomeen vindt, is het ook zo enorm heftig voor de mensen die daar wonen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:31

Verschrikkelijk.

En zulke woekerprijzen zijn echt schandalig. Daar zou een straf op moeten staan.

Hoe ver moeten mensen reizen vanuit het verwachte middelpunt naar een veilige plek?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 11:47

Een vriendin van mij uit Tampa noemt dat ze niet gaan rijden want (1 benzine is op (2 alle hotels zijn tot in zuid Georgia geboekt. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met een minder goed gevulde portemonnee extra hard geraakt worden. ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:00

Gewoon gruwelijk. Ik lees dat het de zwaarste is sinds de metingen en dat blijven eigenlijk betekend je gaat zo goed als zeker dood tenzij je erge geluk hebt. Niet voor te stellen |( ik las dat er geen planken meer waren in Tampa en dat ze maar plakband en karton hebben moeten gebruiken om de boel te verstevigen, een kansloze actie maar wie weet helpt het tegen rondvliegend glas. -O-

De vorige komt geloof ik vandaag aan land in europa. Ik zou eigenlijk onderweg zijn maar code oranje in luxemburg en de delen van frankrijk waar ik doorheen moet leek me een slecht plan om te vertrekken. Heel veel regen, flinke wind kortom niet top. Dan maar uitstellen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:02

Ja dat zijn wel heftige dingen hoor. Een volger van mij had ook vrienden in het gevaren gebied zitten en die wilde eerst blijven. Ze dachten dat ze het met zandzakken wel zouden redden. Maar dat heeft natuurlijk vrij weinig nut bij een stormvloed van 3 tot 5 meter hoog... Dus ze zijn uiteindelijk alsnog vertrokken. Maar die mensen hadden oprecht geen idee wat te doen. Dat vind ik toch wel schokkend, want er werd zoveel gewaarschuwd. Als ze hadden gebleven dan was de kans aanzienlijk dat ze het niet zouden overleven, want ze wonen zoals de meeste mensen daar in een gelijkvloers woning dus je zit snel betrapt. Dat vond ik zo heftig, dus ik ben erg blij dat ze zijn vertrokken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:06

Wij hebben de gevolgen gezien van het vorige extreem zware monster op de keys en in Napels. En die was iets minder heftig dan wat er nu aankomt. Dat was dus bijna een jaar later, maar zoveel was er nog kapot, restjes brug waareen noodburg was naastgemaakt. En de fotos en filmbeelden en de herdenkingsplekken. |( Dat was al niet voor te stellen. En dit kreng komt op meer bewoond land en is nog zwaarder ook. %)

Wij kennen wel mensen uit Clearwater beach waarvan we vrezen dat zij het een van de stormen eerder maar na dat vorige zware kreng niet hebben overleefd. Actief op facebook, een motel met reclame en berichten en meteen na die storm is alle communicatie gestopt. ;( En krijgen we ook geen contact meer