Ik denk dat het ook nog een beetje verschilt om wie het gaat.
De meeste bejaarden die ik ken hebben een niet-reanimeren verklaring, terwijl er bijvoorbeeld bij een verkeersongeluk echt wel gereanimeerd zal worden, ook door gereformeerden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SavannahNx schreef:Annemeik schreef:Melk zorgt voor slijmvorming, en dat zorgt voor hoesten. Als je verkouden bent kun je het beste melkproducten vermijden.
Het is niet echt slijm-hoesten. Het is echt zo’n droog hoestje na elke slok
Jans schreef:Jij hebt geen schuld hier, bus had jou voorrang moeten verlenenhij heeft de haaientanden.
bruintje123 schreef:Ook een buschauffeur kan iets missen.
Zo zijn wij eens aangereden op een voorrangsweg. Goed weer. Goed overzicht.
De auto voor ons laat ze voor en ze rijd zo de weg op toen wij daar aan kwamen.
Komt nog net achter ons de weg op. Helaas hadden wij een aanhanger bij en was het toch raak.
Ze was helemaal overstuur dat ze ons niet had gezien.
bruintje123 schreef:Zonder vermelding vind ik niet netjes.
Maar ik heb er even terug ook nog een gekocht.
Vast veiliger dan mijn oudje van geschat 15 jaar.
Ze zijn jaren als veilig bevonden dan zouden ze dat nu ineens niet meer zijn?
Daar doe ik niet aan mee.
bruintje123 schreef:Een cap ophebben is niet wettelijk verplicht.
Het keurmerk buiten wedstrijden om dan wel?
bruintje123 schreef:Ik begrijp je vraag wel.
Maar ik heb de tegenvraag.
Als een cap dragen niet verplicht is. Hoe verplicht is dan het keurmerk?
Mij lijkt dan een oude cap verkopen niet fout.
bruintje123 schreef:Maar hij is in orde. Er zitten geen productie fouten in
Er zijn alleen nieuwere versies.
Veulen84 schreef:Je mag ze wel gewoon verkopen. Het keurmerk is vervallen dus fabrikanten mogen ze niet meer gebruiken om te produceren. Maar die regel geld niet voor verkopende partijen. Dat kan alleen maar wanneer een wetgever verbied om een product ivm consumenten veiligheid nog te verkopen. Er zijn enorm veel caps in de omloop die niet VG1 gekeurd zijn maar 1 van de andere internationale keurmerken hebben. Ook die mogen verkocht worden.
Janine1990 schreef:Veulen84 schreef:Je mag ze wel gewoon verkopen. Het keurmerk is vervallen dus fabrikanten mogen ze niet meer gebruiken om te produceren. Maar die regel geld niet voor verkopende partijen. Dat kan alleen maar wanneer een wetgever verbied om een product ivm consumenten veiligheid nog te verkopen. Er zijn enorm veel caps in de omloop die niet VG1 gekeurd zijn maar 1 van de andere internationale keurmerken hebben. Ook die mogen verkocht worden.
Aaah, dank voor het verlossende antwoord!![]()
Ik weet niet of mijn caps VG1 gekeurd zijn, ik heb twee Uvex caps (exxential en suxxeed glamour) en een Charles Owen (voor de VG1), maar daarvan weet ik wel dat ze heel veel andere keurmerken hebben. Maar heb sowieso het idee dat de meeste A-merken voldoen aan een hele rits keurmerken, in tegenstelling tot de wat goedkopere caps. Maar goed, dat betekent niet dat ze ook beter zijn.