Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 00:50

Het zal lastig blijven: je hebt oplichters tussen kopers én verkopers!

Nu ben ikzelf de rare kopers ws: zit op Mp te kijken naar dingen, en stuur een berichtje met mijn bod.. kijk ik net naar de tijd.. oeps! Voorheen vond ik dat toch makkelijker, gewoon ff mailen. Nu had ik dus moeten opletten want je krijgt zo'n notificatie geluidje..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 07:33

Nies_ schreef:
Nou dan verkoop ik toch niets meer via marktplaats. Als de koper dan zegt niks te hebben ontvangen kun je fluiten naar je geld.

Ja precies, dit stukje snapte ik ook niet uit het nieuwe systeem. Als de koper zegt niets ontvangen te hebben krijgt de koper zijn geld terug. Dan ben je als verkoper dus je artikel en je geld kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 07:35

Ik ben vannacht rond 1u wakker geworden van mijn telefoon die overging. Een onbekend nummer, geen boodschap of berichtje nadien. Nu had die een vreemde prefix (wel landcode 32 van België maar providernummer) dus ben niet van plan er terug heen te bellen.

Dacht eerst "er is wat met de pony's " maar mijn nummer hangt niet aan de weide, de enige die die heeft is de eigenaar van de weide...
Als het echt ernstig was, dan hadden ze vast blijven proberen of ingesproken.

Enige wat nog mogelijk is, is iemand reageert op 1 van mijn advertenties die ik er gisteren heb opgezet.

Het nummer is ook niet te vinden via Google trouwens.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:20

Marocje schreef:
Het zal lastig blijven: je hebt oplichters tussen kopers én verkopers!

Nu ben ikzelf de rare kopers ws: zit op Mp te kijken naar dingen, en stuur een berichtje met mijn bod.. kijk ik net naar de tijd.. oeps! Voorheen vond ik dat toch makkelijker, gewoon ff mailen. Nu had ik dus moeten opletten want je krijgt zo'n notificatie geluidje..

Tenzij geluid uit staat. ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:03

Ik krijg geen geluidje bij mp.

Wanneer gaat dat gelijk oversteken in?
Daar ga ik dus niet aan mee doen. Dan maar weer ouderwets met gegevens.

Ik had er net een die bood een bedrag(je) inclusief verzenden. Dan zou ik er 5 cent aan overhouden :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:05

Meldingen kan je aan of uitzetten in de app.

Eilish

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:33

Bol.com heeft ook zoiets als het gelijk oversteken toch? Daar werkt het wel volgens mij. Ik heb daar nog nooit problemen meegehad iig en verkoop er vaak 2ehands studieboeken. Maar misschien zitten daar minder oplichters/rare mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:43

Zie het topic nu pas.
Wat een gek nieuw systeem van MP. Dan gaan straks de oplichtende verkopers oplichtende kopers worden.

Duur artikel in huis en dan zeggen dat je het niet binnen gekregen hebt. Kun je het weer doorverkopen en zo je 'winst' behalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:58

Als jij aangeeft bij MP dat de koper verklaarde het artikel niet te hebben en ze verkopen het daarna door, dan zal MP daar wel wat mee doen. Hoop ik toch?

Hier blijken de pony's rond gezond en wel dus wie dat rare telefoontje was vannacht blijft een mysterie :))

Had gisteren wel problemen met de BM, straks kijken of ik de advertentie goed krijg.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:07

Bol.com doet volgens mij redelijk moeilijk als de kopende partij aangeeft niks te hebben ontvangen. Zo las ik wel eens. Bol.com is niet de enige die zo te werk gaat met 2e-hands producten. Book Mach doet dat ook. Schijnbaar gaat het vaker goed dan fout.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:09

Varekaj ik ben gisteren ochtend ook gebeld door een privenummer. Een keer in half 8 en om 8u in de ochtend (wat voor mij vroeg is ik sta de hele week erg vroeg op voor werk).
Niet opgenomen en ook geen voicemail ingesproken. Daarna hebben ze niet meer gebeld.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:14

xRivaldo schreef:
Bol.com doet volgens mij redelijk moeilijk als de kopende partij aangeeft niks te hebben ontvangen. Zo las ik wel eens. Bol.com is niet de enige die zo te werk gaat met 2e-hands producten. Book Mach doet dat ook. Schijnbaar gaat het vaker goed dan fout.

Bol doet hier totaal nooit moeilijk. Had iets besteld voor paardlief en na 1x gebruiken was het kapot.
Kreeg een nieuwe opgestuurd + een cadeaubon van hetzelfde bedrag. :)

Zo ook eens net geheugenkaartje voor telefoon gehad. Was wel een echte van samsung, maar on de zoveel tijd kreeg ik nelding on te formatteren. Na een telefonisch gesprek terug kunnen sturen en geld terug gekregen ondanks dat de verpakking gewoon open was. Top service dus!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:27

Dat gelijk oversteken vind ik ook bijzonder. Ik doe gelukkig alleen maar boeken kopen via mp bij mensen uit de buurt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:17

Nou ja, met dat gelijk oversteken verstuur je dus alleen nog met Track and Trace, dan kun je aantonen dat het aangekomen is.
Werkt hetzelfde voor Ebay hier in de UK, zolang jij kan bewijzen dat het aangekomen is zit je goed. Okay je krijgt in de meeste gevallen wel direct het geld via paypal, tenzij je een nieuwe verkoper bent, maar ze bevriezen dat bedrag net zo hard weer als er een claim komt (en ja dat kunnen ze van je rekening schrijven dan)
Ik verkoop al bijna 5 jaar op deze manier en nog nooit problemen gehad. Tot vorig jaar was de pakketpost hier zonder T&T, maar onder de 20£ krijg je zonder morren compensatie, dus in het geval van een pakket dat niet aan kwam gaf je de koper een refund en binnen 10 dagen krijg je je geld van Royal Mail terug.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:27

Weet niet hoe het bij MP nu werkt, maar Paypal werkt ook met dat systeem.
Maar als jij als verkoper kan aantonen dat je het verzonden hebt, dan neem ik aan dat MP daar ook even naar kijkt ofniet?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:58

ik was gisteren te rare koper.
Had om 9 uur afgesproken, maar had me verslapen. bericht je gestuurd dat ik een half uurtje later was of dat geen probleem was.
dat was het gelukkig niet. dus die beste man daar nogmaals mijn excuses aangeboden en 5 euro meer gegeven omdat hij langer heeft moeten wachten op mij.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:08

Stamper schreef:
xRivaldo schreef:

Bol doet hier totaal nooit moeilijk. Had iets besteld voor paardlief en na 1x gebruiken was het kapot.
Kreeg een nieuwe opgestuurd + een cadeaubon van hetzelfde bedrag. :)

Zo ook eens net geheugenkaartje voor telefoon gehad. Was wel een echte van samsung, maar on de zoveel tijd kreeg ik nelding on te formatteren. Na een telefonisch gesprek terug kunnen sturen en geld terug gekregen ondanks dat de verpakking gewoon open was. Top service dus!

Ik denk dat je het over Bol.com als in hun eigen webshop hebt? Ik doelde op het Bol.com tweedehands gedeelte. ;) Verder met bol.com zelf ook altijd een super nette service inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:54

Varekaj schreef:
Als jij aangeeft bij MP dat de koper verklaarde het artikel niet te hebben en ze verkopen het daarna door, dan zal MP daar wel wat mee doen. Hoop ik toch?

Hier blijken de pony's rond gezond en wel dus wie dat rare telefoontje was vannacht blijft een mysterie :))

Had gisteren wel problemen met de BM, straks kijken of ik de advertentie goed krijg.

Kan natuurlijk ook via allerlei andere kanalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:57

upendo schreef:
Ikk ga mijn deken niet terugkrijgen. Ze houdt haar verhaal vol. Dan wordt het aangifte. Helaas.

Er staat op FB een bericht over ene Melanie Meulen die eenzelfde kunstje heeft geflikt. Mogelijk dezelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:30

_mexx_lady_ schreef:
Varekaj ik ben gisteren ochtend ook gebeld door een privenummer. Een keer in half 8 en om 8u in de ochtend (wat voor mij vroeg is ik sta de hele week erg vroeg op voor werk).
Niet opgenomen en ook geen voicemail ingesproken. Daarna hebben ze niet meer gebeld.

ook een +32 0468..... ?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:53

Cayenne schreef:
upendo schreef:
Ikk ga mijn deken niet terugkrijgen. Ze houdt haar verhaal vol. Dan wordt het aangifte. Helaas.

Er staat op FB een bericht over ene Melanie Meulen die eenzelfde kunstje heeft geflikt. Mogelijk dezelfde?

Dat is toch upendo die het daar heeft gepost?

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:34

Advertenties mogen niet geplaatst worden..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:03

kunamosity schreef:
Ik zag net deze advertentie op marktplaats: Bijrijder gevraagd, bijrijdpaard aangeboden.
Bieden

Beetje weird.... -O-

Citaat:
En misschien is er wel iemand die het zo leuk vind en bij ons wil wonen ...;) ( buitenaf )

Waarom krijg ik hier een betaal in natura idee van?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:04

Ik wilde melden bij MP, maar kon dat nergens vinden...