jonge moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovestobias_

Re: jonge moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:09

vriendin van mij is 16 & haar kereltje word in december 1,best jong maar ze kan goed voor hem zorgen dus,ik vind het dan geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:39

wow, die was dus 15 toen ze moeder werd..

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:27

turbotinker schreef:
Ja jij uffie,kan gewoon kopen wat je wilt (bij wijze van).
Maar de laag gebutgeteerde onder ons,moeten echt opletten met wat ze uitgeven en zullen hier wel op letten Lachen
Ik hoef ook (nog) niet op te letten wat ik in mijn karretje gooi,maar we leven nu ook wel zo breed dat het ook wel iets minder kan Clown
Ik ben van plan om wel wat meer op de prijzen te gaan letten in de toekomst,zodat we meer geld opzij kunnen leggen voor 'later'.

Ben het er niet mee eens.

Ik koop bij super de boer goedkoop brood van 65 cent. * anderhalf brood in 1 zak* BRUIN en WIT!
Ook normaal volkoren brood is 90 cent. * knip etc *

Melk koop ik in cannen. Van 2 liter ofzo. Betaal minder dan een 1 liter pak! terwijl het wel vers is.

Potjes groente.. 1 euro!!
Ik koop zakje wortelen.. aardappelen. mais..
Koken en pureren .. potjes doen en in vriezer.. wie is er nu goedkoop uit??
5 kilo aardappelen voor 2.99
1 zak wortelen 89 cent. * 250 gram*

en zo kan ik nog wel door gaan Knipoog

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 09:23

Ja, dit gaat heel goed, zeker als je ook nog een kind hebt met een allergie. Mijn neefje heeft een koemelkallergie en is daarnaast allergisch voor veel andere voedingsstoffen zoals bananen. Als je dan potjes moet kopen wordt je helemaal gek, vind maar eens een potje fruit zonder banaan, aardbei, sinasappel. Veel succes. Ook veel andere producten bevatten koemelk, zoals kaas, boter enz. Hij moet alles op sojabasis gebruiken, maar dan mag er geen vanille inzitten.
hoe erger de allergie, hoe duurder je uit bent met winkelen, terwijl je als kind en ouder toch al zo getroffen word door een allergie!

even weer on-topic.
Ik vind 15 inderdaad een erg jonge leeftijd om moeder te worden. Maar zo te horen doet ze het wel goed. Al hoop ik zelf dat mijn dochter het nooit overkomt!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:08

Mijn moeder is 34 en ik ben bijna 14 dus ook erg jong!:)

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:49

Kom ik mij er ook maar even in mengen Haha!

Ik was 25 toen ik de eerste kreeg en de derde is gekomen toen ik net 30 was.

Na mijn eerste heb ik nooit gedacht 'was ik maar ouder geweest'. Maar toen we nummer 2 hadden (ik was 27)(en we echt niet meer 'makkelijk' de deur uit konden zonder veeeeeeel te plannen) had ik wel eens iets van "hadden we eerst maar meer gereisd ed"

Maar nu ze wat groter worden en nummer drie een veel makkelijker kindje is dan de middelste ooit is geweest, kunnen we wer wél vanalles doen waar de kids gewoon mee meegaan.

En daarbij: als we later kinderen hadden gekregen, hadden we ook geen rare dingen gedaan (veel verre/rare reizen ed). Zo zijn wij gewoon niet. Dus dan maken die kinderen ook niet uit.

Om het even logisch te maken/samen te vatten:
het ligt ook heel erg aan hoe je kinderen zijn en hoe je levensstijl is, of kinderen erg veel veranderen in je leven.

(niet echt een logisch verhaal geworden geloof ik Bloos )

Maar, ik vind wat Ot aangaf qua leeftijden wel kloppen. Onder de 18 is wel errug jong om 'gepland' kinderen te krijgen.

En dan heb ik vaak het idee bij mensen die zeggen 'eraan toe te zijn' dat ze wel dénken dat ze eraan toe zijn, maar dat ze het ècht neit helemaal 'zijn'. Juist omdat ze er zo'n praat over maken dat ze 'er klaar voor zijn'.

Ik denk niet dat iemand ooit ècht kan weten 'er klaar voor te zijn'. Je weet immers niet hoeveel impact een kind heeft op je leven (positief -je krijgt er veel voor terug- en negatief-je geeft er veel voor op-).

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:40

helemaal mee eens!!! Haha!

Ik vind inderdaad ook dat je nooit van te voren weet wat er op je af gaat komen als je kinderen krijgt. Je kan je er wel een voorstelling van maken, maar ieder kind is anders.

Mijn dochter was als baby heel rustig, kon je overal mee naar toe nemen. Sliep vanaf de tweede week de hele nacht door (van 23.30u tot 8.30u!!!) onze tweede, een zoon, was heel onrustig als kleine baby. Hij heeft de eerste 6 weken gehuild, tot we hem op z'n buik lieten slapen en toen was het over. Verder heeft onze zoon veel meer regelmaat nodig dan onze dochter.
Onze dochter sliep gemiddeld met 1 jaar nog zo'n 3 a4 uur 's middags, bij mijn zoontje mag ik blij zijn als hij 2 uur slaapt.
Zo zie je al een heel aantal verschillen, en dan is dit nog maar het begin.

Ik dacht bij de tweede te weten wat er allemaal ging komen, dat ik er op voorbereidt was. Achteraf verwachte ik dat de kinderen teveel op elkaar zouden lijken.
Nu, een dik jaar later, loopt weer alles op rolletjes, maar het heeft even geduurd voordat we alles weer goed gepland hadden. Pling

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:42

mijn moeder was 23 toen ze mij kreeg, en dat vid ik best ''prettig'' dat ik niet een ouder heb die eruit ziet al me opa/oma Nagelbijten / Gniffelen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:50

Mijn moeder vind het heerlijk dat ze jong oma word, kan ze nog lekker actief met de kleintjes spelen e.d.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 23:11

ja, mijn moeder, stiefmoeder en schoonmoeder vonden dat ook heel fijn, en trouwens de opa's ook, vooral nu de oudste al wat meer kan. Mijn vader past 1 keer in de week op en dan gaat hij bijna elke keer met mijn dochter naar de speeltuin, daar genieten ze allebei van Lachen

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:57

ik ben nu 22 en ben gestopt met de pil.
hoopend dat ik ook een jonge moeder wordt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:33

Anna-Jelly schreef:
Mijn moeder vind het heerlijk dat ze jong oma word, kan ze nog lekker actief met de kleintjes spelen e.d.

Ja mijn moeder ook. Mijn vriend vind het ook helemaal leuk dat hij jong vader wordt (22). Ikzelf heb wel een mooie leeftijd voor kinderen vind ik zelf. (25)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:11

Mijn vriend is 21 en ik (vanaf morgen) 20 maar eigenlijks hadden wij nog wel wat jaartjes willen wachten en word het nu allemaal beetje passen en meten. Maar ik zie er wel genoeg voordelen in om jong mama te worden Haha!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:14

Lachen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:17

er zijn ook meisjes van 14 die een eigen kind hebben....

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:25

Enkele van mijn vrienden zijn ook op zeer jonge leeftijd papa en/of mama geworden, en het klinkt misschien raar (want je zou het niet verwachten) maar ze doen het stukken beter dan menig 'oudere ouder' die ik ken. Allemaal keurig opgevoede kindertjes, en ze zijn alle met erg veel liefde groot gebracht zonder het in een kinderdagverblijf of bij opa&opa te dumpen... En de meeste hebben het (sommige zelfs zonder hulp van paps en mams) heel goed voor elkaar.

Van de meeste van de jonge stellen die ik ken met kinderen, is zij het merendeel van de tijd thuis, en werkt hij fulltime... En zijn ze beide gewoon nog schoolgaand (Allemaal HBO of hoger, in deeltijd). Ik heb me er menig keer over zitten verbazen, maar het is dus wel degelijk op een succesvolle manier mogelijk... En ik kan niets anders zeggen dan; Ze doen het geweldig. OK dan!

In de meeste gevallen heb ik dan ook niets tegen jonge stellen met kinderen (gepland/ongepland), omdat ik het al zo ontzettend vaak goed heb zien gaan in verschillende leeftijdscategorieen: Hij (21) en zij (15), Hij (16) en zij (17), Hij (19) en zij (16), Hij (24) en zij (net 18), Hij (22) en zij (net 17).

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:57

Citaat:
mag je ook reageren als je juist hele oude ouders hebt?mijn mama was 34 en mijn papa 40. echt oud. mijn ene zus was 25 en mijn andere zus 33 toen ze kinderen kregen. ikzelf heb goeddankt geen kinderen en dat wil ik graag zo houden.

Mijn moeder was *rekent* 34 of 35 en mijn vader was 40 of 41
mijn opa was iets van 74 toen ik 10 was Koe

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:49

ik vind 25 niet meer jong om moeder te worden eigenlijk, omdat je ze steeds jonger ziet, 18/19 of jonger vind ik jong.
me zus was op 25 jarige leeftijd ook zwanger, en dat vind ik niet meer jong eigenlijk. wel lekker jong,maar niet super jong ofzow, niet te jong Tong uitsteken

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:16

m'n vriendin is gister 20 geworden en heeft er al 3 rondlopen Vork

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:07

dan was ze heel vlot Lachen

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:11

ik vind het zelf ook prettiger om vroeg een kind te krijgen niet met 16 of 17, maar 19 vind ik niet erg!...
maar ik weet natuurlijk nu nog niet hoe mijn toekomst eruit gaat zien en hoe dat erin te passen is Lachen

ik vind een moeder die 45 is als ze een kind krijgt veel minder prettig, ook voor het kind dan een 19 jarige moeder eerlijk gezegd.,,!!
als voorbeeld he!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:12

Mijn moeder was 18 toen ze de eerste kreeg. (4 dagen later 19) en ik kwam toen ze 25 was. Nu is ze net 41 Daartussen zijn er nog 2 gekomen. Intotaal dus 4 kinderen Knipoog Mijn oma is nu 63, zij was ook 22 toen ze m´n moeder kreeg. Maar mijn vader was juist weer 36 toen ik kwam! Bloos Haha wat een verschil toch!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:21

Mijn moeder was bijna 16 dat ze mij kreeg,ik ben inmiddels al 41 dus kan je nagaan wat een schande toen de tijd!
Gelukkig heeft mijn moeder altijd goed voor mij kunnnen zorgen!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:39

oei, dat hoor je niet vaak lundi, in die tijd dat het toen zo vroeg was, d8 dat toen wel al abortus was ofzow? want de pil of condoom was idd nog niet toen. ik neem wel aan dat je ouders/moeder wel nog leeft dan nu Bloos

laila555

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:43

mijn moeder op 17 jarige leeftijd van mij

ik ben nu 14