Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:45

HTM schreef:
Meng me ook even in dit verhaal.
Vind het nogal vaag, vanaf het begin al.
Hoe kun je de T&T code vergeten 8)7 sorry, maar als iemand met z'n verhaal bij mij aankomt, dan vertrouw ik het ook niet.
Je weet dat je die moet bewaren totdat je zeker weet dat het pakket aangekomen is.
En als verzender ben je verantwoordelijk!

Heb ook een beetje het idee dat je je verhaal hier komt doen, omdat je weet dat er ook bokkers zijn die op een pakketje wachten, in de hoop je verhaal geloofwaardiger te krijgen....

Was het nou 1 pakket, dan had het kunnen zijn dat die "kwijt" is, maar zoveel, sorry...
Bij PostNL gaat er wel eens (vaak) wat fout, maar geloof echt niet dat een hele partij pakketten ineens weg is.
Of de auto moet gestolen zijn (komt wel eens voor maar vooral in A'dam) maar dan nog klopt je verhaal niet.

@ zamzam zou jou verhaal even doorsturen naar de BZC.
Geeft geen zekerheid dat jij je geld of spullen krijgt (ben zelf ook opgelicht door een bokker), maar melden helpt al wel.

Nounou, ik vind het nogal ver gaan om gelijk te impliceren dat my_precious mensen oplicht. Ik ben het ermee eens dat het een apart verhaal is, maar we pakken allemaal weleens iets onhandig aan en vergeet niet dat de juiste levering niet alleen van de verkoper afhangt, maar ook van andere schakels in het logistieke proces.

Afijn, naar mijn weten is de verkoper verantwoordelijk tot de plaats waar de overdracht van eigendom plaatsvindt, om het zo maar te zeggen. Dat is dus het huis van de koper en aangezien de pakketten daar nooit zijn aangekomen is inderdaad de verkoper aansprakelijk. Maar als ik Google goed begrijp moet dan wel van tevoren duidelijk zijn geweest dat verzending de bedoeling was. Maar goed, daar ga ik wel vanuit.

Als het hier een partij pakketten betreft kan het zomaar zijn dat de pakketten allemaal later aankomen. Dat heb ik hier ook weleens gehad. En zeker nu je bericht hebt dat 2 pakketten vandaag zijn aangekomen zou ik het nu juist even afwachten. Voor hetzelfde geld komt morgen de rest aan.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:58

Kirsha schreef:
Nounou, ik vind het nogal ver gaan om gelijk te impliceren dat my_precious mensen oplicht. Ik ben het ermee eens dat het een apart verhaal is, maar we pakken allemaal weleens iets onhandig aan en vergeet niet dat de juiste levering niet alleen van de verkoper afhangt, maar ook van andere schakels in het logistieke proces.

Afijn, naar mijn weten is de verkoper verantwoordelijk tot de plaats waar de overdracht van eigendom plaatsvindt, om het zo maar te zeggen. Dat is dus het huis van de koper en aangezien de pakketten daar nooit zijn aangekomen is inderdaad de verkoper aansprakelijk. Maar als ik Google goed begrijp moet dan wel van tevoren duidelijk zijn geweest dat verzending de bedoeling was. Maar goed, daar ga ik wel vanuit.

Als het hier een partij pakketten betreft kan het zomaar zijn dat de pakketten allemaal later aankomen. Dat heb ik hier ook weleens gehad. En zeker nu je bericht hebt dat 2 pakketten vandaag zijn aangekomen zou ik het nu juist even afwachten. Voor hetzelfde geld komt morgen de rest aan.

Ik zeg zeker niet dat ze een oplichter is, maar ik het een heeeeel raar verhaal vind.
Ik verzend zelf dagelijks pakketten, dus ik weet inmiddels wel hoe het moet.
Maar snap echt niet waarom je de bonnen welke volgens mij op het postkantoor per pakket apart geprint worden niet meeneemt...
En die bonnen niet meenemen is niet onhandig, maar gewoon dom.
Perrongelijk in de was doen, of weggooien is onhandig.

En waarschijnlijk denk jij door deze tekst dat ik denk dat ze een oplichter is
Citaat:
@ zamzam zou jou verhaal even doorsturen naar de BZC.
Geeft geen zekerheid dat jij je geld of spullen krijgt (ben zelf ook opgelicht door een bokker), maar melden helpt al wel.

Maar ik ben idd zelf opgelicht hier op bokt, en heb er pas vrij laat, na zelf veel mailen melding van gemaakt, en toen er achter gekomen dat ik niet de enige was.
Een melding maken kan, als het pakket wel aankomt, dan kun je dit alsnog melden, en is het probleem opgelost.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:20

Kentaro schreef:
Ik kan uiteraard niet beoordelen of de pakketjes wel of niet verzonden zijn, maar dat het niet kan dat je geen t&c code hebt vind ik ook wel weer overdreven. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik per ongeluk thuis het bonnetje uit m'n zak weg gooide... Gelukkig is het altijd goed gegaan, maar het is niet zo dat ik kan zeggen dat het niet kan gebeuren. Heb ook een keer een pakketje verzonden dat het apparaat dat hem in moest lezen kapot was. Kon of het pakketje weer mee terug nemen en de volgende dag terug komen, of hem daar laten dat ze hem zouden verzenden als het systeem weer werkte. Heb die gok genomen en ook dat is gelukkig goed gegaan.
Dat je als verkoper geheel verantwoordelijk bent mocht er iets mis gaan tijdens verzenden, kan ik me ook niet in vinden. De koper heeft de gelegenheid het bij me op te komen halen en kiest er dus ook zelf voor om het te laten verzenden. Mócht er een keer iets niet aankomen, zou ik voorstellen allebei de helft van de kosten op ons te nemen, maar zou ik niet het gehele bedrag terug storten.
Een winkel calculeerd dit soort risico's in in hun prijs, maar dat zijn niet de bedragen waarvoor ik m'n spulen verkoop via MP :P
Natuurlijk hoop ik dat de kopers hun spullen naar tevredenheid ontvangen!

Tuurlijk het kan, maar dan is het toch haar verantwoordelijkheid? Als andere je geld geven voor een product moet je maar zorgen dat je zo zorgvuldig mogelijk bent, dat is ze duidelijk niet geweest. Iedereen kan natuurlijk met zo'n verhaal aankomen, zo kan ik ook wel pads kopen. Heb geen eens pads, maar dat is blijkbaar ook niet nodig. Dat je een fout maakt prima, maar dat het een probleem wordt voor de ander, is een ander verhaal.
Ik ben het er ook niet mee eens dat de verkoper verantwoordelijk is bij tweedehands handelen, maar de verkoper moet wel simpele codes meenemen, als je dat niet doet ben je of enorm laks, of een oplichter (in de zin, je verstuurd niks er zijn geen codes).
En nogmaals, het is menselijk dat je iets vergeet, maar schuif het niet op een ander af. Koper heeft er voor betaald en jij hebt niet voldaan aan je 'plichten'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:26

VeraPopeye schreef:
Kentaro schreef:
Ik kan uiteraard niet beoordelen of de pakketjes wel of niet verzonden zijn, maar dat het niet kan dat je geen t&c code hebt vind ik ook wel weer overdreven. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik per ongeluk thuis het bonnetje uit m'n zak weg gooide... Gelukkig is het altijd goed gegaan, maar het is niet zo dat ik kan zeggen dat het niet kan gebeuren. Heb ook een keer een pakketje verzonden dat het apparaat dat hem in moest lezen kapot was. Kon of het pakketje weer mee terug nemen en de volgende dag terug komen, of hem daar laten dat ze hem zouden verzenden als het systeem weer werkte. Heb die gok genomen en ook dat is gelukkig goed gegaan.
Dat je als verkoper geheel verantwoordelijk bent mocht er iets mis gaan tijdens verzenden, kan ik me ook niet in vinden. De koper heeft de gelegenheid het bij me op te komen halen en kiest er dus ook zelf voor om het te laten verzenden. Mócht er een keer iets niet aankomen, zou ik voorstellen allebei de helft van de kosten op ons te nemen, maar zou ik niet het gehele bedrag terug storten.
Een winkel calculeerd dit soort risico's in in hun prijs, maar dat zijn niet de bedragen waarvoor ik m'n spulen verkoop via MP :P
Natuurlijk hoop ik dat de kopers hun spullen naar tevredenheid ontvangen!

Tuurlijk het kan, maar dan is het toch haar verantwoordelijkheid? Als andere je geld geven voor een product moet je maar zorgen dat je zo zorgvuldig mogelijk bent, dat is ze duidelijk niet geweest. Iedereen kan natuurlijk met zo'n verhaal aankomen, zo kan ik ook wel pads kopen. Heb geen eens pads, maar dat is blijkbaar ook niet nodig. Dat je een fout maakt prima, maar dat het een probleem wordt voor de ander, is een ander verhaal.
Ik ben het er ook niet mee eens dat de verkoper verantwoordelijk is bij tweedehands handelen, maar de verkoper moet wel simpele codes meenemen, als je dat niet doet ben je of enorm laks, of een oplichter (in de zin, je verstuurd niks er zijn geen codes).
En nogmaals, het is menselijk dat je iets vergeet, maar schuif het niet op een ander af. Koper heeft er voor betaald en jij hebt niet voldaan aan je 'plichten'.

Dat vind k wel wat overdreven. Als je als verkoper verzend voldoe je aan je plichten, ik vind zo'n T&T code een extra service, geen verplichting. Iedereen kan wat vergeten, ook het bonnetje met de T&T code, hoe kloterig dat ook is.

romyloverrr

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:29

nou , is zie het niet als extra sservice maar als verzendbewijs , en dat is wel belangrijk !

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:44

1 t&t bon vergeten is tot daar aan toe, maar allemaal?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:45

Caira schreef:
1 t&t bon vergeten is tot daar aan toe, maar allemaal?

Als je ze allemaal tegelijkertijd verzend, en je gewoonlijk nooit bonnetjes meeneemt bij de kassa...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:46

Nee inderdaad, daar betaal je als koper ook voor vind ik. Iedereen kan zo'n verhaal vertellen natuurlijk, terwijl een TT niks extra's kost. En nogmaals, iedereen kan zeggen dat het verzonden is. Als koper zou ik me echt afvragen waarom zo'n simpel bewijs er dan niet bijzit.
Ik snap ook dat je het kan vergeten, maar dat vind ik haar schuld. Genoeg pakjes die dankzij TT nog opgespoord kunnen worden, en nu zijn ze dus spoorloos.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:46

Moet zeggen dat ik ook nooit wist dat je met die bonnetjes het een en ander kon checken en er werd nooit naar gevraagd.. Dus nam ze nooit mee. Nu wel natuurlijk :j

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:48

Ik vind die codes echt het beste ooit uitgevonden. Had ook een keer een verkoper die hem niet had/gaf. En zelfs daar baalde ik om, terwijl het gewoon aangekomen is.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:23

Jullie kunnen allemaal speculeren of mij als oplichter zien, maar vind het schandalig dat er zo gepraat wordt.
Ten eerste zal ik als ik oplicht echt niet zo stom zijn on hier snel een verhaal neer te zetten en als ik mensen oplicht niet mijn eigen voornaam, achternaam en mijn eigen email adres neerzetten en al zeker niet zomaar mijn bank gegevens want daar kan genoeg mee gebeuren als dat op internet wordt geplaatst.
Daarbij komt voor de zoveelste keer dat het bloedheet was in het postkantoor en dat ik niet de enige klant was, ik had mijn dochter van 4 bij mij die ook nog eens zeurde om bubbelgum kauwgum, ik heb het snel afgehandeld en ben toen weg gegaan zonder erbij na te denken dat ik die code moest hebben.
En ook ik ben mens en ook mij kan het dus overkomen, ik neem idd ook nooit bonnetjes mee uit de supermarkt e.d.
Om een lang verhaal kort te houden.. Die pads waren erg duur dus ik stort geen geld terug en ook niet de helft, want ik heb ook geen bewijs of ze geleverd zijn of niet.
Daarbij komt dat er vroeger geen eens codes waren en dus nooit pakketjes te volgen zijn.
Ik heb alles uit gezocht en ben een paar keer bij het postkantoor geweest en deze hebben gezegd dat ik absoluu niet verantwoordelijk ben maar dat de koper kiest voor verzending en het dus beter had kunnen ophalen.

Nogmaals ik heb nooit mensen opgelicht zo zielig ben ik niet, ik heb het ook niet moeilijk want ik heb jog steeds wat mijn hartje begeert dus om rijk te worden van mensen oplichten doe ik ook niet.

Hoe vaag jullie het verhaal ook vinden, vind ik het bijv. Vaag dat er slakken per post opgestuurd worden o.i.d.
Bokt kom ik ook al wat jaartjes en ook hier heb ik genoeg verkocht.
Dat zou betekenen dat ik hier dus nooit meer wat kan verkopen omdat ik niet te vertrouwen ben.. Vind dit wel erg ver heen gaan, sorry.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:25

Excuus voor typefouten, typ op mijn telefoon

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:29

Niemand ziet jou volgens mij als oplichter hoor. Maar je bent zelf nalatig geweest, koper kan er niks aan doen dat het heet was je je dochter zeurt om kauwgom. Moet je haar de volgende keer niet mee nemen, als je daardoor IMO zo iets belangerijks vergeet.
Als je genoeg geld hebt stort je het lekker terug, dat je niet eens de helft wilt storten vind ik al apart. Ik zou al blij zijn als kopers uberhaupt akkoord gaan met de helft, zou ik niet doen.
Nogmaals, fouten maken is menselijk, maar iemand anders er voor laten opdraaien. Ik kom er echt niet bij.
En dat er hier zo gepraat wordt, moet je het maar niet op bokt zetten. Dit verhaal is gewoon apart.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:35

Dat vind jij apart ja en jij vind dat ik het maar niet op bokt moet plaatsen.
En ik hou al helemaal niet van vooroordelen.. Want jij noemt mij letterlijk oplichter in 1 van jouw berichten, en jij geeft MIJ de schuld. (Snotaap)
Trouwens kan jij in mijn portemonnee kijken? Of ik genoeg geld heb?
Volgens mij lees jij niet helemaal goed en heb ik dat niet gezegd.
Ik stort niks terug omdat ik mijn pads kwijt ben die erg duur waren omdat ik dan de pads en het geld kwijt ben, of ik nalatig ben of niet.. Fouten maken blijf menselijk!
En ik neem mijn dochter mee als ik dat wil, jij bepaalt niet voor mij of ik haar maar niet mee moet nemen.

Kijk eerst naar jezelf voor je oordeelt over een ander en al helemaal van achter een pc, wijsneus!!

Je hebt vast en zeker geen kinderen en dus totaal geen idee hoe het is om met een kar vol pakketten in die omstandigheden in de winkel te staan, pas als je dat weet mag je mee praten goed?
Laatst bijgewerkt door my_precious op 24-07-13 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:44

Nou zeg my_precious, je hoeft toch niet gelijk persoonlijk te worden?
Snap dat je je aangevallen voelt maar je kan er ook gewoon lekker boven staan?
Het is natuurlijk niet handig om die bonnetjes te vergeten maar goed, kan gebeuren. Hoop dat de pakketjes alsnog aankomen.

Dat van die slakken opsturen gebeurt best vaak trouwens :j er worden zelfs vissen en andere aquariumdieren verstuurd. Ben er zelf niet echt een voorstander van trouwens, veel te bang dat er iets gebeurt onderweg. :=

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:49

Samiyah schreef:
Nou zeg my_precious, je hoeft toch niet gelijk persoonlijk te worden?
Snap dat je je aangevallen voelt maar je kan er ook gewoon lekker boven staan?
Het is natuurlijk niet handig om die bonnetjes te vergeten maar goed, kan gebeuren. Hoop dat de pakketjes alsnog aankomen.

Dat van die slakken opsturen gebeurt best vaak trouwens :j er worden zelfs vissen en andere aquariumdieren verstuurd. Ben er zelf niet echt een voorstander van trouwens, veel te bang dat er iets gebeurt onderweg. :=

Ja sorry hoor maar iemand beschuldigen vind ik wel heel erg min.
Ik heb zo vaak pakketten verstuurd, en nooit geen gedonder gehad.
Wel zelf ooit iets gekocht en niet geleverd gekregen, en dat is naar als je dat mee maakt.
Maar ook ik kreeg geen geld terug.

Ik haal het niet eens in mijn hoofd om op te lichten en dan gaan bepaalde mensen maar zeggen dat je dat bent.
Dan ga je gewoon te ver omdat te durven zeggen.
Als het echt zo was had ik alles fake gemaakt en nooit meer gereageerd.
De mensen sta ik nu nog steeds te woord via de email en een aantal pakketten zijn wel aangekomen dus er moet iets aan de hand zijn waarom de andere er niet zijn.

Dat van vissen en zo opsturen heb ik nog nooit gehoord, vind dat wel erg apart.
Maar blijkbaar kan dat dus ook..
Vissen kunnen toch nooit 2 dagen in een dicht zakje overleven?
Hoe willen ze dat in godsnaam opsturen!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:55

Nee dat snap ik wel, geloof ook wel dat je geen oplichter bent hoor. :) Zou ook vrij apart zijn dat je mensen oplicht en dan vervolgens hier je verhaal gaat doen. :))

Geen idee hoe ze dat opsturen, goed ingepakt in een bakje en daar weer een doos omheen denk ik? Ik neem aan dat ze het wel kunnen overleven maar echt fijn lijkt het me niet voor de dieren.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:40

Ik heb de uitleg van aansprakelijkheid bij particuliere verkoop al eens eerder in dit topic gezet. Afhankelijk van wat er van te voren is besproken en/of vermeld kan de aansprakelijkheid zowel bij de verkoper als bij de koper liggen.

x_spekkie_x schreef:
Voor de duidelijkheid over verantwoordelijkheid bij verzending: -bron-

Bij koop van een bedrijf dan is de verkoper aansprakelijk.

Bij koop tussen twee consumenten staat er in de wet (art. 7:9 BW) dat de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. Volgens de wet (art 6:41 BW) moet aflevering gebeuren op de plaats van de koop (meestal bij de verkoper thuis) en daarmee komt de verzending naar een andere plaats vervolgens voor rekening van de koper. Dit geldt alleen als er niets anders is afgesproken! Als er in de advertentie staat "ik stuur het op" (o.i.d.) dan is de verkoper aansprakelijk! (Ten eerste omdat de plaats van aflevering dan “ter plaatse van de koper” is (en niet van de verkoper), en ten tweede omdat contractueel afgesproken is dat de verkoper gaat bezorgen en het niet-aankomen dan wanprestatie is.)

Dit betekent het volgende:
  • Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
  • Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.
  • Als de advertentie expliciet vermeldt dat de koper het moet komen ophalen, en de koper vraagt achteraf of het toch opgestuurd kan worden, dan is dat op eigen risico van de koper.
  • Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied. Als aspirant-koper kun je dan maar beter zelf even navragen hoe de verkoper zich de aflevering had voorgesteld. En wel graag vóórdat je de koop sluit.

Zet dus altijd in de advertentie dat verzenden op risico van de koper is. Dan ben jij als verkoper niet aansprakelijk voor de levering.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:45

Natuurlijk kun je fouten maken, maar het is pas menselijk als je handelt naar die fouten en ze probeert op te losse . Nu zeggen, ja ik trek mijn handen ervan af, ze hebben pech en ze zoeken het maar uit, dat is het gedeelte waar ik en meerderen met mij over vallen. JIJ maakt de fout, heb dan ook de ballen om het op te lossen en laat anderen niet in de kou staan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:11

Het was altijd best gezellig hier....Zullen we het hier gewoon bij laten?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:08

my_precious schreef:
Dat vind jij apart ja en jij vind dat ik het maar niet op bokt moet plaatsen.
En ik hou al helemaal niet van vooroordelen.. Want jij noemt mij letterlijk oplichter in 1 van jouw berichten, en jij geeft MIJ de schuld. (Snotaap)
Trouwens kan jij in mijn portemonnee kijken? Of ik genoeg geld heb?
Volgens mij lees jij niet helemaal goed en heb ik dat niet gezegd.
Ik stort niks terug omdat ik mijn pads kwijt ben die erg duur waren omdat ik dan de pads en het geld kwijt ben, of ik nalatig ben of niet.. Fouten maken blijf menselijk!
En ik neem mijn dochter mee als ik dat wil, jij bepaalt niet voor mij of ik haar maar niet mee moet nemen.

Kijk eerst naar jezelf voor je oordeelt over een ander en al helemaal van achter een pc, wijsneus!!

Je hebt vast en zeker geen kinderen en dus totaal geen idee hoe het is om met een kar vol pakketten in die omstandigheden in de winkel te staan, pas als je dat weet mag je mee praten goed?

Zo jij bent wel heel erg gefrustreerd zeg. Mij snotaap en wijsneus noemen, ben je wel goed wijs? Ik heb je geen oplichter genoemd, ik heb gezegd dat het voor de koper zo overkomt. Lezen blijft een vak. Dat jij zo uitvalt, gaat natuurlijk nergens over.
En je zegt het al, FOUTEN IS MENSELIJK. Maar los het op!!!!!!!! Jij zadelt er een ander mee op, en als ik daar geen ja en amen op zeg ga je persoonlijk te keer. Ik zal is persoonlijk uitvallen, zit achter de kassa en zie zo vaak kinderen met ouders. En weetje, de ouders die het rustigst zijn zijn de kinderen ook.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:10

DatBenIkNou schreef:
Het was altijd best gezellig hier....Zullen we het hier gewoon bij laten?

:j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:10

my_precious schreef:
pmarena schreef:
Joh dit is natuurlijk allemaal wel HEEL erg toevallig, ik zou als ik jou was toch echt twijfelen dan wat er fout is gegaan... zijn er ook pakjes van jou die wèl aankomen :?

Op zich vind ik het wel jouw verantwoordelijkheid dat je de pakketcodes niet hebt. Je kunt nu totaal niet aantonen dat je de pakketten verstuurd hebt, en kunt ook niet nakijken of het systeem zegt dat ze bezorgd zijn, dus eigenlijk vind ik het wel een beetje jouw probleem om het op te lossen... kan me heel goed voorstellen dat je kopers not amused zijn als ze geen pakje ontvangen en ook geen TT code krijgen, dan lijkt het er toch wel heel sterk op dat ze voor de gek gehouden worden natuurlijk :o

Inmiddels zijn er een aantal die de pakketjes hebben ontvangen en de andere nog niet.

Vind het ook niet zo netjes dat je mij via een omweg beschuldigd van oplichting.
Je kan mijn naam hier op bokt intoetsen en zien dat ik geen slechte naam heb en ook zeker nog nooit mensen heb opgelicht, zo smerig en zielig ben ik niet..
Dat ik vergeten ben de track code mee te nemen kan gebeuren en is mij nu ook overkomen door de haast en omstandigheden die zich toen voor deden.
Verder hoef ik mij niet te verantwoorden natuurlijk maar alsnog vind ik het vreemd dat de pakketten niet aankomen.
En ik voel mij ook niet verantwoordelijk voor pakketten die kwijt geraakt zijn.
Ik ben bij het post kantoor geweest en post nl gebeld en die zeggen dat ik verder niks kan doen.
Geld stort ik niet terug want dan ben ik mijn pads en mijn geld kwijt.
Post nl heeft mij verteld dat dit het risico van kopen op het internet is.

:?

Ik beschuldig je helemaal niet van oplichting :?

Maar dit is simpelweg wel hoe ik me heel goed kan voorstellen dat het overkomt op je kopers, jij zelf toch ook wel zeker? :)

Als jij kan bewijzen dat je het verstuurd hebt dan liggen de zaken nog wat anders, maar gezien je dat niet eens kan doen vind ik eigenlijk wel dat het nu jouw "schade" is en niet die van de kopers.... het is niet hun schuld dat jij geen codes hebt meegenomen :=

Doordat jij de codes niet hebt meegenomen is hun pakket nu niet te traceren....

Je blijft i.m.o. gewoon in gebreke door het verzenden niet netjes af te handelen (pakket niet kunnen traceren en niet eens kunnen bewijzen dat je het niet verzonden hebt) en daar hoeft een koper niet voor op te draaien vind ik :o

Natuurlijk snap ik ook heel goed hoe vervelend het voor jou is nu, dat je er van baalt en dat het allemaal lastig was...maar dat is het risico dat JIJ hebt genomen op dat moment.

Je kunt nu niet bewijzen dat de kopers het pakket ontvangen hebben, en je kunt niet bewijzen dat je het verstuurd hebt.... in jouw situatie zou ik nu balen als een stekker maar wel beseffen dat het mijn eigen schuld is dat ik niks kan bewijzen en daardoor op de blaren moet zitten... -O-

Ik heb ook wel eens gehad dat ik zo'n bonnetje kwijt was geraakt tijdens het boodschappenrondje... dan moet je de koper melden dat je de beloofde code niet hebt := Niet leuk, want je weet dat men dan bang wordt dat je een oplichter bent.... gelukkig kwam het dan wel gewoon de volgende dag aan, pfffiueew, opluchting!!!

Ik hoop natuurlijk voor je dat de pakketjes alsnog bezorgd worden, laten we daar maar even vanuit gaan :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:22

pmarena schreef:
Je blijft i.m.o. gewoon in gebreke door het verzenden niet netjes af te handelen (pakket niet kunnen traceren en niet eens kunnen bewijzen dat je het niet verzonden hebt) en daar hoeft een koper niet voor op te draaien vind ik :o

In jouw ogen is wat anders dan wat rechtelijk is bepaald.

Internetoplichting is in veel gevallen niet strafbaar. Oplichters die spullen aanbieden via internet en ze vervolgens na betaling niet leveren, blijven daardoor ongestraft. Dit blijkt uit een uitspraak van de Haarlemse rechtbank in een zaak tegen een Beverwijker die via Marktplaats.nl tientallen mensen had gedupeerd. De man beloofde telkens een boek of cd te leveren, maar kwam niet over de brug nadat er betaald was. Bedragen die hij incasseerde, liepen uiteen van 15 tot 55 euro. Volgens de rechter voldeed de handelwijze van de man niet aan de omschrijvingen die in de Strafwet over oplichting of flessentrekkerij staan. Daarvoor moet een dader een valse naam of hoedanigheid opgeven en daar was in dit geval geen sprake van. Zelfs het feit dat de man herhaaldelijk en willens en wetens mensen geld aftroggelde zonder het beloofde te leveren, betekent voor de wet nog geen strafbaar feit. Bron.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:30

@my_precious
Ik denk dat je diverse berichten verkeerd opvat/leest.
Ze bedoelen het meer gezien vanuit de koper en hoe het overkomt. Ik bedoel draai het eens om.

Je hebt een dure deken van iemand overgenomen via mp. Netjes gelijk betaald.
De verkoper geeft aan het verzonden te hebben maar je krijgt maar niets binnen. Je vraagt om een T&T code, maar de verkoper zegt deze niet te hebben. Heeft ze per ongeluk weg gegooid.
Na een paar dagen heb je nog niets binnen en vertrouwd het niet en je hebt het gevoel opgelicht te worden.
De verkoper zegt, sorry is niet mijn verantwoording en wilt je ook niet tegemoet komen.......

In dat geval zou iedereen zeggen dat de kans groot is dat je word opgelicht.
Daarmee zeggen ze niet dat jij een oplichter bent (want post.nl is soms eenmaal flink traag) maar door de omstandigheden komt het over als oplichting.