Zit toch in de WW dus die duimen kunnen zich goed nuttig maken. Dus ga heel hard duimen voor je moestuin.
Zolang als dat de kuikens warmte nodig hebben blijven ze in huis. Heb geen stroom op de moestuin. Het is wel zo zodra ze even zonder warmte bron kunnen dan mogen ze mee naar de moestuin. Ben al bezig met een stukje apart van de andere kippen.
Nadat ik mij afgelopen zomer hier gemeld heb niet meer zoveel meegeschreven. Wij zijn nog volop aan het verbouwen en slopen waardoor ik niet zoveel zinnigs bij te dragen heb. Dit gaat hopelijk komend jaar veranderen omdat we komende maand de eerste fruitbomen gaan planten en eindelijk de grote moestuin klaar gaan maken voor dit seizoen.
Maar ik wil me toch even melden om te laten weten dat ik voor je duim Moestuin. Jullie hebben nu wel wat positiviteit verdiend!
Chiren
Geplaatst: 31-01-21 21:51
@Mizora het is groente, aardappelen en fruit. Vlees eten wij niet.
En wees niet bang dat ik mensen veroordeel die wel vlees eten. Ik sta gewoon niet achter de manier waarop supermarktvlees dieren worden gehouden en heb zelf geen ruimte voor dieren. En ook geen grote vriezer om bijvoorbeeld mee te doen aan koop een koe. Mijn vriend eet wel ei (ik ben er allergisch voor) en die komen van de loslopende kipjes van stal. En verder ben ik toch te zwak om konijnen dan niet te houden voor de gezelligheid.
Ik zal morgen eens een overzichtje maken van hoe de tuin is en wat er aan ruimte beschikbaar is. Mijn vriend vindt het geen goed idee dat ik alle tegels eruit haal helaas. Maar misschien heeft iemand hier nog een slim idee!
Wat er trouwens al in staat inclusief de opbrengst vorig jaar) 17 aardbei planten (2 kg, vorig jaar een beetje uit de hand gelopen, nu veel 1 jarige planten) Perenboom (15 kg peren maar helaas ziek) Appelboompje (3 appels) Braam (4,3 kg) Aalbes (100 gram) Kersenboom (10 kersen, klein en jong boompje) Framboos (1,5 kg) Blauwe bes (1.2 kg)
Op de perenboom, framboos en braam na is alles vorig jaar pas in de tuin gekomen. Nu ik het terug lees vind ik het al bizar veel, zo veel staat er voor mijn gevoel helemaal niet in de tuin! MM-mix is makkelijke moestuin toch?
Supermarkt vlees is natuurlijk ook wel weer erg kort door de bocht. Ons vlees komt, neem ik aan, ook gewoon in de supermarkt te liggen maar dat is aan de coöperatie waaraan wij onze lammeren verkopen.
Vlees uit massa fabrieken in Argentinië etc daar sta ik idd ook niet achter. Maar de kans bestaat dat dat gewoon naast ons koteletje ligt.
Marcella
Geplaatst: 31-01-21 22:39
Tegels liggen tijdelijk even zo. Moet eerst de boel vlak maken en dan laag zand erop. En dan hopelijk als het past voor het hok 2 rijen van 40x40. De bessenstruiken in de bakken gaan de volle grond in. Met de grond in de bakken.
De nieuwe rijtjes winterspinazie. De winterspinazie die al even staat.
Valt allemaal mee hier. Loop alleen als een oud wijf als ik lang stil zit
Ik duim heel, heel hard voor je Moestuin! Heel hard
Marcella
Geplaatst: 01-02-21 12:29
Had hier dus net een uitbrekende kuiken. Overdag als ik thuis ben schuif ik het wel eens een stukje open voor wat extra frisse lucht. Sprong er net een kuiken zo het deksels op.
Ga denk ik maar in de cavia bak zetten van 100x50x40 deze heeft een plastic kap met een tralies dak. Kan ik voor de Sussex kuikens de konijnen bak wel gebruiken die is denk ik 120x60x? ongeveer, maar die zijn ook een paar weken ouder.
Marcella
Geplaatst: 01-02-21 22:17
Kuikens verhuist en zitten nu in de blauwe bak. Druktemakkers dat het zijn.
Gaaspanelen opgehangen zodat de druiven omhoog kunnen groeien. En 2 bessen struiken staan in de volle grond.
Nog niet, maar wil wel druivensap maken komend jaar.
Okay krijg nu de neiging om 6 kuikens de nek om te draaien. Heb ze verhuist naar hobbykamer, want ze zijn erg luidruchtig en nu zelfs in donkere kamer met 2 deuren ertussen lopen ze te bleren. Zelfs de katten werden een beetje knettergek van ze.
julius_juut
Geplaatst: 02-02-21 11:57
Wat voor lawaai maken ze? Hier maken kuikens eigenlijk alleen lawaai als ze het te koud hebben. Zeker als ze slapen horen ze gewoon stil te zijn.
Hier piepen ze inderdaad ook alleen bij honger/dorst of koud. Maar gelukkig zijn ze nu rustiger
Marcella
Geplaatst: 02-02-21 12:28
Wereld van verschil is het nu. Was gisteren een door de zure appel heen bijten, maar uiteindelijk werd het dood stil en lagen ze allemaal te slapen onder warmteplaatje. Vanavond gewoon heel even met lampje nog laten eten en daarna licht uit en slapen.
Anoniem
Geplaatst: 02-02-21 13:43
Wacht maar op alle stof en de stank
Onze 3 kuikens stonden in de woonkamer naast een plant. Die was eer ze naar buiten gingen compleet grijs van het stof. En die laag was best dik. En kuikens meuren de pan uit als ze wat groter worden, ze produceren echt veel stront. Ik wil ze nooit meer binnen. De kippen regelen het zelf maar.
Gelukkig was het toen buiten warm genoeg om ze buiten te zetten, ondanks nog wat mottig in de veren. Was er helemaal klaar mee
Marcella
Geplaatst: 02-02-21 13:47
Hopen dat de temperaturen snel op gaan lopen en weer stuk beter gaat worden. Heb al zitten denken aan een konijnenhokje voor ze. Zodat ze niet direct bij de grote hoeven.