Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:27

Editknop verstopt. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:38

shadowflower schreef:
ik doe altijd bij mijn readings. bijv. het paard zit op plekken vast. een mens kan zelf kijken wat past bij het paard als behandeling maar ik geef ze ook tips mee. want het verschil tussen spier pijn en emotionele pijn moet je ook onderschijden. Ik merk soms dat een dier emoties vastzet in de spieren. simpel weg masseren helpt dan al prima ... als een dier pijn heeft door andere dingen helpt dat weer niet

maar ik zeg nooit je moet ... en dat durven sommige mensen wel eens te zeggen

Als ik dit zo lees, dan ben ik weer helemaal om. Voor jouw zijn paarden net als mensen. Jouw paarden denken vast een heleboel, hebben de hele dag door emoties. Zijn zo verdrietig dat ze dat allemaal in hun spieren vast zetten.

Spieren masseren is altijd fijn voor mens en dier. Maar kom op SF, emoties bij een paard. Tjs hele simpele zoals angst,onzekerheid, de basale emoties hebben ze wel, maar zoals jij het beschrijft, dan geef je mij iig wel duidelijk aan dat jouw manier van readen erg vermenselijkt is op het dier en dan krijg ik toch wel een andere gedachte hoor.

Sowieso geloof ik niet in paranormalen die als maar promoten, promoten en promoten. Goede wijn behoeft geen krans.

Er zitten zoveel pennies hier op bokt, ik weet zeker dat ik een prima reading kan doen bij de doorsnee bokker over zijn sielughe paardje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:43

Russel verwoordt hierboven precies wat ik bedoel Haha! Dat promoten moet blijkbaar en dan ga ik dus juist twijfelen. Op die manier ga ik juist twijfelen omdat mensen er maar over blijven doorhameren en er dan ook nog een schepje bovenop doen tot het al helemaal niet meer geloofwaardig is.

Bovendien emoties bij paarden zoals SF beschrijft is onzin. Op die manier KAN een paard helemaal niet denken, dat is toch al meerdere malen bewezen. Pijn- ja, Emotie- tot op een zeker punt ook ja, maar emotionele pijn dat gaat net weer een stapje te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:56

Precies en als je een reading laat doen, "is mijn paard gelukkig? Houdt hij van mij? Vind hij zijn brok lekker? Vind hij zijn vriendjes wel lief? Waarom vind hij dressuur niet fijn?"

Kan ik een prachtige reading geven, zeker als ik er nog wat menselijke emoties door heen gooi. En dat bedoel ik maar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:26

Inderdaad, en ja tuurlijk is dat leuk om te horen en ben je het er dan ook mee eens. Onderzoek heeft al diverse keren uitgewezen dat mensen je dingen ook kunnen aanpraten (en nee readers in dit topic, ik heb het niet over specifieke mensen hier Knipoog ) maar het gebeurd wel.

Het is dan allemaal zo globaal, en wat ook zo is: Wanneer een reader bijvoorbeeld zegt: Hij heeft ergens last van (terwijl jij dat niet hebt aangegeven) dan ga je automatisch bij jezelf al nadenken, en het kleinste onzekerheidje dat jij misschien had over of jouw paard al dan niet misschien ergens last van heeft, wordt dan wel ondersteund, OF er is dan al een dierenarts bij geweest, dan klopt het ook, er is immers gezegd dat hij ergens last van heeft, en ieder paard heeft wel eens wat, dus op zo'n manier is er geen kunst aan. Als ik bijvoorbeeld zeg: "jouw paard staat wel eens met zijn neus naar zijn buik te wijzen" dan zal je hier zelf meteen aan gaan denken en het proberen te matchen. Pff moeilijk uitleggen dit Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:55

Tja. Ik geloof dus van readen niet zoveel.

Want waarom zou iemand van een willekeurig paard(mens) op een fotootje 'dingen doorkrijgen'? Je hebt geen band met het paard of met de mens. Voor mij valt het in de categorie horoscoop in de libelle. Knipoog

Dat er meer is tussen hemel en aarde, absoluut. Dat geloof komt voort uit eigen ervaring.

Maar voor de rest ga ik met Cayenne en Russel mee: vaak worden allerlei menselijke gevoelens en complexen op paarden geprojecteerd.
Een kennis deed ooit een reading bij een paard dat daarvoor van mij is geweest. Ze vroeg onder andere hoe dat paard over veulens krijgen dacht.
Antwoord: het paard zou graag veulenen, maar er tegenop zien omdat ze de scheiding met het veulen dan later niet aankon!

Kom op zeg! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:07

Het missen van een ander paard wat er bijv jaren bij heeft gestaan. Je hoeft geen reader te zijn om te zin dat sommige paarden down worden van het missen van een maatje.
Onder welke emotie schuiven jullie dat?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:38

pharagirlke schreef:
Ik kan Danae helemaal begrijpen. Ook ik zou er niet op ingaan. (diablo, ik hoop ook dat jou reading serieus bedoelt is en niet om te testen.)

Danae OK dan! Top dat je hierboven staat!

rk; dat werd eens tijd Bloos

Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik had het gisteren nogal druk (met paardrijden, het was veel te mooi weer). Mijn reading is zeker serieus bedoeld. Ik heb al langer getwijfeld of ik het zou doen. Zoals ik al eerder zei, ik weet niet of ik het moet geloven. Maar dat is normaal toch? Het is nou eenmaal iets, waarvan je nooit met zekerheid kunt zeggen dat het er is. Het is niet tastbaar. Maar ik sta er wel voor open. Bovendien gaat het hier om een paardje wat heel speciaal is voor mij en waar ik echt meer over wil weten. Als dat op deze manier kan, is dat fantastisch toch?
Dat ik (deels) achter Rob stond, wil niet zeggen dat ik het persé niet geloof. Dat ging meer om de discussie, hoe ik die vond gaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:40

runningkawa schreef:
Het missen van een ander paard wat er bijv jaren bij heeft gestaan. Je hoeft geen reader te zijn om te zin dat sommige paarden down worden van het missen van een maatje.
Onder welke emotie schuiven jullie dat?

Kuddegedrag, een paard is gelukkiger in een kudde Lachen
Ik heb het ook meegemaakt, het maatje van mijn paard was overleden en mijn paard leek ook "down". Totdat er een ander paard bij kwam, toen was het op slag over. Het ging hem niet om het paard in kwestie, maar omdat hij alleen stond.

Paarden zijn niet "monogaam" in vriendschappen of relaties zoals mensen of bijvoorbeeld zwanen, alleen willen heel veel mensen het nog wel eens vermenselijken.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-07-07 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:43

Ik ken het gedrag dus ook bij paarden die niet alleen staan daarna Lachen
Dus ik denk dat het echt gemis is omdat maatje.
Ik ben er dus van overtuigd dat een paard meer emoties heeft dan sommige zeggen.
Maar idd, lang niet zoveel en op een heel ander level dan wij mensen Ja

Cayenne

Even een aanvulling gedaan, maar toen stond jouw post er nog niet Haha!

shadowflower

een paard hoort idd niet alleen te staan. maar vaak in kuddes mist een paard een overleden maatje ook. wel van korte duur vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:46

ik denk idd niet dat ze monogaam zijn, maar wel zeker voorkeur hebben voor een paard uit de groep.
Je zit vaak 2 paarden zij aan zij grazen en dat niet bij een ander uit de groep doen.
Dus als dat maatje dan verdwijnt zie je idd daar emotie op.

idd op een ander level, vaak korter, maar het is er wel.
Is toch een vorm van emotionele pijn?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:49

Ja maar daar hoef je dus geen reader voor te zijn. Idd valt het me tegen dat de readers onder ons de uitdaging niet aanwillen/durven. Zij worden hierin gesteund door hun vrienden die op dezelfde HK topics zitten.

Het was nu dé mogelijkheid "vooroordelen" voor eens en altijd de kop in te drukken. Het zou ook een mooi topic zijn waarin verwezen kan worden bij discussies in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:52

Daar hoef je geen rader voor te zijn
Maar dingen als zeggen een paard heeft geen emotie gaat mij persoonlijk wat te ver. Vind dat dat te vaak gedaan wordt. Heb dan het idee, dat men het over een auto heeft Lachen

Ik zit ook in het zwever hk topic en daar gaat het helemaal niet over dit topic, dus hoezo wordt er gestuurd?

OP het bewijzen ga ik niet meer in, die kans heeft lang gelopen, maar is weggegooid, lijkt me dan niet dat je daar herhaaldelijk over kunt gaan beginnen. Wordt erg flauw.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:55

Niemand zegt hier dat een paard geen emotie heeft, maar er wordt gezegd dat een paard geen "emotionele pijn kan hebben dat zich uit in bijvoorbeeld de rug vastzetten". Dat is heel wat anders Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:01

Als een paard verkrampt zielig gaat staan zou dat natuurlijk best in de rug kunnen gaan zitten. Waarom niet? Lachen
Of anders met dat maatje veel beweegt en zich zo los beweegt, kan het natuurlijk zijn als hij dan in een hoekje gaat staan simpen dat het ergens vast komt te zitten.

Ik denk dat veel mensen een dier te ver van ons af zetten
Vergeet niet, wij zijn ook maar gewoon zoogdieren, plaats ons niet te hoog boven alles...zoveel meer zijn we niet omdat we toevallig kunnen praten Lachen
Als wij van uit een oerinstinct geen emoties hadden gehad waren deze ook nu niet gehad.
Dus ik denk dat een paard dezelfde oerintincten heeft als de mens, alleen dat wij mensen te arrogant zijn om ze te willen herkennen.
Ik ben wel van mening dat de graad van emotie anders is. Minder lang bijv.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:12

runningkawa schreef:
Ik zit ook in het zwever hk topic en daar gaat het helemaal niet over dit topic, dus hoezo wordt er gestuurd?

OP het bewijzen ga ik niet meer in, die kans heeft lang gelopen, maar is weggegooid, lijkt me dan niet dat je daar herhaaldelijk over kunt gaan beginnen. Wordt erg flauw.

Ik zag later dat ik het woord gestuurd had staan....ik bedoelde dus duidelijk "gesteund". Bloos

De "kans" waar jij op doelt is dat Rob meekon met een reading van Danae naar een van "haar" klanten. Vind ik terecht dat Rob daar niet op inging.

Gewoon het voorstel van Rob om 5 vragen te stellen over een toegezonden foto moet toch niet zo moeilijk zijn? Ik wil desnoods ook wel een foto aan haar doen toekomen... Als er dan zo'n weerstand is tegen Rob.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:16

slimmerik, lees ff slim het topic door en zie ook dat hij gewoon een foto mocht zenden...
Gaan roepen en niet lezen, wat al gezegt is en zelfs al gequote is best vervelend

Verder staat er ook nog een modopmerking, daar wil ik me graag aan houden anders is er weer een slotje
Dus aub..ff terug gaan lezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:18

ik ben het nog steeds niet met SF eens, heb nog steeds geen leker gevoel bij haar maar een paard kan zeker wel emotionele emoties hebben... een heel simpel voorbeeld, als je paard een vriendje heeft gehad waar hij veel mee samen is geweest, vriendje gaat dood/word verkocht.... wat doet jouw paard dan? Dan is het droevig... emotioneel dus... Natuurlijk gaat het vanzelf over waneer hij een nieuw maatje gevonden heeft, maar hij kan er zeker wel last van hebben. Ik heb het irl mee gemaakt, mijn oude pony ging dood, mijn jonge pony die al heel z'n leven bij de oude stond werd sjaggie, suf en had nergens meer zin in... tot ik hem een nieuw vriendje gaf die helemaal voor hem was (samen in een box enz) toen zag je hem gewoon opfleuren...

Om het 'zweverig' te houden, heb ik ook ooit eens een merrie 'gesproken', deze was sjaggie, boos, niet happy... Wat bleek ze had eens een veulentje gehad... maar deze moest in stukken gezaagd uit haar getrokken worden, een behoorlijke emotionele klap dus voor zo'n merrie. Sinds dat ze dat had mee gemaakt had ze enorm de drang een nieuw veulen te willen hebben, 1tje die niet zo weg genomen werd zoals deze..... Maar helaas durfde de eigenaren het niet aan haar weer te laten dekken, maar door met haar te 'praten' kon ze dat wel begrijpen en is ze er echt van opgeknapt.. Soms moeten dieren ook hun verhaal kwijt, dat lucht op...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:26

runningkawa schreef:
slimmerik, lees ff slim het topic door en zie ook dat hij gewoon een foto mocht zenden...
Gaan roepen en niet lezen, wat al gezegt is en zelfs al gequote is best vervelend

Verder staat er ook nog een modopmerking, daar wil ik me graag aan houden anders is er weer een slotje
Dus aub..ff terug gaan lezen Lachen

Ik heb iedere post gelezen in dit topic hoor.... Haha!
Hij mocht een foto zenden ja...en dan 4 weken wachten..... Dan is ieder het topic vergeten... Bovendien zou dan de boel in twijfel getrokken gaan worden met de eerlijkheid en beïnvloeding van de gestelde vragen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:30

Debo schreef:
Wat bleek ze had eens een veulentje gehad... maar deze moest in stukken gezaagd uit haar getrokken worden, een behoorlijke emotionele klap dus voor zo'n merrie. Sinds dat ze dat had mee gemaakt had ze enorm de drang een nieuw veulen te willen hebben, 1tje die niet zo weg genomen werd zoals deze..... Maar helaas durfde de eigenaren het niet aan haar weer te laten dekken, maar door met haar te 'praten' kon ze dat wel begrijpen en is ze er echt van opgeknapt.. Soms moeten dieren ook hun verhaal kwijt, dat lucht op...

Dit gaat me dus echt te ver...

Als een veulentje in stukken eruit komt wordt dat niet voor de neus van de merrie gelegd. Dus daar merkt ze weinig of niets van. En een paard "uitleggen" waarom ze geen veulentje krijgt? Sorry maar Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:34

nou als je echt zo dom over dieren denkt kan je maar beter geen dieren hebben..... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:34

Karl66 schreef:
Code
Ik stel voor dat er nu weer ontopic verder gediscussieerd wordt en dat er niet meer over personen gesproken wordt

lijkt me door gaan over dat voorstel ook onder vallen slimmerik

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:36

Ik had het anders over Rob als waar de mod opmerking ging .... maar okee dan wil ik me wel melden met een foto voor een openbare reading....