Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:37

Ik vat dat helemaal niet zo op hoor.
Misschien moeten we ons ook wat minder aangevallen voelen op je opvoedstijl en anderen ook niet zo aanvallen. Het is al moeilijk zat om je kids goed groot te krijgen, en iedereen doet z’n best neem ik aan :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:47

Ja maar ergens mag je niet meer echt zeggen wat je voelt of denkt, want altijd wel iemand die er wat van zegt

De tekst van Liti en ik dacht alleen maar
Wooowww wat andere manier van opvoeden.
Niet mijn manier niet klein beetje maar inmiddels op alle vlakken niet meer

Maar goed het eind resultaat zien we niet en bedoel ik iedereen mee :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:49

Ach, en ook het eindresultaat zegt niet alles.
Zat criminelen die toch uit een heel goed liefdevol nest komen.

Je doet je best en op een gegeven moment moet je ze loslaten en dan is het toch alleen maar hopen en bidden dat ze t zelf ook een beetje goed gaan doen in de wereld :=

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:03

Ik wil niet opvoeden -O- maar het moet toch echt zo wijst te praktijk al uit. Ik lach me regelmatig van binnen dood om wat hij allemaal uitspookt en probeert maar de basale dingen als, niet gooien, niet slaan/bijten/haren trekken pakken we uiteraard wel mee. Verder mag er best een boel en als hij besluit dat hij alleen nog maar als een sloopkogel door huis wil is hij 9/10 te moe om nog te functioneren dus dan in straffen of apart zetten niet zo zinvol meer. Blijft dan toch niet hangen. Maar een tijdje terug was hij gewoon ongelofelijk bokkig en hebben we hem toch even een paar keer weggehaald bij wat hij aan het slopen was en op de fatboy gepland. Even zitten en tot rust komen. Al is het maar 10 seconden dat de focus niet meer is op doorgaan met slopen, brullen of 'ontsnappen'.

De horeca is onze beste vriend. Vanaf dag 1 gaat O mee naar restaurants en het gaat eigenlijk altijd goed. Enige keer dat het niet goed ging was toen de keuken ons anderhalf uur liet wachten op ons eten. Toen was O stierlijk vervelend en wat het rondom zijn stoel 1 groot slagveld. Toen had ik 0,0 medelijden met het restaurant.

*\o/* verder veeeel pakketjes onderweg, waaronder de Kikker longsleeve *\%/* *\%/* *\%/* wel idioot veel voor betaald maar het is het waard <3 Zara komt vandaag ook binnen en mijn MR Pico jasje is ook onderweg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:07

Ik denk dat iedereen gewoon moet doen wat bij hun kind(eren) en hunzelf past. Ik voed gewoon op het gevoel af op. Werkt tot nu toe prima volgens mij. Ze is beleefd, doet lekker haar ding,...
Qua scholen, ik zou het niet weten. Ik kom uit belgie en naar mijn weten heb je daar al die onderwijsstromingen niet. Ik heb op een katholieke school gezeten (hoeft van mij niet zozeer) en we hadden nog een school die van de staat was. Later kwam er freinet bij ofzo? Ik moet me er echt in verdiepen maar we wonen in een klein dorp dus de keus zal eerder beperkt zijn gok ik.

Hier een zara pakketje onderweg en ik wacht nog op een vente pakketje
Vorige week een shirt van de hema meegenomen, halve dag later naad aan de zijkant kapot, jammer genoeg niet de eerste keer -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:15

Ik moet vanavond even een kraamcadeau in elkaar naaien :+
Morgen weer verder met de zomercollectie. Eerste jurkje is geprint en getekend. Ben benieuwd, wordt eerst een proefjurkje. Mocht die goed uitvallen krijgt ze er meerdere van verschillende stofjes

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:19

Ben benieuwd! Blijf het knap vinden!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:06

Mijn zoon vindt restaurants leuk. Eten!!! Gedraagt zich echt top.

Deze schoenen heb ik nu. https://www.adidas.nl/altarun-schoenen/BA9413.html

Hij loopt langs het hek en verder kruipen

@verootjoo kaplaarzen had ik ook bedacht. Heb 3 paar in verschillende maten maar 1 voet houdt hij spits. Krijg ze niet aan. Hij krijgt een gipskuur om de stand aan te passen. Zijn kuitspier lijkt te strak/te kort en die gaan ze wat oprekken. Brace wordt nog niet vergoed en gips wel

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:14

Hopelijk lukt dat!
En houdt hij zijn nieuwe stappers een beetje heel!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:45

Zolang je O geen kindermenu geeft is er niks aan de hand :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:54

Hier gaat ze ook al vanaf baby mee. Vindt ze helemaal gezellig van mac tot net restaurant. Meestal bestel ik een kindermenu, dat gaat gemiddeld ook op.

Mb anderhalf uur kind laten wachten :') dat was gewaagd van ze. Ik heb altijd wel wat in mn tas zitten om te knabbelen of te spelen, maar dat is niet op anderhalf uur berekend

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:59

Als [naam] alleen was gingen we veel buitenshuis eten. De dag nadat ik thuis was na mijn kz, zaten we al op een terrasje.
Ook lang op restaurant geweest, gaven zijn fles rond 20u en de rest van de tijd sliep hij.
Nu met een kleuter en bijna peuter mogen we blij zijn met een lunch garden, echt restaurant doen zonder kinderen, niet dat we dat am veel gedaan hebben.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:09

Cemlys schreef:
anderhalf uur kind laten wachten :') dat was gewaagd van ze. Ik heb altijd wel wat in mn tas zitten om te knabbelen of te spelen, maar dat is niet op anderhalf uur berekend

nee we hadden ook echt veel mee maar hij had na anderhalf uur de soepstengels, banaan, Nijntje koekjes en al de meegebrachte smoothie op. en nog steeds honger en ook verveeeeeeeeld. tja :Y) It's out of my hands. na zo'n lange tijd in de kinderstoel was hij nergens meer mee te entertainen (toen 14 maanden).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:19

Ik waag me alleen naar de wok met kinderspeelplaats als ‘restaurant’. Naar echte restaurants neem ik T niet mee, dat is voor niemand leuk :P Hij wil graag spelen en niet op z’n stoel blijven zitten.
En bij ons in de wok mag je dan zelf je eten pakken enzo bij het kinderbuffet en zelf een ijsje maken, helemaal the bomb.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:37

Mocht iemand naar een pannenkoekenhuis willen, Hans en Grietje in zeewolde is echt een aanrader. Grote speeltuin buiten, bewegende tafels en vloer binnen.. glijbanen en een op een orgel spelende heks binnen en best vlotte bediening!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:43

Mijn kind lust geen pannenkoek :')
Maar die schijnt idd erg leuk te zijn ja!!

Caro; ik had even niet meegekregen dat ie een spitsvoetje heeft... dan zijn laarzen minder handig idd...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:48

Daar wil ik inderdaad nog eens heen. Al houdt gup niet van pannenkoeken

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:58

In Chaam zit een restaurant met een oppas in de speelruimte, ideaal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:06

veerledec schreef:
In Chaam zit een restaurant met een oppas in de speelruimte, ideaal.

In ooijen een bierbrouwerij met een erg goede menukaart met idd oppas op de speelzolder bij slecht weer (bij goed weer grote buitenspeeltuin naast het terras maar volgens mij zonder toezicht)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:33

verootjoo schreef:
Mijn kind lust geen pannenkoek :')
Maar die schijnt idd erg leuk te zijn ja!!

Caro; ik had even niet meegekregen dat ie een spitsvoetje heeft... dan zijn laarzen minder handig idd...

Het is nog niet de officiële diagnose maar hij houdt hem wel zo. Hij kan niet op platte voet staan alleen hoog op zijn tenen

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:05

Wat vervelend caro. Hopelijk helpt het gipsen!

Zara js binnen. Ik ben blij <3
Alleen het zwarte broekje is minder zwart dan io gehoopt had en hij lijkt klein te vallen. Wellicht dat die nog terug gaat.
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:11

Leuk die bruine!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:21

Ook al zulke mooie kleuren <3 Mooie bestelling!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:24

Leuk zeg! Dat bruine tuinbroekje vind ik idd ook heel leuk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:31

MarcoBorsato schreef:
Zolang je O geen kindermenu geeft is er niks aan de hand :')

Mijn schoonouders in het restaurant: zullen we kipnuggets voor hem bestellen?
Ik: doe niet zo mal, hij eet thuis toch ook gewoon wat wij eten? :+

Wat is dat toch met pannenkieken? Wij hebben echt een heerlijke veelvraat, vis, schimmelkaas, humus, haring, olijven, asperges, er gaat van alles in maar geen pannenkoeken :')

Wat een leuke kleurtjes MiR!

Caro hopelijk helpt het gipsen.