Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lindake schreef:Het is idd niet realistisch omdat het zo ingeburgerd is. Maar persoonlijk vind ik deze maatregelen in nederland heel goed. Deze maatregelen maken roken minder aantrekkelijk. Uiteraard gaan er veel mensen gewoon verder roken. Maar er zullen ok mensen hierdoor aangezet worden om te stoppen. Daarnaast wordt roken door deze maatregel minder aantrekkelijk voor jongeren. En daarnaast nog een belangrijker voordeel van deze maatregel: mensen die niet roken moeten geen rook inademen.
Ingridje16 schreef:Roken draagt niks bij aan deze maatschappij, ik vind dan dat je als roker zelf daar ook de consequenties van moet ondergaan.
Chiqa schreef:Ingridje16 schreef:Roken draagt niks bij aan deze maatschappij, ik vind dan dat je als roker zelf daar ook de consequenties van moet ondergaan.
Wat een rare opmerking zeg, ik zeg toch ook niet dat niet rokers geen enkel steentje bijdragen aan de maatschappij? Kijk en dit soort opmerkingen vind ik dus echt kansloos.
Sterker nog denk dat een roker de staatskas meer spekt dan welke niet roker dan ook, ooit wel eens bij stil gestaan, blijkbaar niet.
Ingridje16 schreef:Ik heb het over het feit dat roken niks bedraagt aan de maatschappij, niet de mensen die roken.
Ingridje16 schreef:Dan heb ik ook nog een nieuwtje, al dat geld wat die rokers uitgeven aan hun sigaretten, word vervolgens weer uitgeven aan al die mensen die in het ziekenhuis belanden met longproblemen.
slimmerik schreef:Rokers zijn goedkoper voor de staat dan niet rokers, maar dat wist jij toch wel?Kosten-baten plaatje is dat de rokers ongeveer 300 miljoen per jaar meer opbrengen dan dat ze kosten.
slimmerik schreef:Maar het leed dat ze veroorzaken (in familiekring o.a.) is niet in geld uit te drukken.
.
slimmerik schreef:Tuurlijk kosten de niet rokers meer.
Zera schreef:Sommige mensen in deze wereld denken aan zichzelf en niet aan de gevolgen ervan.
Zera schreef:Sommige mensen in deze wereld denken aan zichzelf en niet aan de gevolgen ervan.