Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:32

Sheran schreef:
Na bijna 8 jaar in Amsterdam gewoond te hebben kwam ik er vandaag achter dat Amsterdam hetzelfde is als Mokum :')

:wow:

Ik dacht ook een wijk

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:00

Ik had nooit zo goed begrepen hoe het nou zat met die boerderij van de ouders van Bianca (uit de gelijknamige boekenserie), die altijd werd benoemd als ‘de scheve Saksische boerderij’.
Scheefgezakt ofzo?

Tot ik op een gegeven moment ergens in de 20 was en zo’n boerderij tegenkwam... Aaaaah dat dus.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:01

Er is hier net een serieuze Frank gevallen. In eerste jaar unief (dus bijna 5 jaar geleden) had ik statistiek. Volledig in het Nederlands met enkele Franse begrippen er tussen. Resultaten ver buiten de grafiek liggen waren outliers. Met die Franse begrippen heb ik dat altijd ingestudeerd met een Franse uitspraak (iets als oetlieé). En ik vond dat al zo een stom betekenisloos begrip. Nu ineens realiseer ik me dat het in het Engels was out-liers (buitenbeentjes). En nu voel ik mij dom _O- _O-

Shadow0

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:15

Geen zorgen Zoe! Ik snap het, en 1 franc was nauwelijks iets meer dan een kwartje, dus het valt allemaal mee :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:21

Dat een sultana een soort rozijn is, en dat die koekjes daarom ook sultana's heten. :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:33

Dat ik, na een half uur puzzelen met de strengen vanmiddag en een hele avond Googelen, nu ineens besef dat ik die D ringen er alleen maar aan krijg als ik éérst de hele streng losmaak van het borsttuig :') :o? _O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:57

Shadow0 schreef:
Geen zorgen Zoe! Ik snap het, en 1 franc was nauwelijks iets meer dan een kwartje, dus het valt allemaal mee :D

Ik denk dat Zoë het over een Belgische Frank heeft en die was echt geen kwartje ;) :D , die was nog minder waard.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:23

Edit. Idd verkeerd topic :o
Laatst bijgewerkt door Biebz op 20-07-20 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:34

Verkeerde topic gok ik :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:48

Sokje_6 schreef:
Dat een sultana een soort rozijn is, en dat die koekjes daarom ook sultana's heten. :+

:wow:

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 06:19

Jet schreef:
Shadow0 schreef:

Ik denk dat Zoë het over een Belgische Frank heeft en die was echt geen kwartje ;) :D , die was nog minder waard.

Inderdaad :p

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:02

Er waren muntjes die heel erg op een kwartje leken (en dus nogal eens gebruikt werden in het wisselgeld - we woonden redelijk aan de grens.) Maar ik weet niet meer welke muntjes dat waren of hoeveel dat waard was.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:21

Het woord aanstootgevend... Omdat je dan elkaar aanstoot "kijk nou eens..!" of "heb jij al gehoord dat...?"

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:56

Ik las net in een topic dat je de lusjes van je zadeldekjes door de D ring moet doen.
Nooooooit geweten. deed ze: of nooit vast of om de singelstoten. Voel me wel echt dom nu :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:00

Veraaaaah schreef:
Ik las net in een topic dat je de lusjes van je zadeldekjes door de D ring moet doen.
Nooooooit geweten. deed ze: of nooit vast of om de singelstoten. Voel me wel echt dom nu :')

dat ligt ook aan je dekje. Er zijn dekjes met hele korte lusjes die door de D ringen gaan maar de meeste gaan om de singelstoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:02

JorineV schreef:
Het woord aanstootgevend... Omdat je dan elkaar aanstoot "kijk nou eens..!" of "heb jij al gehoord dat...?"

Nee, omdat je iemand aanstoot, beledigt of ergert. Dus jij tegen een persoon. Niet jij met iemand, over een ander.

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:56

De merknaam 'Ray Ban' duurde bij mij ook even, hoorde er vroeger altijd van toen ik nog geen Engels kon en dacht altijd dat het de naam van de ontwerper ofzo was. Terwijl de naam dus eigenlijk (licht)straal bannen betekent. Veel logischer eigenlijk :j :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:05

YvonneV schreef:
Veraaaaah schreef:

dat ligt ook aan je dekje. Er zijn dekjes met hele korte lusjes die door de D ringen gaan maar de meeste gaan om de singelstoten.

En er is ook nog de optie om ze om je beugelriemen te doen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:43

Identity schreef:
De merknaam 'Ray Ban' duurde bij mij ook even, hoorde er vroeger altijd van toen ik nog geen Engels kon en dacht altijd dat het de naam van de ontwerper ofzo was. Terwijl de naam dus eigenlijk (licht)straal bannen betekent. Veel logischer eigenlijk :j :')

Wauw.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:02

Veraaaaah schreef:

Je moet niets. Sommige mensen doen dat maar ik vind het lelijk en dat is ook echt specifiek het nut van de ringen. Geen redem om je dom te voelen in iedergeval :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:06

poes schreef:
Identity schreef:

Wauw.

... :)*... Same

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:16

Sizzle schreef:
Veraaaaah schreef:

Je moet niets. Sommige mensen doen dat maar ik vind het lelijk en dat is ook echt specifiek het nut van de ringen. Geen redem om je dom te voelen in iedergeval :)

Ik dacht voor borsttuigen toch? Of zadeltassen. Niet voor dekjes?

Ik vind het met het gemiddeld doekje ook niet goed zitten. En het werkt enkel met lussen met velcro en die bestaan toch minder lang als de ringen zelf?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 00:13

Dat rapper JeBroer zijn (artiesten) naam komt van Jezus (zoon van God), en JeBroer is dus kind van de duivel. Jaja daar is over nagedacht :')
En op een of andere manier bedacht ik me dit ineens toen ik hem zag hardlopen, echt heel vaag. Er viel ineens een kwartje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 00:19

Ja die wist ik wel :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 00:53

xSCWx schreef:
Dat rapper JeBroer zijn (artiesten) naam komt van Jezus (zoon van God), en JeBroer is dus kind van de duivel. Jaja daar is over nagedacht :')
En op een of andere manier bedacht ik me dit ineens toen ik hem zag hardlopen, echt heel vaag. Er viel ineens een kwartje :')

Ik dacht meer van JeZUS JeBROER